Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 08:26

https://youtu.be/l6VwpwRb6iE

Tja, dacht ga er een stukje op stappen in de wei.....maar meneer wilde niet stappen.
Werd uiteindelijk heel boos dat hij niks mocht.....
Sorry voor het gevloek, ik schrok er gewoon van en was bang voor forceren...
Gelukkig had hij er geen last van de dagen erna....

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:27

:') :D Sorry, maar ik vind je nog keurig!! De schrik was idd duidelijk en zeer begrijpelijk hoorbaar. Ik ben blij dat hij geen last heeft gehad erna. En ik vind het zo geweldig voor jullie dat je dit toch weer kunt doen... :+: <3

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:28

Goed bezig!!

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-21 15:33

Hier een terugval.... helaas. En dat is niet door dat gekke gedoe hoor, dat was eerder...

De osteo is geweest maar deze keer een andere omdat mijn eigen osteo net een baby heeft gekregen.
De vervangster heeft het heel netjes gedaan, en hij heeft ook wel eerder een terugval na behandelen gehad hoor... de boel wordt zó los gemaakt dat hij echt even moeite heeft.
Daarbij ben ik grazen aan het opbouwen en je merkt gewoon dat grazen ( hoofd naar beneden) duidelijk effect heeft op zijn balans.
Al met al weer even klooien en hopelijk eind van de week weer wat beter.....

Poekkie

Berichten: 7350
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:39

:(:) :(:)

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 15:42

He, oliebol wat vervelend... Hopelijk trekt het ook vlot weer bij!

Mijn oudje heeft inmiddels ruim 2 weken totaal geen medicatie gekregen en doet het nog steeds prima.
Daar gelukkig geen veranderingen met grazen of iets dergelijks. Ze hebben de hele winter op het land gestaan waar hooi is bijgevoerd en nu staan ze dan wel op een gras rijkere weide maar dat veranderd dus niks voor haar...

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 18:12

Oei lastig, ElCamino! Ook al omdat je nu een andere osteo had dan normaal, degene die normaal bij hem komt weet waarschijnlijk beter wat wel en niet werkt bij hem en een ander is daar vaak net even anders in. En dat tesamen met het graseten, ik duim voor je dat het snel weer "normaal" gaat met hem!

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:15

Ach gossie... het oudje heeft noten op zijn zang in dat filmpje :+ (zeggen ze dan dat oudjes zo lekker betrouwbaar zijn... en hun gekkigheid achter zich laten :P

Wel jammer van de terugval na de osteo...

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 08:11

Ach ja, hoe scheef ook, hij wéét dat we gaan grazen wanneer ik het pad oploop en dan begint hij al praatjes te krijgen, loopt te stuiteren naast me en bij een tik tegen de borst kan ik een voorbeen naar me hoofd krijgen en wordt meneer zéér geirriteerd..... na 2 jaar word je er wat makkelijker in.... al blijft het kl*te als hij scheef staat

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:52

Wat jammer van de terugval, hopen op een vlotte stabilisering.Verder lijkt hij idd nog behoorlijk fit. Hier is de dame al weer even stabiel, wel regelmatig pijn door de overbelasting van haar rechterachterbeen en de slechte doorbloeding in het linker.
Ondertussen ook een week over tijd en nog geen (noemenswaardige) uier. Omdat ik de bevalling niet mag missen controleer ik nu ook 's nachts. Ze kan mijn bezoekjes met de zaklamp nog niet echt waarderen...

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:41

Wat vreselijk balen van de terugval :(:) Hij zit toch wel nog steeds aan dezelfde hoeveelheid medicijnen toch?

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-21 09:01

Hij staat nog steeds op 3 capsules, en is inmiddels weer aardig bijgetrokk en...( of rechtgetrokken :D )
Denk dat het puur de ándere manier van staan is en bewegen tijdens het grazen....en misschien icm de osteo.....

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 10:34

En weer een geval van ESS op mijn pad, kreeg via messenger een berichtje
Een 31 jarige merrie die in februari van 1 op andere dag dit gedrag vertoonde.
Op metacam en equisolon maar na afbouw weer scheef...ze vroeg of ze zonder medicatie kon.
Na zien van foto's en filmpjes zag ik idd een typische Sidewinder.
Maar zoals ze nu is zonder medicatie is Chico mét. Paardje kan gewoonstilstaan, loopt soms wat scheef maar verder ok. Dus ik zou even afwachten of ze stabiel blijft... als ze erger wordt kun je altijd nog op medicatie overgaan.

Tja, ik ken er ook eentje die ze compleet scheef op 4 sporen zonder medicatie laten scharrelen..... wat je zelf wilt. Kan ook want ze hebben geen pijn. Alleen ziet het er erg sneu uit...

Ik persoonlijk geef dus wel de medicatie omdat hij anders veel erger wordt én de kans op stoten aan deuren / hekken etc gewoon veel groter wordt. En nu gaat hij lekker liggen en rollen.... of dan zonder ook nog is.... ik kies dus voor medicatie

En Chicogaat weer super by the way.... is echt stout met naar de wei brengen en wordt zelfs kwaad met corrigeren. Rent het liefst in galop het land in maar er staan nog geen draden dus hij kan niet los.... wat resulteert in een Chantal die achter hem aan bungelt en al skieeend hem af remt... :D

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:43

Wat fijn dat Chico weer opgeknapt is!

En toch weer mooi dat er een nieuwe casus jouw pad op komt.

Mijn merrie is vorige week 26 geworden.
Ze heeft 3 weken totaal zonder medicatie gestaan en dat ging heel erg goed.
Maar vorige week is er veel onrust in de verschillende kuddes geweest, ook om haar heen. Zo zijn de opfok kuddes uit de winterstalling gekomen en het land op gegaan in aangrenzende weilanden en is er in de kudde van mijn eigen paarden een nieuwe bij gekomen.

Kennelijk is dit genoeg stress geweest voor een kleine terug val. Niet heel erg, maar wel net weer een beetje scheef dus ik heb haar weer terug op dexa gezet. Wat hoog begonnen, en bouw het per 3 dagen met kleine stapjes af. Ze laat nu al weer verbetering zien gelukkig. En dan zie ik wel of ik toch maar wel op een soort van onderhouds dosering ga blijven zitten als ik weer lager zit in de dosering...

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 12:32

Apart he, bij Chico is stress ook een enorme trigger!!! we zijn ook nu al aan het bedenken hoe het moet straks met stallen schoonspuiten....

En ik ben blij dat mensen hulp kunnen hebben aan onze gevallen, ze had het hier op bokt gevonden en mij via fb benaderd, er zijn er dus toch meer dan we altijd denken die dit ontwikkelen....
Jammer is dat ik van De Paardenkamp nooit reactie terug heb gekregen..... ga ze toch nog een keer benaderen...

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 20:03

ElCamino schreef:
Hij staat nog steeds op 3 capsules, en is inmiddels weer aardig bijgetrokk en...( of rechtgetrokken :D )
Denk dat het puur de ándere manier van staan is en bewegen tijdens het grazen....en misschien icm de osteo.....


Wat fijn dat hij weer wat rechtgetrokken is +:)+ :D
Misschien was het allemaal inderdaad wel wat veel in 1x..dat het een reactie is geweest daarop

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-21 10:56

Meneer heeft weer zoveel praatjes, ik kan niet meer normaal naar de wei lopen om te grazen... en normaal corrigeren gaat niet. Dusssss na 26 jaar dit paard hebben.....een hengstenketting gekocht....want stal moet hem straks wel nsaar het land brengen, gelukkig nog 2 weken om hem op te voeden. Ouwe gek

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 11:04

:') _/-\o_ . En wat moet dat toch een heerlijk gevoel zijn voor je!

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-21 11:07

ja moet er stiekum ook erg om lachen... hij trekt een kop en als hij een tik op de boeg krijgt heb je een voorbeen naar je toe.... ach, als hij eenmaal los mag op zijn eigen weitje wordt ie wel braver. Gelukkig heb ik nu het 1e weitje rechts, en niet weitje nummer 40 achteraan....

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:19

ElCamino schreef:
Meneer heeft weer zoveel praatjes, ik kan niet meer normaal naar de wei lopen om te grazen... en normaal corrigeren gaat niet. Dusssss na 26 jaar dit paard hebben.....een hengstenketting gekocht....want stal moet hem straks wel nsaar het land brengen, gelukkig nog 2 weken om hem op te voeden. Ouwe gek


}> :D

Ik heb voor mijn merrie van 28 ook een hengstenketting liggen... verder zeg ik maar niks :')

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 07:39

Die oudjes kunnen ons soms erg veel verbazen :D

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 09:53


Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:48

Kijk hem eens even jeugdig doen

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 15:09

dblijham heeft net een prachtig veulentje van haar merrie, de merrie is stabiel. We denken dat het geen ESS is en toch wat anders is geweest gelukkig.

En de 31 jarige merrie waarvan ik een filmpje kreeg laatst vertoont heel apart gedrag qua lopen, heel stijf en pijnlijk maar totaal geen ESS nu meer. Ik denk ook echt adhv de laatste filmpjes dat het geen ESS is, maar wat het wél is dan..... geen idee. En de merrie is in Heesch geweest en compleet doorgelicht met echo/foto/scan etc etc, niks te vinden.... heel bizar weer.

Chico is nog steeds een blij ei, en wil graag elke dag naar de wei.... ziet er tot nu toe goed uit.

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Sidewinder Syndrome of "Crabwalking"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 18:23

ElCamino die Chico van jou gaat als een speer! Moet genieten zijn om hem ondanks zijn ziekte en leeftijd zo vreselijk fit te zien.

DBlijham gefeliciteerd met je veulen! Fijn dat de merrie het allemaal goed doorstaan heeft. Hopelijk waren de symptomen dan een bijwerking van de zwangerschap en geen ESS