Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 30 van de 32 [ 779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

 
Profiel   

hey....ze hebben me toegelaten inmiddels en heb gereageerd erop.
Ziet er wel idd zo uit, en zag je pb....

maar nu ik 3x gekeken heb, hij is voor ook er scheef en dat past niet bij ESS, en het trillen en alles.....
ga nog even beter loeren.... wel interessant
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 09:31 



 
Profiel   

oh ja ik zag net al een reactie van jou inderdaad.
nou fijn dat je er in zit want wie weet kun je helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-22 11:28 



 
Profiel   

Even een update....

Op zich gaat Chico vrij goed.
Hij werd wat scheef maar toen mijn eigen smid kwam bleek hij gezakt in de hielen waardoor hij zo wegdraaide.
Nu weer wat rechter op gezet en direct verbetering. Dus we gaan iets eerder beslaan achter.

Chico wordt al even bijgevoerd maar echt aankomen lukte niet.
Mestonderzoek gedaan en tot mijn grote schrik heeft hij een enorm zware bloedwormbesmetting.
En gewoon bizar erg:
Overleg met de parasitair( of hoe ze ook heten) of het geen tikfout was.
Verhaal over Chico uitgelegd en met de opmerking dat hij al 3 jaar prednison krijgt vielen de puzzelstukjes op hun plaats.

Door de prednison gaan de organen gewoon stuk uiteindelijk, en dit is een eerste teken aan de wand.

Hij heeft nu eerst een enkele kuur gekregen, en even afwachten hoe hij reageert ( koliek is mogelijk) .
Ik ga maandag direct nog een mestonderzoek laten doen of het niet toch een fout was... maar vrees het niet.
Mocht deze kuur niet helpen gaan we overleggen wat we gaan doen.

Het is lastig omdat hij gewoon niet zonder de prednisolon kan. En ik wist dat dit kon gaan gebeuren....

Even fingers crossed dus. En hopelijk knalt hij op en mest hij morgen een berg rode bloedwormpies uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 16:53 



 
Profiel   

heb je bij worm&co laten testen?
ik zag wat voorbij komen van hen dat ze een nieuw paard hadden met een erg hoge waarde.

wat erg en wat eng ook om dan nu te moeten ontwormen dat er wel een heftige reactie komen kan?
duimen maar dat het wel goed gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 17:04 



 
Profiel   

Wat erg... hoop dat hij een beetje ok door de ontworming komt... is er iets wat je kunt geven om zijn organen te ondersteunen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-22 21:07 



 
Profiel   

Ja bij worm en co. Zou dat om Chico gaan ?? Kun je dat eens nakijken??
edit: gevonden op hun FB, deze had nog veel meer!!! Was niet Chico gelukkig, chico had 7100 en die op hun fb 30000 !!!! Wow...

In elk geval zaterdagmorgen de kuur erin, en bedacht op koliek..... maar niets was minder waar.
Zaterdagmiddag, zondagmorgen en zondagmiddag ( zelfs een drol vers uit de fabriek) met mijn handen uitgeplozen.... niks, nada noppes....
Stalhouder heeft vandaag contact met ze of het zin heeft nóg een monster op te sturen.

Prednison is gewoon troep.... niet veel om daar iets aan te ondersteunen maar ga wel met de dierenarts overleggen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 07:21 



 
Profiel   

hij was dat niet,.klopt!

maar wel vreemd dat je nou niks in de mest vind.
ik zou wel nog een onderzoek laten doen, misschien hebben zij dingen door elkaar gehaald.
want dat kan natuurlijk ook nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 11:06 



 
Profiel   

Maar wormen vind je niet altijd terug in de mest.

En het is te hopen(gaan we niet van uit) dat de wormen niet resistent zijn die hij eventueel heeft/had

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 11:21 



 
Profiel   

Dat kan ook Hagelslag, verschillende paarden hier hadden in het verleden echt enorme bergen rode wormpjes in hun mest na ontwormen dus ik ging er eigenlijk vanuit dat dit nu ook het geval zou zijn.
Chico heeft werkelijk zijn hele leven amper wormen gehad, alleen dan afgelopen december EPG kleiner dan 300 en daarvoor behandeld, verwachtte nu dus eigenlijk niks...

Ik hoor vanmiddag wel even wat het overleg opleverde, anders ga ik zelf even bellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-22 11:56 



 
Profiel   

Worm & Co maakt een casus van Chico.
Volledig op de hoogte zijn ze van zijn ESS / Prednison / leeftijd etc etc.
Voor u over 2 weken sturen ze een reminder voor nóg een mestmonster.
Daarna overleggen we weer verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-22 12:32 



 
Profiel   

Helaas, ik moet melden dat Chico afgelopen donderdag is ingeslapen.

Vorige week zondag was hij niet oke en liet hij zijn piemel een beetje hangen, das niks voor hem dus maandag arts erbij. Hij had 39,4 koorts, en hij heeft koortsremmers en ontstekingremmers gekregen maandag middag.
Vanwege de wormbesmetting, de prednison en hoge leeftijd ook bloed afgenomen. Uitslag was niet goed.

Dinsdag was de koorts weg, piemel dikker, en verder leek hij ok.

Woensdag weer dikkere piemel, dierenarts erbij, en Oedex gekregen en Hydrocortiderm smeren tegen vocht. Piemel naar binnen gewerkt en een klem erop in de hoop dat wanneer hij niet naar beneden hing, het lichaam het op kon lossen. Na de klem eraf gehaald te hebben was het weer mis. Toen besloten dat wanneer het donderdagmorgen nog zo zou zijn ik ermee ophield.

Donderdag had hi weer 39,1 koorts, piemel was nog roder, kwam nu vocht uit en direct de arts gebeld om hem in te slapen.

Dus in een paar dagen was het bekeken, en je weet het nooit zeker maar waarschijnlijk heeft de lange dosering predison het imuunsysteem plat gelegd, geen weerstand, dan de wormbesmetting erbij, denk dat dit gewoon geen kans meer had, ik wilde hem ook geen pijn en meer ellende besorgen.

Morgen zou hij 34 worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 15:21 



 
Profiel   

wat ontzettend verdrietig, en wat zul je hem missen. Maar wat heeft Chico een fantastisch baasje gehad!
Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 15:44 



 
Profiel   

:knuffel: |( wat en rotkeuze. Heb je hem zo lang zo goed gehad en is uiteindelijk zijn medicatie funest geworden. Maar het is ook naar rotspul.
Hij heeft een top tijd gehad bij je. Hopelijk kun je het een plekje gaan geven ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 16:15 



 
Profiel   

Ach wat verdrietig. Maar een moedige en de juiste keuze zo te lezen.

Hij mocht zich gelukkig prijzen met een baasje als jij. Veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 16:18 



 
Profiel   

Wat een verdrietig berichtje.
Hoe oud ze ook zijn, het is altijd te vroeg om hen af te geven.
Veel sterkte met het verlies van je grote vriend. Hij heeft een fantastisch leven gehad bij jou Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 17:12 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje. Wat heb jij je enorm voor hem ingezet! Dankzij jouw toewijding heeft hij nog een paar hele mooie bonusjaren gehad.Je hebt werkelijk alles gedaan wat binnen jouw mogelijkheden lag, chapeau.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 18:29 



 
Profiel   

Wat verdrietig.
Hij heeft het beste baasje gehad, je hebt gedaan wat je kon.
Hij is nu weer jong en sterk, en er komt een dag dat je hem weer in je armen kan sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 18:31 



 
Profiel   

Je hebt altijd het beste met tjieks voorgehad.
Deze beslissing is nooit leuk! Maar je weet ook dat het uiteindelijk de beste beslissing is geweest. Hoe rot het nu ook voelt!

Tjieks heeft een top leven bij je gehad! Jullie zijn nog steeds ons voorbeeld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 20:34 



 
Profiel   

Wat een verdrietig nieuws.
Heel veel sterkte met dit grote verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 21:01 



 
Profiel   

Wat verdrietig dat je zo onverwacht toch afscheid hebt moeten nemen. Chico is wel serieus oud geworden, bijna 34. Heel veel sterkte met dit verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 21:05 



 
Profiel   

Jeetje, triest voor jou en ook wel voor Chico. Maar hij heeft het onwijs goed gehad bij je en met zijn aandoening toch bijna 34 worden, top van jou hoor. En helaas worden "zelfs" mensen die steeds Prednison of antibiotica krijgen ook gevoeliger voor allerlei infecties of resistent en ook die overlijden dan door de medicatie zeg maar.
Voor Chico eigenlijk wel "fijn" dat het zo snel is gegaan, voor jou een hele dikke :(:) !

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 21:42 



 
Profiel   

Ach wat verdrietig. Hij heeft hier echt heel erg lang mogen vertoeven. Maar we zien ze nooit graag vertrekken. Veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-22 21:52 



 
Profiel   

thnx allemaal!!! het doet gewoon zo'n zeer nu, maar gelukkig wat andere lieve paardjes om voor te zorgen.

Ben ook blij dat zijn verhaal hier heel veel mensen heeft doen beseffen wat hun paard mankeert, en velen zijn er ( deels) bovenop gekomen omdat ze heel snel konden ingrijpen. Of hebben een mooi pensioen nu

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 07:16 



 
Profiel   

Sterkte TS met dit verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 07:18 



 
Profiel   

Wat verdrietig voor je.
34. Mooie leeftijd maar dat maakt het gemis niet minder...
Sterkte :knuffel:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-22 07:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 30 van de 32 [ 779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen