Enorme bult

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mando

Berichten: 15724
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 20:22

Wat bizar wat daaruit is gekomen.
Ben wel benieuwd wat het nu is.

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 20:42

Isaboy schreef:
Ik heb even de foto's van toendertijd opgezocht.

Het begon met
[ [url=m/6zDIj3.jpg]Afbeelding[/url] ]

daar was het al geschoren door de dierenarts die er een spuit in had gezet en daar spoot zooi uit.

Volgende foto's zet ik even in spoilers.

Spoiler:
[ [url=m/amfRfO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit kwam eruit als je goed kijkt zie je binnenin net zulke rare stukjes die er bij jou paard zijn uitgehaald.

Spoiler:
[ [url=m/GYdqzH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Na de operatie.

Ik hoop dat de foto's een beetje zichtbaar zijn heb even snel foto's van foto's gemaakt uit het foto boek anders zoek ik de originele even op.


Dit lijkt er idd wel op ja!! Pfoe schrik hier echt wel van. En al helemaal als ik lees dat dit ook de rede is dat je paard er niet meer is..

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:29

Maar die zat helemaal ingekapseld en bij jouw paard is in feite de bult leeggespoten . Dus zorg maar dat je er bovenop zit morgen bij de da en misschien laten zien hoe het er bij isaboy’s paard uit zag.

Isaboy
Berichten: 541
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:14

xJoJo schreef:
Isaboy schreef:
Ik heb even de foto's van toendertijd opgezocht.

Het begon met
[ [url=m/6zDIj3.jpg]Afbeelding[/url] ]

daar was het al geschoren door de dierenarts die er een spuit in had gezet en daar spoot zooi uit.

Volgende foto's zet ik even in spoilers.

Spoiler:
[ [url=m/amfRfO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit kwam eruit als je goed kijkt zie je binnenin net zulke rare stukjes die er bij jou paard zijn uitgehaald.

Spoiler:
[ [url=m/GYdqzH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Na de operatie.

Ik hoop dat de foto's een beetje zichtbaar zijn heb even snel foto's van foto's gemaakt uit het foto boek anders zoek ik de originele even op.


Dit lijkt er idd wel op ja!! Pfoe schrik hier echt wel van. En al helemaal als ik lees dat dit ook de rede is dat je paard er niet meer is..



Als je wilt kan ik de originele foto's even opzoeken voor je zodat je die aan je dierenarts eventueel kan laten zien

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 22:39

Isaboy schreef:
Als je wilt kan ik de originele foto's even opzoeken voor je zodat je die aan je dierenarts eventueel kan laten zien


Ja graag! Ben je erachter gekomen wat het uiteindelijk was, zeg maar wat voor soort tumor? En hoe is het hele proces verlopen? En dan doel ik meer op, zijn er dingen die je anders had gedaan met je kennis die je nu hebt? Hoelang ben je hiermee bezig geweest in totaal? Ik ga je waarschijnlijk honderd vragen stellen die me nog te binnen schieten. Wilde je eerst een pb sturen maar kan het (als je het wilt delen natuurlijk) net zo goed hier vragen om zo misschien meer mensen en paarden te kunnen helpen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:44

Wat een bijzonder iets zeg, lijkt inderdaad op wat er bij isaboy aan binnenkant zat.

Sterkte voor jullie!!

Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:54

Google op liposarcoom en afbeeldingen. Dan zie je soortgelijke plaatjes alleen bij mensen. Lipoom is een vetbult en vrij ongevaarlijk. Ik hoop t niet maar denk toch ook aan een sarcoom (is kanker) omdat t ze hard groeide.

Isaboy
Berichten: 541
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:58

xJoJo schreef:
Isaboy schreef:
Als je wilt kan ik de originele foto's even opzoeken voor je zodat je die aan je dierenarts eventueel kan laten zien


Ja graag! Ben je erachter gekomen wat het uiteindelijk was, zeg maar wat voor soort tumor? En hoe is het hele proces verlopen? En dan doel ik meer op, zijn er dingen die je anders had gedaan met je kennis die je nu hebt? Hoelang ben je hiermee bezig geweest in totaal? Ik ga je waarschijnlijk honderd vragen stellen die me nog te binnen schieten. Wilde je eerst een pb sturen maar kan het (als je het wilt delen natuurlijk) net zo goed hier vragen om zo misschien meer mensen en paarden te kunnen helpen.



Ik ga even de foto's op zoeken en beantwoord dan je vragen dat is denk ik makkelijker uitleggen

Isaboy
Berichten: 541
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 23:44

zo even de orginele foto's opgezocht.

Het begon met een kleine bult die langzaam aan groeide.
trekzalf erop gesmeerd maar dat hielp niets.

hij ging ook heel snel groeien ineens
dierenarts gebeld en die zette een spuit erin en daar kwam vloeistof uit heel vreemd.

Afbeelding



er werd een echo gemaakt nog steeds niet duidelijk wat het was maar we kregen te horen dat hij geopereerd moest worden. hoe en wat wisten ze precies niet maar dat het vreemd was dat wisten ze wel.

toen ze klaar waren met opereren werden we gebeld we zijn erbij geweest toen ze hem klaarmaakte voor de operatie en toen hij net wakker was mocht ik er meteen bij.

Spoiler:
Afbeelding

net wakker mijn hand voor zijn oog zodat de dierenarts even iets kon laten zien. andere mensen aan zijn hoofd vond hij vreselijk.

de dierenarts liet ons het gene zien wat ze eruit hadden gehaald. helaas wilden mijn ouders dit toen niet opsturen voor onderzoek.


Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding


je ziet dus ook echt de vreemde losse stukjes erin. de schaar erbij is voor de grote ervan.

na de operatie herstelde de wond voorspoedig er zat een drain in

Afbeelding

en de wond zag er heel mooi uit !

Afbeelding

toen de drain eruit was had hij erg veel last van zijn hoofd en moest ik 2 maal daags koud water erop zetten hij liet dit enkel doen door mij dus dat werd 2 keer daags naar de kliniek om hem te verzorgen.

Afbeelding

hooi kon hij ook niet van de grond eten dus dat werd in een hooinet gedaan die ik ook nat maakte omdat hij niet tegen droog hooi kon. bij ieder onderzoek moest ik erbij zijn omdat meneer niemand anders aan zijn hoofd toe liet.

de wond genas nog steeds voorspoedig en zag er al snel zo uit

Afbeelding

ik denk dat hij al met al een maandje op de kliniek heeft gestaan eer dat hij weer naar huis mocht en omdat ik merendeel van de verzorging zelf al deed scheelde dat ook.

de periode weer op zijn eigen stal ging voorspoeding totdat de wond open klapte en er allemaal zooi uitkwam.
Spoiler:
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding


hij moest weer naar de kliniek waar er een nooddrain ingezet werd.

Spoiler:
Afbeelding

die moest ik meerdere keren perdag doorspuiten met water.

uiteindelijk genas de boel weer en werd hij volledig weer goed verklaard.
maar toch na een x tal jaar merkte je de gedrags veranderingen heel langzaam.
hij ging ineens steigeren volledig onbereikbaar brak zelfs zijn bit in stukjes.

het werd enkel nog maar recreatief met lange teugel gereden want nagefelijk lopen deed hem zeer.

later begon hij echt gevaarlijk te worden... hij beet mij zomaar uit het niets in mijn hoofd. sloeg ineens en kon ineens zomaar uitvallen en dat terwijl ik met hem kon lezen en schrijven. de bult was langzaam aan weer wat terug gegroeid. en bij iedere aanwijzing richting zijn hoofd begon hij enorm te steigeren.

zijn ogen werden dof en zijn blik was oneindig op zijn hoofd zie je ook een hele ader lopen.

ik kon niet anders dan hem zijn rust gunnen. deze foto's zijn gemaakt op de dag van inslapen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze blik had hij normaal


Afbeelding


ik zal nog wel het een en ander vergeten zijn maar even in grote lijnen het verhaal.

Ben ik blij dat ik hem heb laten opereren ? absoluut ik heb hem nog watjaartjes bij me mogen houden samen genieten hij was echt een paard uit 1000.

had ik de dingen anders gedaan nu ? absoluut ik had koste wat kost het laten onderzoeken en willen weten wat het was.
ik ben blij met hoe het gegaan is de operatie zelf het zelf voor hem mogen zorgen. en de dierenartsen bij staan in zijn wondverzorging.

heeft hij pijn gehad ? absoluut hij liet niet veel merken maar op een gegeven moment ging heel zijn nek trillen aangegeven dat dit een pijn teken was en daar hebben ze op gereageert en de dosis verhoogd en dat werkte.

moonfish13
Berichten: 18242
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 00:25

Wat naar om te zien de verandering bij je paard.
Maar wat heb je mooi verslag.
Als je ooit twijfelt en hem mist, en je ziet deze foto’s weet je dat dit het enige goede was wat je doen kon.

Shalimar

Berichten: 1521
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 06:57

Oh jee, nou krijg ik van dit topic alsnog toch een beetje een buikpijn gevoel... Kan me voorstellen dat je nu super ongerust bent TS. Het lijkt wel identiek aan het verhaal van Isaboy (vreselijk lieve eigenaresse ben jij trouwens geweest voor je schimpie). Hopelijk is er nu (nog) betere behandeling mogelijk ofzo TS mocht het om hetzelfde gaan...

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 08:02

Ik heb jou case Isaboy even doorgestuurd aan de dierenarts. Die geeft aan dat mijn merrie niet zo’n mooi omsloten zak had. Die van haar ging onder de nekband door naar de andere kant. En ver ook.. Het blijft voor mij echt nog een raadsel

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:23

Kan die omsloten zak niet kapot zijn gegaan door het laseren, of werkt dat zo niet?

Bijzonder hoor. Hopelijk komt het nooit meer terug.

Jolliegirl

Berichten: 32998
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:44

Wat een onwijs interessante wending heeft dit topic gekregen, en wat fijn dat alles met elkasr gedeeld word.


Ik hoop voor je TS dat dit positiever uitpakt.

Isaboy, bedankt voor het delen van het hele proces, echt enorm interessant!

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 09:37

_Penotti schreef:
Kan die omsloten zak niet kapot zijn gegaan door het laseren, of werkt dat zo niet?

Bijzonder hoor. Hopelijk komt het nooit meer terug.


Ik denk het niet. Ze had eerst links een bult. Die is weggetrokken. Toen kreeg ze rechts een bult. Nu we weten dat deze dus onder de nekband doorloopt is het misschien nooit weggetrokken geweest maar onder de oppervlakte verplaatst. Wat ik denk dat het laseren heeft gedaan is het lichaam wel dusdanig energie gegeven het een soort van op te lossen. Als ik het vergelijk met de foto’s van isaboy is het bij mijn merrie veel minder een geheel en meer een zak vocht met losdrijvende stukjes geworden. Wellicht is er in de tussentijd wel het eea opgelost. Ik wil iig wel weer gaan laseren zodra ze thuis staat. Doei vakantieplannen, doei geld, zoektocht naar verkopen van organen is gestart haha..



Jolliegirl schreef:
Wat een onwijs interessante wending heeft dit topic gekregen, en wat fijn dat alles met elkasr gedeeld word.


Ik hoop voor je TS dat dit positiever uitpakt.

Isaboy, bedankt voor het delen van het hele proces, echt enorm interessant!


Ik hoop het ook echt! Ik ben super blij dat iedereen zo fijn meedenkt en meedeelt! Super dankbaar voor! Ik hou goede hoop!

Isaboy
Berichten: 541
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:42

Geen probleem ik denk ook graag mee

Wat ik vreemd vind is dat de stukjes die jou dierenarts eruit haalde echt gewoon onwijs lijken op de stukjes die in het (omhulsel) van mijn paard zaten. Die moesten ook heel diep opereren.


Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat met jou paard. Maak je foto's als je op bezoek gaat ?

Ik hoop ook echt dat het wat anders is!
En dat je straks weer onbezonnen kan genieten.

Maak foto's van het hele proces en wond genezing is mijn tip zo kun je later ook zien of het groeit of er veranderingen Zijn hoe de wond genezing gaat.

Verder bedankt voor jullie lieve woorden!

Ik hoop ts dat je ons op de hoogte wilt blijven houden van het proces het is zo ontzettend leerzaam ook.

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 11:32

Ik zal hieronder is wat foto’s en filmpjes plaatsen van m’n vorige bezoek inderdaad!

Afbeelding
Afbeelding

En wat filmpjes om de bewegingen te zien



Lindsey_99
Berichten: 2521
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:45

Poe, flinke bult nog. Kan er geen drain in of kon dat niet met deze bult?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:45

Ik schrik ook nog van hoe groot het nu nog is.
gelukkig kijkt ze er niet heel zielig bij :)

Jasmijn159

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 12:45

Is het niet 'gewoon' oud pus?

Isaboy
Berichten: 541
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 06:59

Hoi ts,

Hoe is het nu met je paardje ?
Ik vind inderdaad op de foto's en het filmpje de bult nog erg flink.

Is dat inmiddels al wat geslonken?
En weet je al wat meer met hoe nu verder?

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 22:35

Ik ben ook erg nieuwsgierig, ik hoop dat het goed komt.

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 15:14

Ik heb net gebeld.. moet er zelf erg achteraan merk ik maar dat terzijde. Ze wordt nu gelaserd elke dag, komt weer lekker buiten en we kunnen haar hopelijk eind van de week ophalen.
Verder ben ik nog niet veel wijzer wat betreft wat het is. Daar zijn ze nog mee bezig.. ik mis haar enorm op stal. Morgen krijg ik een telefoontje over wat de verdere verwachting is wanneer ik haar kan ophalen. Het gaat nu vooral om de wond en het vocht af te drijven met de laser. Als dat wat tot rust komt en z’n vruchten afwerpt komt ze thuis en gaan we verder met laseren.

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:50

Hopelijk is ze snel weer thuis.

Mando

Berichten: 15724
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Enorme bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:51

Hoop dat ze uitvinden wat het is en dat ze snel weer thuis komt.