Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Iemand ervaring met sarcoiden en wierookolie?

 
Profiel   

Mijn paard heeft op de zijkant van zijn hals enkele kleine sarcoiden. In het verleden is dit door de vorige eigenaar bevroren geweest toen dit nog groter was. Nu vermeerdert dit zich geleidelijk terug. Ik heb de virexx zalf al geprobeerd, maar helpt niet. Heeft iemand ervaring met frankincense olie?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 18:12 



 
Profiel   

Lijkt mij dat een dierenarts ( die daar mee werkt ) daar meer uitsluitsel over kan geven. Er zijn weinig dierenartsen die werken met etherische oliën maar ze zijn er wel! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 19:23 



 
Profiel   

Geen ervaring, maar het lijkt mij het proberen waard met een zuivere olie.
Persoonlijk zou ik dit wel doen iom de dierenarts

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 19:44 



 
Profiel   

Mijn DA raadde me ooit eens koortslip crème aan, er is ook een bokker met heel veel ervaring qua sarcoiden > Sjolvir.
Wellicht haar eens vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 20:14 



 
Profiel   

Misschien dat je uit dit topic het een en ander aan informatie kunt vinden?
[MD] [VOLG] Behandeling sarcoid

Zelf heb ik goede ervaringen met XXterra zalf. Mijn paard had een sarcoid naast zijn oog zitten en die heb ik hier mee weg gekregen, kreeg het via de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 21:49 



 
Profiel   

Koortslipcreme met aciclovir erin!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 13:50 



 
Profiel   

Gladijs schreef
Lijkt mij dat een dierenarts ( die daar mee werkt ) daar meer uitsluitsel over kan geven. Er zijn weinig dierenartsen die werken met etherische oliën maar ze zijn er wel! :))

En daar is een goede reden voor. Dierenartsen horen niet met dergelijke alternatieve ( ik gebruik daar liever een andere term voor ;) ) therapieën te werken . Als die van mij met wierookolie aan zou komen zetten om sarcoiden te behandelen? Hoog tijd voor een andere dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 13:56 



 
Profiel   

Als je het toch meer in de alternatieve hoek wil zoeken, kun je ook eens hier kijken

https://www.facebook.com/groups/212495298872742/

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:06 



 
Profiel   

Mijn paard heeft helaas ook een sarcoïd gehad. In zijn mondhoek, nare plek en lastig te behandelen. Operatief verwijderen en bevriezen hielp niet. Uiteindelijk over gegaan op maandelijks injecteren met BCG en kurkuma gaan voeren. Het heeft nog wel ca. een half jaar geduurd maar goddank is het weggegaan.

Het is echt ontzettend hardnekkig, en ik zou niet 'alleen' gaan aanmodderen met supplementen maar ook altijd een dierenarts bij een goede kliniek raadplegen. Natuurlijk kun je je verdiepen in supplementen, maar er is weinig/niks bewezen dat het daadwerkelijk helpt. Wij hebben dus uiteindelijk voor kurkuma gekozen, en voeren dat dik een jaar later nog altijd bij. Wij zijn trouwens op de kliniek in Wolvega geweest een daar super begeleid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 14:35 



 
Profiel   

Wat doet die koortslip crème dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 09:33 



 
Profiel   

Sommige sarcoiden worden door een virus veroorzaakt. Een anti-viraal middel zoals zovirax/aciclovir kan dan de oplossing zijn.
En soms kan de afweer van een paard na jaren zelf een sarcoid oplossen. Zo heeft één van mijn paarden jaren geleden minstens 10 jaar een steeds groter wordend oppervlakkig sarcoid gehad dat 'opeens' verdween. Zat op een plek waar het niet in de weg zat, in die tijd was er verder weinig over bekend en geen behandeling, dus ik kon ook niet anders dan 'm laten zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 09:37 



 
Profiel   

Alle sarcoïden worden veroorzaakt door een virus, bovine papilloma virus. Alleen niet alle typen sarcoïden reageren goed op aciclovir. Wel het proberen waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 12:36 



 
Profiel   

Jasmijn159 schreef
Alle sarcoïden worden veroorzaakt door een virus, bovine papilloma virus. Alleen niet alle typen sarcoïden reageren goed op aciclovir. Wel het proberen waard!

Dat weten ze dus niet.
Omdat sarcoiden niet besmettelijk zijn, wordt een virus eigenlijk uitgesloten.
Citaat
Er werd gedacht dat er mogelijk een virale aandoening aan ten grondslag ligt, maar het vreemde is dat sarcoïden toch niet besmettelijk zijn. Een paard met een sarcoïd kan een ander paard niet besmetten. Een meer voor de hand liggende theorie achter het ontstaan is dat afwijkende cellen van het sarcoid zich ongestoord kunnen vermeerderen door een storing van het afweersysteem.

https://www.dapdz.nl/sarcoiden/

Citaat
Gedacht wordt dat het veroorzaakt wordt door een virus en er lijkt een verband te zijn met het bovine papilloma (runderwratten) virus. Echter momenteel wordt er getwijfeld aan het feit dat een virus en rol speelt, want sarcoiden zijn in principe niet besmettelijk. Een paard met een sarcoid kan een ander paard niet besmetten. Er wordt ook wel gedacht aan een storing van het afweersysteem zodat de afwijkende cellen van het sarcoid zich ongestoord kunnen vermeerderen.

http://www.artsendier.nl/hst/a13r09t/ar ... o%C3%AFden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 13:07 



 
Profiel   

Hoor van sommige mensen dat hun paarden profijt hebben bij CBD olie door het voer en dat de sarcoïden afnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 13:26 



 
Profiel   

Homiafortuna schreef
Hoor van sommige mensen dat hun paarden profijt hebben bij CBD olie door het voer en dat de sarcoïden afnemen.


Echt? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Interessant wel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 13:40 



 
Profiel   

Firano schreef
Homiafortuna schreef
Hoor van sommige mensen dat hun paarden profijt hebben bij CBD olie door het voer en dat de sarcoïden afnemen.


Echt? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Interessant wel...

Zoek de term "panacea" maar eens op, want dat is wat CBD olie momenteel voor sommige mensen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 14:08 



 
Profiel   

Ik heb bij mijn paard kurkuma gebruikt voor 2 plekjes alle 2 zijn ze weg.

[MD] Werking Kurkuma bij Sarcoid
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 18:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen