Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vocht in peesschede

 
Profiel   

Hallo bokkers,

Afgelopen woensdag trof ik mijn paard aan in de wei met een warm, dik rechter achterbeen. In stap onregelmatig, in draf kreupel. 2x per dag 10 minuten op het harde gestapt, 10 minuten gekoeld en in de klei gezet. Ze is wel gewoon hele dagen in de wei geweest. Omdat het stappen er niet voor zorgde dat het vocht verdween en het niet verbeterde heb ik gisteren toch even de dierenarts laten komen.

Tot de conclusie gekomen dat er veel vocht in de peesschede zit. Waarschijnlijk een misstap of uitgegleden. De pezen zelf voelen oke, maar er zit teveel vocht op om er nu al een echo van te maken. Het advies was 2 weken boxrust, 10 dagen ontstekingsremmers, veel koelen, stappen mag 2 x per dag 10 minuten, mits het niet dikker wordt daarvan. Draaiende bewegingen zoveel mogelijk vermijden. Over 14 dagen een echo om te kijken of er niets kapot is van binnen. Vanuit daar verder kijken.

Tja,dan sta je daar. Ik vind het verschikkelijk om mijn paard van haar vrijheid te beroven. Het liefst zet ik haar op een klein stukje buiten. Maar ze is nogal een wakkere wat betekent dat zodra er 1 paard begint te rennen, zij altijd mee doet. Als ze zelf al niet de aanstichter is. Ze bokt er de hele dag vrolijk op los en slidingstops met 180 graden spins zijn haar favoriet. Op een klein stukje wordt dat een giga explosie met veel draaien en dat is nou net wat niet mag. Binnen is ze gelukkig heel goed op haar gemak. Ze heeft een ruime box in een open stal en staat niet alleen binnen. Veel ruwvoer, poetsen en aan de hand grazen. Het is even roeien met de riemen die we hebben momenteel.

Gelukkig nog nooit zo iets voorgehad met haar. Maar kan ook niet zoveel informatie vinden. Iemand ervaring met veel vocht in de peesschede? Hoe was het verloop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-22 18:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen