Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 8 [ 190 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Plaats een nieuw onderwerp

Zwakke achterkoten

 
Profiel   

Earth schreef
Hij ziet er goed uit. Valt me wel op dat ie voor ook al redelijk week staat vergeleken met de beginfoto's.

Denk dat dat eerder door de modder op de foto zo lijkt, vind het zelf niet in het echt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 14:16 



 
Profiel   

Earth schreef
Hij ziet er goed uit. Valt me wel op dat ie voor ook al redelijk week staat vergeleken met de beginfoto's.


Dat viel mij ook op inderdaad.

Qua bouw zit hij niet al te best in elkaar zo te zien, maar fijn dat hij in ieder geval lekker paard kan zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:28 



 
Profiel   

Sorry dat ik het zeg maar je zou zeggen dat hij 20 jaar ouder is dan dat hij werkelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 16:08 



 
Profiel   

Oef wat een beestje..ja zijn rug..het zou me niet verbazen als er meer aan de hand is dan alleen DSLD.

Maar goed, hij heeft een fijn leven bij TS en hoeft niks behalve lekker paard zijn dus dit dier heeft daar hartstikke geluk mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 16:41 



 
Profiel   

Zijn dlsd is niet verergerd, hij staat nog steed hetzelfde op zijn poten :)

Zijn rug is ietsje verbeterd en zijn achterhand begint eindelijk wat te ontwikkelen

Twee weken geleden hebben we onze oude pony moeten laten inslapen. Dat was echt zen maatje en treurt zo hard en hij mist hem nog hard…

Onze merrie is niet hetzelfde :(

Mank staat hij al 5 maanden niet meer dus algemeen is er wel progressie.

Ik hoop alleen dat zijn vrolijke zelf snel terug komt.. maar we treuren beiden nog hard om onze kleine rebel…

Sinds de zomer fotos is zijn achterhand serieus aan het ontwikkelen dit vangt ook zijn slechte hoef enorm op.

Hij speelt en gallopeerd constant als de paddock droog is. Zie wel dat hij erg oplet als het modderig is.

Perfect zullen we hem nooit krijgen maar hij duidelijk pijnvrij en leeft een gelukkig paarden leven. Als hij 7 wordt en nooit meer mankt tot dan kan ik hem hopelijk als handpaardje op rustige buitenritjes meenemen met mijn merrie :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Moster houdini in action ( dit was dus niet de bedoeling )

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dit is de meest recente foto genomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-23 20:10 



 
Profiel   

pillow schreef
Sorry dat ik het zeg maar je zou zeggen dat hij 20 jaar ouder is dan dat hij werkelijk is.

Je zou hem eens op de wei moeten zien ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-23 21:16 



 
Profiel   

Sterkte met het verlies van je pony dat is het nadeel van dieren houden helaas.
Fijn dat je zo goed voor hem zorgt hij ziet er inderdaad beter uit en super dat hij niet meer mankt !

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-23 21:23 



 
Profiel   

office schreef
Sterkte met het verlies van je pony dat is het nadeel van dieren houden helaas.
Fijn dat je zo goed voor hem zorgt hij ziet er inderdaad beter uit en super dat hij niet meer mankt !

Het zijn kleine veranderingen maar ben er al zo blij mee hij begint er meer als een paard van zijn leeftijd uit te zijn.
Hoop alleen dat het verlies van onze pony ni teveel nadelige gevolgen heeft op zijn verdere ontwikkeling.
We hebben nog een ander paard en zij hebben ook een mooie band.
Maar rebel was echt zen beste vriendje, ze hingen zo hard aan elkaar.
Hij was ook bij het inslapen en probeerde hem nog lange tijd wakker te maken, het zal nog wel even duren voor hij dit verwerkt denk ik :(

Inderdaad het geeft zoveel als alles goed gaat maar het doet zoveel pijn als we ze moeten afgeven… we hebben nog lang gevochten maar het mocht gewoon niet zijn…

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-23 21:30 



 
Profiel   

Uiteindelijk zal hij dit verlies ook wel over heen komen paarden zijn mentaal sterk.
Als je voor de foto een zadel op je paard zou leggen en als hij wat meer sok zou hebben dan vind ik hem niet eens zo opvallend meer.
Shires hebben bijvoorbeeld vaak een afwijkende beenstand maar door de sokken zie je dat niet.En dan nog ..als hij maar gelukkig is.Zn kleurtjes vind ik erg leuk .


Laatst bijgewerkt door office op 30-11-23 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-23 21:35 



 
Profiel   

office schreef
Uiteindelijk zal hij dit verlies ook wel overkomen paarden zijn mentaal sterk.
Als je voor de foto een zadel op je paard zou leggen en als hij wat meer sok zou hebben dan vind ik hem niet eens zo opvallend meer.
Shires hebben bijvoorbeeld vaak een afwijkende beenstand maar door de sokken zie je dat niet.En dan nog ..als hij maar gelukkig is.Zn kleurtjes vind ik erg leuk .

Ja er zit tinker en fries is dus hij heeft beetje sokjes.
Zijn achterpoten zullen altijd wat doorhangen vrees ik maar denk toch dat dit vooral door het vreselijke bekappen komt van zijn fokker.
Rijden doen we niet, heb er al wel eens opgezeten en wat gestapt, zet ook geen stap verkeerd dan maar wil hem niet belasten heb hem dan liever wat meer jaren bij mij.

Hij hecht zich ook harder aan onze merrie jammer genoeg is zij ietsje aan de zuurdere kant . Aandacht en liefde is alleen op haar termen

Zojn rug is echt goed verbeterd maar hij staat ook altijd buiten en krijg zo veel beweging om de juiste spieren op te bouwen.

Als ik het vergelijk met de eerste foto in het topic doet het me zo’n plezier hoe hij nu is.

Ja lekker mengelmoesje van kleurtjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-23 21:43 



 
Profiel   

EvaArt schreef
pillow schreef
Sorry dat ik het zeg maar je zou zeggen dat hij 20 jaar ouder is dan dat hij werkelijk is.

Je zou hem eens op de wei moeten zien ;)

Nou reageer jij op een opmerking van mij van 9 maanden geleden. Maar ik blijf wel bij mijn mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-23 23:16 



 
Profiel   

Ik zou hier idd niet op gaan zitten. Hij zit idd wel wat beter in zn lijf maar die achtervoeten lijken wel bijna klompvoeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-23 00:24 



 
Profiel   

Hij is beervoetig achter.

"Beervoetige stand: de hoefhoek is groter dan 50 graden. De voetas is in het hoefgewricht naar voren gebroken en bovendien in het kootgewricht naar achteren gebroken. Het kootbeen is vrij lang en de kogel komt in sommige gevallen bijna tot aan de grond. Beervoetige stand is soms zichtbaar bij veulentjes die net geboren zijn. Dit moet binnen enkele dagen wegtrekken."

https://hoefsmederijkluiters.nl/anatomie/voetas

Komt niet door bekappen, dit is een aangeboren afwijking.

Hier wordt het nog duidelijker beschreven: https://www.kwpn.nl/Files/Files/Artikel ... tstand.pdf

"Het wordt ook anders wanneer er met een weke koot-
stand tevens sprake is van een gebroken voet-as of als er gelijktij-
dig sprake is van een recht achterbeen/steil spronggewricht.
Weke kootstand met een gebroken voet-as
Als van terzijde gezien een denkbeeldige lijn door het centrum
van de kogel en de koot een kleinere hoek met de bodem maakt
vergeleken met de hoek tussen een denkbeeldige lijn evenwijdig
aan de voorrand van de hoef en de bodem, dan is er sprake van
een naar voren gebroken voet-as. In combinatie met een weke
kootstand is er dan sprake van een beervoetige stand van de
ondervoet. Een beervoetige stand is ongewenst. "


Hij ziet er op zijn rug en achterbenen na goed uit, blijf er bij dat dit dier geluk heeft gehad waar hij terecht is gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-23 09:18 



 
Profiel   

@TS
Wat heeft Denver het getroffen met jou. En jij met hem want het lijkt me een lieve clown.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-23 11:11 



 
Profiel   

(let aub niet op mijn stem als ik op mijn half huskymonster roep… )
Het lijkt of hij valt hier nu ik het herbekijkt maar was eigelijk net te laat om zijn sprong uit het niets te filmen, de niet zo gracieuze landing heb ik wel gefilmt


Ik hoop dat video heeft geladen :)

We merken dat zijn gangen voornamelijk galop veel krachtiger zijn.
Hier was toch al wel een tijdje met zichzelf aan het spelen onze zwarte merrie is niet echt een speels paard… hij probeerde haar hard erin mee te trekken…
In loop soms wel eens met hem mee maar hij weet dan dat hij voorzichtig moet zijn voor mij en kan zich niet helemaal uitleven

Ik merk dat hij dit wel echt mist, stilletjes zijn we dan beetje op zoek naar een paardje waar hij wel mee klikt.

De hondjes op de achtergrond hadden een beetje ruzie met onze twee varkentjes, normaal dikke vriendjes maar kunnen wel heel vocaal tegen elkaar zijn
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-24 17:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 8 [ 190 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen