Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9024
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:32

Ik lees hier verschillende mensen over een check up.. Is dat omdat jullie iets vermoeden of omdat de dierenarts heeft aangegeven dat na een tijd scannen weer verstandig was?
Inmiddels is hier de laatste scan alweer zo'n half jaar geleden en werd ons gezegd dat we niet terug hoeven te komen tenzij er iets aan de hand is natuurlijk.

Pff balen Fly_High!

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 14:53

Ik wil gewoon even controleren, ter preventie. Ik vermoed verder niks. Been is dun en niet warm. Mijn dierenarts zei ook dat er geen verdere controle nodig was. Maar wil liever 1 keer teveel checken dan iets over het hoofd zien (misschien ben ik wel heel extreem hoor :') )

Josien_

Berichten: 9024
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:01

petravdmeerx schreef:
Ik wil gewoon even controleren, ter preventie. Ik vermoed verder niks. Been is dun en niet warm. Mijn dierenarts zei ook dat er geen verdere controle nodig was. Maar wil liever 1 keer teveel checken dan iets over het hoofd zien (misschien ben ik wel heel extreem hoor :') )


Ik snap het ergens ook wel hoor! Je kunt niet te vaak controleren :) .
Soms denk ik er ook wel eens aan hoor en de andere dag vindt ik het vooral zonde van de sokken die net weer helemaal zijn aangegroeid :Y)

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:12

Ik heb gisteren ook nog laten controleren, omdat hij toch voor nog een paar paarden langs kwam. Bleek dus van mij toch nog niet optimaal te zijn.
Nu gaan ze hem 2 weken, 3 xper week laseren. Hopelijk geeft dat bet dat laatste zetje.

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 09:47

fannetje schreef:
Ik heb gisteren ook nog laten controleren, omdat hij toch voor nog een paar paarden langs kwam. Bleek dus van mij toch nog niet optimaal te zijn.
Nu gaan ze hem 2 weken, 3 xper week laseren. Hopelijk geeft dat bet dat laatste zetje.

Was je al helemaal “klaar” met het opbouwen enz?

oji

Berichten: 4255
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:09

Balen zeg. Wat is nog niet optimaal? is het gat nog niet volledig gevuld of is de structuur nog niet zo als je zou verwachten na deze revalidatie periode.

In ieder geval wel balen. Moet je nou ook in je opbouw weer helemaal terug naar 0?

Ik heb toen de blessure ontstaan was 3 weken dagelijks gelaserd en ben er erg tevreden over. Denk zeker bij een wat ouder paard zoals die van jou Fannetje dat het goed is om de natuur een handje te helpen in het genezingsproces.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:34

Balen fannetje.. hopelijk geeft het laseren het juiste resultaat.

Ik heb niet weer gescand nadat ik weer mocht beginnen met opbouwen. Been ziet er goed uit en het gaat gelukkig ook nog goed. Ik vind het te duur om het ter controle te doen (al zou ik het stiekem best willen). Hier zijn we voor alleen een scan weer € 250,- armer.

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 12:35

Tierania_ schreef:
Balen fannetje.. hopelijk geeft het laseren het juiste resultaat.

Ik heb niet weer gescand nadat ik weer mocht beginnen met opbouwen. Been ziet er goed uit en het gaat gelukkig ook nog goed. Ik vind het te duur om het ter controle te doen (al zou ik het stiekem best willen). Hier zijn we voor alleen een scan weer € 250,- armer.


Oh jeetje. Ik betaal bij de kliniek 80 euro voor een peesscan.

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:42

petravdmeerx schreef:
Tierania_ schreef:
Balen fannetje.. hopelijk geeft het laseren het juiste resultaat.

Ik heb niet weer gescand nadat ik weer mocht beginnen met opbouwen. Been ziet er goed uit en het gaat gelukkig ook nog goed. Ik vind het te duur om het ter controle te doen (al zou ik het stiekem best willen). Hier zijn we voor alleen een scan weer € 250,- armer.


Oh jeetje. Ik betaal bij de kliniek 80 euro voor een peesscan.
0
Dit is voor het laseren, scan is 75 Euro.

Weefsel was nog wat matig in herstel, geen nieuwe gaten. Voor de beeldvorming, het was wat donkerder dan het origineel. En overgang van goed naar aangedaan, wat bobbelig. Moet eigenlijk steaks recht zijn.

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:03

petravdmeerx schreef:
fannetje schreef:
Ik heb gisteren ook nog laten controleren, omdat hij toch voor nog een paar paarden langs kwam. Bleek dus van mij toch nog niet optimaal te zijn.
Nu gaan ze hem 2 weken, 3 xper week laseren. Hopelijk geeft dat bet dat laatste zetje.

Was je al helemaal “klaar” met het opbouwen enz?

Ik zat nu op 30 minuten draven en een 1e galopje gedaan ( 100 meter of zo).
Daar reageerde het been niet op.
Maar toen kwam corona, daarna de sneeuw en ijs. En daarna liep hij achter dus niet fijn. Osteo geweest, nu achter weer goed gelukkig.
Nu even tijdens de laser periode, terug naar stap, omdat je natuurlijk wel schade aanbrengt, dus dan even voorzichtig.
Hij is al 21, dus heb ook niet zo'n haast.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 21:01

Hier een vreselijk baalmoment.

Vorige week donderdag heeft mijn merrie met haar 'peesblessure' been tussen het draad en het hek gezeten en is toen gaan trekken. Was eigenlijk 2 seconden want gelukkig knapte er gelijk wat zodat ze er weer uit was.

Toen ik thuis kwam had mevrouw gelijk al een dik been :(
Vrijdag de DA laten komen en die had penicilline en Novacam voorgeschreven tot zondag. Zaterdag was het been al gelijk weer mooi dun dus dacht gelukkig!

Maandag een rondje over de weg gestapt en stukje gedraafd en ging goed niks geen last, en geen dik been na de tijd.

Nu staat ze sinds vanmorgen toch weer met een dik been. Het is alleen aan de binnenkant dik en lijkt bij de kogel weg te komen. Pees lijkt er eigenlijk niets mee te maken te hebben, maaar je weet maar nooit.

Maar even een paar dagen afwachten hoe verder..
Zo lekker op weg en dat dit weer. Stomme paarden :')

Fly_high

Berichten: 3311
Geregistreerd: 01-09-20

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:56

Oh dat is echt balen zeg! Ik hoop dat het ernstiger lijkt dan wat het daadwerkelijk is.

Ik zou er wel voorzichtig mee zijn, die van mij had ook zo'n "dat lijkt absoluut niet op een peesblessure" zwelling en het bleek toch wel een beschadigde tussenpees te zijn :( nu dat we bijna 3 weken verder zijn is er niets meer van te merken (van buitenaf bedoel ik uiteraard) en mevrouw trekt zich daar ook niets van aan (lees: is nog enkel bijgezet aan de hand te stappen :+ ). Ik word er zo moedeloos van dat ik begon te overwegen om haar minstens paar maanden weiderust te geven maar dan slaat alsnog de angst aan dat ze zichzelf nog meer schade toebrengt... stomme paarden inderdaad.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 00:28

Ik ben er ook zeker niet gerust op. Gelijk al niet. Ik wacht eerst nog een aantal dagen af en kan dan altijd nog scannen.

Mijn paard gaat sowieso niet op boxrust. Heeft ze ook niet gehad bij de 'oude' blessure.
Mocht het niet goed zijn laat ik haar weer insemineren. Zal vast een hengst uitzoeken -O-

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 08:09

Pffff Tierania, jullie gingen zo goed! Het hele paarden houden is 1 groot risico vind ik altijd.. Ik hoop dat het voor alsnog mee valt en dat het been af zakt!

fannetje

Berichten: 3551
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:20

Soms is paarden houden gewoon niet zo leuk, met die brokkenpiloten -O-
Succes Tierania, ik hoop dat het meevalt.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:42

Ja ik baal echt zo erg! Vanmorgen was het nog steeds hetzelfde helaas.

Iemand zei hier dat ze € 80 voor een scan kwijt was.. was dat in Wolvega?
Maar dat is alleen voor de scan neem ik aan? Dan komen de consultkosten en eventuele sedatie er nog bij?

oji

Berichten: 4255
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:45

Hoe gaat het nu Tierania?

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 11:57

Heel wisselend. Vanaf vrijdag is het been eigenlijk al heel mooi dun weer. Heb haar gewoon laten staan en zou haar maandag weer oppakken.
Maar gistermiddag kwam ik thuis na het werk en er zat toch weer een raar soort bultje. Of het nou door de warmte komt of dat het nog van de oude blessure is, geen idee.

Ze loopt niet kreupel dus ben er wel opgestapt en heb lekker over het harde gestapt en in de bak nog een paar rondje gedraafd. Na het rijden was dat bultje al wel een stuk minder.

De onzekerheid is vreselijk, dus heb vanmorgen een afspraak gemaakt voor een scan in Wolvega. Daar kan ik vrijdagochtend terecht. Dus ik hoop heel erg dat het meevalt...

Josien_

Berichten: 9024
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:12

Wat vervelend Tierania :( ! Hopelijk goed nieuws bij de kliniek!

Hier ook eventjes iets minder, maar door iets anders dan de blessure.
Afgelopen zaterdag bekapt en daar kwam wat bloed uit de straal. Waarschijnlijk klein zweertje blootgelegd of iets te diep gesneden. Daar loopt ze nu wat gevoelig op, maar niet kreupel.
Toch even rustig aan en extra goed verzorgen :) .

oji

Berichten: 4255
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 15:28

Oh verstandig om even te gaan scannen. Pest ket pezen is gewoon dat ze er lang niet altijd kreupel op lopen dus bij twijfel beter even scannen.

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:40

Inderdaad daarom laat ik het ook maar doen.

Vanmiddag zag het er overigens weer een stuk beter uit (bijna niets) maar heb er toch geen goed gevoel bij.

Laura_
Berichten: 5383
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 20:55

Vervelend is dat he! Je kan aan de buitenkant gewoon niks ziet. Bij mijn paard was/is de binnenkant van dr sprong ineens warm en redelijk gevoelig. Gelukkig gaan we bijna scannen, maar ik maak me dan ook gelijk zorgen.

Verder ziet het er op de plek van de blessure redelijk goed uit, nog wel een beetje dik, maar niet perse zorgwekkend. Maar zo vervelend dat de buitenkant niks zegt over hoe het er aan de binnenkant uit ziet.

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 22:09

Tierania_ schreef:
Ja ik baal echt zo erg! Vanmorgen was het nog steeds hetzelfde helaas.

Iemand zei hier dat ze € 80 voor een scan kwijt was.. was dat in Wolvega?
Maar dat is alleen voor de scan neem ik aan? Dan komen de consultkosten en eventuele sedatie er nog bij?


Ik betaal €80 exl btw, dus geloof iets van 107 ofzo in totaal incl BTW. Betaal dan alleen voor de scan. Sedatie en consult rekenen ze nooit bij mij. Laatst ook helemaal klinisch laten checken, ook niet in rekening gebracht. Ik vind ze altijd super coulant bij Wolvega!

petravdmeerx

Berichten: 421
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 22:13

Tierania_ schreef:
Heel wisselend. Vanaf vrijdag is het been eigenlijk al heel mooi dun weer. Heb haar gewoon laten staan en zou haar maandag weer oppakken.
Maar gistermiddag kwam ik thuis na het werk en er zat toch weer een raar soort bultje. Of het nou door de warmte komt of dat het nog van de oude blessure is, geen idee.

Ze loopt niet kreupel dus ben er wel opgestapt en heb lekker over het harde gestapt en in de bak nog een paar rondje gedraafd. Na het rijden was dat bultje al wel een stuk minder.

De onzekerheid is vreselijk, dus heb vanmorgen een afspraak gemaakt voor een scan in Wolvega. Daar kan ik vrijdagochtend terecht. Dus ik hoop heel erg dat het meevalt...


Fijn dat je snel terecht kan! Ik hoop dat het meevalt! Heb je Anneloes als arts? Ik ga donderdagmiddag ter controle!

Tierania_
Berichten: 4509
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Blessure aan het checkligament, behandelen met PRP?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 23:32

Geen idee welke arts ik heb, heeft ze niet gezegd en ik heb er ook niet om gevraagd.

Ben met de andere blessure in Emmeloord geweest.