Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 8 [ 190 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zwakke achterkoten

 
Profiel   

bigone schreef
Hij is bijgekomen maar nu nog steeds kreupelen ? Laat die knie dan ook onderzoeken .

Knie is onderzocht. Foto's genomen en echo's. Dierenarts zegt dat dit komt door onderontwikkelde achterhand die hem niet kan ondersteunen.
Heeft ook niet heel de tijd kreupelgestaan.dit is heel de winter weggeweest toen ze op de grote weide stonden. Nu staan ze even op de paddock, hier is de ondergrond ook zwaarder zeker met regenval en nu is en af en toe terug...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 09:52 



 
Profiel   

Wat een lieve uitstraling heeft dit dier, en wat een goed voornemen om hem te helpen en te kijken hoe ver je komt.

Veel paarden mensen zijn vaak wat fatalistisch ingesteld en onderschatten het zelfherstellend vermogen van paarden of denken alleen in termen van functionaliteit. Maar dan doe je een dier tekort.

Goede voeding, veel vrije beweging, ondersteuning van je dierenarts en gerichte training wanneer je daarvoor groen licht krijgt en tijd, gewoon veel tijd.
Ik denk dat deze jongen ons nog gaat verbazen.

Maar denk in jaren, niet in weken of maanden.
Belangrijkste: laat je niet gek maken!

Succes!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 09:57 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Moeilijk vraagstuk.
Heb je er ook een fysiotherapeut bij welke jullie begeleid met zeer intensief oefenen? (Dat oefenen kan dus ook passief, oftewel jullie maken de bewegingen).

En denk aan “oefenen” in de paddock/wei met hoge en lage eetplaatsen, heuvel, boomstammen.. en je kunt balance-pods gaan gebruiken voor onder alle vier zijn benen tijdens het poetsen.

Daarnaast voldoende eiwitten voeren en genoeg vitaminen /mineralen. Gewoon op de wei of paddock met hooi en wachten tot hij 6 is gaat hem nadelig zijn denk ik.

Dit vind ik wel een fijne tip. Fijne reactie.
Rijpaard hoeft hij echt niet te zijn maar elke kwaliteit dat ik kan verbeteren ik zijn leven en dit zo hopelijk ook zo ver mogelijk verlengen is toch wel waar we naar streven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 09:58 



 
Profiel   

Ik weet niet of het al een x genoemd is hier; maar ik denk dat je ook eens moet kijken in de richting van DSLD (tegenwoordig ESPA genoemd).

Dat is een progressieve aangeboren afwijking waarbij bindweefsel steeds zwakker wordt en er veel problemen zijn met pezen/spieren, vooral in de achterhand.
Veel zwakte in pezen onderbespiering en doorgezakte koten, later ook een slechte rug wat niet gaat verbeteren, maar op den duur juist verslechterd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:02 



 
Profiel   

Ninx schreef
Wat een lieve uitstraling heeft dit dier, en wat een goed voornemen om hem te helpen en te kijken hoe ver je komt.

Veel paarden mensen zijn vaak wat fatalistisch ingesteld en onderschatten het zelfherstellend vermogen van paarden of denken alleen in termen van functionaliteit. Maar dan doe je een dier tekort.

Goede voeding, veel vrije beweging, ondersteuning van je dierenarts en gerichte training wanneer je daarvoor groen licht krijgt en tijd, gewoon veel tijd.
Ik denk dat deze jongen ons nog gaat verbazen.

Maar denk in jaren, niet in weken of maanden.
Belangrijkste: laat je niet gek maken!

Succes!!!!

Het is ook echt een schat van een dier! Zo'n fijn karakter, hij is erg zacht in de omgang maar toch ook een beetje ondeugend.
Elke dag blijft zijn karakter mij nog verbazen. :D

Voor ons hoeft het allemaal geen nut te hebben, een fijne band met een dier staat hier voorop. En dat hebben we van dag 1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:03 



 
Profiel   

Brainless schreef
Ik weet niet of het al een x genoemd is hier; maar ik denk dat je ook eens moet kijken in de richting van DSLD (tegenwoordig ESPA genoemd).

Dat is een progressieve aangeboren afwijking waarbij bindweefsel steeds zwakker wordt en er veel problemen zijn met pezen/spieren, vooral in de achterhand.
Veel zwakte in pezen onderbespiering en doorgezakte koten, later ook een slechte rug wat niet gaat verbeteren, maar op den duur juist verslechterd.

Dit dacht onze hoefsmid in het begin ook. Zij heeft ook 2 klanten die dit hebben. Zij is hier nu wel van afgestapt omdat volgens haar de stand van zijn pezen juist verbeterd is ipv verslechtert zoals typerend is aan deze ziekte.


Laatst bijgewerkt door EvaArt op 04-06-21 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:05 



 
Profiel   

EvaArt schreef
Ninx schreef
Wat een lieve uitstraling heeft dit dier, en wat een goed voornemen om hem te helpen en te kijken hoe ver je komt.

Veel paarden mensen zijn vaak wat fatalistisch ingesteld en onderschatten het zelfherstellend vermogen van paarden of denken alleen in termen van functionaliteit. Maar dan doe je een dier tekort.

Goede voeding, veel vrije beweging, ondersteuning van je dierenarts en gerichte training wanneer je daarvoor groen licht krijgt en tijd, gewoon veel tijd.
Ik denk dat deze jongen ons nog gaat verbazen.

Maar denk in jaren, niet in weken of maanden.
Belangrijkste: laat je niet gek maken!

Succes!!!!

Het is ook echt een schat van een dier! Zo'n fijn karakter, hij is erg zacht in de omgang maar toch ook een beetje ondeugend.
Elke dag blijft zijn karakter mij nog verbazen. :D

Voor ons hoeft het allemaal geen nut te hebben, een fijne band met een dier staat hier voorop. En dat hebben we van dag 1.


Heerlijk!!!

En eerlijk? Eigenlijk zou dat altijd zo moeten zijn toch?!
Het is jammer dat veel paarden niet zo’n fijn thuis treffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:05 



 
Profiel   

Als het alleen aan de longe is op de volte zou ik dat gewoon niet doen als ik jou was. Misschien door de hele bak logeren zodat hij veel rechte lange lijnen kan lopen. Of gewoon rechtuit gaan wandelen aan de hand. Misschien als handpaard meenemen op buitenrit :D zoiets.

Als hij dit volgens de dierenarts tenminste kan

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:34 



 
Profiel   

Sintara schreef
Als het alleen aan de longe is op de volte zou ik dat gewoon niet doen als ik jou was. Misschien door de hele bak logeren zodat hij veel rechte lange lijnen kan lopen. Of gewoon rechtuit gaan wandelen aan de hand. Misschien als handpaard meenemen op buitenrit :D zoiets.

Als hij dit volgens de dierenarts tenminste kan

We wandelen veel met hem aan de hand.
Binnen enkele maanden verhuizen we naar ons eigen huisje in het midden van een natuutgebied en daar wil ik hem als handpaardje meenemen.
Nu zou dat beetje onveranwoordelijk zijn omdat we naast een hele drukke baan wonen en mijn andere pony echt een heethoofd kan zijn als er camions in de buurt zijn.

Dit zou volgens de dierenarts moeten kunnen maar dan wel kijkend naar zijn kunnen en met de nodige opbouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:46 



 
Profiel   

Ninx schreef
Wat een lieve uitstraling heeft dit dier, en wat een goed voornemen om hem te helpen en te kijken hoe ver je komt.

Veel paarden mensen zijn vaak wat fatalistisch ingesteld en onderschatten het zelfherstellend vermogen van paarden of denken alleen in termen van functionaliteit. Maar dan doe je een dier tekort.

Goede voeding, veel vrije beweging, ondersteuning van je dierenarts en gerichte training wanneer je daarvoor groen licht krijgt en tijd, gewoon veel tijd.
Ik denk dat deze jongen ons nog gaat verbazen.

Maar denk in jaren, niet in weken of maanden.
Belangrijkste: laat je niet gek maken!

Succes!!!!

Het is ook echt een schat van een dier! Zo'n fijn karakter, hij is erg zacht in de omgang maar toch ook een beetje ondeugend.
Elke dag blijft zijn karakter mij nog verbazen. :D

Voor ons hoeft het allemaal geen nut te hebben, een fijne band met een dier staat hier voorop. En dat hebben we van dag 1.[/quote]

Heerlijk!!!

En eerlijk? Eigenlijk zou dat altijd zo moeten zijn toch?!
Het is jammer dat veel paarden niet zo’n fijn thuis treffen.[/quote]
Heel waar!

Zeker als ik kijk vanwaar hij komt... Vindt zoiets echt schandelig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 10:49 



 
Profiel   

EvaArt schreef
[ [url=m/M9u0Ez.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is hij nu.

Als rijpaard hoeft hij voor mij niet mee te gaan. Vandaar dat inspuiten voor ons niet perse hoeft, maar als het toch echt zou baten voor hem.
Het gaat over inspuiten met anabolen voor meer spierontwikkeling. Ik sta hierzelf wat aarzelend tegenover omdat hij op de weide geen last heeft en niet als rijpaard hoeft te dienen. Wel wil ik hem alle ondersteuning geven die ik kan, vandaar toch de overweging.


Als je een beetje huiverig bent voor het inspuiten met anabolen zou je ook Rijstkiemolie van Alessi kunnen geven, in NL gewoon in de supermarkt te koop, ik weet niet hoe dat in België is. Dit bevat Gamma-Oryzanol wat spieropbouw bevordert. Je kan ook rijstkiemolie bij een paardenwinkel bestellen, maar daar hangt vaak een paarden-prijskaartje aan. Ik heb dit advies van een paardenarts die ook opperde om anabolen te spuiten, en dit als alternatief gaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 11:00 



 
Profiel   

EvaArt schreef
Hannanas schreef
Moeilijk vraagstuk.
Heb je er ook een fysiotherapeut bij welke jullie begeleid met zeer intensief oefenen? (Dat oefenen kan dus ook passief, oftewel jullie maken de bewegingen).

En denk aan “oefenen” in de paddock/wei met hoge en lage eetplaatsen, heuvel, boomstammen.. en je kunt balance-pods gaan gebruiken voor onder alle vier zijn benen tijdens het poetsen.

Daarnaast voldoende eiwitten voeren en genoeg vitaminen /mineralen. Gewoon op de wei of paddock met hooi en wachten tot hij 6 is gaat hem nadelig zijn denk ik.

Dit vind ik wel een fijne tip. Fijne reactie.
Rijpaard hoeft hij echt niet te zijn maar elke kwaliteit dat ik kan verbeteren ik zijn leven en dit zo hopelijk ook zo ver mogelijk verlengen is toch wel waar we naar streven.


Alsjeblieft! En dan zou ik alles doen behalve longeren. Er is veel te trainen zonder rijden en zonder voltes/longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 12:35 



 
Profiel   

Je zou hier kunnen snuffelen:

https://www.facebook.com/groups/Passive ... ?ref=share

https://www.horseinmind.nl/paarden-trai ... rresteijn/

https://www.rianne-dekker.nl/balanskuss ... ess-paard/

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 12:42 



 
Profiel   

Wat doe jij goed je best voor dit paardje, zolang je geen doelen hebt behalve pijnvrij op de wei en veel liefde komt het vast goed.

Heb je al eens contact gehad met een paardenfysio? En dan liefst eentje die ook aquatherapie doet. Dat geeft meestal redelijk snel resultaat in spieropbouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 12:56 



 
Profiel   

tiwi1969 schreef
Wat doe jij goed je best voor dit paardje, zolang je geen doelen hebt behalve pijnvrij op de wei en veel liefde komt het vast goed.

Heb je al eens contact gehad met een paardenfysio? En dan liefst eentje die ook aquatherapie doet. Dat geeft meestal redelijk snel resultaat in spieropbouw.

Je moet je eerst afvragen waarom hij daar geen spieren heeft terwijl de voorkant wel gespierd is. Dan is er dus een onderliggend probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 13:39 



 
Profiel   

Absoluut heeft dit paard een probleem Jan, betekend niet dat je niet kunt gaan kijken of het paardwaardig kan worden en blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 14:05 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Absoluut heeft dit paard een probleem Jan, betekend niet dat je niet kunt gaan kijken of het paardwaardig kan worden en blijven.

Zeker, moet ze ook vooral doen. Maar je kunt geen therapie gaan doen als je niet weet hoe het komt. Als hij een neurologisch probleem heeft waardoor spieren niet aangestuurd worden en daardoor niet ontwikkelen of atrofisch zijn dan kun je hem wel in de aquatrainer zetten maar dat is dan alleen maar een kwelling voor zo’n beestje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 14:10 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
tiwi1969 schreef
Wat doe jij goed je best voor dit paardje, zolang je geen doelen hebt behalve pijnvrij op de wei en veel liefde komt het vast goed.

Heb je al eens contact gehad met een paardenfysio? En dan liefst eentje die ook aquatherapie doet. Dat geeft meestal redelijk snel resultaat in spieropbouw.

Je moet je eerst afvragen waarom hij daar geen spieren heeft terwijl de voorkant wel gespierd is. Dan is er dus een onderliggend probleem.

Waarom heeft hij geen spieren, omdat ik hem heb gekocht voor slachtprijs van iemand waar hij 2 jaar in een piepkleine stal heeft gestaan met geen hoefverzorging een minimale voeding. Hij was daar vanachter weggestopt en ik zag hem en als je hem in het echt zou kennen zou je direct begrijpen waarom ik hem heb meegenomen en hem alle kansen wil geven. Het is echt een bijzonder dier.
Dus ja daarom heeft hij geen bespiering dit is geen neurologisch probleem maar pure verwaarlozing van aijn vorige eigenaar. Op 1 jaar tijd is hij al wel goed bijgekomen, maar dit gaat wel wat langer kosten als 1 jaartje...


Laatst bijgewerkt door EvaArt op 04-06-21 14:35, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 14:30 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
Hannanas schreef
Absoluut heeft dit paard een probleem Jan, betekend niet dat je niet kunt gaan kijken of het paardwaardig kan worden en blijven.

Zeker, moet ze ook vooral doen. Maar je kunt geen therapie gaan doen als je niet weet hoe het komt. Als hij een neurologisch probleem heeft waardoor spieren niet aangestuurd worden en daardoor niet ontwikkelen of atrofisch zijn dan kun je hem wel in de aquatrainer zetten maar dat is dan alleen maar een kwelling voor zo’n beestje.


Pony was verwaarloosd tot 2 jarige leeftijd. Zonder enige vorm van bewegibg gehouden op stal met minimale voeding en geen hoefverzorging

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 14:30 



 
Profiel   

Oef, dit is wel een projectje, zeg! Top dat je dit dier een kans wil geven, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit ooit een 'bruikbaar' paard wordt, in de zin van : rijpaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 14:58 



 
Profiel   

Ik vind het echt top wat je doet voor hem, respect! Hij ziet er al een stuk beter uit.

Met slappe kniebanden kunnen ze inderdaad ook door een knie zakken en kreupelen. Ik denk dat rechtuit wandelen en heuveltjes meenemen aan de hand dan wel goed voor hem zou kunnen zijn afhankelijk van wat hij aan kan.

Inspuiten zou ik denk ik in dit stadium nog niet doen, deze heeft gewoon echt veel tijd nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 15:03 



 
Profiel   

sevke schreef
Oef, dit is wel een projectje, zeg! Top dat je dit dier een kans wil geven, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit ooit een 'bruikbaar' paard wordt, in de zin van : rijpaard.

Dat vind ik niet erg. Rijden is voor mij niet heb belangrijkst :)
We hebben ook een pony bij ons met rugproblemen, die gaat ook nooit onder het zadel maar daarom vind ik hun niet minder waard :)
Wat ze kosten in onderhoudt zijn ze dubbel waard in affectie en liefde <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-21 15:11 



 
Profiel   

Hij is wel echt in positieve zin veranderd! Vooral zijn rug is een pak beter!

Fijn dat je al die zorg voor hem over hebt, zo lang hij verder vrolijk is en een paardwaardig bestaan heeft vooral zo door gaan! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 20:23 



 
Profiel   

Super dat je dit doet voor het paard en hem een kans geeft! Heel veel succes en geluk met hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 21:04 



 
Profiel   

Hij is leuk getekend bont en appaloosa billen .Wat is z’n stokmaat ongeveer en wat denk je hoe groot hij gaat worden?
Misschien kan hij later leuk voor de kar .
Ik vind het prachtig dat je zo goed voor hem zorgt !
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 21:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 8 [ 190 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen