Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 8 [ 195 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vreemde longklachten paard

 
Profiel   

Higoma145 schreef
Gini schreef
Heel de winter heeft die stilgestaan en toen ging het goed. Zou je dit paard niet een langere tijd rust geven? Dan kan je nog verder zoeken naar behandelingen of medicatie die de klachten kan onderdrukken, maar dat je dat "aan het werk" uit je hoofd zet voor, laat ons zeggen, zeker een jaar?
Dat je je doel bijstelt naar: het paard minstens ieder seizoen laten doorkomen met een minimum aan klachten. Wanneer dat doel behaald is, kan je dan eventueel verder kijken.



Waarom zou ik hem een jaar stil zetten? Hij staat al 2 jaar praktisch stil, met slechts lichte beweging, dus ik zie het nut van stil zetten niet in.

En de oplevingen die hij af en toe had, stelde ook niet veel voor, dat betekende enkel dat hij iets langer kon draven en misschien zelfs galopperen, terwijl hij voorheen op zzl niveau getraind werd

Ook heeft hij al veel behandelingen/medicatie gehad die de klachten hadden moeten onderdrukken maar niks helpt, ik weet niet of je het topic helemaal hebt gelezen maar dit paard is al 3 keer in Gent geweest voor hart en long onderzoeken ;)

Ik heb geen eens een doel meer met hem, enkel opbouwen tot hoever we ook mogen komen, maar dan moet het opbouwen ook wel opbouwen worden en niet enkel slechter en schonkiger in zijn lijf worden..

Verder heeft dit paard mij al zoveel gegeven in zijn leven dat ik al lang blij ben dat hij er nog is :D

Desalniettemin wil ik gewoon het beste voor hem, en wil ik gewoon een met een frisse blik naar zijn klachten (waar hij inmiddels al 2 jaar mee loopt) laten kijken :j


Ah oké, bedankt voor de verduidelijking! :) Ik hoop van harte dat ze in Moerbeke iets kunnen betekenen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 19:34 



 
Profiel   

Hoi allemaal,

Bij deze eindelijk een update..

We hebben hem afgelopen dinsdag gebracht we gingen er heen met de insteek dat zijn hart en longen op nieuw bekeken zouden worden, maar al snel kwamen we er achter dat er een ander groot probleem op de loer licht,

Ze vonden hem (en ik zelf uiteraard ook, dat had ik met het maken van de afspraak al tegen hun gezegd) er ontzettend slecht uit zien en zeiden hij heeft geen spier of reserves meer, maar wel enorm veel buik.

Ze zouden de long onderzoeken doen, en meteen een maag/darm onderzoek.
Ook zeiden ze meteen mocht het nodig zijn willen we eigenlijk maandag een kijk operatie doen in zijn buik om te kijken hoe alles van binnen is

We hebben hem daar dus een beetje gechoqueerd achter gelaten...

Gister eind de middag ben ik gebeld,
Ze hebben het long/hart onderzoek volledig stil gelegd en focussen zich nu volledig op zijn buik,

Hij had al 12 uur gevast maar de maag scopie die ze wilde uitvoeren was nog niet gelukt, zijn maag zat nog erg vol en dat vonden ze heel erg vreemd na toch al wel flink wat uurtjes zonder eten

Ook hebben ze hem opgevoeld, ze konden heel duidelijk voelen dat zijn mild veel te ver naar achteren lag, eigenlijk als het ware een soort weg geduwd,

Een stukje verder konden ze een grote massa voelen waarop ze dus zijn buik zijn gaan echoën

Ze hebben een massa gezien van zo’n 2-3 voetballen groot, maar ze konden op de echo niet zien, of zijn maag nou extreem vergroot is of dat het een tumor is..

Omdat te weten moet hij eerst leeg zijn en daar gaan ze hem bij helpen door hem door te spoelen en zijn maag leeg te pompen,

Als hij leeg is zullen ze een staande kijkoperatie in zijn buik uitvoeren om te bekijken wat er precies gaande is vanbinnen..

Er is dus wellicht een kans dat de longproblemen slechts een symptoom zijn van wat er in zijn buik aan de hand is...

Momenteel valt het erg zwaar en ik hoop en bid echt dat er iets uit komt wat te opereren valt, ik heb echt alles over voor mijn grote vriend!

Duimen jullie met ons mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:24 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig TS. Ik duim mee. Sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:26 



 
Profiel   

O nee.... wat een rot nieuws! En wat super prut dat je nog langer in onzekerheid zit!!! Ik duim heel hard dat blijkt dat het iets is waar wat aan te doen is, en je paard in ieder geval pijnvrij op de wei zou kunnen.... heel veel sterkte met wachten... dat wachten en die onzekerheid is volgens mij persoonlijke ervaring het aller ergste...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 09:54 



 
Profiel   

Wat een rot nieuws zeg, ik duim heel hard voor jullie!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:32 



 
Profiel   

Ik lees al even mee, maar jeetje wat heftig is dit! Ik duim voor een goede prognose, sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:32 



 
Profiel   

Ik ben een stille meelezer maar wil je nu toch even een hart onder de riem steken. Heel begrijpelijk dat je er doorheen zit, wat een waardeloos nieuws. Hopelijk zijn de problemen op te lossen :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 18:23 



 
Profiel   

Dat is heftig en compleet onverwacht. Mijn duimen draaien. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 19:17 



 
Profiel   

Wat heftig nieuws, hij is in Moerbeke wel in goede handen! Ik duim voor jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 19:25 



 
Profiel   

oef wat een naar nieuws, ik duim voor jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 19:41 



 
Profiel   

ohjee wat een wending TS
ook ik duim voor jullie

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 19:50 



 
Profiel   

Mijn God, wat een heftig nieuws. Het klinkt niet goed zo te lezen.
Heel veel sterkte de komende dagen! Hoe dan ook gaat dit onderzoek leiden tot resultaten die zijn lijden zullen verminderen.
-O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:06 



 
Profiel   

Ook een stille meelezer hier, ik word er stil van...

Ik wens jullie het allerbeste toe TS en ik duim voor niks dan positief nieuws!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 20:07 



 
Profiel   

Iedereen echt ontzettend bedankt voor de lieve berichtjes,

Ik ben even niet meer online geweest

Bij deze nog een laatste update

Ze gingen woensdag ervoor zorgen dat zijn maag leeg zou raken door middel van spoelen en leegpompen, en dan hoopte ze snel duidelijkheid te kunnen geven,

De massa in zijn buik, of het nou zijn maag is die extreem vergroot is of dat het nou een tumor is, leek op de echo ongeveer 2-3 voetballen groot...

Gister (donderdag) werd ik smiddags gebeld, en ze konden alles moeilijk zien, zijn maag was nog steeds niet leeg, dat vonden ze heel raar, en ze wilde hem op de operatie tafel hebben om goed te kunnen kijken en hopelijk iets te kunnen doen..

Wij zijn toen direct naar België gegaan, we hebben gelukkig nog even een half uurtje met hem kunnen knuffelen en toen ging hij de operatie in

Halverwege de operatie kwam de dokter naar ons toe, het was zijn maag, verlamd en zo groot geworden als een skippybal, en ze konden niks voor hem doen... we hebben besloten om hem niet langer te laten lijden dan nodig is en hebben hem dus tijdens de operatie laten inslapen...

Mijn grote vriend zal vreselijk gemist worden, hij was echt mijn paard uit duizenden

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:46 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk voor jullie! Je hebt er alles aan gedaan om hem er doorheen te krijgen, wat moet dit moeilijk zijn. Veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:49 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk verdrietig.
Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 08:53 



 
Profiel   

Verschrikkelijk

Heel veel sterkte met het grite verlies van je prachtige paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 09:12 



 
Profiel   

Wat een verdrietige update... Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 09:15 



 
Profiel   

Vreselijk. Veel sterkte met dit grote verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 09:22 



 
Profiel   

Wat erg en groot verdriet. Heel veel sterkte toegewenst Hij was prachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 10:15 



 
Profiel   

Wat een vreselijk verhaal. Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 10:21 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk, heel veel sterkte. Je hebt alles gedaan voor hem... :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 10:34 



 
Profiel   

Ik was er al bang voor. Heel verdrietig dit! Gelukkig is er voor hem nu een einde aan zijn lijden gekomen. :(:)
Je bent een supereigenaar en hebt de moeite genomen om net zo lang door te zoeken naar de juiste artsen.
Heel veel sterkte met dit grote verlies van jouw machtig prachtige paard!!
Konden ze nog wat zeggen over hoe dit heeft kunnen ontstaan? Dit is echt heel zeldzaam denk ik. Ik heb hier nog nooit over gehoord.
( hoef je overigens nu zeker niet op te reageren! Ik snap heel goed dat je in al je verdriet hier niet mee bezig bent).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 10:49 



 
Profiel   

Heel veel sterkte TS wat een wending Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 11:19 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig zeg, heel veel sterkte. De enige troost zou voor mij denk ik zijn dat je nu eindelijk weet wat het was. Dat je de goede keuze hebt gemaakt om door te zoeken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 11:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 8 [ 195 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen