Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Backsound - Equisound - de toekomst?

 
Profiel   

Zeker, maar nu, in ons geval met onze pony maakt het wel uit. Vandaar dat ik wel wil weten wat er in zit.
Overigens zou ik dat eigenlijk ook wel willen als ik met de rug tegen de muur zou staan. Vragen als: wat kan ik verwachten, kan ik hem helpen met bijwerkingen, wat moet ik zien gebeuren, wanneer moeten mijn alarmbellen af gaan.... dat wil ik toch wel helder hebben. Maar ik ben met je eens, als het is "dit of dood" zou ik er anders over denken. Dan zou mij "Ik wil het weten" waarschijnlijk veranderen in "ik wil het liever wel weten, maar als het niet anders is, dan is het maar zonder het te weten".
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 20:26 



 
Profiel   

Hallo Rien, je kunt heel goed lezen wat je kunt verwachten op hun website en de percentages waar het is geslaagd bij andere paarden. Er zijn nu zo'n 200 paarden behandeld met Backsound. Ik had het anders ook nooit gedaan. Ik heb ook contact gehad met "Polderke" (zie haar antwoorden) voordat ik de stap heb gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 20:51 



 
Profiel   

Het is dus een pijnstiller. Botwoekering gaat dus nog wel door lijkt me. Dan ben ik benieuwd hoe lang het werkt. Ik heb ook een uitbehandelde staan op de wei. Aan 2 benen lage en hoge overhoef vanuit ocd. Als ik hem voor 1000 euro weer in het werk zou kunnen krijgen dan is dat het proberen wel waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:20 



 
Profiel   

Dit topic heeft zeer zeker mijn interesse gewekt. Maar ook ik heb wel wat vraagtekens hier en daar. Zijn er nog meer mensen met ervaringen met backsound?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-21 21:56 



 
Profiel   

Volgens mij is het 'gewoon' IRAP en PRP? Deze technieken bestaan al jaren en hebben af en toe een opleving. Humaan ooit wel gebruikt, maar niet voldoende/betrouwbaar resultaat.

Je kunt het altijd proberen, soms zal er een wondertje gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 09:32 



 
Profiel   

Bij IRAP wordt een ontstekingsremmend middel in/nabij de ontsteking ingespoten.
Bij PRP worden lichaamseigen bloedplaatjes gebruikt om peesblessures te herstellen.
Zet ik het zo goed Jasmijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 11:16 



 
Profiel   

rien10 schreef
Bij IRAP wordt een ontstekingsremmend middel in/nabij de ontsteking ingespoten.
Bij PRP worden lichaamseigen bloedplaatjes gebruikt om peesblessures te herstellen.
Zet ik het zo goed Jasmijn?


Beide producten worden gewonnen uit het bloed van de patiënt. Het is dus lichaamseigen en daardoor heb je weinig kans op reactie/bijwerkingen.

Bij IRAP wordt bloed afgenomen, op een bepaalde manier verwerkt waardoor het bepaalde stofjes produceert. Vervolgens wordt het in het gewricht/peesschede ingespoten, waar deze stofjes ontstekingsremmend zouden werken.

Bij PRP wordt ook bloed afgenomen, daarna wordt een concentraat van het bloed ingespoten in pezen of gewrichten. Hierin zitten veel groeifactoren, die herstel zouden bevorderen.

Beide technieken zijn al jaren bekend en worden regelmatig gebruikt. Equisound heeft er gewoon een mooie draai aan gegeven ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 16:15 



 
Profiel   

Thanks voor de uitleg. Aan de naam van het bedrijf te horen kwam ik op de gedachte van echo, ultrasound en dat soort zaken. Maar dat zijn diagnostische middelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 18:24 



 
Profiel   

Iemand van bij ons op de club heeft haar paard ook laten behandelen. Hij had hoefkatrol en artrose en heeft een geruime tijd stil gestaan omdat er niets meer aan te doen was. Nu is ze intussen alweer aan het wandelen en het ziet er veelbelovend uit voor hen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-21 14:21 



 
Profiel   

Hoe gaat het met de paarden die hier pas behandeld zijn?

Ik zit erover na te denken om mijn merrie ermee te behandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 09:12 



 
Profiel   

rien10 schreef
Zeker, maar nu, in ons geval met onze pony maakt het wel uit. Vandaar dat ik wel wil weten wat er in zit.
Overigens zou ik dat eigenlijk ook wel willen als ik met de rug tegen de muur zou staan. Vragen als: wat kan ik verwachten, kan ik hem helpen met bijwerkingen, wat moet ik zien gebeuren, wanneer moeten mijn alarmbellen af gaan.... dat wil ik toch wel helder hebben. Maar ik ben met je eens, als het is "dit of dood" zou ik er anders over denken. Dan zou mij "Ik wil het weten" waarschijnlijk veranderen in "ik wil het liever wel weten, maar als het niet anders is, dan is het maar zonder het te weten".


ik heb mijn paard ook laten behandelen, heeft me veel, heel veel geld gekost, resultaat niks. ben nu bezig met alternatieve therapiën, en maken merkelijke voorruitgang. Paard wordt terug bereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 12:38 



 
Profiel   

Ik vind het heel vaag dat er nog steeds niet bekend is, wat er wordt ingespoten. En ja, als het andere alternatief inslapen is, zou ik het ook willen proberen. Maar dan nog wil ik als eigenaar wel weten wat het nou exact is dat ze in mijn (!) paard spuiten. Normaal gesproken is het zo, dat als patent is aangevraagd, dat gewoon bekend gemaakt wordt. Volgens mij werkt dat ook zo in anderen landen.
Vraag me af wat dan de reden is dat het nog steeds niet bekend wordt gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 13:02 



 
Profiel   

Er wordt er geheimzinnig over gedaan, klopt. Resultaat was dat mijn paard enkel nog op de weide mocht staan. Ben dan overgestapt naar acupunctuur, bioresonantie en lasertherapy. Nu wel resultaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 13:25 



 
Profiel   

Ik heb mijn pony, na heel lang wikken en wegen, ook laten behandelen, in voorknie en hoef. Ook omdat ik goede verhalen om me heen had gehoord en eigenlijk geen andere optie had. Voor mijn pony lijkt het niet de oplossing. Hij moest na de behandeling op een ruimte van 10x10 meter. En dat voor een maand of 3. Hij knapte zeker wat op al bleef hij altijd wat kreupel, maar ging daardoor gek doen op die kleine ruimte, met blessure checkligament er nog eens bovenop. Dat is nu weer over, maar zit nu weer met ontsteking in hoefgewricht aan de hoef die (ook) behandeld is. Nu, een half jaar later, is hij nog steeds niet pijnvrij en ben wel heel wat slapeloze nachten (en duizenden euro's) verder. Ik denk dat het zeker een oplossing kan zijn voor paarden. En zou het bij een andere paard wellicht toch weer proberen als ik geen keuze heb, maar realiseer je wel dat je na de behandeling nog een lange weg te gaan hebt met allerlei risico's van dien. En laat je goed informeren over de nasleep: ik had hem liever na het weiseizoen laten behandelen, als alle paarden toch al op een paddock staan, en er ook geen zwermen vliegen zijn die op dat been afkomen. Want na de behandeling trekt het been om de 1 of andere reden vliegen aan. Dat hoorde ik pas later. Dus bezint eer ge begint!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-22 12:36 



 
Profiel   

Hier even een update van mijn kant.
Mijn paard is op 28 februari 2020 behandeld zoals al eerder in dit topic aangegeven. Nu dus 2 jaar geleden. Destijds was ik al blij geweest als ik weer wat recreatief in de bossen had kunnen rijden. Ondertussen doet hij het beter als ooit. Dressuurmatig pakt ie zelfs beter op als voordat hij kreupel werd. We rijden geen wedstrijden meer maar dat ligt meer aan mij. Mijn paard zou prima weer de sport in kunnen. Ook maken we regelmatig langere buitenritten en daar heeft ie vreselijk veel plezier in.
Het zal zeker niet voor ieder paard de oplossing zijn maar ik heb er zo geen spijt van dat ik het risico genomen heb om een toen onbekende behandeling te laten doen. En ja, het is reserve tijd die we gekregen hebben. Maar daar genieten we dubbel en dwars van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-22 19:48 



 
Profiel   

Mijn paard was num 33 die werd behandeld bij Equisaund, 27 April 2020.
Wij zijn nog steeds heel erg blij met het resultaat! Echt een top Dierenarts. Hij heeft kroongewrichts artrose, we waren al 3 jaar aan het tobben. Eigenlijk zouden we hem in laten slapen aan het einde van het seizoen. Hij mocht nog 1 zomer op het land. Toen kwam onze DA met ik wil nog 1 ding proberen. Ze heeft alles naar België opgestuurd en zo is mijn man met 2 kennissen en 2 paarden naar België gegaan. 3 maanden revalidatie na 3maamden een paard die 100% zuiver loopt. Nu zijn we 2 jaar verder en hij loopt nog steeds zuiver.


Laatst bijgewerkt door Kingsley20 op 13-04-22 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 14:31 



 
Profiel   

ijspret schreef
Ik heb mijn pony, na heel lang wikken en wegen, ook laten behandelen, in voorknie en hoef. Ook omdat ik goede verhalen om me heen had gehoord en eigenlijk geen andere optie had. Voor mijn pony lijkt het niet de oplossing. Hij moest na de behandeling op een ruimte van 10x10 meter. En dat voor een maand of 3. Hij knapte zeker wat op al bleef hij altijd wat kreupel, maar ging daardoor gek doen op die kleine ruimte, met blessure checkligament er nog eens bovenop. Dat is nu weer over, maar zit nu weer met ontsteking in hoefgewricht aan de hoef die (ook) behandeld is. Nu, een half jaar later, is hij nog steeds niet pijnvrij en ben wel heel wat slapeloze nachten (en duizenden euro's) verder. Ik denk dat het zeker een oplossing kan zijn voor paarden. En zou het bij een andere paard wellicht toch weer proberen als ik geen keuze heb, maar realiseer je wel dat je na de behandeling nog een lange weg te gaan hebt met allerlei risico's van dien. En laat je goed informeren over de nasleep: ik had hem liever na het weiseizoen laten behandelen, als alle paarden toch al op een paddock staan, en er ook geen zwermen vliegen zijn die op dat been afkomen. Want na de behandeling trekt het been om de 1 of andere reden vliegen aan. Dat hoorde ik pas later. Dus bezint eer ge begint!


Je kan hem nog een keer laten behandelen. Heeft iemand bij ons op stal ook laten doen. Paard loopt nu veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-22 14:35 



 
Profiel   

Inmiddels loopt hij niet meer gevoelig, maar ik wandel ook alleen met hem. Wel is zijn hoef en onderbeen heel vaak erg warm. Dat schijnt vaker voor te komen bij de behandeling. Ik durf niet meer terug. Door alle rare dingen die hij gehad heeft en ook door andere verhalen die ik inmiddels heb gehoord, en gezien, over backsound. Hij kan nu lekker genieten van zijn pensioen. Voor mij is het goed zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 14:29 



 
Profiel   

Kingsley20 schreef
Mijn paard was num 33 die werd behandeld bij Equisaund, 27 April 2020.
Wij zijn nog steeds heel erg blij met het resultaat! Echt een top Dierenarts. Hij heeft kroongewrichts artrose, we waren al 3 jaar aan het tobben. Eigenlijk zouden we hem in laten slapen aan het einde van het seizoen. Hij mocht nog 1 zomer op het land. Toen kwam onze DA met ik wil nog 1 ding proberen. Ze heeft alles naar België opgestuurd en zo is mijn man met 2 kennissen en 2 paarden naar België gegaan. 3 maanden revalidatie na 3maamden een paard die 100% zuiver loopt. Nu zijn we 2 jaar verder en hij loopt nog steeds zuiver.


Dat is super natuurlijk, en zo zie ik het ook. Als je echt geen andere optie hebt, waarom dan niet proberen. Zonder backsound had die van mij nu niet met pensioen gekund, dus ik ben blij. Maar wel sceptisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 14:33 



 
Profiel   

Ben je er ook achter gekomen wat ze hebben ingespoten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 14:39 



 
Profiel   

ijspret schreef
Kingsley20 schreef
Mijn paard was num 33 die werd behandeld bij Equisaund, 27 April 2020.
Wij zijn nog steeds heel erg blij met het resultaat! Echt een top Dierenarts. Hij heeft kroongewrichts artrose, we waren al 3 jaar aan het tobben. Eigenlijk zouden we hem in laten slapen aan het einde van het seizoen. Hij mocht nog 1 zomer op het land. Toen kwam onze DA met ik wil nog 1 ding proberen. Ze heeft alles naar België opgestuurd en zo is mijn man met 2 kennissen en 2 paarden naar België gegaan. 3 maanden revalidatie na 3maamden een paard die 100% zuiver loopt. Nu zijn we 2 jaar verder en hij loopt nog steeds zuiver.


Dat is super natuurlijk, en zo zie ik het ook. Als je echt geen andere optie hebt, waarom dan niet proberen. Zonder backsound had die van mij nu niet met pensioen gekund, dus ik ben blij. Maar wel sceptisch.


Heel fijn dat die van jou ook geen pijn meer heeft. En nu kan genieten van zijn pensioen. Echt een top DA, en ik hoop dat het ook in Nederland komt. Want het is een heel eind rijden naar België!

Die van ons liep op een gegeven ook in stap niet meer fijn. Hij werd sacherijnig en nukkig. Nu weer een vrolijk paard van bijna 20

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-22 15:07 



 
Profiel   

Is er iemand bekend met de kosten van backsound! En hoe gaat het met de paarden die behandeld reeds zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-22 21:37 



 
Profiel   

Met specifiek de Backsound behandeling niet, met de attitude van de betreffende arts wel...
Al goed en wel tenzij je een kritische noot laat vallen en dan blokkeert hij je op alle mogelijke manieren en ben je met paard en al niet meer welkom!
Die kritische noot ging dus over een hoefzweer die hij enkel de fistel van uitgesneden had en de zweer zelf had laten zitten maar overtuigd was dat hij het opgelost had en dus ruim 400 euro voor aantekende...
Week later bij hoefsmid van Universitair Dierengeneeskundig Ziekenhuis te Gent omdat paard bleef op 3 benen staan, bleek enkel de uitgang aangepakt en de zweer enkele centimeters hoger nog gewoon intact te zijn... Toen zij wel de zweer aanpakten, was paard gelijk rad!

Toen we dit bij hem aankaarten (lees simpelweg meedeelden dat ze dit vastgesteld hadden), werden we op slag geblokkeerd op alle communicatiemiddelen en waren met ons ander paard die ataxie vertoonde, op slag niet meer welkom (en achteraf gezien maar best ook!).

Opletten met types die zich zelfverklaarde goden vinden!
Hoogmoed komt voor de val en de eerste (ondertussen redelijk veel) tegenslaande resultaten (van de gigantisch dure en in alle talen verzwegen "inhoud" van de) Backsound behandelingen zijn daar het begin van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-22 16:59 



 
Profiel   

Balou_k schreef
Is er iemand bekend met de kosten van backsound! En hoe gaat het met de paarden die behandeld reeds zijn?

Ik was voor de backsound behandeling zelf iets meer dan € 1.000 kwijt. Voor het onderzoek dat nodig was om de behandeling te kunnen doen, dus kreupelheidsonderzoek, diverse foto's en echo's en een MRI scan bijna € 3.000.

En heb dan dus een paard dat alleen op de wei kan en rondje wandelen aan de hand. En steeds rare wonden heeft aan zijn been. Zoals gezegd, ben hier blij mee, maar had stiekem op meer gehoopt. Ken inmiddels ook iemand wiens paard na de behandeling ook weer ernstige nieuwe blessures heeft aan hetzelfde been. Paard was wel een paar maanden goed. Ben zelf wel erg benieuwd hoe wij nu verwerkt staan in zijn administratie/ onderzoek. Ik vermoed toch wel als geslaagd, aangezien het slagingspercentage erg hoog is :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-22 09:24 



 
Profiel   

En nog niemand weet wat er nu gedaan wordt. Dat vind ik en kwalijke zaak. Als je slagingspercentage echt zo hoog is, wil je dit toch delen met de hele paarden wereld? Oh nee, het gaat niet om paarden beter maken. Het gaat om geld.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-22 09:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen