Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Backsound - Equisound - de toekomst?

 
Profiel   

Mag ik dit even omhoog schoppen? :+

Hoe gaat het ondertussen met de behandelde paarden?

Is er iemand die zijn paard heeft laten behandelen ivm hoefkatrolontsteking en de ervaringen hiermee zij willen delen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-23 02:47 



 
Profiel   

20 maart gaan wij met Valentijn naar Equisound toe om te kijken of hij in aanmerking komt. Ik zal het hier in dit topic uiteraard laten weten hoe het is gegaan. De dierenarts was wel heel geïnteresseerd in onze case. Vorig jaar is in Heesch hoefkatrol ontsteking vastgesteld met een lollipop. De kans op verbetering was klein. Hier was hij kreupel op de rechter volte. Op speciaal beslag werd hij nog kreupeler en dachten we dat we moesten laten inslapen. Vervolgens in overleg met het SMDC met een Hoeforthopeed(natuurlijk bekapper) in zee gegaan en nu loopt hij tegen verwachting in al een heel stuk beter. Nog niet rad op die rechtervolte maar ook niet meer dat je zegt stokkreupel. Hoeforthopeed heeft hem ook van de brokkelhoeven afgeholpen en de vorm van de hoef enorm verbeterd. Heel erg spannend maar ook heel interessant.

Ik ga het hele proces documenteren op YouTube dus als hij de behandeling heeft gehad dan komt de revalidatie daar ook bij. Heb eerder met een hele lieve bokker gebeld over haar proces met haar paard en het heeft me ook zekerheid gegeven dat het een hele goede kliniek is die ook goed diagnose kan stellen. Kan zelfs zijn dat hij de behandeling niet nodig heeft en op een andere manier geholpen kan worden. SMDC was ook heel fijn maar daar konden ze geen MRI van hem maken dus daar hield de beeldvorming ook op. Dus ook al komt hij niet in aanmerking voor de backsound dan krijgen we iniedergeval weer meer duidelijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-23 13:20 



 
Profiel   

Valentijn is afgelopen week onder de MRI geweest en behandeld met Backsound. Het is allemaal goed gegaan en we gaan hem nu ophalen.

Op m’n YouTube kanaal heb ik een uitgebreide video erover als je alles uitgebreid wilt meekrijgen.

https://youtu.be/hwAS1z3gWlY

In het kort:

Valentijn is goedgekeurd voor backsound omdat hij geen beschadigingen had aan z’n pezen, banden en heel belangrijk de diepe buigpees. Wat hij nu uiteindelijk had was een oude fractuur op het straalbeen/hoefkatrolbeentje. Hier zat lichte artrosevorming omheen. We gaan nu het revalidatie traject in van 12 weken waarbij naar verwachting een dip is na 4 weken. Echter is dit per paard afhankelijk.

Ik heb ook wat kritische vragen gesteld. O.a. of het vergelijkbaar is met een zenuwsnede. Micheal vertelde me dat een zenuwsnede wordt gedaan met name ook voor hoefkatrolontsteking en andere problemen met pezen omdat dit het gevoel compleet weg haalt. Backsound target bot en gewrichtproblemen en haalt hier de pijn weg. Het triggert een imuum response, vandaar ook de dip na 4 weken. Dit is ook de reden dat backsound niet werkt bij pezen en banden. Bij backsound krijg je ook niet de negatieve bijwerkingen en de neurologische problemen die je bij zo’n zenuwsnede wel krijgt.

In België kijken ze natuurlijk anders naar een zenuwsnede als in Nederland, hij zei het enige waarin ze vergelijkbaar zijn is dat het de pijn van een paard weg neemt en ze comfortabel zijn, maar dat doet metacam bijvoorbeeld ook. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden om een paard pijnvrij te krijgen. Omdat Valentijn dus een oude breuk heeft vroeg ik me ook af of het etisch is en we hem niet moesten laten inslapen. (Naar mijn idee betekende een breuk altijd dat je een paard moest laten gaan). Dit was ook niet het geval, het is altijd afhankelijk van de soort breuk die een paard heeft. Inslapen hoefde niet maar hij zei wel als het dan om ethiek ging dan vond hij het niet etisch om een paard met pijn te laten staan. We konden er namelijk ook voor kiezen om de behandeling niet te doen en Valentijn altijd op de weide te zetten maar hierin waren we het allemaal met elkaar eens dat de behandeling de beste optie was.

Dus nu is het duimen dat de revalidatie goed gaat. Wij zijn enorm tevreden over de kliniek. Valentijn werd met heel veel rust, liefde en snoepjes behandeld door de dierenarts en assistenten. De beeldvorming en diagonse zijn nu eindelijk duidelijk na bijna 2 jaar aan dierenarts bezoeken, onderzoeken en behandelingen.

Bij vragen kun je me altijd hier of op instagram een dm sturen. Bedankt aan de bokkers die ik heb mogen bellen over hun ervaring! Ik sta uiteraard ook open voor bellen of appen als iemand anders twijfelt om een paard naar Equisound te brengen voor backsound.

Ik houd jullie op de hoogte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:28 



 
Profiel   

Plop1997 schreef
20 maart gaan wij met Valentijn naar Equisound toe om te kijken of hij in aanmerking komt. Ik zal het hier in dit topic uiteraard laten weten hoe het is gegaan. De dierenarts was wel heel geïnteresseerd in onze case. Vorig jaar is in Heesch hoefkatrol ontsteking vastgesteld met een lollipop. De kans op verbetering was klein. Hier was hij kreupel op de rechter volte. Op speciaal beslag werd hij nog kreupeler en dachten we dat we moesten laten inslapen. Vervolgens in overleg met het SMDC met een Hoeforthopeed(natuurlijk bekapper) in zee gegaan en nu loopt hij tegen verwachting in al een heel stuk beter. Nog niet rad op die rechtervolte maar ook niet meer dat je zegt stokkreupel. Hoeforthopeed heeft hem ook van de brokkelhoeven afgeholpen en de vorm van de hoef enorm verbeterd. Heel erg spannend maar ook heel interessant.

Ik ga het hele proces documenteren op YouTube dus als hij de behandeling heeft gehad dan komt de revalidatie daar ook bij. Heb eerder met een hele lieve bokker gebeld over haar proces met haar paard en het heeft me ook zekerheid gegeven dat het een hele goede kliniek is die ook goed diagnose kan stellen. Kan zelfs zijn dat hij de behandeling niet nodig heeft en op een andere manier geholpen kan worden. SMDC was ook heel fijn maar daar konden ze geen MRI van hem maken dus daar hield de beeldvorming ook op. Dus ook al komt hij niet in aanmerking voor de backsound dan krijgen we iniedergeval weer meer duidelijkheid.


Interessant! Ik volg.
Ik begrijp alleen niet waarom je zegt dat SMDC geen MRI van hem kan maken? Dat kunnen ze toch prima?
Wat doen ze nou precies met Backsound?

Never mind, inmiddels de video gekeken :o Ik duim dat het gaat helpen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 16:52 



 
Profiel   

Koekie73 schreef
Plop1997 schreef
20 maart gaan wij met Valentijn naar Equisound toe om te kijken of hij in aanmerking komt. Ik zal het hier in dit topic uiteraard laten weten hoe het is gegaan. De dierenarts was wel heel geïnteresseerd in onze case. Vorig jaar is in Heesch hoefkatrol ontsteking vastgesteld met een lollipop. De kans op verbetering was klein. Hier was hij kreupel op de rechter volte. Op speciaal beslag werd hij nog kreupeler en dachten we dat we moesten laten inslapen. Vervolgens in overleg met het SMDC met een Hoeforthopeed(natuurlijk bekapper) in zee gegaan en nu loopt hij tegen verwachting in al een heel stuk beter. Nog niet rad op die rechtervolte maar ook niet meer dat je zegt stokkreupel. Hoeforthopeed heeft hem ook van de brokkelhoeven afgeholpen en de vorm van de hoef enorm verbeterd. Heel erg spannend maar ook heel interessant.

Ik ga het hele proces documenteren op YouTube dus als hij de behandeling heeft gehad dan komt de revalidatie daar ook bij. Heb eerder met een hele lieve bokker gebeld over haar proces met haar paard en het heeft me ook zekerheid gegeven dat het een hele goede kliniek is die ook goed diagnose kan stellen. Kan zelfs zijn dat hij de behandeling niet nodig heeft en op een andere manier geholpen kan worden. SMDC was ook heel fijn maar daar konden ze geen MRI van hem maken dus daar hield de beeldvorming ook op. Dus ook al komt hij niet in aanmerking voor de backsound dan krijgen we iniedergeval weer meer duidelijkheid.


Interessant! Ik volg.
Ik begrijp alleen niet waarom je zegt dat SMDC geen MRI van hem kan maken? Dat kunnen ze toch prima?
Wat doen ze nou precies met Backsound?

Never mind, inmiddels de video gekeken :o Ik duim dat het gaat helpen!


Het SMDC kon geen MRI van hem maken omdat ze alleen eentje staand konden doen. Toen vonden ze hem ook te lastig en druk.
Bij Equisound is een liggende MRI gemaakt. Werd ook heel rustig met hem gedaan en ze vonden hem echt geen moeilijk paard gelukkig. Zit natuurlijk ook een jaar tussen qua grondwerken en opvoeding maar hij was evengoed lastiger dan thuis en vol spanning.

Volgend keer met kreupelheid of röntgenfoto’s zou ik ook eerder naar Equitom gaan dan naar het SMDC. Het is dat Equisound 3 uur met de trailer is anders was dat m’n vaste DA geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-23 19:47 



 
Profiel   

Mijn paard is 3 jaar geleden behandeld zoals al eerder vermeld in dit topic en is zowaar nog steeds rad. We rijden nog steeds dresuurtrainingen en pittige buitenritten. Ik heb een vrolijk en happy paard dus voor ons heeft het echt heel goed uitgepakt. Dit had ik nooit verwacht. (https://youtu.be/294_bizhkmk)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 09:04 



 
Profiel   

Hier nogmaals een update ! Na 3,5 jaar begon mijn paard weer licht te kreupelen. Na contact te hebben gehad met Equisound bleek ook dat de ervaring ondertussen was dat de behandeling zo'n 3 jaar zou werken. Het was mogelijk om hem eventueel nog eens te behandelen. Dat heb ik laten bezinken en er uiteindelijk voor gekozen om hem inderdaad nog eens naar Equisound te brengen. Dit keer zijn we in 1 dag op en neer gereden. De revalidatie was ook een stuk minder streng als de eerste keer. Wel mocht hij nog steeds niet rennen maar mochten we al wel meteen 2 x 30 minuten aan de hand stappen. Na 1 maand moest ik weer filmpjes maken en insturen. Hij liep gewoon zuiver. Werd erg blij van wat ik zag. Vandaag kreeg ik al bericht dat ik hem op mag gaan pakken. Na 1 maand al. Morgen maar eens kijken hoe hij aanvoelt. En ja, ik weet heus wel dat het uitstel van executie is. Het is pijnbestrijding en geen genezing. Maar zolang ik een happy en vrolijk paard zie, is het mij prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-23 20:49 



 
Profiel   

Geen woorden genoeg die kunnen beschrijven hoe dankbaar ik team Equisound ben onder leiding van Topdokter Michel. 2020 dochter haar paard liep mank linksvoor door impact op kootgewricht, dierenarts gaf ons paard op als Weidepaard of Fokmerrie maar wou toch eens dat we contact namen met Equisound, mogelijk kon men ons daar helpen...Operatie en behandeling met Backsound, na een half jaar opbouwen terug kunnen springen en zelf meedoen op wedstrijdniveau. Begin 2023 opnieuw mank Rechtvoor, Artrose...Gezien het goede resultaat vorige keer met Backsound terug gekozen voor dit wonder...Na vier maand revalidatie loopt ons paard opnieuw springwedstrijden mee, met mooie resultaten. Bedankt team Equisound Ik kan het alleen maar aanraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 11:26 



 
Profiel   

Schandalig om paarden met aantoonbaar artrose zo in te spuiten dat het gecamoufleerd wordt en het paard dan alsnog te laten inzetten als springpaard.

En dat onder het mom diergeneeskunde...

Ook voor de eigenaren trouwens, een paard met artrose wees je blij dat die pijnvrij kan lopen, die moet je als eigenaar niet meer doen springen. Het paard gaat voor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-23 20:21 



 
Profiel   

Wie spreekt over inspuiten? Wie spreekt over camoufleren? Ons paard loopt coorect, pijn vrij, aantoonbaar op mri, echo en ex,beter als voorheen en kan wedstrijden rijden zonder af te zien. Waarom dan niet? Ze is steeds op wedstrijd geweest, stilleggen van de een op andere dag is slechter voor haar hoor. En ja, het is genees kunde...als iedereen jouw paard opgeeft en er 1 persoon is die je kan helpen, dan kan je zeggen dat die man iets kan...ik weet waarover ik spreek. Voor mij alleen maar lof over die mensen...ik ken mensen waarbij het paardje mankt,geen opvolging willen doen en cortisone inspuiting geven en verkopen zodat zij er vanaf zijn...is dat beter? Dan hebben zij geen schuld als het paard weg is..'

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-23 20:37 



 
Profiel   

Die man camoufleert maar al te goed. Alles wat er maar voor kan zorgen dat het paard geen pijn meer kan tonen/laten zien.

Maar hij verkoopt het onder "topgeheim" en niemand mag weten wat er werkelijk toegediend wordt en aangewend wordt...

Ja, hij ziet zichzelf graag als een God ja...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-23 20:48 



 
Profiel   

Mag ik eens vragen of jij er al persoonlijk contact met hebt gehad? Dan zou je weten dat het geen topgeheim is hoor. En geloof me vrij, zo is de eigenaar helemaal niet. Hij is heel bescheiden en correct. Maar elk zijn mening. Ik heb hem anders leren kennen en weet beter. Grtz

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-23 20:54 



 
Profiel   

Toch toevallig dat om de x aantal tijd Michel zijn business nog eens een paar pluimen in de kont moet laten steken door hier anoniem door mensen met geen enkele andere post in geen enkel ander topic dan hier in dit topic een recensie te laten schrijven waar de stroop en de slobber zo vanaf stroomt...

Het wordt bijzonder opvallend en doorzichtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-23 21:14 



 
Profiel   

Als dit echt zo goed zou werken voor artrose waarom horen we daar verder zo weinig mensen over? Dan is dit toch een ureka moment dat iedereen dit moet gaan gebruiken? Maar waarom gebeurt dat niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-23 21:34 



 
Profiel   

Hoho wat een beschuldigingen !! Niet zo zuur meiske. Je gaat hiermee te ver. Hoezo anoniem. Iedereen mag contact met mij opnemen. In dat contact ben ik heel open over wie ik ben. Als je wil krijg je zelfs mijn adres en mag je mijn paard met eigen ogen komen bekijken. Ik laat inderdaad om de zoveel tijd iets weten over mijn persoonlijke ervaringen zodat mensen die wel geïnteresseerd zijn weten hoe het ervoor staat. En verder post ik inderdaad niks meer. Met als reden de giftige, sneue reacties hier op bokt. Dit onderwerp raakt mij en daarvoor ben ik bereid wat misselijke reacties te slikken.



Little_Gift schreef
Toch toevallig dat om de x aantal tijd Michel zijn business nog eens een paar pluimen in de kont moet laten steken door hier anoniem door mensen met geen enkele andere post in geen enkel ander topic dan hier in dit topic een recensie te laten schrijven waar de stroop en de slobber zo vanaf stroomt...

Het wordt bijzonder opvallend en doorzichtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-23 11:54 



 
Profiel   

Earth schreef
Als dit echt zo goed zou werken voor artrose waarom horen we daar verder zo weinig mensen over? Dan is dit toch een ureka moment dat iedereen dit moet gaan gebruiken? Maar waarom gebeurt dat niet?


Ook voor jou geldt, je bent van harte welkom!

Ik denk dat in stilte steeds meer mensen de weg naar de kliniek weten te vinden. Waarom dit openbaar op dit forum zetten als je toch voor gek verklaard wordt?
Maar maakt mij niks uit. Ik heb een aantal extra jaren met mijn once of a lifetime horse, waarbij zijn gezondheid en welzijn heel goed gemonitord wordt en waarvan we dubbel en dwars genieten. Dit gun ik ook andere mensen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-23 12:02 



 
Profiel   

Inderdaad iedereen kan langsgaan hoor. Als ze kunnen helpen doen ze dat met veel plezier. Stilaan wordt het meer en meer bekend omdat het eerst een tijd in ontwikkeling was en men nog geen lange termijn ervaring had. Ondertussen zijn alle behandelingen duidelijk in kaart en komen meer en meer dierenartsen langs voor info, doorverwijzing, lessen, ...ik geef mee hoe goed wij geholpen zijn. Had ik de kliniek niet gehad had ik al drie jaar een Fokmerrie of Weidepaard. Nu nog steeds een springpaard met resultaat. Grtz

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-23 12:10 



 
Profiel   

Maar waarom is het stilaan? Als dit baanbrekend is voor artrose dan wil je dat toch van de daken schreeuwen en wil iedereen in paardenland dit toch doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-23 13:56 



 
Profiel   

Maar wat spuiten ze dan precies in?
Wat dat is nog altijd de grote vraag.

Ik heb er voor mijn merrie ook na geïnformeerd maar ik zie ervan af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-23 14:02 



 
Profiel   

Dat weet ik toch niet. Ik doe hun PR niet. Ik heb hier ook maar heel toevallig over gehoord via via.
En mijn paard is er toevallig heel erg mee geholpen en daar bericht ik over. Ik ben gewoon betalende klant, heb geen aandelen en ben ook geen DA maar gewoon iemand met een paard waar ik van hou, die anders ingeslapen moest worden. En als ik nu terugkijk hoe happy hij is en hoe hij nog met plezier mee het bos ingaat en zelfs nog wat dressuur, waarom zou ik hem en mezelf dat niet gunnen? Nogmaals, kom kijken voordat je een oordeel velt over wat het met een paard doet.
Het zal misschien niet voor ieder paard de oplossing zijn, zoals elke behandelmethode zijn mogelijkheden en beperkingen heeft.


https://www.equisound.be/backsound/

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-23 14:33 



 
Profiel   

Nummer 2? Ik post al vanaf het begin af aan in dit topic. Ik weet niet wat ik hilarischer vindt. Dat ik mijn eerlijke persoonlijke ervaringen deel of dat jij het mij gewoon niet gunt om langer van mijn paard te kunnen genieten. Ik stuur je nu mijn telefoonnummer, naam en adres per pb. Heb dan ook het lef om contact met me op te nemen en hier ter plaatse te komen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-23 16:25 



 
Profiel   

Weet je Little_Giftig wat begint doorzichtig en hilarisch begint te zijn... uw commentaar op iets waar je niks van kent... Uw tijd om te blijven reageren op belachelijke wijze. Niks undercover hoor, ik ben een heel tevreden cliënt zonder dat ik ook maar één cent korting of voordeel heb. Als het goed is moet het gezegd worden, er zijn al genoeg mensen die alles afbreken en negatief zijn. Ik stel voor dat als je niet tevreden bent ook gewoon niet meer reageert. Je hebt uw ding gezegd wat je wou zeggen. Ik kan alleen maar zeggen dat iedereen die ik ken dat het ook effectief heeft laten doen, zeer tevreden is. Doei

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-23 17:38 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds benieuwd waarom het nog niet zo wereldwijd bekend is als het zo'n wondermiddel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-23 17:45 



 
Profiel   

Ik heb echt geen idee waarom dat zo is, Earth. Het is nog altijd een behandelmethode en geen genezingsmethode als je snapt wat ik bedoel. En je moet er vanuit Nederland een heel stuk voor reizen. Aan de andere kant had ik de indruk dat er ondertussen echt wel heel wat paarden behandeld zijn maar ik ken de cijfers ook niet hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-23 17:58 



 
Profiel   

Er zijn inderdaad al best wat paarden ermee behandeld. Mijn da heeft er ook 1 doorgestuurd naar hun. Helaas is dat verhaal precies het tegenovergestelde als wat hier gezegd word.


De rede waarom ik er niet naar toe ga is dat ze niet willen zeggen wat erin gespoten word. Ik wil weten wat ze in mijn merrie spuiten en wat het precies doet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-23 18:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 169 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen