Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Traumeel gel bij peesblessures

 
Profiel   

Hello!

Ik ben benieuwd naar ervaringen met peesblessures die ondersteunt worden met traumeel gel. Ik lees veel goeie verhalen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 21:03 



 
Profiel   

Ik volg even mee, ik heb ook een pony met een peesblessure. Ik heb van de dierenarts compagel gekregen en dit werkt ook erg goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 21:19 



 
Profiel   

Andere opties zijn Omnimilk en Hyaloco, de eerste is volgens mij online te verkrijgen, de tweede via Den Hoek. Met de tweede hebben we op de scan verbetering gezien van een peesblessure waar zelfs de reguliere DA verbaasd over was. Aanvullend zou je Tendon comp kunnen geven (druppels).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 21:21 



 
Profiel   

Ja ik ben benieuwd of het helpt bij de doorbloeding, stap al veel maar ben benieuwd of er meer aan kan bijdragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 21:22 



 
Profiel   

Mijn paard heeft de eerste 3 weken traumeel gel op de pees gehad en 2 weken traumeel tabletjes! Zwelling nam heel snel af. Wel pas na die 2 weken laten scannen. Hij is volledig hersteld. Ik geloof er wel in :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 21:23 



 
Profiel   

Hilary schreef
Andere opties zijn Omnimilk en Hyaloco, de eerste is volgens mij online te verkrijgen, de tweede via Den Hoek. Met de tweede hebben we op de scan verbetering gezien van een peesblessure waar zelfs de reguliere DA verbaasd over was. Aanvullend zou je Tendon comp kunnen geven (druppels).


Wat is dat Omnimilk dan precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 21:35 



 
Profiel   

Ik smeer sinds 1 week omnimilk op de zwelling bij mijn paard met peesblessure/peesschedeontsteking. Heb ik goede recensies over gelezen. De zwelling is met de tijd al enorm afgenomen, maar ze is ook behandeld met PRP, schockwave en MLD wat ongetwijfeld ook aan bijgedragen heeft, maar ik heb wel het idee dat het iets doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 21:39 



 
Profiel   

Hier kun je meer lezen over Omni Milk (met spatie, blijkbaar :D): https://www.phytonicsmed.com/phytonics/ ... ilk-250-ml
De ingrediƫnten en hun eigenschappen staan eronder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 21:47 



 
Profiel   

Ik heb het gesmeerd, maar het heeft niet geholpen. Ik heb mijn pony ondanks alles laten inslapen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 22:03 



 
Profiel   

Hilary schreef
Hier kun je meer lezen over Omni Milk (met spatie, blijkbaar :D): https://www.phytonicsmed.com/phytonics/ ... ilk-250-ml
De ingrediƫnten en hun eigenschappen staan eronder.


Oh thanks, ziet er goed uit! Ik ga dat maar bestellen dan denk ik! Bij jou dus goed geholpen? Hoe lang heb je het gebruikt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 22:05 



 
Profiel   

Wij hebben de Hyaloco gebruikt, ik denk 3 maanden. Pees gescand, consult bij Den Hoek vlak daarna, gaan smeren en drie maanden later op kosten van Den Hoek een nieuwe scan laten maken. Het middel was toen net nieuw en ze wilden zien of er ook op beelden resultaten te zien waren. Je weet natuurlijk nooit hoe het eruit gezien zou hebben zonder Hyaloco, maar de dierenarts van de scan was in ieder geval positief verrast. We hebben het paard trouwens gewoon in de kudde laten lopen met af en toe (2-3 keer per week) stappen op het harde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 22:13 



 
Profiel   

Hilary schreef
Wij hebben de Hyaloco gebruikt, ik denk 3 maanden. Pees gescand, consult bij Den Hoek vlak daarna, gaan smeren en drie maanden later op kosten van Den Hoek een nieuwe scan laten maken. Het middel was toen net nieuw en ze wilden zien of er ook op beelden resultaten te zien waren. Je weet natuurlijk nooit hoe het eruit gezien zou hebben zonder Hyaloco, maar de dierenarts van de scan was in ieder geval positief verrast. We hebben het paard trouwens gewoon in de kudde laten lopen met af en toe (2-3 keer per week) stappen op het harde.


Wow klinkt goed! Wat zit daar dan precies in? (Sorry voor de vele vragen :P )

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 22:17 



 
Profiel   

Goeie vraag, maar ik heb werkelijk geen idee. Het stond ook niet op het flesje toen, maar is inmiddels iets van 4 jaar geleden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 22:21 



 
Profiel   

Hilary schreef
Goeie vraag, maar ik heb werkelijk geen idee. Het stond ook niet op het flesje toen, maar is inmiddels iets van 4 jaar geleden...


Oh! Is dat alleen op recept verkrijgbaar? Zie het niet staan in hun webshop

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 22:31 



 
Profiel   

petravdmeerx schreef
Hilary schreef
Goeie vraag, maar ik heb werkelijk geen idee. Het stond ook niet op het flesje toen, maar is inmiddels iets van 4 jaar geleden...


Oh! Is dat alleen op recept verkrijgbaar? Zie het niet staan in hun webshop


Hyaloco is hun eigen product dus je zult eerst een consult moeten hebben.
Ben zelf niet mega tevreden over hun producten ....dit spul heb ik ook gehad maar weet ff niet meer waarvoor

Voor zwellingen en voor een flinke gevulde spronggewricht heb ik compagel.
Geweldig spul

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 22:35 



 
Profiel   

Ooit een Belgische dierenarts gehad, die de kapotte pees van mijn paard injecteerde met Traumeel.

Moest ook steeds smeren. Ging om een hele zware blessure in de diepe buiger achter en is zeer goed hersteld. Paard heeft ook springconcoursen gelopen.

Ik heb het zelf gebruikt bij slijmbeursontsteking. Was t enige dat me hielp.

Ik blijf het topspul vinden, maar meten hoeveel het echt geholpen heeft, is natuurlijk niet eenvoudig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 23:11 



 
Profiel   

Het hangt er vanaf wat mijn doel is of ik heparine gel, traumeel of wat dan ook gebruik. Zit er zwelling, bloedstolsels, is het jong of ouder, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-20 23:22 



 
Profiel   

xLiez schreef
Ik volg even mee, ik heb ook een pony met een peesblessure. Ik heb van de dierenarts compagel gekregen en dit werkt ook erg goed.


Kijk wel een beetje uit met dat spul. Is nogal agressief voor de huid (je moet niet voor niks handschoenen aan). Paard kan er soort van brandwonden van krijgen, vooral als de plek geschoren is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 12:59 



 
Profiel   

Wij zijn erg tevreden over Ice-vibes bij peesblessure

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 12:59 



 
Profiel   

Wij hebben bij een peesschede ontsteking plus pees blessures rondom het zelfde gebied behandeld met eerst pijnstilling +ontsteking remmers.
Daarbij nog eggbars, en uiteindelijk nog 3x bloedzuigers laten aanzetten.
Na de bloedzuigers was er geen pijnstilling meer nodig.
Na ongeveer 3 maanden was de dierenarts echt heel heel heel verbaasd.
Helaas staat de nuk momenteel met de gevolgen van hoefbevangen. En misschien dat we in december ofzo de pees nog eens laten controleren.
Rijden ofzo is toch niet aan de orde

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-20 15:54 



 
Profiel   

Marie111 schreef
xLiez schreef
Ik volg even mee, ik heb ook een pony met een peesblessure. Ik heb van de dierenarts compagel gekregen en dit werkt ook erg goed.


Kijk wel een beetje uit met dat spul. Is nogal agressief voor de huid (je moet niet voor niks handschoenen aan). Paard kan er soort van brandwonden van krijgen, vooral als de plek geschoren is.


Ooh hier heb ik totaal geen last van. Gebruik ook geen handschoentjes :') de mijne is niet geschoren dus het zal wel wat meevallen! Ik heb ook de ice vibes gebruikt bij peesblessure, alleen de ice packs niet de dure trildingen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 07:56 



 
Profiel   

Brandplekken zal wel gebeuren in de zon is het niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 18:30 



 
Profiel   

Marie111 schreef
xLiez schreef
Ik volg even mee, ik heb ook een pony met een peesblessure. Ik heb van de dierenarts compagel gekregen en dit werkt ook erg goed.


Kijk wel een beetje uit met dat spul. Is nogal agressief voor de huid (je moet niet voor niks handschoenen aan). Paard kan er soort van brandwonden van krijgen, vooral als de plek geschoren is.


Ik denk dat je ekyflogyl bedoelt. Daar kunnen ze een (allergische) reactie op krijgen. Op compagel in principe niet (maar er kan natuurlijk altijd een paard ergens een allergische reactie op krijgen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 22:35 



 
Profiel   

Op de tube staat toch echt dat er handschoenen gedragen moeten worden en ons paard kreeg er een schilferige huid van

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 12:59 



 
Profiel   

Ik heb het ook gebruikt bij mijn paard aantal jaren geleden Heeft goed geholpen, de zwelling nam ook af!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 13:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen