Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 8 [ 188 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg]Zo bizar.... Straalkanker...

 
Profiel   

Jaan81 schreef
Herkenbaar, hoe jet er nu anders uit ziet.

Maar je geeft hem verder niets als boost voor het immuunsysteem en de weerstand? Dat zou je wel heel goed kunnen doen.
Hier zie ik het heel duidelijk, vaak in de tijd van verharen, dus veel energie daarheen en weerstand iets lager = sneller een dip.
Toen hij destijds het aan 3 voeten had, eerst ook volle bak prednisolon tot hij stopte met eten. Per direct er af en toen dus gaan zoeken wat een natuurlijk alternatief was. Gelukkig gevonden en nooit meer terug gehoeven naar de prednisolon.

Mocht je er in willen duiken, heb t geschreven in mn topic toen, maar kan ze E.llen W.ijnands van zenzicare.nl enorm aanbevelen.
Ze heeft toen zo fijn meegedacht en alles wat ze adviseerde bracht hem weer een stap verder.

Sterkte en succes!


Dank je wel en ook bedankt voor de tip. Ik zal me er binnenkort eens in verdiepen.
In het begin had Warrior even last van het niet uit zijn verharing komen. Inmiddels ziet hij er gezond uit. Hij glanst en lijkt over het algemeen goed in zijn vel te zitten.
Zijn bijnaam op stal is "Bassie" en dat is niet voor niks...mijn vreetzak, alles is voor Bassie! :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 17:24 



 
Profiel   

TheWelsh schreef
_MG schreef
Tallie, dat gebeurd bij mijn pony soms ook nog. Het begint met een ontsteking van de lederhuid, door natte wei of een viezige stal (als er bv. niet goed opgestrooid werd als ik dagelijks mestte. Ik sneed het soms zelf weg met een scalpel, of liet het door de DA/ smid doen. Ik gebruik verder hypozol (indien nodig) en rainmaker om de hoeven soepel te houden. Mijn pony heeft de ziekte van cushing wat de woekeringen tijdens de SR bevorderd. Overige tijd is het rustig.


Hoe ziet zo'n ontsteking van de lederhuid eruit? Puur interesse hoor, zodat ik het kan herkennen.

Balen dat de cushing het woekeren bevorderd!


https://www.paardenarts.nl/kennisbank/a ... j-paarden/

Hier staat het e.e.a. Uitgelegd! Toevallig komt mijn smid morgen, dan zal ik foto’s maken als ik er aan denk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 18:00 



 
Profiel   

Ik heb niet meer gereageerd sorry, wel de site bekeken.
Hoe gaat het nu?

Helaas hier nog geen goed nieuws :( Het natte weer werkt ook niet echt mee natuurlijk.
De komende week krijgt hij 4pillen sochtends. De rechterkant ziet er heel slecht uit, is ook heel zacht. Links lijkt mooi hard te worden. Morgen ga ik weer terug snijden, dus dan zal ik het zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-20 17:04 



 
Profiel   

Hier oogt het weer een stuk beter met mijn kopersulfaat/groene klei mengsel. De woekering lijkt al aardig te slinken en het lijkt heel mooi in te drogen.

Ik heb ook sanogene voor de ontsmetting. Ik probeer het gebruik van water wat in te perken, omdat het van regen/water natuurlijk wel weer zachter wordt. Dus ik spoel alles zo kort mogelijk uit, of werk alleen met de sanogene om het schoon te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 14:17 



 
Profiel   

Fijn dat het iets beter lijkt te gaan.
Wat is sanogene? Ik ga het eens opzoeken.

Ik gebruik ook zo min mogelijk water, eigenlijk nooit. Alleen vorige week een keer omdat ik het zand er niet af kreeg en dus niet goed kon zien hoe het er aan toe was.

Gisteravond met behulp van mijn vriendin een flink stuk weefsel weg kunnen snijden. Soms is het handiger met zijn twee.
Het viel me niet tegen wat er onder zat. Het is duidelijk weer aan het genezen.
Ik kan nu dus weer goed laagje voor laagje snijden.
Het lijkt ook weer niet meer gevoelig. Dus dat is wel heel fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 16:54 



 
Profiel   

Ik koop het hier; https://www.turbohoof-solutions.nl/c-4712824/sanogene/

Het werkt ook tegen rotstraal. Je maakt het aan met water en ik heb het in een sprayfles zitten. Doodt bacteriën en virussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 17:23 



 
Profiel   

Oké thnx zal eens kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-20 17:33 



 
Profiel   

Update...

Woensdag is mijn arts weer geweest. De top van de straal zag er heel goed uit maar ik vermoedde dat het daaronder niet goed zat. In de rechterkant van de straal zat teveel beweging naar mijn zin. Helaas had ik gelijk. Één en al prut daaronder. De linkerkant van de straal heeft een plekje ter grootte van een 10 eurocent.

Nu met gaasjes met betadine erin en natuurlijk snijden en sprayen.
Over twee weken komt ze terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-20 12:48 



 
Profiel   

Ik wil je alleen maar veel sterkte wensen :(:) . Naar dit! :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-20 02:01 



 
Profiel   

Dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-20 10:31 



 
Profiel   

Balen zeg! Waar spray je mee?
De mijne is nog steeds goed gelukkig. Met nat weer gebruik ik kopersulfaat preventief zo'n 2x per week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-20 11:37 



 
Profiel   

Hoof &sol hardener. Dat is Formaldehyde en er zit jodium in. Het zorgt dat het hard wordt en houdt bacteriën buiten. Ik ben er wel heel tevreden over.

Dat kopersulfaat kan ik ook eens proberen. Maar kan ik dan nog wel snijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-20 11:59 



 
Profiel   

Ben je niet bang dat het nu aan de buitenkant te hard is waardoor de problemen binnenin verborgen blijven? Dat was bij mijn paard in 1e instantie het probleem. Ik gebruikte ctg spray.

De hoefsmid kwam elke 3 weken en ondervond geen problemen. Alleen als er geen zachte plekjes zijn smeer ik niet. Dan kan het inderdaad te hard worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-20 12:06 



 
Profiel   

Nee op zich niet want ik snij het er vervolgens weer af de volgende dag. Tenminste daar waar nodig. Het is maar een heel dun laagje. Maar snap wat je bedoelt. Het vervelende is idd de plekjes binnen in het goede weefsel. Dat was ongeveer 4weken geleden dus het geval. Maar dat had ik sowieso niet eerder kunnen zien. Daar was het hoorn nl eerder helemaal goed dus spoot daar de spray (nou ja het is eigenlijk schuim ) ook niet.

Het is trouwens wel heftig spul. Ik had het per ongeluk door mijn handschoenen heen op mijn vinger gekregen.De huid droogde daar echt comlpeet uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-20 12:24 



 
Profiel   

He, dit is balen zeg! :(:)

Hier komt de hoefsmid aanstaande dinsdag weer. Ik zie de plekjes gelukkig wel indrogen en het is minder kauwgom achtig.

Ik sprak de dierenarts van de week ook en vertelde haar van mijn eigen mengsel groene klei en kopersulfaat. Volgens haar heel slim. CTC is toch antibiotica, dus daar kunnen ze op termijn resistent op worden. Ik doe nu dus 5x per week kopersulfaat en 2x CTC.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-20 21:21 



 
Profiel   

Mijn zus gebruikt ook phytonics micro comp. Dit pakt van binnenuit de bacteriën aan.
We merken wel als we na een tijd gebruikt te hebben en even tijdje stoppen dat het weer erger wordt. Wanneer we weer gebruiken wordt het weer minder.
Dit hebben we nog steeds voor onderhoud erbij. Soms komt echt kleine stukje terug maar omdat we het nu snel herkennen zijn we er ook sneller bij.
Maar dit heeft echt wel geholpen met het aanpakken toen het veel erger was. Zijn stralen van alle 4 benen waren compleet slecht. En zelfs zijn zwilwratten en sporen waren opgelost en weg. Zijn dik jaar bezig geweest om alles weer goed te krijgen met ook elke week laagje eraf te snijden door de dierenarts. En wat ook erg belangrijk is is de kroonrand goed glad te vijlen. En sokken eraf zodat het niet kan broeien onder de sokken en bacteriën goed groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-20 15:43 



 
Profiel   

Tallie1979 schreef
Ik sprak de dierenarts van de week ook en vertelde haar van mijn eigen mengsel groene klei en kopersulfaat. Volgens haar heel slim. CTC is toch antibiotica, dus daar kunnen ze op termijn resistent op worden. Ik doe nu dus 5x per week kopersulfaat en 2x CTC.


Wat zei de hoefsmid? Die is gister toch geweest?
Ik ga dit toch ook eens bespreken met mijn arts volgende week. De groene klei met kopersulfaat bedoel ik.


tinkersjakie schreef
Mijn zus gebruikt ook phytonics micro comp. Dit pakt van binnenuit de bacteriën aan.
We merken wel als we na een tijd gebruikt te hebben en even tijdje stoppen dat het weer erger wordt. Wanneer we weer gebruiken wordt het weer minder.
Dit hebben we nog steeds voor onderhoud erbij. Soms komt echt kleine stukje terug maar omdat we het nu snel herkennen zijn we er ook sneller bij.
Maar dit heeft echt wel geholpen met het aanpakken toen het veel erger was. Zijn stralen van alle 4 benen waren compleet slecht. En zelfs zijn zwilwratten en sporen waren opgelost en weg. Zijn dik jaar bezig geweest om alles weer goed te krijgen met ook elke week laagje eraf te snijden door de dierenarts. En wat ook erg belangrijk is is de kroonrand goed glad te vijlen. En sokken eraf zodat het niet kan broeien onder de sokken en bacteriën goed groeien.


De sporen groeien juist als een gek bij Warrior.
Gelukkig geen last van de kroonrand. Maar misschien moet ik ze idd eens vijlen. Daar zal ik eens op letten, tot voor kort zagen ze er nl heel normaal uit, maar eerlijk gezegd weet ik het niet nu.

Ik word er nog niet gelukkig van , hoe het nu gaat. Gister natuurlijk ook weer super nat weer dus ik heb het alleen ingespoten met de hardener gister. Omdat ik bang was dat het vocht er te goed bij kon als ik zou snijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-20 16:54 



 
Profiel   

Hoefsmid was gister verhinderd en kwam vanmiddag.

Hij keek zijn ogen uit! Bizar verbeterd!

Rechtsachter is feitelijk weer schoon, waar hij 4 weken geleden direct begon te bloeden bij schoonsnijden, was het nu zo:
[ img ]

Dus rechtsachter is weer gezond.

Linksachter is al onwijs verbeterd, 4 weken terug zat de plek in het midden, daar is het schoon. Er komt alleen zijwaarts een plekje door: [ img ]

Beide voeten voor zijn nog steeds keurig schoon:

Linksvoor:
[ img ]

Rechtsvoor:
[ img ]

Mijn smid zegt dat ik vooral weer zo door moet gaan. Ik laat de ctc even links liggen, maak het niet iedere dag nat, gebruik de sanogene erbij als het nodig is, maar vooral mijn brouwsel erin :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-20 18:31 



 
Profiel   

Wauw!! Wat super fijn!!
Voor mij een reden om aan te kaarten bij mijn PA!

Snij jij helemaal niet? En hoe krijg je elke dag de klei met kopersulfaat er weer af?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-20 18:59 



 
Profiel   

Tal: zien er stuk beter uit, vlot herstel trouwens +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-20 22:12 



 
Profiel   

Ohhh dat ziet er al super uit ja!!!

Dit waren de hoeven van mijn zus haar paard in begin.
Na het snijden
[ img ]

En toen weer goede straal groeide

[ img ]

En de kroonrand voor en tijdens. Nu kroonrand weer normaal.

[ img ]
[ img ]

Geef de moed niet op. Zo te zien ben je goed bezig!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 08:44 



 
Profiel   

TheWelsh schreef
Wauw!! Wat super fijn!!
Voor mij een reden om aan te kaarten bij mijn PA!

Snij jij helemaal niet? En hoe krijg je elke dag de klei met kopersulfaat er weer af?


Ik laat de klei met kopersulfaat gewoon zitten. Dus iedere dag een schone laag erop. Ik smeer het er gewoon op/in met een kwast, duw ook echt de haartjes van de kwast in de straalgroeve, dus dan komt het ook daar beter in.

Meestal is het de dag erna er weer af, Fin loopt nml in een hit actief, dus ook met regen is hij buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-20 08:54 



 
Profiel   

Vandaag is de hoefsmid geweest.De DA raadde hem aan, blijkt hij praktisch om de hoek te wonen!! Nooit geweten := Begin van de week komt hij een verband ijzer zetten/ maken (hoe zeg je dat??)

Hij was gelukkig positief en vond het er niet heeel slecht uit zien.
Hij heeft aardig wat ervaring met straalkanker.
De andere hoeven voor de zekerheid nog eens laten checken maar die zijn tot nu toe gezond!
Hij zei dat straalkanker duidelijk wel genetisch is. (Wat ik dus al dacht) Dus ik moet altijd alert blijven.
Hij ziet het bij paarden die 24/7 buiten staan tot sportpaarden die altijd op een perfect schone laag zaagsel staan. Het heeft geen invloed volgens hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-20 18:02 



 
Profiel   

Ik weet niet of iemand hier nog weleens leest... :o?

Inmiddels heeft Warrior een verband ijzer. Ik heb echt zo'n fijn braaf paard <3
Hij heeft geen stap verkeerd gezet bij de hoefsmid. Ik kreeg er nog een compliment over van hem dat hij het zo fijn vond dat ik zo'n makkelijk paard heb.

Om de dag moet ik zelf het gaas verschonen en kopersulfaat op de gehele hoef doen. Er moeten zoveel gaasjes tussen tot hij bijna niet meer dicht kan. Zo komt er druk op de straal te staan wat moet helpen bij de genezing. Rond zaterdag komt de hoefsmid voor controle als het goed is.
Ik heb er vertrouwen in.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 17:05 



 
Profiel   

Fijn dat hij zo braaf is. Ik gebruikte bij de verbandijzers tampons en maandverband. Scheelde echt flink in de kosten en doet zijn werk net zo goed. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-20 17:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 8 [ 188 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen