Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 26 [ 648 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 26  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

 
Profiel   

HarmanyL schreef
Jippie! Wederom 90% genezen na de PRP behandeling. Nu rustig aan stappen opbouwen en dan over 6 weken nog 1x controle maar het ziet er goed uit!!



Woooow!! Wat super fijn nieuws!! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 12:03 



 
Profiel   

HarmanyL schreef
Jippie! Wederom 90% genezen na de PRP behandeling. Nu rustig aan stappen opbouwen en dan over 6 weken nog 1x controle maar het ziet er goed uit!!


Wat fijn! Heel goed om te horen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 12:18 



 
Profiel   

Ik kan mij helaas hier ook melden. Paard was afgelopen weekend acuut ineens ernstig kreupel. Been was wel iets dikker maar nauwelijks zichtbaar. Ze is ook behoorlijk aan het compenseren in haar lijf dus zo stijf als een plank. Gisteren kon de DA pas komen, gescand en blessure aan het check ligament. Ze staat nu op pijnstillers, en gaat gewoon de wei op. Als ze binnen blijft staan staat ze in haar eentje de hele dag te gillen naar de rest van de groep, dus was geen optie. Er zat te veel vocht om echt een goede prognose te geven. Over twee weken komt hij terug voor een nieuwe scan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 18:41 



 
Profiel   

Ik heb nu natuurlijk perfect vergelijk. Rechterbeen na inspuiten 4 weken box rust en allerlei supplementen. Na eerste scan 90% genezing. Nu linkerbeen na inspuiten gewoon weidegang en geen supplementen na 5 weken ook 90% genezing..
Dus schiet mij maar lek..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 19:30 



 
Profiel   

Super fijn HarmanyL!
En zo zie je inderdaad maar hier was het gat ook al opgevuld na 6 weken weidegang wel zonder behandeling.

Vanavond de dierenarts nog gehad. Het is gelukkig toch het wondje wat is gaan infecteren waardoor het been nu dik is. Dus antibiotica gekregen en pijnstillers, en dan moet het na het weekend beter zijn! Ze had ook verhoging qua temperatuur.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 19:47 



 
Profiel   

Levita schreef
Ik kan mij helaas hier ook melden. Paard was afgelopen weekend acuut ineens ernstig kreupel. Been was wel iets dikker maar nauwelijks zichtbaar. Ze is ook behoorlijk aan het compenseren in haar lijf dus zo stijf als een plank. Gisteren kon de DA pas komen, gescand en blessure aan het check ligament. Ze staat nu op pijnstillers, en gaat gewoon de wei op. Als ze binnen blijft staan staat ze in haar eentje de hele dag te gillen naar de rest van de groep, dus was geen optie. Er zat te veel vocht om echt een goede prognose te geven. Over twee weken komt hij terug voor een nieuwe scan.


He wat vervelend zeg! Ben je niet bang dat ze met pijnstilling gaat rennen op de wei? Ik weet niet hoe actief jou paard is hoor. Mijn dierenarts wilde mijn paard iig geen pijnstilling geven als hij gewoon de wei op zou gaan omdat ze bang was dat hij dan juist zou gaan rennen doordat hij geen pijn zou voelen. Maar mijn paard is echt een debieltje soms.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 20:30 



 
Profiel   

Mijn paard is super relaxed op de wei gelukkig. Ze maakt zich nooit druk. Ook als ze gezond is trekt ze niet eens een sprintje en staat ze rustig op de wei. Dus daarom durfde ik het wel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 21:08 



 
Profiel   

Dat scheelt echt enorm! Wel zo fijn als ze gewoon op de wei kunnen blijven staan. Hopelijk zie je snel verbetering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 07:13 



 
Profiel   

Misschien weet iemand dat. Ik las ergens dat prp toegepast moet worden binnen 2 weken na het ontstaan van de blessure. Klopt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 08:22 



 
Profiel   

Levita schreef
Misschien weet iemand dat. Ik las ergens dat prp toegepast moet worden binnen 2 weken na het ontstaan van de blessure. Klopt dat?


Dat zei mijn dierenarts inderdaad ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 08:54 



 
Profiel   

Bij mij is t beide keren later gedaan omdat de acute zwelling weg moest zijn geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 10:04 



 
Profiel   

HarmanyL schreef
Bij mij is t beide keren later gedaan omdat de acute zwelling weg moest zijn geloof ik.

12 oktober komt de da terug voor nog een scan. Er zat afgelopen donderdag ook nog te veel vocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-20 13:34 



 
Profiel   

Een vraagje: hebben jullie tijdens het stappen er wel eens opgezeten? Ik ga vanaf vandaag naar 20 minuten stappen, afgelopen 3 weken de weg uit gestapt ernaast, maar ik krijg vreselijk rugklachten als ik niet kan rijden en twijfel nu om miss 1 of 2x per week die 20 minuten erop te stappen in de bak om te kijken of ik op die manier m’n rugklachten wat kan verbeteren en de rest gewoon ernaast en de weg uit.. Voorkeur van DA was op t harde, maar onder t zadel mocht eventueel ook (als ie bijv aan de hand niet te houden was, maar dat gaat tot nu toe nog prima)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 07:08 



 
Profiel   

Als de DA zegt dat je mag stappen onder het zadel dan doe je dat toch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 07:44 



 
Profiel   

Ik loop er nu bijna 6 weken naast, ik ga er pas op zitten als de DA aangeeft dat dat kan. Ik loop ook alleen met mijn paard op harde ondergrond dus als ik er op zou gaan is dat ook op het harde en niet in de bak.

Als jou DA aangeeft dat je er ook op kan dan zou ik dat zeker doen. Maar ik zou dan proberen om op het harde te blijven en niet in de bak tenzij de DA anders aangeeft. Hoe lang heeft je paard de blessure?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 10:09 



 
Profiel   

Ja, vond t onder de 20 minuten alleen niet de moeite om op te zadelen, dus ben pas (bij de vorige blessure) en ga bij deze boven de 20 minuten er af en toe opzitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 10:12 



 
Profiel   

_Marjolein schreef
Een vraagje: hebben jullie tijdens het stappen er wel eens opgezeten? Ik ga vanaf vandaag naar 20 minuten stappen, afgelopen 3 weken de weg uit gestapt ernaast, maar ik krijg vreselijk rugklachten als ik niet kan rijden en twijfel nu om miss 1 of 2x per week die 20 minuten erop te stappen in de bak om te kijken of ik op die manier m’n rugklachten wat kan verbeteren en de rest gewoon ernaast en de weg uit.. Voorkeur van DA was op t harde, maar onder t zadel mocht eventueel ook (als ie bijv aan de hand niet te houden was, maar dat gaat tot nu toe nog prima)


Ligt aan meer dingen.

Is je paard verder nog een beetje in vorm? Hoe is je eigen zit? En gewicht? Op welke bodem ga je stappen?

Ik heb mn ruin in het begin naast een andere meegenomen.

Later erop en rondje rechtuit richting de hei. Maar ik kon hem wel loslaten, dus zijn eigen balans laten zoeken en deels zijn eigen weg.

Ik was toen rond de 50kg en hij is 1.42m dus kon nog net. Maar ik zou dat niet in een zware bak doen of een bospad met veel obstakels.
En op het steen liep hij relaxter. Zand onder de voeten, betekende voorheen gas erop, dus dat is voor het goed stappen, opletten waar hij zijn voeten plaatst niet bevorderlijk.

Later verstapte hij zich in een bos vaak op dennenappels. Dat is echt vreselijk, + hij probeerde dan mijn gewicht erop te houden.

Omdat ik lange tijd heb gezocht wat hij mankeerde en overal aanklopte, omdat ik wat voelde, is erop daarna ook wel goed geweest. Ik kwam er dus laat achter dat hij aan beide achterbenen een peesblessure had en na een traject van revalideren mocht ik onder het zadel draven. Het voelde toen nog steeds niet oke, dus het was goed dat ik erop zat.

Was aan de hand ook minimaal te zien, maar werd weggewuifd door artsen en kliniek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 10:42 



 
Profiel   

Ik mocht van mijn dierenarts wel stappen in de bak, mits deze niet mul is. Wij hebben een eb en vloed bodem, dus daar heb ik geluk mee. Ik doe dit ongeveer 1 keer per week. Voordat ik in de bak stap eerst even op het harde en daarna ook. Overige dagen loop ik ernaast op het harde, is onder het zadel niet te hanteren

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 11:26 



 
Profiel   

petravdmeerx schreef
Ik mocht van mijn dierenarts wel stappen in de bak, mits deze niet mul is. Wij hebben een eb en vloed bodem, dus daar heb ik geluk mee. Ik doe dit ongeveer 1 keer per week. Voordat ik in de bak stap eerst even op het harde en daarna ook. Overige dagen loop ik ernaast op het harde, is onder het zadel niet te hanteren


Eb en vloed kan wel zwaar zijn. En je hebt de bochten. Ik zou zelf kiezen voor languit rechtuit.

Op steens zijn ze vaak wel goed te hanteren.

Van het terrein af kan de eerste paar keren of eerste meters wel een ding zijn. Moet je iemand mee zien te krijgen ofzo.

In mijn ogen is het belangrijk dat een paard goed kan stappen. Goed zijn eigen pas kan afmaken, dus de ruiter of handeler hem niet in de weg zit met kort houden of naar zich toe trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 11:31 



 
Profiel   

superpony schreef
petravdmeerx schreef
Ik mocht van mijn dierenarts wel stappen in de bak, mits deze niet mul is. Wij hebben een eb en vloed bodem, dus daar heb ik geluk mee. Ik doe dit ongeveer 1 keer per week. Voordat ik in de bak stap eerst even op het harde en daarna ook. Overige dagen loop ik ernaast op het harde, is onder het zadel niet te hanteren


Eb en vloed kan wel zwaar zijn. En je hebt de bochten. Ik zou zelf kiezen voor languit rechtuit.

Op steens zijn ze vaak wel goed te hanteren.

Van het terrein af kan de eerste paar keren of eerste meters wel een ding zijn. Moet je iemand mee zien te krijgen ofzo.

In mijn ogen is het belangrijk dat een paard goed kan stappen. Goed zijn eigen pas kan afmaken, dus de ruiter of handeler hem niet in de weg zit met kort houden of naar zich toe trekken.


Ik doe wat mijn dierenarts mij aanraad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 11:33 



 
Profiel   

Geen checkligament, maar strekpees, maar ik mocht er van de dierenarts ook direct op, dus dat wisselen we een beetje af. Wel op het harde en rechtuit. Ze is gelukkig goed te hanteren, maar ze loopt ook 24/7 buiten en is een oudje die niet veel meet deed. Ze ging vandeweek wel helemaal af in de wei, vond t een beetje spannend, maar ook wel fijn om haar weer even blij te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 11:35 



 
Profiel   

[ img ]

Bij mijn merrie is echt bijna de zwelling weg *\o/*

Goeie tip voor misschien anderen is traumeel. Ik smeer de gel en geef de tabletjes. Helpt echt goed voor de zwelling

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 11:39 



 
Profiel   

Dankjewel voor jullie reactie!

Waarom ik twijfel is omdat ik erop meer voor ‘mezelf’ doe, maar ik voor hem het beste wil en als dat op t harde is dan moet ik zelf nog maar even doorbijten :P Erop op t harde is zeker een optie, nu door de weeks qua licht lukt het niet meer maar miss wel een goed idee voor in t weekend! Bak waar we normaal in rijden is 30x60 met Agterbergbodem, dus wel een stevige bodem.

Qua blessure, hij staat nu 7 weken stil. Eerst 2 weken vanwege een einschuss been en de hitte, daarna 2 weken vanwege de bult op z’n been en voor we naar de DA konden en nu dus 3 weken echt via t schema aan t stappen. We zouden met 6 weken terug mogen voor controle (het is In verhouding niet zo’n ‘zware’ blessure, kleine beschadiging) en als ie dan genoeg verbeterd zou zijn zouden we kijken voor een schema met draf erbij, maar ik stap liever nog 2 weken extra dus wil met 8 weken weer laten scannen. Hij is al wat ouder dus geef hem liever wat meer tijd, zeker omdat we toch weer richting de winter gaan.

Wat een verschil met je eerdere foto petravdmeerx, super fijn dat de zwelling zo goed als weg is! Goede tip ook, proberen waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 14:18 



 
Profiel   

petravdmeerx schreef
[ [url=m/muy80L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij mijn merrie is echt bijna de zwelling weg *\o/*

Goeie tip voor misschien anderen is traumeel. Ik smeer de gel en geef de tabletjes. Helpt echt goed voor de zwelling


Dat ziet er zeker mooi uit!
Heb je een linkje van welke je gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 14:23 



 
Profiel   

Tierania_ schreef
petravdmeerx schreef
[ [url=m/muy80L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bij mijn merrie is echt bijna de zwelling weg *\o/*

Goeie tip voor misschien anderen is traumeel. Ik smeer de gel en geef de tabletjes. Helpt echt goed voor de zwelling


Dat ziet er zeker mooi uit!
Heb je een linkje van welke je gebruikt?[/quote]

De pilletjes (ze zijn er ook in druppelvorm) heb ik gekocht bij de Etos. Bij MedPets hebben ze alle soorten (gel, druppel en pilvorm). Ze zijn via hier te bestellen:
https://www.medpets.nl/traumeel-s/

Ik merk echt verschil met die gel en tabletjes!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 15:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 26 [ 648 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 26  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen