Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Vernauwing halswervels c4-c5

 
Profiel   

Wat balen woollieh!

Ik heb besloten mijn paard niet in te laten spuiten, de kans dat het werkt en voor langere tijd is mij te klein.
Daarnaast is hij zo raar scheef dat ik niet geloof dat het alleen de hals is waar een probleem zit, naast de atactische verschijnselen.

Ik werk ook niet meer met hem(longeren), hij was niet vooruit te branden en vond er dus niks meer aan.
Hij is 2mnd geleden nog een keer flink gevallen, en daarna werd hij stilletjes, zonderde zich af op de wei.
Van de dierenarts 10 dagen novacam gehad, hier knapte hij wel van op gelukkig en nu geef ik hem duivelsklauw bij.
Ik richt me op nog enkele mooie maanden, lekker voorjaarsgras en als hij dan nog steeds zo is als nu, of slechter, laat ik hem voor de zomer gaan. (Zeg ik nu heel stoer)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 15:40 



 
Profiel   

Wat onwijs rot TS dat je voor de keus staat, maar volkomen te begrijpen.

Het topic was even stil, maar hoe was hij naar andere paarden?

Het gedrag van ons paard was echt wisselend, maar op de slechte momenten dus sterk afwijkend ten koste van die andere paarden. Door pijn gaan wij vanuit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 15:44 



 
Profiel   

Hij is heel goed met andere paarden, ik heb nog overwogen om hem als opvoedpaard bij een opfok te brengen, maar toen hij zich afgelopen weken afzonderde heb ik dat idee laten varen.
Hij heeft een hele natuurlijke dominantie, tot nu toe is hij bij elk paard de "baas" geweest zonder te knokken o.i.d
Daarnaast is hij heel lief voor de onderste in rang, daar staat hij regelmatig mee te kroelen.
Hij had eerst 1 maatje, een hoogbejaarde haflinger.
Daar kwamen na 2jr een 6jarige en nog een bejaarde bij, dit ging heel goed totdat ik mijn paard uit de wei wilde halen.
Achter m'n rug viel de 6 jarige de haflinger aan, en mijn paard vloog dwars door de draden terug de wei in.
Heel bijzonder!
Toen de haflinger zijn laatste dagen ingingen zonder dat we het wisten, heeft mijn paard hem continue afgeschermd van de andere 2 in de wei.

Mede door dat soort dingen mag ik hem niet kostte wat kost bij me houden, hij verdiend alleen het allerbeste en hij mag nooit meer zoveel pijn krijgen dat hij zich afzonderd...
Hij is zo ongelooflijk lief en gevoelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 21:35 



 
Profiel   

Wat enorm verdrietig.
Maar chapeau voor jou TS! Verstandig en eerlijk voor het paard.
Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 22:08 



 
Profiel   

Ooh je verhaal is zo herkenbaar over het niet meer vooruit te willen. Zn koppie wilde nog heel graag en hij heeft ook wel plezier in de wei. Maar hoelang is het nog paard waardig en pijnvrij hè?

Ik sta dus ook op het zelfde punt different, heel moeilijk.
Ik had wel Equitom benaderd en zij schijnen operatief wel cysten te kunnen behandelen, qua budget moet dat wel passen.

Sterkte hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 16:26 



 
Profiel   

Het feit dat een paard met deze voorgeschiedenis zo in gedrag veranderd zou al voldoende voor mij zijn om hem te laten gaan. Hard, heel verdrietig maar waarom nog naar het voorjaar toe en niet eerder naar de groene weiden? We kunnen er niet binnenin kijken maar dat hij zeer waarschijnlijk pijn heeft is duidelijk. Veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 16:36 



 
Profiel   

Bigone, ik snap je reactie.
Maar hij is al 10jr mijn maatje, mijn droompaard.
Ik ben nu even egoïstisch om toe te leven naar het definitieve afscheid, hij lijdt nu niet, de pijnstillers hebben goed gewerkt want hij is weer vrolijk en zondert zich niet meer af op de wei.

Vandaag, alleen een tongklikje en de rest ging vanzelf :oo :

https://youtu.be/OmO-AiXERdY

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 19:07 



 
Profiel   

different1 schreef
Bigone, ik snap je reactie.
Maar hij is al 10jr mijn maatje, mijn droompaard.
Ik ben nu even egoïstisch om toe te leven naar het definitieve afscheid, hij lijdt nu niet, de pijnstillers hebben goed gewerkt want hij is weer vrolijk en zondert zich niet meer af op de wei.

Vandaag, alleen een tongklikje en de rest ging vanzelf :oo :

https://youtu.be/OmO-AiXERdY

Triest om hem zo te zien wetende dat hij zo’n ernstige aandoening heeft, had gemist dat hij op pijnstilling stond, excuus. Ga nog maar flink genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 19:32 



 
Profiel   

Je hoeft geen excuses aan te bieden hoor, ik zou precies zo reageren als ik er van een afstand naar kon kijken.
Hij is inmiddels van de pijnstilling af, en zo lang hij zo is als op het filmpje (een tandje minder mag ook) leef ik naar een mooi voorjaar toe...
Maar zodra hij dus weer stilletjes wordt en/of zich afzondert zal ik eerder afscheid moeten nemen.
De pijnstilling was een eenmalige kuur van 10 dagen, dat ga ik ook niet meer herhalen.
Wel krijgt hij nu duivelsklauw.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 19:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen