Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 21 [ 501 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Jonge merrie loopt kreupel?

 
Profiel   

Even je topic helemaal gelezen en vooral jouw reacties.
Ik heb veel respect voor jou hoeveel je voor je paard over hebt en je ook gewoon doorpakt en je niet laat afleiden door alle kritiek van je stalgenoten.
Ik vind je als een zeer prettig persoon overkomen door hoe je hier reageert overal op en alle tips serieus in overweging neemt.
Ik duim zo hard dat je paardje toch gaat herstellen, maar wat een naar nieuws heb je nu weer gehad.
Ik begrijp je verdriet, het is zo oneerlijk dat zo'n jong dier dit allemaal mee moet maken.
Mijn duimen draaien heel hard voor je paardje en geef jou een virtuele knuffel. :(:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 10:30 



 

bigone schreef
Ook geen kleine schaafplek aan de buitenkant? Ontsteking zou met antibiotica behandelt kunnen worden , hopen op goed nieuws .


Helemaal niks te zien aan de buitenkant. Klein beetje vocht voelde de dierenarts.
Ze krijgt al 2 weken ontstekingsremmers; eerst metacam en nu in de ontstekingsremmer die ze in België geven. Geen idee hoe deze heet. Echte antibiotica heeft ze nog niet gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 10:42 



 

Tinkermuts schreef
Even je topic helemaal gelezen en vooral jouw reacties.
Ik heb veel respect voor jou hoeveel je voor je paard over hebt en je ook gewoon doorpakt en je niet laat afleiden door alle kritiek van je stalgenoten.
Ik vind je als een zeer prettig persoon overkomen door hoe je hier reageert overal op en alle tips serieus in overweging neemt.
Ik duim zo hard dat je paardje toch gaat herstellen, maar wat een naar nieuws heb je nu weer gehad.
Ik begrijp je verdriet, het is zo oneerlijk dat zo'n jong dier dit allemaal mee moet maken.
Mijn duimen draaien heel hard voor je paardje en geef jou een virtuele knuffel. :(:)


Lief bericht en veel dank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 10:43 



 
Profiel   

Sterkte TS voor jou en jouw paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 10:45 



 
Profiel   

Heb je het met de stalbaas eigenlijk nog over de hele diagnose gehad en wat is zijn reactie hierop?
Die zullen hopelijk toch ook geschrokken zijn dat jou gevoel klopte dat er iets niet goed zat.
Vooral omdat hun het onzin vonden om verder onderzoek te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 14:01 



 

Nou, leuke vraag. Die man heeft nog geen een keer tegen mij gezegd; goh wat erg of sorry. Ook nog nooit om een update gevraagd... Vind dat eerlijk gezegd echt heel kwalijk. Gisteren verteld wat tot nu toe de bevindingen waren, en reageerde ook eigenlijk nauwelijks. Die vrouw vind het wel erg. Heb gisteren nog gevraagd naar de precieze toedracht, en blijkbaar is ze dus ‘gewoon’ geschrokken en op de zijkant terecht gekomen. Blijft vreemd, maar ik was er niet bij.
De staleigenaresse belde ook nog toen ik haar de uitslag appte. Dat vond ik dan wel weer netjes (maar eigenlijk niet meer dan normaal). Ook van haar geen sorry of vervelend dat het is gebeurd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 14:18 



 

Wat een rot situatie ts.. Ik heb alleen de berichten door jou geplaatst gelezen.. Snap wel dat je het de stalhouders kwalijk neemt en vind het ook vrij bijzonder dat ze er zo vaag over doen, als ik jou was zou ik er eigenlijk wel over na gaan denken of je wel op deze stalling wil blijven als je paardje weer helemaal beter word. Ik vind het erg merkwaardig en ook op zn zachtst gezegd bijzonder dat ze geen excuses aanbieden of überhaupt een vinger uitsteken naar hoe het gaat, en ja sorry maar het verhaal geschrokken en gevallen heb ik zo m'n bedenkingen bij ook omdat ze zo vaag doen over de informatie etc.

Ik vind jou overigens echt een top baasje, en hoop echt dat alles goed komt met je paardje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 14:24 



 
Profiel   

Joman schreef
Nou, leuke vraag. Die man heeft nog geen een keer tegen mij gezegd; goh wat erg of sorry. Ook nog nooit om een update gevraagd... Vind dat eerlijk gezegd echt heel kwalijk. Gisteren verteld wat tot nu toe de bevindingen waren, en reageerde ook eigenlijk nauwelijks. Die vrouw vind het wel erg. Heb gisteren nog gevraagd naar de precieze toedracht, en blijkbaar is ze dus ‘gewoon’ geschrokken en op de zijkant terecht gekomen. Blijft vreemd, maar ik was er niet bij.
De staleigenaresse belde ook nog toen ik haar de uitslag appte. Dat vond ik dan wel weer netjes (maar eigenlijk niet meer dan normaal). Ook van haar geen sorry of vervelend dat het is gebeurd...


Pff ik zou hier echt een naar gevoel van krijgen en niet met een fijn gevoel naar stal gaan.
Weet niet hoe het met de stallingen bij jullie in de omgeving is dat er meer bieden wat jij zoekt.
Anders zou ik er over nadenken om te gaan verhuizen. Maar dan moet je er wel op vooruit gaan in ieder geval niet achteruit.
Naar stal gaan moet ontspanning geven en geen stress of irritatie.
Maar dat is iets voor later nu eerst alle energie in je paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 14:34 



 

Ja, daar ga ik me op den duur ook mee bezig houden. Maar eerst even duidelijk krijgen hoe en wat allemaal met mijn paardje. Ik deel jullie bevindingen wel uiteraard!! Heb lang gezocht naar deze stal, ze staat hier pas een paar maanden... Toch minder ideaal dan het leek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 15:00 



 
Profiel   

Ik heb jouw berichten gelezen en wil je veel sterkte wensen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 15:16 



 
Profiel   

Allereerst heel veel sterkte! Moet wel verschikkelijk zijn! Hopelijk komt alles terug goed!

Ik begrijp niet zo goed waarom je excuses verwacht? Als mijn paard of een paard waar ik mee loop uitglijdt is dat heel erg en moet dat zeker verwittigd, maar dat gebeurt toch niet met opzet? Alsof iemand daar iets aan kan doen? Het is netjes van de staleigenaresse dat ze vraagt hoe het gaat en het zou hen sieren om qua hulp tegemoet te proberen komen als er bvb medicijnen of kleine paddock of weet ik veel voorzien moet worden. Maar dat is nu niet begrijp ik uit je verhaal. Laai je nu niet gewoon heel hoog op in emoties als het verder een goede stal is?

Edit: reactie van de man is wel bot. Maar toch... persoonlijk zou mijn paard alleen hiervoor niet verhuizen. Maar zoals je wil, ieder overweegt dit voor zichzelf :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 16:55 



 

Poekkie schreef
Allereerst heel veel sterkte! Moet wel verschikkelijk zijn! Hopelijk komt alles terug goed!

Ik begrijp niet zo goed waarom je excuses verwacht? Als mijn paard of een paard waar ik mee loop uitglijdt is dat heel erg en moet dat zeker verwittigd, maar dat gebeurt toch niet met opzet? Alsof iemand daar iets aan kan doen? Het is netjes van de staleigenaresse dat ze vraagt hoe het gaat en het zou hen sieren om qua hulp tegemoet te proberen komen als er bvb medicijnen of kleine paddock of weet ik veel voorzien moet worden. Maar dat is nu niet begrijp ik uit je verhaal. Laai je nu niet gewoon heel hoog op in emoties als het verder een goede stal is?

Edit: reactie van de man is wel bot. Maar toch... persoonlijk zou mijn paard alleen hiervoor niet verhuizen. Maar zoals je wil, ieder overweegt dit voor zichzelf :)


Volgens mij kun je prima je excuses aanbieden, ookal gebeurt het niet met opzet? Of op zijn minst zeggen dat je iets vervelend vindt? Dat is imo geen schuldbekentenis maar een teken van medeleven.

Paard verhuizen hoeft misschien ook niet meer. Kans dat het paard moet worden ingeslapen wordt met de dag groter.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-09-19 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 17:05 



 

Zojuist rapport van de scyntigrafie ontvangen. Sterk verhoogde activiteit ter hoogte van het bekken ter hoogte van het schaambeen. En sterk verhoogde activiteit in de knie, zeer gecentreerd. Heb de weekendarts aan de lijn gehad, en dit kan niet van een normale ontsteking komen. Wel van banden of bot. Weekendarts benadrukte ook al dat hiervoor nader onderzoek nodig is, zoals een ct. Daarna kwam hij ook tot de conclusie dat dit niet kan ivm het bekken. Maandag spreek ik mijn eigen arts daar, maar dit is natuurlijk niet goed :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 17:08 



 
Profiel   

Hm ben benieuwd wat er dan met de banden kan zijn..dat lijkt me gunstiger dan het bot. Ben benieuwd wat er verder uit komt, klinkt niet zo fijn inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 17:15 



 
Profiel   

Omgekeerd zou ik zeggen. Bot groeit wel, bij banden en zeker bij de knie kan dat ook voor chronische instabiliteit zorgen.
Maar zolang je niet weet wat er is heeft speculeren weinig zin.
Wat een omtzettend akelige situatie zo. Dan moet je dus eerst ern maand wachten voordat ze verder onderzocht kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 17:20 



 
Profiel   

Hmja zo had ik het nog niet bekeken, ik dacht meer aan misschien een verreking oid van de banden. Maar inderdaad, speculeren heeft geen zin zonder duidelijkheid. Lastige situatie zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 17:27 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig allemaal. Ik wil jou, en je paardje, heel veel beterschap en sterkte toewensen.. wat een %$# situatie. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 19:18 



 
Profiel   

Pff wat erg voor jouw paard en jou, even heel veel sterkte gewenst, van een meelezer

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 20:12 



 
Profiel   

Jeetje, TS, het zit je niet mee! Wat een verdrietige situatie!
Ik zou als ik jou was goed gaan nadenken over hoe ver je wilt gaan. Financieel, maar ook naar het paard toe. Een twee-jarige een maand lang vastgebonden hebben staan is geen kattenpis. Ik zou die overweging alleen maken als ik een heel erg goed gevoel over herstel zou hebben. Ik zou ook goed navragen wat een maand vastgebonden staan verder voor complicaties kan opleveren. In de ontwikkeling van het bewegingsapparaat op de lange termijn maar ook wat de risico's zijn op andere klachten zoals koliek of darmfunctie, want die heeft ook te lijden onder stilstand. Een paard is een bewegingsdier bij uitstek dus ik kan me voorstellen dat op deze leeftijd echte stilstand (nog meer stilstand als gewoon boxrust) gevolgen kan hebben voor de algehele ontwikkeling.
Ik wens je veel sterkte want het zijn allemaal geen makkelijke keuzes!

Ik heb ook veel respect voor wat je voor je paard allemaal over hebt en hoe je met de hele situatie omgaat. Ik ga wel mee met dat excuses niet direct nodig zijn. Een jong paard kan een keer gek doen en een glijder maken. Daar kan degene die hem aan de hand heeft op dat moment helemaal niets aan doen en ook niets aan voorkomen. Ik zou me zelf veel bozer maken over het gebrek aan oprechte interesse naar je paard door de staleigenaar als om het niet aanbieden van excuses. Want dat gebrek aan interesse vind ik wel een ding, zeker als je degene die erbij was toen het ongeluk gebeurde en je het heel anders had ingeschat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 20:35 



 

Op dat laatste gedeelte van je bericht ga ik niet meer in. Ik kan me absoluut niet vinden in het gedrag van de stalhouders en zou het zelf anders hebben gedaan. Maar nu wil ik me eerst op mijn paard richten.

De vooruitzichten met enkel de bekkenfractuur waren relatief goed. Hoe deze nu zijn, weet ik nog niet. Eerst moet ik mijn eigen arts spreken. Uiteraard maak ik daarna een afweging. Het moet wel eerlijk blijven voor het paard....

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 20:45 



 
Profiel   

Wel klote dat je nu nog een dag in onzekerheid zit.. hoop dat je maandag redelijk goed nieuws krijgt.

Ik vind dat een stalhouder wel wat meer begaan mag zijn. Als een dier zo’n smak maakt waar ze bij zijn dan moet je dat echt wel aangrijpen. Zoiets breken ze echt niet zomaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 20:48 



 

MarjanB schreef
Wel klote dat je nu nog een dag in onzekerheid zit.. hoop dat je maandag redelijk goed nieuws krijgt.

Ik vind dat een stalhouder wel wat meer begaan mag zijn. Als een dier zo’n smak maakt waar ze bij zijn dan moet je dat echt wel aangrijpen. Zoiets breken ze echt niet zomaar.


Voor de beeldvorming zal ik er nog een bericht aan wijden: vorige week zeiden de stalhouders nog tegen me dat ik een schop onder mijn kont moest krijgen en me niet zo moest aanstellen. Ook daar komen ze niet op terug. En ook gisteren moest ik eens niet zo negatief doen. Dus tot zo ver het medeleven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 20:52 



 

Joman schreef
MarjanB schreef
Wel klote dat je nu nog een dag in onzekerheid zit.. hoop dat je maandag redelijk goed nieuws krijgt.

Ik vind dat een stalhouder wel wat meer begaan mag zijn. Als een dier zo’n smak maakt waar ze bij zijn dan moet je dat echt wel aangrijpen. Zoiets breken ze echt niet zomaar.


Voor de beeldvorming zal ik er nog een bericht aan wijden: vorige week zeiden de stalhouders nog tegen me dat ik een schop onder mijn kont moest krijgen en me niet zo moest aanstellen. Ook daar komen ze niet op terug. En ook gisteren moest ik eens niet zo negatief doen. Dus tot zo ver het medeleven...


Ik snap dat je wil focussen op je paardje en niet op die stalhouders maar als ik jou was had ik m'n spullen in m'n auto gegooid en was ik er niet terug gekomen en paardje straks maar direct naar een andere stalling. Wat een fatsoen van die mensen, wat heeft hun het recht om jou te zeggen dat je een schop onder je kont nodig hebt en je niet moet aanstellen.. Wat jammer allemaal zeg in combinatie met de hele situatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 21:09 



 
Profiel   

Oh my :(:) dat is wel heel erg

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 21:12 



 
Profiel   

Dat hij geen interesse toont vind ik zeker onfatsoenlijk. Dat verhaal van de schop onder de kont herken ik ook en ook daar zou ik ontzettend kwaad om kunnen worden (en toont de incompetentie van de stalhouder) Alleen dat een jong paard aan de hand gek kan doen en een glijer kan maken, dat kan gewoon iedereen overkomen. Dat is in mijn ogen niet verwijtbaar. Mijn eigen paard staat momenteel met een peesblessure en is onlangs ontploft. Dat gebeurde gelukkig bij mijzelf maar wie haar ook in de hand had gehad op dat moment, er was geen houden aan. Dat had ik niemand kunnen verwijten en daar had ik van niemand excuses van verwacht. Wel betrokkenheid in de gevolgen.

En dat gebrek aan betrokkenheid dat zegt in mijn ogen wel veel over de competentie van de stalhouder. Want als iemand zo makkelijk denkt over blessures, dan moet je je terdege afvragen of je daar wilt staan. Ik zou niet willen staan op een plek waarbij alles afgedaan wordt als...ach zal wel meevallen, niet zeuren, gewoon doorgaan, zonder te weten of er misschien iets ernstigs aan de hand is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 21:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 21 [ 501 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen