Enorme bult

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:59

Witte bonen in tomatensaus :D

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:00

Ik was een stille meelezer maar ben nu toch ook wel heel benieuwd naar de diagnose. Zoiets heb ik nog nooit gezien.

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:08

Het lijkt wel het meest op lipoom maar omdat het zo snel groeit zou het ook liposarcoom kunnen zijn.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:15

Okee dit heb ik nog nooit gezien wel vet of talg/pus maar nooit zo in van die flakes. Interessant wat dit nou veroorzaakt.

MarjanB

Berichten: 16554
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:21

Ik las ook mee en vond de bult al erg bijzonder, nu ik dit zie denk ik helemaal van :wow:

Hoop dat je snel weer wat het nu is. Bizar is het in elk geval wel maar daar heb je zo weinig aan..

Jolliegirl

Berichten: 32998
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:28

Wauw, wat een zooitje.

Ben heeeel benieuwd wat dit nu is.
gaan ze dit verder onderzoeken?

Is de bult nu direct dunner nu dit eruit is?
En komt er een herhaalbehandeling gezien niet alles eruit is?


Een hoop vragen uit interesse.

girlyggirl

Berichten: 3097
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:45

Heeeel appart! Zou bijna een foto naar dokter pimpelpopper sturen :D

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:50

Zo dan, dit is echt bizar!

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:56

wat een bijzondere inhoud! heb wel ooit een paard gereden waar de pezen heel strak van stonden en je ze bij het omstellen voelde knakken. maar dit is wel heel bijzonder! ben benieuwd wat de uitslag word.

Lienboon

Berichten: 478
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:14

Ohw wat apart... interessant dat je het deelt hier...kwam dit met vocht naar buiten, of is het een klont die uit elkaar gevallen is?

Hoe gaat het nu met je paard na de operatie?

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:17

Zou het kunnen dat het stukjes zijn en de structuur anders is door het laseren?

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:25

WTF :oo

Pallatin

Berichten: 2522
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:39

Jeetje wat een raar zooitje is er uit haar gekomen...ben heel benieuwd wat het is....hoe gaat het met je paard?

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 15:56

Het is echt mega apart allemaal. Ik heb morgen weer even contact met de dierenarts om het verder door te spreken. Dan kunnen we ook wat beter bepalen hoe ze er aan toe is verder.

Ik ben er vandaag even geweest, da was een ander paard aan het opereren dus heb hem niet meer echt gesproken. Het was echt zo’n pennymomentje maar ze hinnikte me tegemoet. Heel lief. Ze zag er gehavend uit. Miste een ijzer, wat schrammen op dr snoetje en ze stond echt met een opgetrokken buik. Allemaal hardstikke logisch natuurlijk want een operatie is niet niks voor zo’n paard!
Maar verder viel het me zooooo mee! Ze bewoog dr hoofd. Naar de grond op wat stro te knabbelen. Uit dr raampje rondkijken naar alles. Als er n vliegje zat voorzichtig schudden. Ik mag aan de bult komen net als voorheen dus dat lijkt allemaal super positief te zijn. Ze is wel wat stijfjes en wat voorzichtig maar het valt me echt enorm mee!!

Tot nu toe is dus het plan, hij zoekt verder uit wat het is wat ie eruit heeft gehaald. Er begint zich nu wat vocht op te hopen dus de bult ziet er wel nog dik uit (logisch ook) dus die gaan we wel inspuiten waarschijnlijk. Dit gaan we morgen even allemaal doorspreken. Daarnaast gaan we de wond ook laseren (en wellicht kan het lichaam zo ook het laatste beetje afvoeren?) en dan is het een kwestie van kijken hoe dit herstel verloopt en dan afwachten wat de bult in de toekomst gaat doen.

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 15:57

yvje86 schreef:
Zou het kunnen dat het stukjes zijn en de structuur anders is door het laseren?

Ik neig inderdaad toch naar deze conclusie! Ik heb nog geen zinnige andere optie bedacht of gehoord.. en ik maar denken dat dat laseren niet heeft geholpen buiten de pijn eruit te krijgen

Isaboy
Berichten: 541
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:31

Als ik deze bult zie moet ik meteen denken aan mijn overleden paard.
Bij hem was deze bult een tumor

Daar kwam trouwens ook zoiets vreemds uit heb eventueel foto's van de bult en het gene wat ze eruit hebben gehaald toen bij hem.

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 16:52

Wat ontzettend bizar! Mijn duimen draaien voor jullie!

Koekie73

Berichten: 2693
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:10

Jeetje wat bizar. Nog nooit zoiets gezien. En wat veel ook.
Ik hoop dat ze lekker opknapt en dat het in ieder geval niet terug komt!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:21

xJoJo schreef:
Het is echt mega apart allemaal. Ik heb morgen weer even contact met de dierenarts om het verder door te spreken. Dan kunnen we ook wat beter bepalen hoe ze er aan toe is verder.

Ik ben er vandaag even geweest, da was een ander paard aan het opereren dus heb hem niet meer echt gesproken. Het was echt zo’n pennymomentje maar ze hinnikte me tegemoet. Heel lief. Ze zag er gehavend uit. Miste een ijzer, wat schrammen op dr snoetje en ze stond echt met een opgetrokken buik. Allemaal hardstikke logisch natuurlijk want een operatie is niet niks voor zo’n paard!
Maar verder viel het me zooooo mee! Ze bewoog dr hoofd. Naar de grond op wat stro te knabbelen. Uit dr raampje rondkijken naar alles. Als er n vliegje zat voorzichtig schudden. Ik mag aan de bult komen net als voorheen dus dat lijkt allemaal super positief te zijn. Ze is wel wat stijfjes en wat voorzichtig maar het valt me echt enorm mee!!

Tot nu toe is dus het plan, hij zoekt verder uit wat het is wat ie eruit heeft gehaald. Er begint zich nu wat vocht op te hopen dus de bult ziet er wel nog dik uit (logisch ook) dus die gaan we wel inspuiten waarschijnlijk. Dit gaan we morgen even allemaal doorspreken. Daarnaast gaan we de wond ook laseren (en wellicht kan het lichaam zo ook het laatste beetje afvoeren?) en dan is het een kwestie van kijken hoe dit herstel verloopt en dan afwachten wat de bult in de toekomst gaat doen.

Ik ben niet de dierenarts dus volg zijn advies. Maar ipv inspuiten kun je ook laseren. Gaat het vocht ook snel van weg alleen dan doet het lichaam het zelf.

Isaboy
Berichten: 541
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:22

Ik heb even de foto's van toendertijd opgezocht.

Het begon met
Afbeelding

daar was het al geschoren door de dierenarts die er een spuit in had gezet en daar spoot zooi uit.

Volgende foto's zet ik even in spoilers.

Spoiler:
Afbeelding


Dit kwam eruit als je goed kijkt zie je binnenin net zulke rare stukjes die er bij jou paard zijn uitgehaald.

Spoiler:
Afbeelding


Na de operatie.

Ik hoop dat de foto's een beetje zichtbaar zijn heb even snel foto's van foto's gemaakt uit het foto boek anders zoek ik de originele even op.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:29

Cool.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:36

Isaboy schreef:
Ik heb even de foto's van toendertijd opgezocht.

Het begon met
[ [url=m/6zDIj3.jpg]Afbeelding[/url] ]

daar was het al geschoren door de dierenarts die er een spuit in had gezet en daar spoot zooi uit.

Volgende foto's zet ik even in spoilers.

Spoiler:
[ [url=m/amfRfO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit kwam eruit als je goed kijkt zie je binnenin net zulke rare stukjes die er bij jou paard zijn uitgehaald.

Spoiler:
[ [url=m/GYdqzH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Na de operatie.

Ik hoop dat de foto's een beetje zichtbaar zijn heb even snel foto's van foto's gemaakt uit het foto boek anders zoek ik de originele even op.

Was deze narigheid ook de reden dat dit paard er nu niet meer is? Of stond dat er los van?

Interessant dat je foto's hebt van het hele proces.

Isaboy
Berichten: 541
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:50

Astorga schreef:
Isaboy schreef:
Ik heb even de foto's van toendertijd opgezocht.

Het begon met
[ [url=m/6zDIj3.jpg]Afbeelding[/url] ]

daar was het al geschoren door de dierenarts die er een spuit in had gezet en daar spoot zooi uit.

Volgende foto's zet ik even in spoilers.

Spoiler:
[ [url=m/amfRfO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit kwam eruit als je goed kijkt zie je binnenin net zulke rare stukjes die er bij jou paard zijn uitgehaald.

Spoiler:
[ [url=m/GYdqzH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Na de operatie.

Ik hoop dat de foto's een beetje zichtbaar zijn heb even snel foto's van foto's gemaakt uit het foto boek anders zoek ik de originele even op.

Was deze narigheid ook de reden dat dit paard er nu niet meer is? Of stond dat er los van?

Interessant dat je foto's hebt van het hele proces.



Klopt een paar jaar erna groeide het terug en kreeg hij gedrags veranderingen. Er liep een hele grote ader door zijn hoofd en zijn ogen werden dof.
Zijn leven verdween uit hem en zodra je zijn Hoofd wilde aanraken ging hij steigeren.

Hij ging
Bijten richting mij.
Hij viel me aan.
Liet zijn hoofd helemaal niet meer aanraken.

Ook daar heb ik foto's van het proces hoe het leven uit hem trok. Heb eigenlijk van het hele proces foto's.

Ik moest zelf helpen met de verzorging 2 x daags want hij liet de dierenartsen niet toe aan zijn hoofd.

Ook het proces dat de bult openklapte dat er een nood drain in moest omdat er alleen maar pus uit kwam zijn nek zag er toen heel vreemd uit.

De dierenarts had nog nooit eerder gezien wat hij toen had

Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:45

@Isaboy: wat een narigheid destijds. Jouw paard had destijds dus een vaste klont weefsel met kleine stukjes vettigheid erin als ik het goed zie?

Isaboy
Berichten: 541
Geregistreerd: 12-11-10

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:15

Een tumor ter grootte van een schaar daar zaten ook van die rare stukjes in