Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Backsound - Equisound - de toekomst?

 
Profiel   

Maar al met al nog steeds niet duidelijk wat er ingespoten wordt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 11:01 



 
Profiel   

Weet er soms iemand wat meer van de kosten van deze behandeling enzovoort? Mijn paard is al sinds dat hij zadelmak is onregelmatig 2jaar oplossingen gezocht uiteindelijk moeten ontzenuwen aan z'n 5jaar ontzenuwd op advies van veearts hij s1tat sindsdien op weide en hij loopt in momenten nog steeds niet zuiver in momenten paard is ondertussen net 10jaar geworden.. Nu ben ik toch eens benieuwd of dit mess iets is voor mijn paard...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 09:30 



 
Profiel   

Wat is ontzenuwen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-21 11:54 



 
Profiel   

De behandeling is €500 per been dacht ik, maar er komt natuurlijk wel nog voorgaand onderzoek bij ook voor ze effectief behandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 13:15 



 
Profiel   

Hmmm dit is dan mess toch te overwegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 03:14 



 
Profiel   

Ik ga het doen... 15 juni zijn wij aan de beurt...

Mijn Friese ruin heeft behoorlijk artrose in zijn voorvoet en we hebben stamceltherapie gehad in November, helaas heeft dit niet gewerkt.
Nu Backsound als laatste redmiddel want meer kunnen we niet doen.
Ik hoop echt dat het werkt!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 06:15 



 
Profiel   

@Noni, ik ben benieuwd naar jouw bevindingen! Ik twijfel ook heel hard voor mijn merrie met artrose in haar knie vooraan. Zou je mij op de hoogte willen houden hoe het verloopt bij jou? Ben toch benieuwd naar specifieke gevallen met artrose ook en of het dan dus ook effectief helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 08:34 



 
Profiel   

Misschien ga ik het wel op film volgen, ik hou je op de hoogte

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 08:39 



 
Profiel   

Noni schreef
Ik ga het doen... 15 juni zijn wij aan de beurt...

Mijn Friese ruin heeft behoorlijk artrose in zijn voorvoet en we hebben stamceltherapie gehad in November, helaas heeft dit niet gewerkt.
Nu Backsound als laatste redmiddel want meer kunnen we niet doen.
Ik hoop echt dat het werkt!!!

Weet je ook wat ze gaan inspuiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 08:51 



 
Profiel   

Ik hou jullie wel op de hoogte, ik weet nu dat het iets is wat ze ook bij botkanker gebruiken maar hoe het precies zit? 15 Juni weet ik meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 09:17 



 
Profiel   

Succes, ik hoop dat het je paard er bovenop helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 09:55 



 
Profiel   

Ben benieuwd on jou plek ik denk wel om mijn paard kort na de zomer te doen want die gaat te onrustig zijn als hij op stal gaat moeten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 09:56 



 
Profiel   

@Noni heb jij al meer nieuws hoe het bij jou is verlopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 16:13 



 
Profiel   

Hoi Izzy, Rex is aan beide voorbenen behandeld. Ik heb er filmpjes van gemaakt die komen binnenkort. Ik kan jullie nog steeds niet vertellen wat ze nu precies doen omdat ze dit niet prijsgeven. Er loopt een Patentaanvraag en zolang ze die nog niet hebben vertellen ze niet wat ze doen. Wat ik wel weet is dat het een zware pijnonderdrukking is. Nu moet ik een maand lang Rex 2x daags 30 minuten stappen en staat hij op een afgezet stuk van 10 x 10 meter. Na deze maand evalueren we weer en stuur ik filmpjes. Aan de hand daarvan krijg ik volgende instructies voor de maand erop. We zijn er nog wel een tijdje zoet mee voordat we dus kunnen zien dat het werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 08:23 



 
Profiel   

Dus ze willen (en dat doen ze ook) behandelingen geven met een stof die ze niet vermelden. En de paarden eigenaar moet daar maar “ok” op zeggen? Tja, dat gebeurt dus. Heel wonderlijk.

Wat niet wegneemt dat ik hoop dat jouw paard 100% opknapt. Maar als hij opknapt weet je nog steeds niet waarvan. Van de combinatie Pijnstilling en rust? Of van het middel wat ze inspuiten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 08:43 



 
Profiel   

Hoi Rien, mijn paard heeft aan 2 benen ernstig Artrose en ook met rust is hij niet meer zuiver. Ik heb al stamceltherapie gedaan en dit heeft niet geholpen. Ze doen dit alleen bij uitbehandelde paarden je loopt altijd eerst door de stappen ervoor. Als Rex nu dus opknapt dan weet ik zeker dat het door de Backsound komt want zoals gezegd alle stappen zijn al genomen en hij is eigenlijk "opgegeven". Ik kan het begrijpen dat ze het niet prijs geven als de Patentaanvraag nog loopt en kies ervoor dit toch te doen omdat ik mijn paard een pijnvrij leven gun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 11:31 



 
Profiel   

En als het daar niet door komt, en je paard is daarna goed, dan maakt het ook geen ene Piep meer uit, want dan is je paard goed. En dat gun ik je van harte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 11:33 



 
Profiel   

Ja ik snap die keuze wel, want anders is het sowieso einde verhaal begrijp ik. Ik ben benieuwd of het aanslaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 11:33 



 
Profiel   

Noni schreef
Ik kan het begrijpen dat ze het niet prijs geven als de Patentaanvraag nog loopt en kies ervoor dit toch te doen omdat ik mijn paard een pijnvrij leven gun.


Als een patentaanvraag eenmaal is ingediend is er geen reden tot geheimhouding meer. Ook wetenschappelijk onderzoek mag dan gewoon gepubliceerd worden.
Ik zou dus maar eens naar de echte reden vragen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 11:38 



 
Profiel   

Equisound is in België en de wetgeving kan hier anders zijn dan in nederland wat Patentaanvragen betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 12:24 



 
Profiel   

Nou precies, als de keuze einde verhaal is of de behandeling van Equisound waarbij je niet precies weet wat ze inspuiten maar waarvan wel al goede resultaten bekend zijn, is de keuze echt niet zo heel moeilijk. Mijn paard loopt nog steeds zuiver, ziet er geweldig uit en heeft plezier. Ik ben zo ontzettend blij dat ik 1,5 jaar geleden voor het onbekende heb gekozen en hem heb laten behandelen door Equisound.
Ik duim heel hard dat het bij Rex ook zo aanslaat als bij mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 12:55 



 
Profiel   

Eerlijk gezegd maakt het mij ook niet echt uit wat ze nu juist inspuiten. Het is inderdaad een laatste optie als er niets anders meer mogelijk is. En als ik daarmee mijn paard van de pijn af kan helpen dan met veel plezier. Het is blijkbaar sowieso veilig voor drachtige merries ook, dat heb ik al nagevraagd. Ik ben heel erg benieuwd Noni of de jouwe met artrose er dus vanop knapt! Ik overweeg het ook wel dit najaar/winter maar ik wil graag resultaten weten van paarden met ernstige artrose dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 14:07 



 
Profiel   

Het maakt mij wel uit. Wat kan ik verwachten. Welke bijwerkingen kan ik verwachten. Op welke termijn kan ik resultaat verwachten. No way dat ik iets in het lijf van mijn paard spuit waarvan ik bij God niet weet wat het is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 14:57 



 
Profiel   

Dan moet je je paard dus niet laten behandelen Rien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 15:29 



 
Profiel   

rien10 schreef
Het maakt mij wel uit. Wat kan ik verwachten. Welke bijwerkingen kan ik verwachten. Op welke termijn kan ik resultaat verwachten. No way dat ik iets in het lijf van mijn paard spuit waarvan ik bij God niet weet wat het is.


Mja, wat nou als inslapen nog de enige andere oplossing is? Zou je het dan ook niet overwegen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 15:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen