Magneet therapie mini pulse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Magneet therapie mini pulse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 12:07

Hallo mede bokkers.

Mijn pony staat nu al 1.5 maand stil met een peesblessure. Staat apart op de paddock en uiteraard ook geen beweging.
Na verschillende dierenarts bezoeken en afspraken hoe en wat maar geen verbetering verder.
Ik ben eens gaan kijken op google naar verschillende methodes en ik kwam uit bij magneet therapie. Wij zijn nu 1 dag begonnen dus ik kan er nog niks over zeggen. De zoekfunctie leverde ook niet veel op. Zijn er mede bokkers die de mini pulse in bezit hebben en hier ervaringen over willen delen? Hoe reageerde jou paard er op? Hoe lang duurde het tot je verbetering zag? En werd het been weer dikker bij frequentie 30(HZ)
Ik ben heel benieuwd :D

Afbeelding

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Magneet therapie mini pulse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:17

Ik verplaats dit topic naar Medisch.

BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 13:36

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Medisch.

Ik zat al te twijfelen! Sorry..
Bedankt :D

Anoniem

Re: Magneet therapie mini pulse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:50

Ik ga ook even volgen. Ben hier ook wel benieuwd naar.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:42

BOKTMANDYY schreef:
C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Medisch.

Ik zat al te twijfelen! Sorry..
Bedankt :D

Geen probleem :)

BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 14:43

Marije_1997 schreef:
Ik ga ook even volgen. Ben hier ook wel benieuwd naar.


Ik houd zoieso hier een dagboekje bij hoe het gaat en wat zijn vorderingen zijn. Maar hoop echt succesverhalen te lezen van mede gebruikers. Ik huur het apparaat nu want aanschaf is echt wel prijzig in 1 keer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:11

BOKTMANDYY schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik ga ook even volgen. Ben hier ook wel benieuwd naar.


Ik houd zoieso hier een dagboekje bij hoe het gaat en wat zijn vorderingen zijn. Maar hoop echt succesverhalen te lezen van mede gebruikers. Ik huur het apparaat nu want aanschaf is echt wel prijzig in 1 keer!


Mijn paard heeft een oude peesblessure. Maar nog wel een wat dikker been. Koelen helpt wel, maar dat gaat zeeeer traag. Is wel verbeter sinds oktober (toen ik em kocht). Dus ben ook wel benieuwd hoe dit is hahaha. Misschien dat ik dan wel ga huren, of aanschaffen en dan weer verhuren ofzo.

BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Magneet therapie mini pulse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 17:30

Ik zou eerst de huur doen. Ik heb een standaard 3 maanden huur contract en na deze 3 maanden kan ik bepalen of ik hem aanschaf of terug stuur. Ik ben er natuurlijk nog niet over uit omdat we pas 2 dagen bezig zijn. Maar huur prijs vind ik echt wel te doen !

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:23

Ik ben ook benieuwd of het werkt. Hier helaas ook een pony met een peesblessure. Ik vind het ook lang duren voor het been dunner wordt. Verder lijkt ze niet veel last te hebben. Binnenkort weer scan of het binnenin verbeterd is, maar was toevallig ook aan het twijfelen om eerst dit een maand of wat te huren.

BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 18:32

Birgit01 schreef:
Ik ben ook benieuwd of het werkt. Hier helaas ook een pony met een peesblessure. Ik vind het ook lang duren voor het been dunner wordt. Verder lijkt ze niet veel last te hebben. Binnenkort weer scan of het binnenin verbeterd is, maar was toevallig ook aan het twijfelen om eerst dit een maand of wat te huren.


Ja het is dramatisch een onsteking in de pees! Ik heb 1 malig een scan gehad om te kijken of er blijvende schade was dit was gelukkig niet het geval. Maar het is een hoop geld dit telkens te blijven doen. Hier ook geen pijn verder en we mogen nu al weer een tijdje wandelen, dierenarts zei zelfs dat ik er weer op mocht. Ik zit nu op de 15 minuten en mocht dit elke week verhogen. Succes met jou pony en ik laat hopelijk snel weer een verbetering weten

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:38

Ik ben de minipulse gaan gebruiken na 5 maanden blessure (peesblessure aan linker voorbeen binnenste peestak). Ik heb de minipulse zelf 3 maanden gebruikt. (Dus nu totaal 8 maanden verder.) 2 dagen geleden de minipulse terug gebracht. Tijdens start van de minipulse was mijn paard al herstellende dus geen dik of warm been meer.
Na een maand gebruik terug naar de dierenarts en de blessure was al een heel stuk verbeterd. Of dit echt mede door de minipulse of door de stamceltherapie komt weet ik niet. Ik heb er een topic over gemaakt. Ik moest wel opbouwen met de minipulse. Dus eerst 5 dagen op frequentie 2 en daarna voor het rijden op frenquentie 15 en erna op 2hz. 2hz is zelfde als koelen zeggen ze. Pas toen ik de arbeid verder mochr opbouwen heb ik ook pas de 30hz gebruikt. ( toen ik mocht galoperen)
Ik had de minipulse via arja. Die kon mij er goed uitleg over geven.
Hoop dat het een beetje duidelijk is zo

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Re: Magneet therapie mini pulse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:41

Mijn hele verhaal staat op
Tendi protec+ paardensupplementen en stamceltherapie

BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 18:45

Daphnee2091 schreef:
Ik ben de minipulse gaan gebruiken na 5 maanden blessure (peesblessure aan linker voorbeen binnenste peestak). Ik heb de minipulse zelf 3 maanden gebruikt. (Dus nu totaal 8 maanden verder.) 2 dagen geleden de minipulse terug gebracht. Tijdens start van de minipulse was mijn paard al herstellende dus geen dik of warm been meer.
Na een maand gebruik terug naar de dierenarts en de blessure was al een heel stuk verbeterd. Of dit echt mede door de minipulse of door de stamceltherapie komt weet ik niet. Ik heb er een topic over gemaakt. Ik moest wel opbouwen met de minipulse. Dus eerst 5 dagen op frequentie 2 en daarna voor het rijden op frenquentie 15 en erna op 2hz. 2hz is zelfde als koelen zeggen ze. Pas toen ik de arbeid verder mochr opbouwen heb ik ook pas de 30hz gebruikt. ( toen ik mocht galoperen)
Ik had de minipulse via arja. Die kon mij er goed uitleg over geven.
Hoop dat het een beetje duidelijk is zo


Dus niet heel erg overtuigd dat de mini pulse zijn werk heeft gedaan dus ook ik heb hem van arja. 5 maanden, tjeetje :(
Ik mag gelukkig al 15/20 min stappen. En als dit zonder probleem een uur kan mag hij ook weer de wei op. Moet ook zeggen dat zijn pees 3 dagen geleden nog wel dik was maar wel een stuk zachter.
Hoe gaat het nu met je paard ? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:25

BOKTMANDYY schreef:
Ik zou eerst de huur doen. Ik heb een standaard 3 maanden huur contract en na deze 3 maanden kan ik bepalen of ik hem aanschaf of terug stuur. Ik ben er natuurlijk nog niet over uit omdat we pas 2 dagen bezig zijn. Maar huur prijs vind ik echt wel te doen !


Ohh dat is wel ideaal.

Weet alleen niet of het bij een oude peesblessure helpt (minima half jaar oud, wss ouder) daar ben ik dan ook wel heel benieuwd naar.

dioni

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Magneet therapie mini pulse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:36

Mijn tinker merrie had een chronische tussenpees blessure met een acute opflikkering met veel zwelling in de pees.
Naast medicamenteuze therapie heb ik de minipulse gehuurd en vrijwel dagelijks gebruikt.
Bij de controle 2 maanden later was ze boven verwachting hersteld. Veel beter dan dit ging het niet worden.
Ik ben door gegaan met 3 tot 4x per week de minipulse erop.
Toen na 6 maanden de pees opnieuw gescand werd, was de pees nog verder verbeterd, en zelfsvergelijkbaar of iets beter dan de pees aan het andere achterbeen!
Dus ja bij mij heeft het wel geholpen en ik gebruik hem nog regelmatig.

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:44

BOKTMANDYY schreef:
Daphnee2091 schreef:
Ik ben de minipulse gaan gebruiken na 5 maanden blessure (peesblessure aan linker voorbeen binnenste peestak). Ik heb de minipulse zelf 3 maanden gebruikt. (Dus nu totaal 8 maanden verder.) 2 dagen geleden de minipulse terug gebracht. Tijdens start van de minipulse was mijn paard al herstellende dus geen dik of warm been meer.
Na een maand gebruik terug naar de dierenarts en de blessure was al een heel stuk verbeterd. Of dit echt mede door de minipulse of door de stamceltherapie komt weet ik niet. Ik heb er een topic over gemaakt. Ik moest wel opbouwen met de minipulse. Dus eerst 5 dagen op frequentie 2 en daarna voor het rijden op frenquentie 15 en erna op 2hz. 2hz is zelfde als koelen zeggen ze. Pas toen ik de arbeid verder mochr opbouwen heb ik ook pas de 30hz gebruikt. ( toen ik mocht galoperen)
Ik had de minipulse via arja. Die kon mij er goed uitleg over geven.
Hoop dat het een beetje duidelijk is zo


Dus niet heel erg overtuigd dat de mini pulse zijn werk heeft gedaan dus ook ik heb hem van arja. 5 maanden, tjeetje :(
Ik mag gelukkig al 15/20 min stappen. En als dit zonder probleem een uur kan mag hij ook weer de wei op. Moet ook zeggen dat zijn pees 3 dagen geleden nog wel dik was maar wel een stuk zachter.
Hoe gaat het nu met je paard ? :D


Nee ik weet niet of die echt heeft bijgedragen aan het herstel.
Ik ben sinds augustus bezig mocht in november weer gaan opbouwen maar toen helaas een blessure er naast gekregen dus weer van voor af aan beginnen.
Ben nu op het punt dat ik mag draven en galoperen naar gevoel en voltes. Nog niet te kort draaien. ( ik longeer nu ook omdat ik er meerdere keren naast heb gelegen door explosief paard) maar ze mag nog niet los. Over 2 weken weer contact met de kliniek. Ben benieuwd of ik dan alles weer mag. En of ze haar nog een keer willen scannen.

BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 17:32

dioni schreef:
Mijn tinker merrie had een chronische tussenpees blessure met een acute opflikkering met veel zwelling in de pees.
Naast medicamenteuze therapie heb ik de minipulse gehuurd en vrijwel dagelijks gebruikt.
Bij de controle 2 maanden later was ze boven verwachting hersteld. Veel beter dan dit ging het niet worden.
Ik ben door gegaan met 3 tot 4x per week de minipulse erop.
Toen na 6 maanden de pees opnieuw gescand werd, was de pees nog verder verbeterd, en zelfsvergelijkbaar of iets beter dan de pees aan het andere achterbeen!
Dus ja bij mij heeft het wel geholpen en ik gebruik hem nog regelmatig.


Wauw geweldig zeg! Dit soort verhalen zocht ik inderdaad! Snap ik heel goed ik hoop dat het bij mijn pony ook zijn werk gaat doen!

BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Magneet therapie mini pulse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 17:34

Daphnee2091 Ik las het in jullie topic al, behoorlijk fris paardje. Dan is longeren en wandelen aan de hand inderdaad wel slim! Zou niet weer zo een beweging moeten maken. Hoop dat jullie snel weer normaal aan de gang mogen *\o/*

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Magneet therapie mini pulse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:41

Wij gebruiken deze! Op 14 pony’s. Als een paard een dik been heeft of iets warm is gaat deze erom! Op de stand 15 en dan 30 minuten. Top ding !

BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 18:34

Horseloverl schreef:
Wij gebruiken deze! Op 14 pony’s. Als een paard een dik been heeft of iets warm is gaat deze erom! Op de stand 15 en dan 30 minuten. Top ding !


En hoe snel zien jullie over het algemeen resultaat. Dat de dikte afneemt? Ben heel benieuwd

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:35

BOKTMANDYY schreef:
Horseloverl schreef:
Wij gebruiken deze! Op 14 pony’s. Als een paard een dik been heeft of iets warm is gaat deze erom! Op de stand 15 en dan 30 minuten. Top ding !


En hoe snel zien jullie over het algemeen resultaat. Dat de dikte afneemt? Ben heel benieuwd


Resultaat ongeveer na 3/4 weken bij peesblessure. De dikte neemt gelijk af.

BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Magneet therapie mini pulse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 19:05

Super bedankt ik heb nog steeds goede hoop *D

BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Magneet therapie mini pulse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 13:32

Afbeelding

Lekker in de zon aan de therapie

BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 11:44

2 dagen verschil tussen pees.


Afbeelding

Deze foto van vandaag:

Afbeelding

Anoniem

Re: Magneet therapie mini pulse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 11:46

Die van mij heeft bijna exact dezelfde verdikking als op de eerste foto. Ziet er al goed uit zeg!!!