Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Last van blinde darm?

 
Profiel   

Hoi,

Mijn paard vertoont wat klachten als niet voorwaarts, moeite buiging, moeite achterhand onderbrengen en schoft liften, strak in de rug.
Nu kan dit veel oorzaken hebben en zijn we met een traditionele weg bezig van onderzoek Da en fysio.
Maaarrrrr wat mij laatst opviel is dat ze aan de rechterkant van haar buik/flank (net voor de kruin) een wat harde ‘bult’ heeft zitten (voelbaar). Dat deed mij denken aan de blinde darm.
Wie weet of dergelijke klachten ook passen bij pijn aan de blinde darm en wat zou de oorzaak en oplossing kunnen zijn? Er staat hierover niet veel beschreven op het alwetende internet, dus wellicht jullie ervaringen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 09:12 



 
Profiel   

mijn paard heeft dit ook gehad/heeft het
Ik ben nu bezig met een kuur van Jan Jonas. is een kruidenkuur van 5,5 week
Moet zeggen dat het al goed werkt. Zijn rug deed ook zeer als je er op drukte en nu na 3 weken deze kuur is het al veel minder.

ohja, die van mij is ook erg mager geworden

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 09:40 



 
Profiel   

Blinde darm neemt een groot deel van de rechter helft van de buikholte in beslag.
Ik weet niet hoe groot de bult is die je ziet en waar die precies zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 20:45 



 
Profiel   

Er zijn verschillende fase's wb klachten blinde darm en bewegen.
http://www.praktijkvoorpaardenosteopath ... -uw-paard/

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 21:37 



 
Profiel   

Robijn, bedankt voor je verhaal. Is die mix speciaal op jouw paard afgestemd( na consult) of kan je een kant en klare mix kopen voor spijsvertering of iets dergelijks?

Marije, je ziet de ‘bult’ niet echt. Maar ik voel iets zitten achter de achterste rib iets onder de heupkam aan de kant van de buik. Dus onder de aanhechting van de lage rugspier ongeveer. Bij de andere paarden is het daar gewoon zacht en veerkrachtig weefsel.

Quintusgl, ik kan de link zo niet openen, zal even kijken of ik het op kan zoeken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 21:50 



 
Profiel   

Lijkt me eerder lever, als het achter de ribboog uit steekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 19:38 



 
Profiel   

SilvanoN schreef
Hoi,

Mijn paard vertoont wat klachten als niet voorwaarts, moeite buiging, moeite achterhand onderbrengen en schoft liften, strak in de rug.
Nu kan dit veel oorzaken hebben en zijn we met een traditionele weg bezig van onderzoek Da en fysio.
Maaarrrrr wat mij laatst opviel is dat ze aan de rechterkant van haar buik/flank (net voor de kruin) een wat harde ‘bult’ heeft zitten (voelbaar). Dat deed mij denken aan de blinde darm.
Wie weet of dergelijke klachten ook passen bij pijn aan de blinde darm en wat zou de oorzaak en oplossing kunnen zijn? Er staat hierover niet veel beschreven op het alwetende internet, dus wellicht jullie ervaringen?


Dit is precies mijn merrie. Ik kan er ook weinig over vinden.
Fysio kan niks vinden. Echo van baarmoeder en eierstokken wees niks uit.
Ben heel erg benieuwd. Hoop dat er meer mensen reageren

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 23:28 



 
Profiel   

zand ????? bij onze pony zat er 13 kilo aan zand in , foto van buik en je weet het

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 23:39 



 
Profiel   

sassefras schreef
zand ????? bij onze pony zat er 13 kilo aan zand in , foto van buik en je weet het


Dat zou ook kunnen. De da zei tegen mij dat die plek wel echt de plek is waar zand zich ophoopt. TS, Kan die van jou zand in zijn darmen hebben?

Hoe heb jij het zand er uit gekregen @Sassefras?
Mijn paard heeft al twee keer een zandweg kuur gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 09:01 



 
Profiel   

Hoe heb jij het zand er uit gekregen @Sassefras?
Mijn paard heeft al twee keer een zandweg kuur gehad.[/quote]
paard heeft 2 weken in utrecht gestaan, 2 x per dag 400 gram psylium en twee liter parafine ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-19 11:01 



 
Profiel   

Het zou best zand kunnen zijn. Zij mag graag een hapje molshoop, ondanks de Silicium die ik bij voer. Ook krijgt ze regelmatig een kuurtje vlozaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 12:39 



 
Profiel   

Mbt zand: oude tip: vraag een rectaalhandschoen aan de dierenarts,
1 hoop mest er in, water erbij zodat de mest oplost-
uurtje laten hangen (ooit vergat ik zo'n ding en hing hij 3 weken)
voel of er verschil is tussen de onderkant van de vingers.

Bij een paar korreltjes onderin de vingers - qua test niets aan de hand.
(Let op: niet elke dag komt er even veel zand naar buiten!)

Ik trof ooit ruim 2 vingerkootjes zand aan. (10, dus. En die vingers zijn nog dik ook...) Direct aan het vlozaad (plus 2 herhalingskuren gekocht).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 12:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen