Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bult onder buik

 
Profiel   

Hallo

Vandaag viel mij bij mijn oudste pony op dat zij een flinke bult onder de buik heeft. Ze heeft al een tijd last van overgewicht (helaas), maar zoiets als nu heeft ze nog nooit gehad. Het is vrij hard, maar ik kan het wel indrukken. Het leek mij op iets van zucht, maar ik weet het niet zeker. Wat zou hieraan te doen zijn?
Dierenarts is nog niet gecontacteerd, maar staat nog wel op de planning.

Hierbij twee foto's:

[ img ]

[ img ]

Alvast bedankt voor de reacties.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 18:10 



 
Profiel   

Kan het geen navelbreuk zijn? Mijn hond heeft dat ook (wel in mindere mate) maar die heeft ook zo’n bobbel onder z’n buik. Bij mijn hond kan het geen kwaad in ieder geval zegt de dierenarts en hij is al 14

Weet niet of dat op latere leeftijd kan ontstaan eigenlijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 18:36 



 
Profiel   

Dat is zeer waarschijnlijk vocht en een goede reden om even naar het hart te laten luisteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 18:38 



 
Profiel   

Onder de buik is een typische plek waar oedeem zal vestigen bij het paard. Oedeem kan verschillende oorzaken hebben. Het is inderdaad goed om een dierenarts erbij te halen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 18:40 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties!

@ Stephanie86
Daar lijkt het inderdaad wel op, maar kan dat op deze leeftijd nog? Ze gaat richting de 30.

@ Sizzle en emilyslaluna
Over het hart had ik ook gelezen, dan zal ik inderdaad de dierenarts laten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 19:11 



 
Profiel   

Inderdaad dierenarts katen na controleren.
Nadat onze shetlander de ene dag een bult vocht ondere de buik had lag ze de volgende dag plat op de grond kom niet meer lopen verlamd van achter, na heel veel slapen op stal en dierenarts om de deur nu niks meer van te zien maar zou het eisico zelf niet nemen om dit aan te kijken.

Kan uiteraard ook niks ernistig zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 20:13 



 
Profiel   

Jakkes, dat klinkt echt heel naar :(
Mijn gevoel zegt ook dat ernaar gekeken moet worden, ik bel morgenochtend meteen de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 20:16 



 
Profiel   

is oedeem idd. Zie je bij hartproblemen. Zou idd een dierenarts even naar het hart laten luisteren. Heeft ze het ook in haar benen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 21:01 



 
Profiel   

Niet dat mij is opgevallen, die onder de buik was het duidelijkst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-19 21:21 



 
Profiel   

Is er toevallig nog een conclusie gekomen van de DA? Ik kwam vandaag op stal en zag precies dezelfde bult bij mijn paard onder zijn buik

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 08:16 



 
Profiel   

Sophievanast schreef
Is er toevallig nog een conclusie gekomen van de DA? Ik kwam vandaag op stal en zag precies dezelfde bult bij mijn paard onder zijn buik

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 08:17 



 
Profiel   

Had ik een aantal maanden geleden ook bij mijn haflinger, was oedeem waarschijnlijk van een insectenbeet in haar uier.
Kreeg vochtafdrijvers en toen ging het snel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 09:44 



 
Profiel   

sunny43 schreef
Had ik een aantal maanden geleden ook bij mijn haflinger, was oedeem waarschijnlijk van een insectenbeet in haar uier.
Kreeg vochtafdrijvers en toen ging het snel goed.



Ah oké, ben benieuwd !
Heb net toch maar even de DA opgebeld en die denkt aan een ontsteking waardoor haar lymfeklieren zijn opgezet .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:27 



 
Profiel   

De dierenarts is geweest ten tijde van dit topic en zei na 2 seconden dat het aan haar overgewicht lag. Het is uiteindelijk vanzelf weggetrokken.

Echter had ze het eind vorig jaar weer en toen had ik een andere dierenarts die haar wel uitgebreid onderzocht heeft. De opties waren leverfalen, omdat ze ook gelig oogwit had, of wormen. Hij adviseerde toen om bloedonderzoek te laten doen, omdat daarbij allebei de opties onderzocht konden worden. Daar kwam toen wormen uit en na het ontwormen is het weggegaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen