[volg]Zo bizar.... Straalkanker...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [volg]Zo bizar.... Straalkanker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 17:44

Maandverband of luiers zat ik ook nog aan te denken.
Ik koop nu 100 gaasjes van 10x10 voor €7.- dus dat valt ook nog mee.

raket

Berichten: 4082
Geregistreerd: 07-03-06

Re: [volg]Zo bizar.... Straalkanker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 17:56

Toch kopersulfaat gaan gebruiken? Ben benieuwd.
De mijne doet het nog steeds goed. De dierenarts noemde het vorige week genezen. Ik noem het onder controle. Dan blijft iedereen alert denk ik maar.

Het helpt in ieder geval als ze braaf zijn.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [volg]Zo bizar.... Straalkanker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-20 19:31

Fijn Raket!
Ik snap dat je het"onder controle" noemt. Mijn hoefsmid zegt ook dat ik altijd alert zal moeten blijven. De andere hoeven zijn nu gezond maar hij zegt ook dat ik hen ook altijd zal moet blijven controleren.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [volg]Zo bizar.... Straalkanker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 11:24

Gister is de hoefsmid weer geweest en hij was tevreden over het verloop. Hij heeft een heel stuk straal weg gesneden en een stuk zool waar ook een plek in zat.
Over twee weken komt hij weer.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: [volg]Zo bizar.... Straalkanker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 11:26

Wat fijn dat het er zo goed uit ziet en hij vooruit gaat.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [volg]Zo bizar.... Straalkanker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 11:31

Ja ik heb er echt vertrouwen in nu!
Hij loopt op dit ijzer;
Afbeelding

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: [volg]Zo bizar.... Straalkanker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-20 17:38


TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 21:48

Even een update voor diegene die er misschien interesse in hebben....

Vorig jaar September ging de hoef van Warrior plotseling zo slecht dat de paardenarts en de hoefsmid zeiden dat het niet meer te genezen was.
Hij moest of naar de kliniek voor verder onderzoek met eigenlijk de garantie dat hij alsnog in geslapen zou worden of ik kon hem thuis houden en wachten tot hij kreupel zou worden.

Ik was zo verdrietig, niet wéér mijn paard verliezen!!
Na een één dag flink te hebben gejankt en te hebben gevloekt heb ik besloten om hem thuis verder te blijven behandelen, maar dan op MIJN
manier. Of tenminste op de manier die voor mij goed voelde en die ik als tip van Tallie1979 had gekregen.
En dan zou ik zien hoe lang het goed zou blijven gaan.
Als ik maar een klein beetje het idee zou krijgen dat hij veel pijn zou krijgen dan zou ik hem laten gaan. Dat was de afspraak die ik met mezelf maakte...

Ik sneed om de dag het slechte weefsel zo veel mogelijk weg en smeerde er dan groene klei gemengd met kopersulfaat op.
Ook kreeg hij nog steeds prednison.

Met resultaat!! Mijn vrolijke vriend loopt nog heerlijk rond hier! <3
En wat nog beter is... De plekken lijken helemaal weg!!
De prednison is nu afgebouwd van 3 naar 1 pil per dag en ik behandel hem nog 2 keer in de week om zijn hoef in de gaten te houden en hem goed te laten groeien. (er is nl een stuk uit zijn hoorn waar het slechte weefsel heen gewoekerd was)

Warrior heeft een flinke dip gehad in zijn gewicht na de winter en is nog aan het aankomen. Hij krijgt 's ochtends seniores priores. Ook is zijn bespiering (vooral zijn rug) weg.
Ik wil hem pas weer oppakken met rijden als hij weer goed op gewicht is.

Nu geniet ik voornamelijk van het feit dat hij nog bij me is en dat het goed lijkt te gaan. Ik blijf voorzichtig omdat ik toch altijd bang ben. Hoe lang blijft het goed gaan? En ik hou het als een havik in de gaten :o


Afbeelding

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: [volg]Zo bizar.... Straalkanker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 21:54

Geweldige update! Ik hoop dat het nu zo goed blijft gaan!

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 01:24

katybug schreef:
Geweldige update! Ik hoop dat het nu zo goed blijft gaan!


Dank je wel! Ik hoop dat ik het onder controle kan houden en dat hij zonder de prednison kan straks.

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:24

Flinke kick, maar toch een belangrijke vraag: Hoe gaat het nu met 'm?

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 16:41

Wat lief dat je er naar vraagt Coonart!

Uiteindelijk is de achterhoef genezen.
Maar helaas kwam het na driekwart jaar in 4 hoeven terug. Echt extreem ook.
Extreme hypertrofie. Ik was net van stal veranderd wat natuurlijk stress gaf. En daarbij had ik een nieuwe bekapper die niet wist wat ze deed en het nog veel erger maakte. Ze is één keer geweest.
Twee dierenartsen wilde hem in laten slapen, maar ik voelde dat het nog steeds niet klaar was.
Mijn laatste hoop was Wesley de Candt. Zelfs hij had nooit zo'n extreme vorm gezien. Ook kroonrand, zwilwratten en sporen waren ontstoken. (Ws genetische vorm) Daarnaast flink vitamine E tekort en bloedworminfectie.
Het heeft veel zweet en tranen gekost maar 9 maanden later was alles weg.

Komende 27 mei is hij hopelijk een jaar hoefkanker vrij. De kans dat het dan nog terug komt is heel klein. Ik zal er altijd bovenop blijven zitten in ieder geval.

Ik heb een heel blij paard terug die op 18 jarige leeftijd zijn tweede jeugd beleeft. Hij speelt, rent en we rijden sinds een paar maanden weer. Gewoon lekker de bossen in en de heide op.
Net terug van buitenrit :D

Als je wilt kun je ons volgen op instagram, daar staat het hele verhaal. Warrior_my_Warrior

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:05

TheWelsh schreef:
Wat lief dat je er naar vraagt Coonart!

Uiteindelijk is de achterhoef genezen.
Maar helaas kwam het na driekwart jaar in 4 hoeven terug. Echt extreem ook.
Extreme hypertrofie. Ik was net van stal veranderd wat natuurlijk stress gaf. En daarbij had ik een nieuwe bekapper die niet wist wat ze deed en het nog veel erger maakte. Ze is één keer geweest.
Twee dierenartsen wilde hem in laten slapen, maar ik voelde dat het nog steeds niet klaar was.
Mijn laatste hoop was Wesley de Candt. Zelfs hij had nooit zo'n extreme vorm gezien. Ook kroonrand, zwilwratten en sporen waren ontstoken. (Ws genetische vorm) Daarnaast flink vitamine E tekort en bloedworminfectie.
Het heeft veel zweet en tranen gekost maar 9 maanden later was alles weg.

Komende 27 mei is hij hopelijk een jaar hoefkanker vrij. De kans dat het dan nog terug komt is heel klein. Ik zal er altijd bovenop blijven zitten in ieder geval.

Ik heb een heel blij paard terug die op 18 jarige leeftijd zijn tweede jeugd beleeft. Hij speelt, rent en we rijden sinds een paar maanden weer. Gewoon lekker de bossen in en de heide op.
Net terug van buitenrit :D

Als je wilt kun je ons volgen op instagram, daar staat het hele verhaal. Warrior_my_Warrior

Bij deze! :D Gelukkig maar!!