Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 10 [ 235 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kreupel zonder diagnose

 
Profiel   

Ik weet niet of er nog gevolgd word. Maar een kleine update.

Week of 6 geleden was ze ineens rechtsachter kreupel. Week later naar de kliniek. Buigproeven goed. Uitverdoven kogel en sprong goed. Echo knie goed, heup echo lukte niet vanwege de massa. Metacam voor 10 dagen en stappen en dan aankijken. Maar ze was eigenlijk niks verbeterd. Erg pijnlijk.

Ik heb de ijzers eronder uit gehaald en ze stond met 2 hoeven in haar pensioen.
Gekozen voor een second opinion ivm dat heupgewricht. Aangezien daar wellicht nog iets te vinden kon zijn vanwege een bepaalde stand die ze wil aannemen in het bewegingspatroon.

Ze is gisteren naar Bodegraven gegaan. Deze arts wilde haar voor de echo klinisch nog even zien en zei direct dit paard heeft geen heup probleem hoor. Dit dier heeft pijn in haar knieën. Harde bodem was ze links kreupel, zachte bodem rechts en ohz beide achterbenen vond de arts. Ook liep ze als een hoepel op de rechte lijn. Keuze gemaakt om beide knieën uit te verdoven en opnieuw te beoordelen. Ze ging als een speer, rad, tempo, tact en vooral BLIJ! Ze leek oprecht opgelucht.

Ik kon kiezen tussen inspuiten of bloedplaatjes. Ik heb nu voor het inspuiten gekozen. Ivm het lange traject en de kosten hebben we er nu niet meer voor gekozen om beide knieën op de foto en echo te zetten aangezien dit rechts al eens gebeurd was. Dit wil hij nog wel graag eens doen en beoordelen gaf de DA aan.

Het SI probleem kan zowel secundair als primair verband staan aan de knieën maar het bevestigd wel mijn gevoel dat ik elke keer nog iets mistte. Ik hoop oprecht dat dit haar acceptabel maakt als rijpaard. Ze hoeft de sport niet meer in, al is dit nu wel de prognose. Maar ik wil weer kunnen genieten..

Echo heup was overigens goed!
Schade :+
[ img ]


In Heesch maken ze wifi figuurtjes :+

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 11:07 



 

Wat fijn dat je weet waar het vandaan komt! Nu kun je er ook gericht op trainen. En weet je natuurlijk ook voor een volgende keer dat het dat kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 11:22 



 
Profiel   

Jeetje, wat een wending weer! Maar wat super fijn dat je er achter bent wat er aan de hand is. En dat de prognose goed is. Veel sterkte met revalideren, het is jullie gegund

Edit, wel benieuwd of je nog teruggekoppeld hebt naar je vorige da en wat die ervan zei?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 20:36 



 
Profiel   

Ik geef deze week inderdaad per mail een terugkoppeling met videos aan de DA. Dat is sowieso afgesproken.

Ze kunnen er niks aan doen. Dus ik neem ze ook niks kwalijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 20:51 



 
Profiel   

Nog even een verschil. Ik heb de videos inmiddels geupload en naar de arts in Heesch gestuurd.

Maar deze foto is thuis gemaakt op zondag

[ img ]

[ img ]



En deze foto is van maandag, na het uitverdoven.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 21:56 



 
Profiel   

Nu je de oorzaak gevonden hebt. In hoeverre past de uitkomst van de meting van Horseconnect?
Heb zelf ook een paard met vage klachten en zat na te denken over zo'n meting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 17:01 



 
Profiel   

Deze kwam niet overeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 17:05 



 
Profiel   

Wat een rollercoaster moet dit voor je zijn!
Ik blijf voor jullie duimen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 22:34 



 
Profiel   

Update:

Het gaat heel goed. *\o/*
Ze wordt steeds weer wat sterker in het lijf. In de bak kan ze het ongeveer 20 minuten nu goed volhouden. In het bos langer, maar dan is ze echt rete eigenwijs en loopt ze gewoon stug door omdat ze er plezier in heeft. Dan maken we ongeveer ritjes van 45/60 minuten. Tot nu toe alleen nog stap en draf gedaan. Aan de longe pakken we de galop wel mee.

Dierenarts was tevreden en zei al: 5 sep eventingwedstrijd in *plaatsnaam*?

Ze mag nu gaan optrainen en over 3 weken op controle terug komen in Bodegraven. Als ze dan nog steeds goed is. Kunnen we weer geld gaan sparen ipv uitgeven aan de dierenarts :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 21:51 



 
Profiel   

Wauw Saaams, dat is goed nieuws +:)+ !

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 22:50 



 
Profiel   

Jaaaa, van pensioen naar eventing EN een dressuurzadel. GO Beaut! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 22:52 



 
Profiel   

Super, super, super nieuws!
Ik duim voor je dat het van nu af aan gewoon lekker goed blijft gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 23:02 



 
Profiel   

Helaas nog even pech.

Gisteren ter controle naar de kliniek in Bodegraven. Het achterwerkje (knie en SI) is helemaal goed!
Helaas merkte ik een verkorte pas links voor met rijden. Dus even de monsterbaan op en buigproeven.

Verdenking van schenkelblessure. Echo van de pezen keurig. Hoeven volgens her boekje. Zeer nette straalbenen en hoefwand.

Maar dan....


Verstuiking van het rechter collaterale bandje aan de binnenkant. Links oud littekenweefsel aan hetzelfde bandje. Met daarbij overstrekking van rechtervoorknie waarbij irritatie. Behandeld, 3 weken stappen en daarna filmpje doorsturen.


Oorzaak? Verwachting is pech.
Hard rennen, sliding stop en vervolgens draaien. Waarschijnlijk ontstaan in de revalidatie van het SI. Bij het longeren erg “stout” geweest (of pijn, wie zal t zeggen) en nu op gaan spelen doordat ze mocht optrainen. Maar niemand die t zeker weet.

Als ze over een maand of 2 niet hersteld of wederom compenseert dan wil ik een plekje zoeken waar ze dik(ker) en blij kan worden voor een half jaar tot een jaar op rust. Aangezien ze mentaal echt nog heel graag wil.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-20 20:22 



 
Profiel   

Potverdikkie ts het zit je niet mee met je prachtige schimmel.
Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 17:33 



 
Profiel   

-O- balen zeg.
Sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 18:28 



 
Profiel   

Oh nee, nu dit! Wat een pech toch!! Hou de moed erin meid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-20 22:31 



 
Profiel   

Wij zijn inmiddels 1,5 week verder na de laatste controle. Dierenarts vond haar acceptabel. Klinisch nog niet 100% als je kritisch kijkt, wel 90% maar voor een dier wat een jaar uit het werk is geweest is dat niet gek.
Volgens de DA blijft de prognose goed. Ze zal komende tijd wat moeilijk kunnen opstarten, hij noemt het sportpijn. De eerste 5 rondjes tellen niet mee zegt ie. :+
Klopt ook, daarna loopt ze veel beter.

We rijden om de 2 dagen, tot nu toe alleen in het bos. Mooie rechte stukken en daar is haar mindset echt oortjes erop en we gaan! *\o/*

Volgens de DA moeten we rekenen op een half jaar opbouwen. Daarna zou ze ook weer mogen springen/crossen. Maar dat is geen prioriteit (meer).

Ik blijf voorlopig nog terughoudend over de prognose. Tijd zal het leren.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 16:03 



 
Profiel   

Fijn dat je een update plaatst! Tja, het zou mooier zijn te lezen dat ze weer als een zonnetje loopt maar dat is irrealistisch. Je bent idd snel aan een half jaar revalideren. Ik hoop voor jullie dat het verdere proces voorspoedig verloopt.
Geniet alvast van jullie mooie ritjes buiten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-20 20:36 



 
Profiel   

Het gaat nog steeds ‘goed’!
Ze is vrolijk, enthousiast en gaat als t even kan als een raket het bos door. Je merkt dat ze langzaam meer conditie begint te krijgen om bijv de stukjes draf en galop langer vol te houden. Ik bepaal grotendeels het tempo (tenminste dat is nog een discussie die we hebben :+ ) maar ze bepaald zelf wanneer ze terug wil naar bijv stap.

Vanaf volgende week gaan we starten met het rijden in de bak en vanaf oktober mag ze verhuizen naar een pensionstal dichterbij huis waar ze nog meer uren buiten mag staan.

Ik heb haar preventief, mijn gevoel zei het. Gisteren op speciaal beslag laten zetten. Leren zooltjes met silliconen.
Ik merkte echt verschil. Dat laatste beetje (10%) wat ik miste in haar bewegen was nu echt terug als ‘vanouds’.

Officieel hebben we geen controle afspraken meer op de kliniek in Bodegraven. Nog wel app contact met de arts indien nodig.

Ze wordt dus nu eens in de 3 dagen belast met rijden. We zijn nu 5 weken aan het opbouwen. Ik wil over 3 weken gaan kijken of ze het ook goed blijft doen als we afwisselen met een dagje extra.



[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 10:42 



 
Profiel   

Wauw, super nieuws ! Houden zo !

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 13:29 



 
Profiel   

Fijn nieuws Sam! Al kunnen jullie samen weer van het bos blijven genieten is dat al heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 13:35 



 
Profiel   

Zo fijn om te horen, deze update!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-20 16:17 



 
Profiel   

Kleine update.

Beauty is inmiddels sinds eind september verhuisd naar een nieuwe stal.
Dat ging gepaard met een heleboel stress.
Helaas speelde toen het SI op (
denk ik, tijdens het rijden liep ze op de handrem, bij aangalopperen begon ze te bokken. Dus was duidelijk iets mis)
dus deze direct weer laten controleren dmv inwendige echo en behandeld.
Er was niks speciaals te zien. Rechterkant nog rommelig maar niet slechter dan jaar geleden. Linkerkant was eigenlijk verbeterd.

Daarna weer opgebouwd. Toch wat twijfel. Terug op controle geweest 1,5 week geleden maar dierenarts vond haar goed. Advies om vooral veel galopwerk mee te pakken.

Met als resultaat:


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Volgens de dierenarts is de toekomst nog steeds
Volgend naar eventing.

Ik bedenk meer elk ritje is er weer eentje. :+
Ondanks dat ik enorm spring/cross ambities heb. Wil ik het met haar voorlopig even uitstellen. Hooguit balken en cavaletti werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 19:29 



 
Profiel   

Zo te zien beleven jullie veel plezier! Die onderste foto is geweldig !

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 20:31 



 
Profiel   

Prachtige update
Ik blijf gewoon doorduimen dat het zo goed blijft gaan
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-20 23:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 10 [ 235 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen