Equissage pulse ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
celinetsjil

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-02-14

Equissage pulse ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 19:49

Hoi bokkers

Ik ben erg benieuwd of er hier mensje zijn die equissage wel eens hebben gebruikt op het paard

En wat zijn jullie ervaringen?

Fijner/soepeler na een behandeling?
Hoevaak herhalen jullie het

Ben heel benieuwd :D

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:27

Afbeelding

Mijn paard krijgt ze regelmatig, net als meerdere hier op stal.
Mijn paard ivm een ernstige blessure, het helpt hem enorm de spieren los te laten en te ontspannen en het lijkt te helpen met sommige trajecten in zijn revalidatie.

Anderen gebruiken het puur ter ontapanning, de paarden zijn vaak soepeler en losser hierna.

Ik heb Lisa Botman hiervoor van Heartbeat Riding. Ze heeft een fb pagina en een website. Ze zit in Noordholland / Utrecht etc en plant ook lange ritten in met routes waar je aan kunt halen. (Ze doet bv ook George en Eve van Britt....niet dat dat wat zegt maar ok...)
Daar staat goede uitleg bij.
https://l.facebook.com/l.php?u=http%3A% ... tRqnIvvNZQ

Verder doet ook Carmen Noordman het van Noordman showhorses, zij zit in het noorden.
Of Jamie Verkerk , die zit bij Wennekers.

Persoonlijk ben ik supertevreden met Lisa!!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Equissage pulse ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:46

Joy krijgt ze ook. In het begin reageerde ze er heel heftig op (net alsof ze koliek had). Waarschijnlijk omdat ze is geopereerd aan koliek en dat dat nu haar zwakke plek is.

Inmiddels kan ze redelijk ontspannen. Mijn trainster (Naomi Tinneveld) heeft een equissage, dus vaak krijgt Joy na de training een massage. Ze loopt lekker soepel, dus ik ben er zeker wel voorstander van!

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:22

Ons paard heeft ook een aantal keren een behandeling gehad. Ook van Lisa Botman, waar ik ook heel tevreden over was. Als ik het nog een keer laat doen dan zeker weer door haar. Er zijn wel wat situaties waarin het gebruik van de Equissage niet verstandig is, dus ik houd het bij iemand van wie ik weet dat de nodige kennis en verstand aanwezig is.
Ons paard vond de behandeling met de singel in elk geval heel fijn, maar de hand unit was een dikke NEE.
Wij hadden geen bijzondere aanleiding voor de behandeling, gewoon voor de lekker en de ontspanning.

esmee_stip

Berichten: 319
Geregistreerd: 16-11-07
Woonplaats: Noordwijkerhout

Re: Equissage pulse ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:04

Mijn pony vond er niks aan :Y) stond niet te ontspannen, ook niet achteraf. Zonde van het geld voor mij haha

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Equissage pulse ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:21

TS: waarom maak je niet gewoon een afspraak om te kijken wat het doet?
Voor die €45 kun je dat best eens doen. Het kan in principe geen kwaad bij paarden en Lisa stelt eerst een aantal vragen om te zien of het wel of niet kan. Ze heeft ook een ding voor honden en zelfs een stoel voor mensen.

Zelf vind mijn paard er weinig aan, vindt het niet ontspannend of zoiets, net als die van esmee_stip, maar voor de blessure heeft het wél degelijk iets met de overbelaste spieren gedaan. Daarom ben ik er blij mee.

celinetsjil

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 16:14

ElCamino schreef:
TS: waarom maak je niet gewoon een afspraak om te kijken wat het doet?
Voor die €45 kun je dat best eens doen. Het kan in principe geen kwaad bij paarden en Lisa stelt eerst een aantal vragen om te zien of het wel of niet kan. Ze heeft ook een ding voor honden en zelfs een stoel voor mensen.

Zelf vind mijn paard er weinig aan, vindt het niet ontspannend of zoiets, net als die van esmee_stip, maar voor de blessure heeft het wél degelijk iets met de overbelaste spieren gedaan. Daarom ben ik er blij mee.



Dat kan zeker wou alleen info van andere horen omdat ik er zelf nooit van gehoord hebt,

En een kraker of ostio helpt helaas niet bij die vanmij merk en zie geen verschil daarin..

Dachr dit is mis wel een uitvinding en idd zeker om uit te proberen voor dat geld nu hoor ik ook dat het 1e in de week eerste 4 weken verstandig is?

Hoe bouwen jullie het op?

Hij is momenteel wat stugger met rijden veder 'geen' klachten

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Equissage pulse ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 11:00

Dat kun je gewoon met Lisa overleggen. Een keertje proberen en dan gewoon kijken hoe je dier erop reageert. hier gaat een paard van een stalgenootje elke 4 weken.
Mijne gaat alleen wanneer ik iets tegenkom waarvan ik den "goh, zou Lisa er iets mee kunnen" .
Wanneer je paard ok is en geen reactie geeft vind ik het zonde van mijn geld, wanneer ze er wel degelijk op reageren en bv soepeler lopen of ontspannen zijn vind ik een een mooie aanvulling op het welzijn van mijn dier. ( sommige mensen gaan ook gewoon naar de masseur....)

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Equissage pulse ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 13:31

Ik gebruik de Equisage bij mijn wedstrijd paarden en dan vooral als we op show zijn omdat ze dan lang op stal staan. Ik geloof niet in veel dingen die te koop zijn maar deze vind ik wel heel fijn. Ik gebruik hem zowel voor het rijden als er na
Vind het vooral erg fijn voor de rug spieren

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Equissage pulse ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:26

Wij hebben er ook een. Ideaal! Merrie die snel stijf wordt in haar rug en lijf als ze stilstaat en de equissage werkt super bij haar!
Wij gebruiken hem bijna dagelijks. Sowieso altijd voor of na het rijden (of soms voor en na) en vaker ook wel als ze vrije dag heeft.
Top ding!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Equissage pulse ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:40

Die van mij is nu 2x behandeld en ik vond ze beduidend soepeler er na.
Ben wel benieuwd hoe lang zo iets doorwerkt :)

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 18:45

celinetsjil schreef:
Hoi bokkers

Ik ben erg benieuwd of er hier mensje zijn die equissage wel eens hebben gebruikt op het paard

En wat zijn jullie ervaringen?

Fijner/soepeler na een behandeling?
Hoevaak herhalen jullie het

Ben heel benieuwd :D


ik liet iemand ongeveer 6/7x per jaar komen voor een behandeling, nu ik 4 paarden heb heb ik er zelf 1 aangeschaft.
we hebben er 1 staan met nogal wat klachten en artrose en het doet werkelijk wonderen.
we kunnen der weer rijden en dat hadden we zo snel niet verwacht.
nu ga ik zelf op pad om andere paardjes te kunnen helpen die problemen hebben

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:48

Zijn hier nog recente ervaringen?

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Equissage pulse ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:51

Ik vind het iig nog steeds een heel fijn ding.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Equissage pulse ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:52

Heb je hem zelf gekocht of laat je iemand komen?

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:57

Ik heb er zelf een. Ik heb meerdere wedstrijd paarden dus het investeren waard. Kan hem ten alle tijden waar dan ook gebruiken. Je ziet overigens dat hij heel veel gebruikt word op de wedstrijden. Vooral in het buitenland

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Equissage pulse ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 18:59

Heb je de rug band of meer?
Waar precies aangeschaft?

Popstra
Berichten: 13746
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:14

Ik heb de uitgebrijde versie dus incl de handunit enz..
Maar gebruik de band het meest. Ik leg hem soms ook los op de lendenen. Ook heel prettig voor de spieren achterop en bovenkant billen

CBarrelracer

Berichten: 286
Geregistreerd: 07-01-13
Woonplaats: opmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:44

Muze schreef:
Zijn hier nog recente ervaringen?

ik gebruik m dagelijks ook bij behandelingen bij andere paarden ontzettend fijn apparaat

MiesFlash
Berichten: 5
Geregistreerd: 02-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:57

De Equissage heeft sinds dit jaar een nieuwe update gekregen. Mooie kleuren beschikbaar, langere accuduur en een digitale afstandsbediening. Ik heb de nieuwe zwarte aangeschaft, en ik ben er echt super super tevreden over.
Sinds dat ik hem gebruik merk ik dat mijn paardje veel losser in zijn lijf is. Als ik lastige oefeningen met hem doe, lijkt het veel makkelijker voor hem te gaan.
Ik heb de Equissage ook op een hoefzweer gebruikt en was echt binnen een mum van tijd eruit.

Ik kan hem iedereen aanbevelen!

BM Equissage Services op Facebook heeft mij super geholpen! Ik was eerst super sceptisch want er zijn zoveel van die onzinproducten te krijgen die vanalles beloven. Maar hun hebben een gratis demonstratie op mijn paard gedaan. Daarna was ik overtuigd genoeg om een paar behandelingen te doen. En nu heb ik hem gewoon via hun zelf aangeschaft.

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:03

Ik heb het ook een paar weken gedaan bij mijn bijrijpaard. Hij vond het heerlijk! Het bijzondere was dat zijn brandmerk tevoorschijn kwam wat je normaal haast niet ziet :D