Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 27 van de 32 [ 779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 32  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

 
Profiel   

Dat is balen. Hopelijk knapt hij snel weer op.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 19:00 



 
Profiel   

De smid was een lastige klus gisteren.
Maar goed, de ergste keren 2 jaar geleden kreeg hij er ook ijzers onder en het is nu ook weer gelukt met heel veel geduld, veel ruimte en een beetje kunst en vliegwerk.
Het stomme is, chico staat met oortjes erop gewoon te wachten en is hartstikke braaf, hij begrijpt gewoon niet wat we doen aan de achterkant en vindt het moeilijk.

Vanmorgen liep hij een stukje beter naar de wei. Waar hij een week geen haast had en het weekend zelfs echt niet wilde lopen , kreeg ik vanmorgen een appje dat hij wel weer lekker doorwandelde, dat is dan weer positief.
We wacht even af.... zolang hij in zijn koppie nog oke is en vrolijk kijk ik het even aan.

Het is gewoon jammer dat hij na zo'n goede periode nu weer dit moet meemaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 09:49 



 
Profiel   

Nou, 10 dagen verder na de terugval die erg heftig was...
Chico is weer oke!
Het blijft een bizarre aandoening hoor.....

Wat hebben we gedaan : terug op 4 capsules ipv 3.
De poeder uit de capsules weer in een spuit met wat water en apart in de mond ipv over natte brokjes.
En achteraf tóch even paar dagen op de Bute voor zijn voorbenen.
Vanaf vrijdag geen bute meer en dit weekend ging het eigenlijk weer heel erg goed.

Denk toch dat de last in zijn voorbeen van de kneuzing overbelasting heeft veroorzaakt en het allemaal lastiger maakte voor hem. Hij is weer blij, maakt geen rondjes meer in zijn stal en staat lekker buiten...

Denk dat dit gewoon af en toe zal gebeuren ( helaas) maar wanneer hij zo snel opknapt is het het wel waard,

Verder was de weegschaal op stal. Hij weeg 492 kilo.
Het grappige is, 20-25 jaar geleden is hij in Utrecht geopereerd aan zijn kaak, toen woog hij ook 500 kilo. Ik dacht dat hij enorm afgevallen was, de spieren vallen wel weg maar hij is eigenlijk dus al zolang ik hem heb op hetzelfde gewicht... deed me goed!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 09:10 



 
Profiel   

Inmiddels is het 27 juli, Chico gaat nog steeds bijzonder goed.
Nu weer terug naar 3 pillen prednisolon en maar weer zien hoe alles gaat.
Hij is eigenlijk helemaal recht met lopen..... staat met stilstaan soms iets scheef vaak ook niet....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 09:45 



 
Profiel   

Fijne update :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 11:31 



 
Profiel   

ja he, blijft altijd spannend....

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 11:44 



 
Profiel   

We zijn nu halverwege augustus, nog steeds op 3 capsules en heel recht.
Zelfs weer een keertje het pad afgestapt....


https://youtu.be/TSEuJCHDhCM

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 10:50 



 
Profiel   

Wat goed!!

Vandaag is een jaar geleden dat mijn oude paard zich presenteerde met haar ziekte.
En daarmee gaat het eigenlijk heel erg goed.
Helaas kwam ze vrijdag strompelend uit de wei en staat er een pees dik op haar rechter voorbeen...
Dat wist dus even koelen en afwachten hoe dat zich ontwikkelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 10:53 



 
Profiel   

owww Nickeltje dat is pech.
Kijk wel uit hiermee, want Chico zijn blessure aan de voorbenen resulteerde in een terugval.
Chico heeft in het begin ook een banaan op zijn pees gehad en dat is na een jaar helemaal weg.... tja, hij deed toch al niks...
Maar heel sneu als ze toch al moeite hebben met hun ESS, heel veel sterkte ermee!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 11:00 



 
Profiel   

Ja, die terugval ben ik ook bang voor dus ik heb haar medicatie preventief al weer wat opgevoerd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 11:50 



 
Profiel   

sterkte!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 12:35 



 
Profiel   

Tot nu toe loopt ze op het voorbeen met de dikke pees kreupel maar niet meer zo enorm strompelend als hoe ze vrijdag uit de wei komt. Het staat dik maar is niet warm.
Ik koel, ze gaat wel gewoon mee de wei in. De medicatie voor de SWS is verhoogd maar in dat opzicht geen terugval tot nu toe.
We gaan dus nog maar even rustig door zo. Aankijken wat dat been met dikke pees gaat doen (als dat achteruit gaat moet ik een andere beslissing nemen) en wellicht trekt het weer voldoende bij dat ze pijnvrij lekker op de wei kan blijven scharrelen. Ze heeft ons vaker verrast met herstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-21 09:47 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu nickeltje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 01:59 



 
Profiel   

Met de sws heel goed.
Met de pees is echt afwachten. We blijven koelen, hopen dat ze zich rustig houdt.

Wel alvast deze shoot gemaakt, mocht ze deze blessure niet boven komen.
[ITP] Drie generaties Gelderse rijkdom

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 07:10 



 
Profiel   

hier was Chico gisteren weer wat schever..... even afwachten maar weer....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 13:57 



 
Profiel   

Spannend weer dus...

Morgen komt eind van de dag de hoefsmid om te zien of het been met de peesblessure iets anders van stand kan worden (staat nu heel stijl, beetje minder stijl haalt waarschijnlijk de druk van die pees af).
Maar dat betekent dan wel dat ik sinds gister de dexa weer wat opgeschroefd heb.
De vorige ronde dat de smid kwam heeft hij mijn oudje over moeten slaan omdat ze een hele slechte week had en gewoon geen benen langer dan 30 seconden op kon tillen.
Nu staat ze wat dat betreft keurig recht en in balans dus wellicht kan hij morgen nog wel iets betekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 14:39 



 
Profiel   

De voorkant ging gisteren wonderbaarlijk goed! 2 serptember moet hij achter, dat wordt wel een dingetje maar hopelijk is hij dan weer wat opgeknapt. Stalgenootje zei dat ze hem vorige week een sprintje en bokje zag doen.... ms wat verdraaid toen.

Chico heeft een pees gescheurd ooit en staat nu vanaf die tijd op een wigzool om de boel te ontlasten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 08:30 



 
Profiel   

GRMBL..... net gebeld, achterijzer ligt eraf....
Gisteren voorkant gedaan, dat ging goed maar smid komt 2 september voor achterkant.... hoop dat ie beetje eerder kan komen anders is pootje naar de knoppen met dat gedraai zonder ijzer.... bah bah

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 14:24 



 
Profiel   

Oew, vervelend.
De mijne draait gelukkig niet zo scheef weg dat ze daar daadwerkelijk ijzers voor nodig heeft.

En ijzers voor (om kapotte pees eventueel te ontlasten) gaan we straks bedenken. De hoefsmid wil het liefst zonder doen omdat ze voor ook wel een met de hoeven vlak langs elkaar strijkt met de onbalans die ze dan heeft en hij is bang dat ze er wekelijks een ijzer af gaat trekken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 14:42 



 
Profiel   

Zondagavond heeft de smid het achterijzer eronder gezet. Dan komt hij donderdag om beide achtervoetjes helemaal goed te doen.
En het vreemde is weer, vanaf zaterdag loopt hij ineens weer een stuk rechter.... blijft een vreemde aandoening, ik denk dan maar weer dat hij wellicht gek deed in de wei of zo....

Ik had via FB iemand die een paardje had van 37 wat ook symptomen had. Filmpjes gevraagd en het zag er exact uit als chico. Echter dit diertje heeft niet de medicatie gekregen die ik voorstelde, had ook geen plekje om tegenaan te hangen en steun te zoeken en ze is van de week ingeslapen, ze kon niet meer overeind komen. Wel een prachtige leeftijd behaald en jammer dat deze nare ziekte dan het einde betekent. En ik begrijp ook dat men op 37 jaar niet meer gaat dokteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 13:39 



 
Profiel   

37 is niet mis... Maar inderdaad jammer om dan op deze manier aan een einde te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 13:40 



 
Profiel   

Ik heb mijn oude merrie vanmiddag in laten slapen.
Haar pees blessure was plotseling verslechterd en ze wilde niet meer staan op het been. Het was genoeg zo.
Doet wel veel verdriet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 15:29 



 
Profiel   

Oh jeetje Nickeltje, wat schrik ik hiervan!!! Wellicht heeft ze toch teveel moeten compenseren met de voorkant door de sidewinder en kon haar been dit niet er nog een keer bij hebben.
Ik wens je echt heel veel sterkte met dit verlies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 15:48 



 
Profiel   

Ach wat een verdrietig bericht. Heel veel sterkte nickeltje

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 16:36 



 
Profiel   

Wat verdrietig, Nickeltje. Sterkte de komende tijd. Ik denk dat die mooie set familiefoto's van je merries nu extra waardevol is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 17:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 27 van de 32 [ 779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 32  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen