Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 26 [ 648 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

 
Profiel   

Pfftttt wat een ellende Josien en Tierania. Niets zo vervelend als een onduidelijke diagnose en daardoor geen strak behandelplan waar je mee aan de slag kan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 10:57 



 
Profiel   

Het blijft hier helaas niet helemaal duidelijk, maar inmiddels zo veel uit kunnen sluiten dat terugkeer van de vorige blessure het meest waarschijnlijk is. Dit is ook wat mijn gevoel zegt, dus in plaats van dezelfde onderzoeken herhalen op een kliniek hebben we besloten om te gaan behandelen met laser en aangepast beslag. Uiteraard dan ook stappen.
Inmiddels in contact met mijn fysio die ook laserbehandeling bij peesblessures doet en vanavond ga ik de hoefsmid bellen voor overleg over welk beslag zou kunnen helpen om de diepe buiger te ontlasten.
Mocht dit na 6-10 weken geen verbetering hebben geleverd dan ga ik alsnog naar de kliniek toe, maar ik verwacht niet dat zij met iets heel anders komen.
Door rust en elke dag koelen is het been al geslonken en minder warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 13:45 



 
Profiel   

Balen hoor, ik hoop dat het helpt.

Hier moeten we binnenkort ook terug. Iets eerder als de controle zou zijn, omdat ze nog steeds kreupel loopt. We konden kiezen, of gewoon nog 2 maanden stappen of eerder terug. Ik heb nog steeds het gevoel dat het iets anders is. Been wordt alleen maar beter na laseren en is geen enkele dag gevoelig, dikker of warm geweest. De schouder wel, maar of dat de reden van kreupel lopen is of een gevolg, geen idee. Extra lange afspraak ingepland zodat we uitgebreid kunnen zoeken en kunnen behandelen mocht het nodig zijn. Blijft toch een apart verhaal, helemaal regelmatig bij de da en 3 dagen daarna ook thuis met draven en weer 3 dagen later kreupel. Daarna 3 weken gestapt en eigenlijk geen verbetering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-21 14:34 



 
Profiel   

Wat balen Tierania en Josien! Hoe gaat het nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:58 



 
Profiel   

Na 3 weken antibiotica helaas deze keer geen verbetering.
Dus de kies moet eruit. Gister is de tandarts begonnen maar na 4 uur was hij er nog niet uit. Vanmiddag gaat hij verder, omdat ze niet langer gesedeerd kon blijven.

Helaas staat mijn paard dus al bijna weer 4 weken stil qua training. Ik heb haar wel met touwhalster gereden in het bos 3x per week.

Hopelijk lukt het vandaag, en kunnen we haar na de vakantie weer oppakken. Want ze moet sowieso na het trekken nog 3 weken rust of in ieder geval geen bit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 07:10 



 
Profiel   

Wat heftig zeg! Hopelijk lukt het vandaag wel!

Wij hadden maandag weer scan. Ze liep natuurlijk niet goed, echt kreupel. De dierenarts had al een collega ingeschakeld om samen een behandeling te doen. Maar ze liep minder kreupel en op de echo was het eigenlijk voor 90 of 95 procent dicht. Het is dus waarschijnlijk in de paar dagen na vorige echo weer kapot gegaan waardoor ze zo kreupel werd.

Wel positief dus, omdat dat blijkbaar nodig was om goed te genezen. Sneu voor paard, al die maanden geen pas kreupel en nu wel. Hoewel het daar nog naar licht onregelmatig was, gelukkig. Als het nog niet zo genezen was hadden ze het of opnieuw kunnen inspuiten, of juist weer kapot maken om lichaam weer te laten werken aan genezing.

Nog 2 maanden op het land en beetje onder het zadel stappen en dan controle. Dan zal het volledig dicht zijn en kunnen we op gaan bouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 07:36 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig Tierania! Hopelijk lukt het vandaag..

Dat klinkt wel positief inderdaad MyWishMax! Hopelijk kunnen jullie over twee maanden opbouwen!

Hier gaat het redelijk goed. We zijn inmiddels aan het laseren. Ik weet natuurlijk niet hoe het van binnen is, maar het wordt weer iets dunner, minder warm en ze loopt er beter op. Inmiddels hebben we de pijnstilling kunnen halveren en deze wil ik volgende week eigenlijk helemaal gaan afbouwen. Hopelijk blijft ze dan goed genoeg lopen om zonder pijnstilling verder te kunnen genezen.
Over een paar weken controle bij de kliniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 14:51 



 
Profiel   

Hoi hoi,

Ik meld mij ook even hier, gisteren te horen gekregen dat mijn paard voor 1/3 een gescheurd check ligament heeft. De plek is ook nog warm en gezwollen. Heeft iemand in deze situatie de Ice Vibes gebruikt om te koelen en te trillen? Ik lees dat sommige dat wel mochten doen en andere niet.. ? De blessure is zichtbaar vanaf zaterdag, paard loopt amper kreupel.

Alle tips zijn welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 21:40 



 
Profiel   

Het is gelukt met de kies, na bijna 6,5 uur over 2 dagen.
Ze lijkt er weinig last van te hebben gelukkig en ze eet goed. Heb haar gisteravond weer opgehaald.

Nu kan ze weer herstellen. Het is nu dezelfde periode als vorig jaar met de blessure. Je blijft aan de gang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 07:38 



 
Profiel   

L_briljant schreef
Hoi hoi,

Ik meld mij ook even hier, gisteren te horen gekregen dat mijn paard voor 1/3 een gescheurd check ligament heeft. De plek is ook nog warm en gezwollen. Heeft iemand in deze situatie de Ice Vibes gebruikt om te koelen en te trillen? Ik lees dat sommige dat wel mochten doen en andere niet.. ? De blessure is zichtbaar vanaf zaterdag, paard loopt amper kreupel.

Alle tips zijn welkom!

Ik heb de icevibes wel geprobeerd, maar mijn paard kreeg daar juist alleen maar dikke benen van (waarschijnlijk omdat hij dus cardiaal belast is), hij vond het wel lekker hoor. Dus daarna maar gewoon gaan koelen en stappen, dan had hij geen dikke benen.

Tiernana, fijn dat het gelukt is, op naar herstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 08:20 



 
Profiel   

L_briljant schreef
Hoi hoi,

Ik meld mij ook even hier, gisteren te horen gekregen dat mijn paard voor 1/3 een gescheurd check ligament heeft. De plek is ook nog warm en gezwollen. Heeft iemand in deze situatie de Ice Vibes gebruikt om te koelen en te trillen? Ik lees dat sommige dat wel mochten doen en andere niet.. ? De blessure is zichtbaar vanaf zaterdag, paard loopt amper kreupel.

Alle tips zijn welkom!


Ik gebruik ice vibes, ze koelen heel fijn en het is gewoon handiger dan water.
In het begin alleen de coolpacks, maar nu ook de trilplaat. Ik merk daar eigenlijk weinig verschil tussen qua dikte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 09:32 



 
Profiel   

Bij vorige blessures wel verschil gemerkt qua dikte met ice vibes. Heb ze op advies van de da aangeschaft. Nu niet perse echt effect van het trillen, maar gebruik het wel. Fijner koelen als water ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 09:35 



 
Profiel   

Ik heb ze zelf niet gebruikt.
Ik heb 2 maanden de minipulse gebruikt van Magnacare. Na 6 weken was hier het gat al heel mooi opgevuld. Zelf heb ik alleen de eerste 2 weken gekoeld met water. En ik gebruikte een koelbeschemer van QHP die deed ik elke avond even 15 minuten om uit de vriezer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 09:43 



 
Profiel   

Tierania_ schreef
Ik heb ze zelf niet gebruikt.
Ik heb 2 maanden de minipulse gebruikt van Magnacare. Na 6 weken was hier het gat al heel mooi opgevuld. Zelf heb ik alleen de eerste 2 weken gekoeld met water. En ik gebruikte een koelbeschemer van QHP die deed ik elke avond even 15 minuten om uit de vriezer.


Die van mij heeft een peesblesure diepe buiger.

Gister de minipulse besteld kan hem zometeeen verwachten ben reuze benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 12:36 



 
Profiel   

Ik heb ook Ice-Vibes maar heb ze eigenlijk alleen gebruikt voor het koelen. De DA had aangegeven dat de trilfunctie pas na de acute fase mocht. Maar toen ik de trilfunctie had kunnen gaan gebruiken stond mijn paard inmiddels op een revalidatiestal waar ze 2x per dag op de vitafloor ging. Dan heeft het hele lijf profijt van het trillen.

Ik deed wel altijd bij de ice-vibes de benen eerst nat maken met een spons voor betere geleiding en ik deed er een extra koelelement (een kleinere zonder klitteband, ook van ice-vibe) onder omdat ik vond dat ze anders te snel hun koelfunctie verloren. Achteraf denk ik dat voor pure koelfunctie er wel betere coldpacks te krijgen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 13:29 



 
Profiel   

oji schreef
Ik deed wel altijd bij de ice-vibes de benen eerst nat maken met een spons voor betere geleiding en ik deed er een extra koelelement (een kleinere zonder klitteband, ook van ice-vibe) onder omdat ik vond dat ze anders te snel hun koelfunctie verloren. Achteraf denk ik dat voor pure koelfunctie er wel betere coldpacks te krijgen zijn.


Heb jij bij nat maken niet dat dit bevriest?
Ik zorg juist dat het been niet (te) nat is want anders krijg ik stukjes ijs tussen het been en de coolpack.
Dat lijkt mij niet de bedoeling en wil ik dit ook voorkomen want dit moet ik dan uit de vacht pulken of laten smelten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 13:51 



 
Profiel   

Hier wisselt de kou ook enorm waar de ice pack in de vriezer ligt. Tijdje gehad dat het niet zo heel erg koelde. Daarna moest vriezer leeg omdat de andere op stal ontdooid moest worden en nu blijft het veel kouder. En andere ice packs maken het niet koeler nu.

Maar de pasvorm is voor mijn paard ook wel goed. Viel me mee want vrij grove benen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 13:58 



 
Profiel   

Mijne hadden idd niet zo’n sterke vriezer om in te liggen daarom had ik er ook al 2 nodig om überhaupt 30 minuten te kunnen koelen.

Dus mee de huid bevroor niet. Ik heb het eerst met vochtig maken op mijn arm uitgeprobeerd. Ik maakte trouwens ook niet kletsnat hoor maar beetje vochtig met een spons.

Misschien met een vriezer die veel dieper vriest dat ze wel met 1 laag en zonder vocht voldoende hadden gekoeld. Nu waren ze maar net iets kouder als uit de koelkast voor mijn idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 17:34 



 
Profiel   

Ja, dat heb ik ook een keer gehad idd. Toen lagen ze in andere vriezer, maar meestal wel koud, alleen nu kouder.

Blijkbaar komt het iets krapper als bij normale koelpacks?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 18:15 



 
Profiel   

Thanks iedereen voor de reacties over de ice vibes! Toch altijd fijn om ook even andere ervaringen te horen. Ik ben ze nu dan toch ook gaan gebruiken. Vind idd dit een stuk fijner koelen dan water. Ik heb zelf ook de ice clay van naf aangeschaft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 15:30 



 
Profiel   

Tierania_ schreef
Ik heb ze zelf niet gebruikt.
Ik heb 2 maanden de minipulse gebruikt van Magnacare. Na 6 weken was hier het gat al heel mooi opgevuld. Zelf heb ik alleen de eerste 2 weken gekoeld met water. En ik gebruikte een koelbeschemer van QHP die deed ik elke avond even 15 minuten om uit de vriezer.



Had jou paardje ook een blessure aan het check ligament? En had je die gehuurd of zelf aangeschaft? “Gaat zichzelf even inlezen over magnacare . “

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 15:33 



 
Profiel   

Ja ze had een blessure aan het check ligament. Ik heb hem gehuurd bij Magnacare voor 2 maanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 20:34 



 
Profiel   

Iemand ooit gehoord van het gebruik van een 'gewone huis-tuin-keuken' laserpointer bij blessures? Die tip kreeg ik vandaag toen ik een reading heb laten doen bij mijn merrie. Moest wel een rode zijn. En dan 1 a 2 minuten per keer gebruiken. Zij gaf aan dat ze geen pijn neer had, maar dat er links voor nog een klein oneffenheid zat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:47 



 
Profiel   

Tierania_ schreef
Ja ze had een blessure aan het check ligament. Ik heb hem gehuurd bij Magnacare voor 2 maanden.



Thanks voor de tip *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 15:23 



 
Profiel   

HarmanyL schreef
Iemand ooit gehoord van het gebruik van een 'gewone huis-tuin-keuken' laserpointer bij blessures? Die tip kreeg ik vandaag toen ik een reading heb laten doen bij mijn merrie. Moest wel een rode zijn. En dan 1 a 2 minuten per keer gebruiken. Zij gaf aan dat ze geen pijn neer had, maar dat er links voor nog een klein oneffenheid zat.

Voor peesblessures heb je High Power laser nodig. Een pointer is dat zeker niet, die komt zeker niet op de plaats van bestemming. Enige wat die doet is hooguit de plek opwarmen en dat is juist niet wat je wilt.

In welke fase van de blessure (pijnlijke acute fase of niet) en of er nog oneffenheden zitten haal je mijn inziens niet uit een reading. De enige betrouwbare informatie die je daarover kan krijgen is via een echo bij de DA.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 15:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 26 [ 648 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen