Harde manenkam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 18:11

Def schreef:
Glucobalance heb ik nog niet gevoerd dat kan ik nog eens doen.

Handige is, dat je dat zelf ook nog zou kunnen testen, of ze dat nodig heeft, toch?
Of eventueel door Jente laten testen.


Het komt dus niet uit de test dat is het gekke.

Saar haar voedingsmanagement is helemaal alsof ze IR is dus daar is geen winst meer te behalen.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:19

Esterke schreef:
Mijn excuzes dat ik even in dit topic kom binnen vallen maar had een klein vraagje over Gluco balance.
Ik loop al langer met het idee om dit te geven aan mijn merrie, ze heeft ook een dikke manenkam. De ene dag valt het goed mee, de andere dag is hij echt hard. Ze lijkt soms meer op een hengst dan op een merrie.

Las toch wel positieve ervaringen over Gluco balance dus heb ik een pot besteld.

Op de pot staat eerste week 2 keer per dag een schepje, daarna 1 schepje per dag.
Mijn vraag nu, mag je die twee schepjes de eerste week ook tegelijk geven of niet?
Ik ga iedere dag langs de paarden, dat is geen probleem maar twee keer per dag gaat niet iedere dag lukken door mijn werk.
Veronderstel dat de eerste week de opstart periode is, vandaar een hogere dosis. Of hou ik het best op 1 schepje per dag dan maar waardoor eventueel resultaat misschien gewoon wat langer op zich laat wachten?


Misschien het topic lezen dan heb je je antwoord

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Harde manenkam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 18:50

Het punt is dat een paard in 2 uur net zo veel suikers kan grazen als in een halve dag op de wei. Bovendien, als je op het verkeerde moment zit staat het gras vol suikers. Dus dat is echt wel heel goed opletten.

Krijgen ze toevallig daarvoor nog eten? Anders zou je nog eens appelazijn kunnen proberen. Daar zit oa. pectine in. Dat helpt bij maagvullen. Maar appelazijn totaal helpt bij het afvoeren van afvalstoffen. Bovendien zit er een natuurlijke hoeveelheid magnesium/calsium en ijzer in.

Wat ook kan helpen, inplaats van keltisch zout is zeewier. Dat bevat veel meer mineralen en ondersteund ook nog de stofwisseling.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 22:51

Veulen84 schreef:
Het punt is dat een paard in 2 uur net zo veel suikers kan grazen als in een halve dag op de wei. Bovendien, als je op het verkeerde moment zit staat het gras vol suikers. Dus dat is echt wel heel goed opletten.

Krijgen ze toevallig daarvoor nog eten? Anders zou je nog eens appelazijn kunnen proberen. Daar zit oa. pectine in. Dat helpt bij maagvullen. Maar appelazijn totaal helpt bij het afvoeren van afvalstoffen. Bovendien zit er een natuurlijke hoeveelheid magnesium/calsium en ijzer in.

Wat ook kan helpen, inplaats van keltisch zout is zeewier. Dat bevat veel meer mineralen en ondersteund ook nog de stofwisseling.


Ze heeft haar buikje vol wanneer ze op het gras gaat. Ze staat tussen 1 en 3 op de weide. Het is geen raaigras maar een mooie gemenge paardenweide waar ze pas na juni op mag.

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 23:17

belle_boef schreef:
Misschien het topic lezen dan heb je je antwoord


Als u mijn topic bedoeld, dat heb ik gemaakt nadat ik het hier had geschreven, maar dacht dat hier mss niet genoeg mensen het zouden lezen hier.
Mijn eigen topic heb ik uiteraard volledig gelezen.

Maar toch bedankt om er mij even op te wijzen. Mijn excuzes voor het ongemak.

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Harde manenkam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:54

Graasmasker op op de wei, dan kunnen ze nog maar 20% binnen grazen per uur. Kan ze ook langer de wei op. Doe ik bij onze Haflingers ook. Scheelt heel veel anders worden ze tonnetje rond

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Harde manenkam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:46

Janouk, helaas kan onze pony niet uit de voeten met graasmasker.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:20

janouk schreef:
Graasmasker op op de wei, dan kunnen ze nog maar 20% binnen grazen per uur. Kan ze ook langer de wei op. Doe ik bij onze Haflingers ook. Scheelt heel veel anders worden ze tonnetje rond


Dat is ook nog een heel goed idee!
Mijn pony stond de eerste middag met graasmasker alleen maar stom voor zich uit te kijken, maar toch doorgezet. Beetje geholpen door er wat gras doorheen te doen. Uiteindelijk viel het kwartje en kon ze er prima mee uit de voeten.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 13:26

Hier ook een graasmasker. Snapte hij in het begin ook niet. :')

Ondertussen kan hij zelf uit de automatische drinkbak drinken. Heeft hij zelf uitgevonden. Vast en zeker goed dorst gehad en doorgezet.
Hij kan overigens ook uit de sloot drinken, maar zal wel te ver lopen zijn geweest voor hem toen. Ergens wel jammer, want dan had hij dus echt meer moeten lopen. Maar ik snap het ook wel, als hij in zijn eentje die kant op moest werd het wel eens 1 groot watje.. En dan is het ineens heel ver van de anderen vandaan.. :')