Backsound - Equisound - de toekomst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:27

Dat hangt ook van je definitie van redden af, natuurlijk. Een paard met artrose die pijn lijdt, moet je mogelijk op korte termijn in laten slapen. En paard met exact hetzelfde probleem dat geen pijn lijdt, kan nog een heel eind mee. Is zo'n dier dan gered? Nou ja, in mijn optiek voorlopig in elk geval wel. Is het dier genezen? Nee. Maar is dat een probleem?

Ik genees ook niet meer is de verwachting, maar zolang ik geen pijn heb, vind ik het prima. En als daarvoor een ablatie of neurolyse nodig is, ach, been there, done that. En ik ga nu door voor de chirurgische variant ervan, wat dus betekent dat ze de zenuw onder zicht gaan doornemen. Ben ik genezen? Nope. Ben ik gered? Hell yes. Ga ik thuis zitten niks doen of alleen nog 'onbelast' lichte dingen doen? Dacht het niet.

Dus dat onderscheid is eerder een kwestie van perspectief dan van harde feiten of 'daadwerkelijkheid'.

Neemt niet weg dat ik dit verhaal nog altijd wonderlijk vind. En hoe vaker een spiksplinternieuw account hier komt melden hoe geweldig en fantastisch dit is, terwijl nog steeds niemand weet wat er nu precies gedaan wordt en waarmee, hoe meer ik aan de hele behandeling ga twijfelen.

Antoneke
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:31

Voor mij is mijn beestje wel gered van zijn pijn ,op 7 jarige leeftijd kan hij met de nodige behandeling een pijnvrij leven hebben en samen nog genieten
Van een lekkere wandeling
Iedereen zijn mening voor mij is backsound de top als er anders niks aan te doen is

Antoneke
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:47

Plop1997 schreef:
Wij zijn ook zeer tevreden. Andere dierenartsen hadden niet eens gevonden dat Valentijn artrose had dus voor diagnostiek alleen zou ik ze al zeker aanraden. Backsound is zoals het ook omschreven werd meer te vergelijken met inspuiten. Ik heb heel specifiek gevraagd of het hetzelfde deed als een zenuwsnede en het antwoord was nee want dan is alles verdoofd, dit haalt wel de pijn weg maar lost de artrose niet op want dat is nu eenmaal niet mogelijk.

Valentijn heeft nog steeds al z’n gevoel in zijn benen en hoef, dat kan onze hoeforthopeed en osteopaat ook bevestigen. Het interesseert me echt geen reet wat er in dat brouwsel zit van mij part is t suikerwater maar ik heb nu een mega gelukkig paard die het heerlijk vind om met ons door het bos te wandelen en zijn training op te kunnen pakken.

Daarbij zijn wij alles behalve anoniem, het hele proces delen we openbaar in detail op social media. Ik heb het afgelopen week nog van de daken geschreeuwd hoe blij ik was met de behandeling. Ik heb niet alleen een toekomstig rijpaard nu maar een paard dat zichtbaar mega happy is en super lekker in zijn lijf zit.

Antoneke
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-12-23

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 23:47

Zeer tevreden van backsound

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 03:58

Lalidan schreef:
Neemt niet weg dat ik dit verhaal nog altijd wonderlijk vind. En hoe vaker een spiksplinternieuw account hier komt melden hoe geweldig en fantastisch dit is, terwijl nog steeds niemand weet wat er nu precies gedaan wordt en waarmee, hoe meer ik aan de hele behandeling ga twijfelen.

Dit vind ik zoooooo een dingetje op dit topic
Hier!

Snap dat als je al veel klinieken en etc betaald hebt dat je, als je hier uitkomt, lyrisch bent. En snap ook dat zaken in belgie soms eenmaal anders gaan dan in NL maar dat hele “spam” gevoel staat me tegen
Zeker omdat het om duizenden euro’s gaat.
Of je paard dan genezen of pijnvrij is vind ik niet eens een discussie eerlijk gezegd, die Hollandse eerlijkheid zou ik dan liever zien…
Maar volgens mij is dat zeldzaam in deze tijden, of ben ik nu oud en cynisch

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:48

Lalidan schreef:
Neemt niet weg dat ik dit verhaal nog altijd wonderlijk vind. En hoe vaker een spiksplinternieuw account hier komt melden hoe geweldig en fantastisch dit is, terwijl nog steeds niemand weet wat er nu precies gedaan wordt en waarmee, hoe meer ik aan de hele behandeling ga twijfelen.


Dan moet je even het topic teruglezen want daarin wordt helemaal uitgelegd wat het is en hoe het werkt (o.a. door mij). Het is geen hokuspokus.

SorayaVreuge
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:29

{:}
Little_Gift schreef:
Gered is hij dus niet want hij heeft nog steeds hetzelfde probleem alléén voelt hij het nu niet meer.

Er is een groot verschil tussen redden = probleem genezen of verdoezelen = probleem is er nog maar toont zich niet meer.


Gun jij het nou echt niemand dat hij/zij weer blij zijn dat hun paard weer goed beweegt en geen pijn meer heeft. Hou toch eens op om elke keer de boel af te kraken. Wat is jou probleem? Ga lekker afzitten zeiken op mensen wie hun paard met de kin op de borst laten lopen. Dan heb je daar een dag taak aan, mocht je je vervelen en zo graag voor paarden een statement maken.

SorayaVreuge
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:30

Zidore schreef:
Lalidan schreef:
Neemt niet weg dat ik dit verhaal nog altijd wonderlijk vind. En hoe vaker een spiksplinternieuw account hier komt melden hoe geweldig en fantastisch dit is, terwijl nog steeds niemand weet wat er nu precies gedaan wordt en waarmee, hoe meer ik aan de hele behandeling ga twijfelen.

Dit vind ik zoooooo een dingetje op dit topic
Hier!

Snap dat als je al veel klinieken en etc betaald hebt dat je, als je hier uitkomt, lyrisch bent. En snap ook dat zaken in belgie soms eenmaal anders gaan dan in NL maar dat hele “spam” gevoel staat me tegen
Zeker omdat het om duizenden euro’s gaat.
Of je paard dan genezen of pijnvrij is vind ik niet eens een discussie eerlijk gezegd, die Hollandse eerlijkheid zou ik dan liever zien…
Maar volgens mij is dat zeldzaam in deze tijden, of ben ik nu oud en cynisch


Ja blijkbaar wel

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:37

Babootje schreef:
Lalidan schreef:
Neemt niet weg dat ik dit verhaal nog altijd wonderlijk vind. En hoe vaker een spiksplinternieuw account hier komt melden hoe geweldig en fantastisch dit is, terwijl nog steeds niemand weet wat er nu precies gedaan wordt en waarmee, hoe meer ik aan de hele behandeling ga twijfelen.


Dan moet je even het topic teruglezen want daarin wordt helemaal uitgelegd wat het is en hoe het werkt (o.a. door mij). Het is geen hokuspokus.

Verder dan 'je kunt het vergelijken met een zenuwsnede maar dan chemisch' kom ik met jouw berichten niet....

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:44

Lalidan schreef:
Verder dan 'je kunt het vergelijken met een zenuwsnede maar dan chemisch' kom ik met jouw berichten niet....


Meer is het ook niet. Het is een infiltratie met een middel dat de pijn heel lokaal kan uitschakelen.
Te vergelijken met een zenuwsnede, zonder de nadelen van een zenuwsnede die de pijn dan gelijk in een groter gebied uitschakelt.
Bij een hoge zenuwsnede het kan een paard in het hele onderbeen niets meer voelen. Maar met backsound kan dat dus wel omdat dit heel precies/lokaal toegepast kan worden.
De kwaal (bv artrose) blijft, maar het paard voelt geen pijn meer en kan dus gewoon werken.
Evident is dat je natuurlijk wel de progressie van de kwaal goed moet blijven volgen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:54

En met welk middel gebeurt dat dan? En welke zenuw pakken ze?

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 15:19

SorayaVreuge schreef:
{:}
Little_Gift schreef:
Gered is hij dus niet want hij heeft nog steeds hetzelfde probleem alléén voelt hij het nu niet meer.

Er is een groot verschil tussen redden = probleem genezen of verdoezelen = probleem is er nog maar toont zich niet meer.


Gun jij het nou echt niemand dat hij/zij weer blij zijn dat hun paard weer goed beweegt en geen pijn meer heeft. Hou toch eens op om elke keer de boel af te kraken. Wat is jou probleem? Ga lekker afzitten zeiken op mensen wie hun paard met de kin op de borst laten lopen. Dan heb je daar een dag taak aan, mocht je je vervelen en zo graag voor paarden een statement maken.


Ik gun het ze zeker, maar gebruik de correcte termen en wees nuchter en eerlijk ipv het te moeten verpakken als wondermiddel en genezing en redding in één want eens je die lofmiddelen nodig hebt, is de geloofwaardigheid gedropt tot onder nul

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:20

Lalidan schreef:
En met welk middel gebeurt dat dan? En welke zenuw pakken ze?


Het werkt niet het zelfde als een zenuwsnede.
BackSound is een behandelingstechniek waarbij een immuunrespons van het paard opgewekt wordt op de plaats waar het pijn doet. Deze doet de pijn uitschakelen. Een heel ander soort pijnbestrijding dan een zenuwsnede. Maar het wordt er vaak wel mee vergeleken omdat de behandeling definitief is. Het hoeft maar 1 of 2 x en dan is het klaar. Wil je alle in's en out's weten, raad ik je aan om ze zelf te bellen.

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:24

SorayaVreuge schreef:
{:}
Little_Gift schreef:
Gered is hij dus niet want hij heeft nog steeds hetzelfde probleem alléén voelt hij het nu niet meer.

Er is een groot verschil tussen redden = probleem genezen of verdoezelen = probleem is er nog maar toont zich niet meer.


Gun jij het nou echt niemand dat hij/zij weer blij zijn dat hun paard weer goed beweegt en geen pijn meer heeft. Hou toch eens op om elke keer de boel af te kraken. Wat is jou probleem? Ga lekker afzitten zeiken op mensen wie hun paard met de kin op de borst laten lopen. Dan heb je daar een dag taak aan, mocht je je vervelen en zo graag voor paarden een statement maken.


Little_Gift schreef:
Ik gun het ze zeker, maar gebruik de correcte termen en wees nuchter en eerlijk ipv het te moeten verpakken als wondermiddel en genezing en redding in één want eens je die lofmiddelen nodig hebt, is de geloofwaardigheid gedropt tot onder nul


Volgens mij heeft niemand hier gezegd dat het paard ervan geneest. Wel dat het hun paard heeft gered (van inslapen hoogstwaarschijnlijk). Dat is alleen maar fijn toch?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 17:44

Babootje schreef:
Lalidan schreef:
En met welk middel gebeurt dat dan? En welke zenuw pakken ze?


Het werkt niet het zelfde als een zenuwsnede.
BackSound is een behandelingstechniek waarbij een immuunrespons van het paard opgewekt wordt op de plaats waar het pijn doet. Deze doet de pijn uitschakelen. Een heel ander soort pijnbestrijding dan een zenuwsnede. Maar het wordt er vaak wel mee vergeleken omdat de behandeling definitief is. Het hoeft maar 1 of 2 x en dan is het klaar. Wil je alle in's en out's weten, raad ik je aan om ze zelf te bellen.

Maar met welk middel dan? En hoe werkt het dan? Hoezo immuun respons? Dit is dus precies wat ik bedoel, er is niks duidelijk behalve wat algemeenheden die zo vaag zijn, dat je er niks aan hebt. En zo lang dat zo is, bedenk ik me wel tien keer voor ik mijn dier het laat ondergaan.

Babootje

Berichten: 26279
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 18:33

Babootje schreef:
Lalidan schreef:
En met welk middel gebeurt dat dan? En welke zenuw pakken ze?


Het werkt niet het zelfde als een zenuwsnede.
BackSound is een behandelingstechniek waarbij een immuunrespons van het paard opgewekt wordt op de plaats waar het pijn doet. Deze doet de pijn uitschakelen. Een heel ander soort pijnbestrijding dan een zenuwsnede. Maar het wordt er vaak wel mee vergeleken omdat de behandeling definitief is. Het hoeft maar 1 of 2 x en dan is het klaar. Wil je alle in's en out's weten, raad ik je aan om ze zelf te bellen.


Lalidan schreef:
Maar met welk middel dan? En hoe werkt het dan? Hoezo immuun respons? Dit is dus precies wat ik bedoel, er is niks duidelijk behalve wat algemeenheden die zo vaag zijn, dat je er niks aan hebt. En zo lang dat zo is, bedenk ik me wel tien keer voor ik mijn dier het laat ondergaan.


Maar dat doet iedereen toch die zijn dier laat behandelen? Dan laat je je toch uitgebreid informeren over de behandeling en dan maak je je keuze. Je kunt toch gewoon contact opneemt met Equisound laat je informeren? Ik heb daar nog geen reden toe gehad; ik heb geen paard om te laten behandelen, maar heb eens gebeld uit nieuwsgierigheid.
Wat denk jij wat je paard moet ondergaan dan? Hoeft niet niet onder narcose maar wordt met een vrij eenvoudige ingreep van zn pijn afgeholpen.
Niet 1 middel is zonder bijwerkingen natuurlijk maar die staan netjes vermeld.
"qua ondergaan" lijkt het dus wel mee te vallen. Ik denk dat een paard de rest van zn leven kreupel op de wei meer te "ondergaan" heeft.

Enfin, ik kan jou niet van je wantrouwen af helpen; dat kun je alleen zelf doen.
Mocht ik zelf voor die keuze staan zou dit zeker een optie zijn.

Furst
Berichten: 608
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 18:38

Ik ken iemand die haar dier heeft laten behandelen met dit. Twee mensen zelfs. De eerste was tijdens de studie. En dit paard liep daarna weer correct en was weer te rijden. De tweede is dit jaar pas ingespoten geweest en nog niet zadelmak of doorgereden, dus nog weinig info over.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 01:43

Heeft iemand een globaal kostenplaatje/richtlijn voor een paard met artrose aan de achterbenen?

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 09:00

Zidore schreef:
Heeft iemand een globaal kostenplaatje/richtlijn voor een paard met artrose aan de achterbenen?


Dat is per paard verschillend.
Behalve het middel moet er goed gekeken worden wat de oorzaak is. Juist om te voorkomen dat er iets zit wat zeer kwalijk is wat ze niet meer kunnen voelen.
Bel Michel op en je krijgt een duidelijke uitleg en een eerlijke prijsopgaaf, deze is vaak ruimer genomen zodat je weet waar je aan toe bent.