Morbus maculosus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 23:37

Oh nee TS, wat een pech :( heel veel sterkte, ik duim voor jou en je paarden...

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 06:28

Ik weet het ook ff niet meer wat een ellende allemaal .We staan in een uitloop stal .Voorste stukje nu voor droes paardje en de shet .dan stukje niks en dan staat co in de open stal .We zoeken nog oplossing om ze overdag op stuk pad te zetten met wat hooi wel aparte stukken .Het gaat me aan het hart dat ze nu zo moeten staan bah zo is paarden hebben niet meer leuk .Ik ga zo maar werken gelukkig deeldienst ben half 10 klaar kan ik er gauw heen .Bedankt voor jullie luisterend oor hethelp mij of het van me afte schrijven

cinniz123

Berichten: 4400
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:57

Ts vol bewondering lees ik jou topic mee vanaf het begin en wat ben jij een goede paarden mama!
Ik gun het jullie zo dat het allemaal goed gaat komen want jullie strijden er zo hard voor.
Ik duim heel hard voor jullie dat jullie je portie ellende gewoon hebben gehad en dat hij het niet weer krijgt.
Heel veel sterkte :(:)

Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:23

Ah nee, wat ontzetten poedersuiker! Heel veel sterkte. Ik duim ook mee dat het heel snel onder controle is.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:40

Jeetje wat vreselijk zeg, heel veel sterkte..

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 20:50

Tja wat kan ik zeggen ik zag een vraagje over zijn wond .Ik vindt het er goed uitzien morgen gaat verband eraf om te wisselen ik gluur wel eens onder verband .Co heeft geen verhoging maar dat komt vast door de antibiotica en metacam .Morgen zijn bloeduitslagen .Ik zag ook voorbijkomen over testen van evt drager .We hebben het er over gehad op onze stal .Het is wel zo dat de drager het niet krijgt maar juist anderen kan besmetten ..nou morgen een update

Pallatin

Berichten: 2513
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:53

Wat een vreselijk rotnieuws!!! Ik duim voor jou en je paardjes en met name voor Co....hopelijk komen jullie hier toch goed uit, het is je zo gegund... :knuffel:

BubblesStar

Berichten: 21
Geregistreerd: 25-04-20
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:43

Wat een akelig nieuws! ;(
Heel veel sterkte de komende periode, alweer.. Y;(

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 04:12

Pff, wat een rot nieuws!! Heel veel sterkte.

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 14:30

Dierenarts weer geweest ben er moe van pfft oke bij co wordt dus de droes onderdrukt .zijn wond gaat goed ik zal zo ook foto.plaatsen .Voor de rest vindt echt moeilijk worden wil niet klagen hoor maar mijn geduld liefde en portemonnee wordt op proef gesteld . Afijn als we hier door komen laten we ze alle 3 testen dat ze geen drager zijn en dan maar hopen dat sommige het ook gaan doen.Afbeelding

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:14

Wat een tegenslag weer :( snap dat je er moe van bent. Je werkt keihard om de wonden dicht te krijgen, komt er weer droes. Is het andere been nu wel totaal dicht? En welke zalf gebruik je nu voor de wond?

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 19:51

Hannanas schreef:
Wat een tegenslag weer :( snap dat je er moe van bent. Je werkt keihard om de wonden dicht te krijgen, komt er weer droes. Is het andere been nu wel totaal dicht? En welke zalf gebruik je nu voor de wond?

Been is op klein stukje dicht .andere been zit een soort stukhe rubber op met daarin zilver .geen zalf erop

Speirs

Berichten: 1686
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:20

:knuffel: dat valt niet mee voor je

marley93

Berichten: 6040
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:26

Lieve TS, ik volg dit topic al stilletjes vanaf het begin, en ben altijd onder de indruk van hoe je je met hart en ziel voor Co inzet. Het is gewoon oneerlijk dat jullie nu weer deze tegenslag moeten doorstaan. Heel veel sterkte! :knuffel:

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:40

Wat een ellende, ga je de goede kant op en dan ineens kan het omslaan.

Dit moet toch zo’n energie kosten en heel positiviteit opslurpen.
En dan altijd angst hebben.....malle respect voor jou, ik zou dit echt niet gedaan hebben geen geduld, en tijd voor.
En dan de dierenartskosten die zou ik niet kunnen betalen.

Zou je die nog keer met ons kunnen delen?

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 23:39

Nou was je er bijna klaar mee krijg je die droes weer op je bord geworpen -O- heel veel sterkte met alle stress en zorgen. En mijn duimen draaien overuren voor jullie!

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 08:08

Dank jullie wel blijf hoop houden uit bloedonderzoek kwam van co uit dat hij infectie heeft en hij hoest dus goed dat we gelijk op antibiotica zijn gegaan .Er wordt hierboven ergens gevraagd of ik de kosten evt wil vermelden .Nou dat doe ik maar niet en eerlijk gezegd vindt ik dat je ervoor moet gaan als er beetje kans is .Natuurlijk kost het veel geld maar kan nu niet zeggen ik stop ermee .Alleen als de morbus maculosus terug komt zoals het de 1ste x was ,dan kan ik het hem niet aandoen meer .Dus vandaar dat ik nog doorga .. Je zit in de molen en kan niet uitstappen

agee

Berichten: 769
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:53

Dankjewel voor de update.
Begrijp ik goed dat Co dus niet weer droes heeft, maar een toevallige andere infectie? Wat een drama.
Ik heb bewondering voor je inzet en doorzettingsvermogen en begrijp heel goed dat je niet halverwege uit kunt stappen, maar wat een pech zeg.
Ik hoop zo dat het snel de goede kant op gaat.
Houd vol. :(:)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:59

Jeetje wat naar zeg, sterkte!

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 13:03

agee schreef:
Dankjewel voor de update.
Begrijp ik goed dat Co dus niet weer droes heeft, maar een toevallige andere infectie? Wat een drama.
Ik heb bewondering voor je inzet en doorzettingsvermogen en begrijp heel goed dat je niet halverwege uit kunt stappen, maar wat een pech zeg.
Ik hoop zo dat het snel de goede kant op gaat.
Houd vol. :(:)
we denken droes de artsen dan kan bijna niet anders

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:47

Wat vreselijk dat het erop lijkt dat hij toch weer droes heeft. Ik hoop dat hij er met deze medicatie goed doorheen komt en dat het niet zo onderdrukt dat het straks ergens anders naar buiten komt. Als die ander ook droes heeft, waarom staan ze dan nu niet meer bij elkaar? En heeft de shet geen verschijnselen?

Ik duim voor je dat er nu snel op een goede manier een einde aan deze ellende komt hoor!

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 23:04

Heel veel sterkte

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 09:18

Ze staan uit elkaar omdat co antibiotica krijgt om te onderdrukken en het beetje vreemd zou zijn om hem dan bij droespaardje te zetten waar de arts gelijk in heeft .de shet heeft tot nu toe geen verschijnselen . Straks weer de dierenarts bellen .

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:04

Ja, eigenlijk is dat natuurlijk logisch. Ben benieuwd wat de DA zegt!

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Re: Morbus maculosus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 07:55

Dierenarts telefonisch gesproken verteld dat co geen koorts had nog en geen bulten of vochtophopeningen snotneus ..Gisteren geen metacam gegeven wel antibiotica daar ga ik nog mee door .Ons ander paardje knapt op hoop dat alles eruit is maar dat laat ik donderdag ff checken .Co was gisteren beetje down snap het als je leven van actief alkes doen nu ineens al bijna 5 maanden bestaat uit staan en eten .Dus vandaag ga ik wat buigoefeninkjes doen en lekker beetje kroelen .Nou as donderdag komt de dierenarts ik laat maar weer bloedonderzoek doen lijkt mij echt eng als ze zegt het is goed bouw maar af ........Dus donderdag klein verslag hoop ik