Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 26 [ 639 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Marlou heeft een ongeluk gehad

 
Profiel   

Ik vind het paard er ook heel blij uit zien, ook niet onbelangrijk in dit proces! Ga zo door TS!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 19:45 



 
Profiel   

Dat filmpje word ik ook blij van! :D

Ik zie hier nou niet echt een paard met pijn, maar wel een paard dat blij en vrolijk is.
Zeker na de helicopter in de wei ben ik blij dit te zien!

Petje af TS, ga zo door!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 12:26 



 
Profiel   

Ik moet eerlijk zeggen ik ook wel een blije haf zie, soms is een ongemak prima te dragen.
Ik heb ook raar loopje door wat pijnklachten, maar dat is prima te houden en kan er gewoon oud mee worden zonder teveel last, met mij velen denk ik, ook wij willen geen spuitje omdat het leven gewoon goed is en er van genieten.
Als paardje als weide paard gelukkig kan zijn zie ik ook niet waarom ieder paard wat niet goed loopt een spuitje zou moeten, als paard natuurlijk er niet te veel pijn aan heeft.
Ik denk dat als je je paard een Beetje kent je Kan zien wanneer het wel of niet meer gaat.
Enige wat mijn keuze dan weer niet zou zijn is om paard drachtig te laten worden, als het niet meer gaat tijdens de dracht sta je toch voor een aardig dilemma.
En dracht geeft natuurlijk ook veel gewicht extra op de benen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 13:00 



 
Profiel   

https://youtu.be/Evz5NF5fwao

Houden van is los laten Ja als het nodig is.
In dit geval is dat niet aan de orde.
Vertrouwen in t zelf helendvermogen van een dier en die de tijd geven daarvoor moet je ook kunnen.
Smid net geweest die twijfelde of hij t ijzer er onder zou zetten om dat ze t goed doet zonder. Hij, en ik, zien niet de pijn die sommige van jullie zien.
Ze maakte net , toen ze me aanzag komen een bokje en galoppeerde zelfs een stukje. Over een tijdje zal ze dat ook kunnen.
Ja ze heeft beschadiging aan haar bewegingsapparaat maar t gaat goed.
En als loslaten komt dan ben ik zelfs een vd beste daarin. Heb al veel moeten laten gaan.
Binnenkort zonder ijzer. Blij van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 14:15 



 
Profiel   

Wat een verbetering!!! En heerlijk, dat je schrijft dat ze een bokje gaf. Als ze happy is zegt dat genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 14:31 



 
Profiel   

Wat fijn dat ze voorruit lijkt te gaan en dat ze zo lekker in haar vel lijkt te zitten! En zelf zie je inderdaad het beste hoe je paard zich voelt en of ze pijn aangeeft, jij kent haar beste. En er te snel een spuit in willen zetten is ook zoooo zonde :( Ze loopt niet helemaal goed, maar duidelijk pijn lijkt ze niet te hebben en wie weet herstelt het met de tijd nog meer. Vind het echt knap wat je allemaal voor je paardje doet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 15:17 



 
Profiel   

Trouwens ook echt heerlijk TS dat je haar lekker gewoon in de wei laat lopen. Denk ook dat dat mee zal helpen in het herstel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 15:30 



 
Profiel   

Als je dit toch vergelijkt met het begin dan is het toch een hemelsbreed verschil! Hoe fijn toch!

Misschien had je toen het net gebeurd was anders gehandeld als ze toen niet drachtig was geweest, volgens mij was dat in eerste instantie de hoofdreden om het aan te kijken en er alles aan te doen wat mogelijk was. Zo langzamerhand blijkt dat dat een juiste beslissing is geweest als je ziet hoe ze zich nu beweegt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 16:44 



 
Profiel   

jackyline schreef
https://youtu.be/Evz5NF5fwao

Houden van is los laten Ja als het nodig is.
In dit geval is dat niet aan de orde.
Vertrouwen in t zelf helendvermogen van een dier en die de tijd geven daarvoor moet je ook kunnen.
Smid net geweest die twijfelde of hij t ijzer er onder zou zetten om dat ze t goed doet zonder. Hij, en ik, zien niet de pijn die sommige van jullie zien.
Ze maakte net , toen ze me aanzag komen een bokje en galoppeerde zelfs een stukje. Over een tijdje zal ze dat ook kunnen.
Ja ze heeft beschadiging aan haar bewegingsapparaat maar t gaat goed.
En als loslaten komt dan ben ik zelfs een vd beste daarin. Heb al veel moeten laten gaan.
Binnenkort zonder ijzer. Blij van.


Dus als het over een paar maanden toch niet meer gaat, kun je haar loslaten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 09:46 



 
Profiel   

_Dracarys schreef
jackyline schreef
https://youtu.be/Evz5NF5fwao

Houden van is los laten Ja als het nodig is.
In dit geval is dat niet aan de orde.
Vertrouwen in t zelf helendvermogen van een dier en die de tijd geven daarvoor moet je ook kunnen.
Smid net geweest die twijfelde of hij t ijzer er onder zou zetten om dat ze t goed doet zonder. Hij, en ik, zien niet de pijn die sommige van jullie zien.
Ze maakte net , toen ze me aanzag komen een bokje en galoppeerde zelfs een stukje. Over een tijdje zal ze dat ook kunnen.
Ja ze heeft beschadiging aan haar bewegingsapparaat maar t gaat goed.
En als loslaten komt dan ben ik zelfs een vd beste daarin. Heb al veel moeten laten gaan.
Binnenkort zonder ijzer. Blij van.


Dus als het over een paar maanden toch niet meer gaat, kun je haar loslaten?


Pfff moet TS verantwoording afleggen aan jou? Volgens mij is het wel duidelijk dat TS heel goed voor haar paard kan zorgen. Ze heeft kosten noch moeite gespaard en het resultaat is geweldig vergeleken met hoe het in het begin was, verder een zichtbaar blij paard. Wat wil je nog meer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 13:24 



 
Profiel   

Mogen er geen kritische vragen meer gesteld worden? Is het dan opeens "verantwoording afleggen"?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 15:44 



 
Profiel   

Ik vind dat geen kritische vraag maar een beetje flauw eerlijk gezegd en ben bang dat zulk soort vragen een topic doen verzanden in een oeverloos gezeur over wat de TS wel en niet moet doen/niet had moeten doen of wat ze in de toekomst gaat doen of niet. Zoals zo vaak de laatste tijd in topics. Laat TS, ze doet het tot nu toe goed. Komt tijd komt raad. Ook voor haar en het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 17:14 



 
Profiel   

Volgens mij heeft TS die vraag al beantwoord. Als het nodig is dan kan ze haar loslaten, maar nu is dat niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 18:57 



 
Profiel   

Jessix schreef
Volgens mij heeft TS die vraag al beantwoord. Als het nodig is dan kan ze haar loslaten, maar nu is dat niet nodig.


Dit idd. TS zegt in haar vorige post realistisch te zijn en vaker afscheid te hebben moeten nemen dus die stap zeker te nemen als het nodig is.

Ik snap dat het moment er nu nog niet is. Vergeleken met die klapvoet van het begin en hoe ze nu vrolijk ronddraafd denk ik dat je al heel trots mag zijn op wat er al bereikt is! Ik duim mee dat deze stijgende lijn doorzet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 19:21 



 
Profiel   

Anna79 schreef
Ik vind dat geen kritische vraag maar een beetje flauw eerlijk gezegd en ben bang dat zulk soort vragen een topic doen verzanden in een oeverloos gezeur over wat de TS wel en niet moet doen/niet had moeten doen of wat ze in de toekomst gaat doen of niet. Zoals zo vaak de laatste tijd in topics. Laat TS, ze doet het tot nu toe goed. Komt tijd komt raad. Ook voor haar en het paard.


Zo las ik het niet.
Maar gewoon als een kritische vraag van Dracarys.
Het valt mij dan weer op dat zodra iemand vraagtekens ergens bij zet dat het dan opeens "off topic" of anderszins niet passend wordt gevonden.
Maar goed, ik laat het. Ging mij niet om de vraag inhoudelijk in dit geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 21:22 



 
Profiel   

Dat ziet TS dan wel weer als het uberhaupt gaat verslechteren.
Ik hoop dat het herstel lekker zo doorgaat zonder kopzorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 22:15 



 
Profiel   

_Dracarys schreef
jackyline schreef
https://youtu.be/Evz5NF5fwao

Houden van is los laten Ja als het nodig is.
In dit geval is dat niet aan de orde.
Vertrouwen in t zelf helendvermogen van een dier en die de tijd geven daarvoor moet je ook kunnen.
Smid net geweest die twijfelde of hij t ijzer er onder zou zetten om dat ze t goed doet zonder. Hij, en ik, zien niet de pijn die sommige van jullie zien.
Ze maakte net , toen ze me aanzag komen een bokje en galoppeerde zelfs een stukje. Over een tijdje zal ze dat ook kunnen.
Ja ze heeft beschadiging aan haar bewegingsapparaat maar t gaat goed.
En als loslaten komt dan ben ik zelfs een vd beste daarin. Heb al veel moeten laten gaan.
Binnenkort zonder ijzer. Blij van.


Dus als het over een paar maanden toch niet meer gaat, kun je haar loslaten?



Ja.
Als ik inderdaad denk dat ze lijdt pijn heeft..Ja.
Ze kreeg twee jaar als t er goed uit zou zien en er verbetering zou zijn. En dat doet het nog steeds.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-20 22:24 



 
Profiel   

Belangrijke dag vandaag.. ze loopt zo goed dat de ijzers eraf zijn gegaan en we gaan kijken hoe t zonder gaat.

https://youtu.be/nCGr8OQRMpM
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 10:49 



 
Profiel   

Wat fijn! Als je haar zo ziet, zou je ook echt niet zeggen dat ze al zoveel achter de rug heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 10:54 



 
Profiel   

Ze is idd flink verbeterd! Maar om eerlijk te zijn vind ik het nog steeds pijnlijk om haar in draf zo slecht te zien lopen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 11:22 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Ze is idd flink verbeterd! Maar om eerlijk te zijn vind ik het nog steeds pijnlijk om haar in draf zo slecht te zien lopen :o

Niet nodig. Ze heeft geen pijn. Ze galoppeert en bokt ook. Staat goed op t been tijdens bekappen.
Denk dat eerder nu artrose op de loer ligt door wat andere belasting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 11:57 



 
Profiel   

Voor de zekerheid zou je haar wel eens een weekje op pijnstillers kunnen zetten als je wel zou twijfelen, om zeker te weten dat het geen pijn is.
Want niet iedere bewegingsbeperking doet pijn. Ze kunnen helaas niet praten, maar het is op zo'n manier wel te controleren.

Ik heb ook een merrie met een raar achterbeen. Geen pijn, maar ook niet rad, al ruim 13 jaar niet, maar ze gaat wel soms voorop het land door. Inmiddels iets minder vaak dan eerder, maar ze is inmiddels 26 en mankeert nog een aantal dingetjes.
En ik zelf net zo ;) , stukke knie, doet lang niet altijd zeer, maar als ik moe ben loop ik ook niet zuiver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 12:08 



 
Profiel   

Maar als er geen pijn is, dan loopt een dier/mens toch niet kreupel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 13:16 



 
Profiel   

Rivendell schreef
Maar als er geen pijn is, dan loopt een dier/mens toch niet kreupel?


Kan wel. Het kan dat botten/pezen/gewrichten zodanig vergroeid zijn, verkort, of deels vast zodat de ‘volledige’ beweging niet meer mogelijk is. Maar in een verdere fase hoeft dat niet per se pijn te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 13:29 



 
Profiel   

Rivendell schreef
Maar als er geen pijn is, dan loopt een dier/mens toch niet kreupel?


Daarom heb ik het ook over een bewegingsbeperking, en niet perce over kreupel.
Dat zijn voor mij 2 verschillende dingen. Zowel door de ervaring bij mijn oude merrie, als in mijn eigen knie.

Als een pees bijvoorbeeld korter/stugger is (wat na zo'n heftig ongeluk na genezing goed denkbaar kan zijn) heb je niet de zelfde bewegelijkheid van eerder.
Of als er een zenuw beschadigd is en signaaltjes niet goed meer door geeft (zoals bij mijn merrie, in haar slechte been zit heel weinig spierspanning, ze 'gooit' haar been ook naar voor met lopen ipv hem netjes weg te zetten, balkjes lopen is dus bijvoorbeeld een ramp terwijl ze er nog wel mee in de sport gelopen heeft).

Ik heb bewegingen die ik niet meer (goed) kan. Zoals mijn ene knie 'op slot' zetten (iets achter de 'loodlijn'), mijn slechte knie staat altijd wat naar voor ten opzichte van mijn goede knie als ik met mijn voeten naast elkaar sta en zo gelijk en recht mogelijk probeer te staan. Is dat mooi of handig? Nee. Is dat erg of doet dat zeer? Nee, ook niet, dus lekker zijn laten.
Ik heb ook een vinger die niet meer helemaal kan strekken door littekenweefsel, ook een bewegingsbeperking die niet pijnlijk is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 13:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 26 [ 639 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen