Backsound - Equisound - de toekomst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
polderke
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-09-05

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 19:19

Zou je daar dan wat meer details over kunnen geven? Wat is er bij haar gebeurd dan?Ik kan alleen maar positief reageren omdat dat mijn ervaring is. Maar ben ook echt wel benieuwd naar andere ervaringen. Het enige wat ik wel begrepen heb is dat ze ondertussen geen paarden meer behandelen zonder eerst een MRI te doen om er zeker van te zijn dat er geen andere zaken spelen als waarvoor ze behandelen.
En wat jouw merrie betreft, zijn er voor haar nog andere behandelmethoden of moet je haar in laten slapen?

FilipK9
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 19:39

Ik vermoed, omdat er eerst x aantal paarden voor een langere tijd behandeld moeten zijn en opgevolgd worden, dan kan pas met zekerheid gezegd worden wat Backsound kan als resultaat. Ik heb geluk gehad dat mijn second opinion Equisound kende, de andere twee dierenartsen die ons paard hadden gezien kenden het niet...vooral oudere mensen...Equisound is voornamelijk gekend bij jongere dierenartsen die er voor open staan, ze kunnen zelf ook een infosessie volgen bij de kliniek. Ik ben er zeker van dat het toekomst gericht zeker bekender wordt. En ik ben steeds correct geinformeerd, over alles. Ik ben dankbaar.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 19:48

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist enkele onnodig aanvallende berichten verwijderd. Zowel voor-en tegenstanders zijn helemaal vrij om te reageren. Doe dit echter wel respectvol en zonder onnodig persoonlijk te worden naar een ander.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:48

Wij zijn ook zeer tevreden. Andere dierenartsen hadden niet eens gevonden dat Valentijn artrose had dus voor diagnostiek alleen zou ik ze al zeker aanraden. Backsound is zoals het ook omschreven werd meer te vergelijken met inspuiten. Ik heb heel specifiek gevraagd of het hetzelfde deed als een zenuwsnede en het antwoord was nee want dan is alles verdoofd, dit haalt wel de pijn weg maar lost de artrose niet op want dat is nu eenmaal niet mogelijk.

Valentijn heeft nog steeds al z’n gevoel in zijn benen en hoef, dat kan onze hoeforthopeed en osteopaat ook bevestigen. Het interesseert me echt geen reet wat er in dat brouwsel zit van mij part is t suikerwater maar ik heb nu een mega gelukkig paard die het heerlijk vind om met ons door het bos te wandelen en zijn training op te kunnen pakken.

Daarbij zijn wij alles behalve anoniem, het hele proces delen we openbaar in detail op social media. Ik heb het afgelopen week nog van de daken geschreeuwd hoe blij ik was met de behandeling. Ik heb niet alleen een toekomstig rijpaard nu maar een paard dat zichtbaar mega happy is en super lekker in zijn lijf zit.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:34

Je zegt letterlijk zelf: inspuiten haalt de pijn weg maar lost niks op qua artrose dus ze zeggen letterlijk zelf dat ze camoufleren want het probleem zit er nog en nadat zij dus camoufleren rij je vrolijk verder met het probleem...

Enige verschil is dus dat nu het paard het niet meer toont dat het pijn doet want het voelt het niet meer... Maar de nadelige effecten na jarenlang zo verder doen,zijn blijkbaar dus niet belangrijk...

Dan komen we dus terug op mijn aanvankelijke standpunt... Waarom wil je een ziek dier zodanig camoufleren zodat jij weer kan rijden op een dier met een probleem?
Wie is daarbij gebaat? Het dier die er de nadelige effecten op lange termijn heus wel van zal ondervinden of de ruiter die Oh zo perse toch wil kunnen rijden ondanks het dier blijvend iets mankeert?

Dit is niet baanbrekend op vlak van Dierengeneeskunde en dierenwelzijn maar baanbrekend op vlak van "hoe kunnen we een ziek dier toch aan het werk houden".
Dus ok, baanbrekend is de man wel inderdaad... Alleen totaal de verkeerde doelrichting op

SorayaVreuge
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 18:23

Ook mijn paard is 4 maanden geleden aan beide benen behandeld met Backsound. Zij had artrose LV in het kroongewricht en RV een beetje in het hoefgewricht. Door haar Artrose liep ze erg slecht en was het in draf helemaal duidelijk te zien dat zij pijn had. In mijn hoofd was ik al afscheid aan het nemen want een paard met pijn laten lopen is na mijn idee niet eerlijk. Na deel te hebben genomen aan een webinar van Irma Wensink ( van Healthy Horse thermografie) over nieuwe ontwikkelingen op gebied van Artrose door Michel Hoegaerts Equisound kreeg ik toch weer een beetje hoop! Je moest dan wel naar België en het is niet gratis maar het is mij elke kilometer en elke cent dik waard geweest want mijn droom is uitgekomen. Mijn mooie paard heeft geen pijn meer en we kunnen weer rijden samen. Wat er ingespoten is dat wordt niet precies gezegd maar dat snap ik ook wel want dat heeft deze Michel Hoegaerts zelf ontwikkeld en ik denk dat elke DA dat wel wil weten maar snap ook, dat om zo iets te ontwikkelen hij jaren studie nodig heeft gehad en hij daar speciale apparatuur voor heeft ontwikkeld, dit onderzoek etc kost natuurlijk ook heel veel geld. Buiten dat…is er bij DA praktijk Bodegraven ook van alles ingespoten ( want je probeert je dier toch beter te maken) en dat alles wat daar is ingespoten heeft NIKS gedaan en heeft me ook heel veel geld gekost. Na mij een berg geld te hebben gerekend konden ze mij toen alleen nog maar een hoge zenuwsnede aanbieden. Bij second opinion gesprek bij DA Jos Hofma werd mij verteld dat ze met zo een hoge zenuwsnede ook niet meer kon rijden want dan zou ze steeds struikelen. Ik ben dus zeer blij dat ik dat nooit heb laten doen in Bodegraven want dat was dus helemaal geen optie geweest!!! Dus??? Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit, wat ze inspuiten en wat het me kost…als het maar helpt!! Ik had beter meteen mijn geld bij Equisound kunnen uitgeven dan was mijn paard ook eerder zonder pijn geweest. Ik ben zeer goed te spreken over deze Backsound behandeling en over de hele ontvangst en manier van werken bij Equisound. Als je het kan missen laat je paard dan fijn daar behandelen door iemand die weet waar hij echt over praat.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 18:33

Citaat:
Wat er ingespoten is dat wordt niet precies gezegd maar dat snap ik ook wel want dat heeft deze Michel Hoegaerts zelf ontwikkeld en ik denk dat elke DA dat wel wil weten maar snap ook, dat om zo iets te ontwikkelen hij jaren studie nodig heeft gehad en hij daar speciale apparatuur voor heeft ontwikkeld, dit onderzoek etc kost natuurlijk ook heel veel geld.


(vraag niet direct aan de schrijver gesteld, maar een algemene afvraging op basis van bovenstaande quote)
Waarom dan niet laten patenteren (of hoe dat ook werkt bij medicatie) zodat paarden in de hele BeNeLux en daar buiten OOK beter kunnen worden en hij er nog steeds geld kan verdienen met zijn uitvinding?

Het is super dat paarden geen pijn meer hebben, maar de artrose (dus het slecht zijn van de gewrichten) blijft en dat kan op den duur alleen maar erger worden door belasting, en tot op welk punt is dat nog te verantwoorden. Bij een (pre)pensioen grasmaaier lijkt het me een prima oplossing, maar voor een rijpaard...?

SorayaVreuge
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 18:51

[/quote][/quote]
Qimm schreef:
Citaat:
Wat er ingespoten is dat wordt niet precies gezegd maar dat snap ik ook wel want dat heeft deze Michel Hoegaerts zelf ontwikkeld en ik denk dat elke DA dat wel wil weten maar snap ook, dat om zo iets te ontwikkelen hij jaren studie nodig heeft gehad en hij daar speciale apparatuur voor heeft ontwikkeld, dit onderzoek etc kost natuurlijk ook heel veel geld.


(vraag niet direct aan de schrijver gesteld, maar een algemene afvraging op basis van bovenstaande quote)
Waarom dan niet laten patenteren (of hoe dat ook werkt bij medicatie) zodat paarden in de hele BeNeLux en daar buiten OOK beter kunnen worden en hij er nog steeds geld kan verdienen met zijn uitvinding?

Het is super dat paarden geen pijn meer hebben, maar de artrose (dus het slecht zijn van de gewrichten) blijft en dat kan op den duur alleen maar erger worden door belasting, en tot op welk punt is dat nog te verantwoorden. Bij een (pre)pensioen grasmaaier lijkt het me een prima oplossing, maar voor een rijpaard...?


Hi Qimm, volgens mij zijn ze ook wel bezig met het patenteren. En voor zover ik het begrepen heb, zit de artrose bij mijn paard hoofdzakelijk LV op het kroon gewricht en dit is een niet beweegbaar bot. Het is een soort proces. Artrose is een aandoening die het kraakbeen tussen de gewrichten aantast. Het kraakbeen dat tussen botten ligt wordt zachter en dunner. Het bot gaat reageren met extra aanmaak van bot en dit zorgt er eigenlijk voor dat deze twee botten uiteindelijk met elkaar gaan verbinden. Dit proces duurt ongeveer 5 jaar. Het wordt dus niet erger door belasting maar het groeid en dat doet pijn. Dit aangroeien geeft veel pijn en die pijn voelt ze nu dus niet meer. Waardoor ze nu pijnvrij loopt en ik ook merk dat ze echt weer blij is. We rijden alleen recreatief en dus geen wedstrijden ofzo.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:31

Kijk hé moesten mensen dit nou toepassen om hun paard gelukkig pijnvrij oud te laten worden, tot daar aan toe maar dat men dit specifiek toepast omdat men dan beloofd wordt weer te kunnen rijden terwijl de oorzaak sowieso niet weg is maar onderdrukt/gemaskeerd, neen, dát stoot mij tegen de borst wat betreft backsound

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 20:45

Ik vind het nog steeds wonderlijk dat deze methode blijkbaar zo goed is maar nog bijna niet wordt toegepast in de rest van Nederland (en de wereld?). Ik geloof er niet in dat paarden pijnvrij kunnen zijn met artrose, dus ik ben benieuwd naar voor en na filmpjes van een paard die deze behandeling gehad heeft.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:18

Earth schreef:
Ik vind het nog steeds wonderlijk dat deze methode blijkbaar zo goed is maar nog bijna niet wordt toegepast in de rest van Nederland (en de wereld?). Ik geloof er niet in dat paarden pijnvrij kunnen zijn met artrose, dus ik ben benieuwd naar voor en na filmpjes van een paard die deze behandeling gehad heeft.


Er staan videos van van tijdens de revalidatie van Valentijn op m'n Youtube kanaal daar zie je het verschil. Als ik dinsdag tijd heb zal ik kijken of ik even twee videos onder elkaar kan zetten van voor en na. Van de afgelopen twee maanden heb ik geen beelden meer omdat het donker en slecht weer is geweest. Neem hem binnenkort even mee naar de binnenbak op het werk en zet hem daar op de volte. Ook beter om te zien aangezien de bodem beter is dan de grasbak waar we thuis in trainen.

Ik heb nog altijd het idee dat hij beter en beter loopt, natuurlijk ook omdat we nu kunnen belasten en zijn spieren kunnen opbouwen. Ik zal hem wel altijd blijven beschouwen als een paard met een bemerking dus wedstrijden en intense training zit er sowieso niet in. Maar juist het lijf wel trainen, ook onder het zadel zal beter zijn dan hem nu alleen maar op de weide te zetten. Daar zou ik ook vrede mee gehad hebben, mijn vriendje is er immers nog gewoon. Het rechtrichten in de bak helpt hem ook mega met balans, hij struikelt zo intens veel minder dan vroeger. Daarbij geniet dit paard zo enorm in het bos, dat plezier gun ik hem echt.

Een tijdje terug heb ik ook een reading laten doen en gevraagd wat hij van de behandeling vond. (Ja ik weet niet iedereen gelooft hier in maar ik vond het wel een Valentijn achtig antwoord ofzo.) Hij gaf aan de behandeling en de revalidatie heel erg vervelend te vinden. Vooral het weg zijn bij ons vond hij heel akelig en boxrust vind hij niet leuk. Uiteindelijk had voor hem allemaal niet gehoeven want hij vond het voor de behandeling ook wel prima maar had wel last ervan. Nu heeft hij er geen last meer van en dat vind hij vreemd want hij was gewend aan die pijn. Omdat het geen pijn meer doet vind hij balans opnieuw wel heel lastig. (Klopt ook wel want hij vind voetje geven en voor de hoefsmid stilstaan mega moeilijk.) Hij snapte wel ook heel goed waarom we het hebben gedaan en vind het fijn als wij ons minder zorgen om hem hoeven te maken. Hij vind het namelijk heel vervelend dat we van zijn probleem ons probleem maakte en dat hoeft voor hem niet. Wel vond hij het leuk dat we nu meer konden trainen. Dat onder het zadel wist hij nog niet zo goed dat was voor hem even afwachten maar eigenlijk alles wat we samen doen vind hij leuk, als hij maar lekker bij ons mag zijn. Ik ben blij dat er pijnbestrijding is die werkt voor mijn paard. Hij is mega happy en gaf aan nog lang niet ingeslapen te hoeven worden ook als hij de behandeling niet had gehad vond hij het allemaal wel prima. Uiteraard neem ik de reading ook met een korreltje zout maar ik vond het wel heel typisch voor zijn karakter.

Een paar posts terug had iemand het ook nog over het ethische deel over pijnbestrijding bij paarden en dat dierenartsen dit zomaar doen. Pijnbestrijding is ook een onderdeel van veterinaire zorg en daar is Backsound niet de enige behandeling of oplossing voor. Er zijn ook immers heel veel paarden die op blote voeten kreupel lopen en op ijzers niet, dat is natuurlijk ook een soort pijnbestrijding. Artrose is natuurlijk iets wat zowel bij paarden als bij mensen ongeneselijk is maar als we alle paarden met artrose dan maar moeten laten inslapen houden we er denk ik maar heel weinig over. Paarden dealen ook op hun eigen manier met pijn en omdat ze een vluchtdier zijn zullen ze dit altijd proberen te verbergen. Er zijn ook paarden die ook pijn hebben al zijn ze klinisch en röntgenologisch verder helemaal in orde. Doe ermee wat je wil, ik sta nog steeds 100% achter mijn keuze.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 23:26

Artrose is gewoon ingewikkeld.

Ik heb als mens inmiddels 40 jaar artrose. Met goed management ben ik pijnvrij - en lekker bewegen is een wezenlijk onderdeel.

En er zijn zowel mensen als paarden die geen dag kreupel liepen en hoog presteren in de sport en op de röntgenfoto artrose klasse 4 scoren.

SorayaVreuge
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 02:05

Little_Gift schreef:
Kijk hé moesten mensen dit nou toepassen om hun paard gelukkig pijnvrij oud te laten worden, tot daar aan toe maar dat men dit specifiek toepast omdat men dan beloofd wordt weer te kunnen rijden terwijl de oorzaak sowieso niet weg is maar onderdrukt/gemaskeerd, neen, dát stoot mij tegen de borst wat betreft backsound


Ik lees veel negativiteit van jou over de Backsound. Als ik dit niet voor mijn paard had gedaan dan had ik haar waarschijnlijk op korte termijn moeten laten inslapen. Nu is mijn paard weer een blij dier wat zonder pijn loopt en het leuk vind om ook nog een beetje recreatief te rijden. En misschien wordt het dan onderdrukt/gemaskeerd maar wat is daar zo erg aan. We zeggen hier niet dat jij het met jou paard ook moet doen dat is een ieder zijn eigen keus. Ik ben in ieder geval blij. Voor mij is er een droom uitgekomen als ik weer een half uurtje op mijn paard kan zitten die weer goed loopt. Nadat ze 2 jaar op rust heeft gestaan en ik in mijn hoofd al afscheid van haar aan het nemen was. Het is een dure behandeling en niet bij mij om de hoek maar het is me elke cent en elke kilometer dik waard geweest.

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 08:07

Ik wil iedereen die deze behandeling overweegt wel echt op het hart drukken om het te doen zodat je paard geen pijn meer heeft en niet omdat je dan weer kunt rijden! :knuffel:

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 01:09

SorayaVreuge schreef:
Little_Gift schreef:
Kijk hé moesten mensen dit nou toepassen om hun paard gelukkig pijnvrij oud te laten worden, tot daar aan toe maar dat men dit specifiek toepast omdat men dan beloofd wordt weer te kunnen rijden terwijl de oorzaak sowieso niet weg is maar onderdrukt/gemaskeerd, neen, dát stoot mij tegen de borst wat betreft backsound


Ik lees veel negativiteit van jou over de Backsound. Als ik dit niet voor mijn paard had gedaan dan had ik haar waarschijnlijk op korte termijn moeten laten inslapen. Nu is mijn paard weer een blij dier wat zonder pijn loopt en het leuk vind om ook nog een beetje recreatief te rijden. En misschien wordt het dan onderdrukt/gemaskeerd maar wat is daar zo erg aan. We zeggen hier niet dat jij het met jou paard ook moet doen dat is een ieder zijn eigen keus. Ik ben in ieder geval blij. Voor mij is er een droom uitgekomen als ik weer een half uurtje op mijn paard kan zitten die weer goed loopt. Nadat ze 2 jaar op rust heeft gestaan en ik in mijn hoofd al afscheid van haar aan het nemen was. Het is een dure behandeling en niet bij mij om de hoek maar het is me elke cent en elke kilometer dik waard geweest.


Ook hier stoot het me tegen de borst dat je schrijft "het is een droom die uit kwam dat ik weer een half uurtje op mijn paard kan zitten".... Het gaat toch om het paard?! Niet om jouw droom?! Het zou moeten zijn: "het is een droom die uit komt dat mijn paard weer pijnvrij van haar pensioen kan genieten"... Dat is wat mij stoort... Doe je het dan in de eerste plaats voor jezelf of voor je paard namelijk?!

En wat het maskeren betreft... Ja dit maakt verschil want met maskeren creëer je nog meer schade immers

SorayaVreuge
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:30

Hi little gif, ik weet niet of mijn laatste bericht aan jou hier goed is door gekomen maar natuurlijk heb ik de Backsound in eerste instantie voor mijn paard gedaan. En dat het jou tegen de borst stuit dat interesseert me eigenlijk niet want ik ken jou helemaal niet en jij mij ook niet. Dus je weet helemaal niet wat ik allemaal voor mijn dieren doe. Ik zal nogmaals uitleggen. De opmerking dat ik haar dus verder kapot rij dat slaat nergens op! En ik weet ook niet waarom je dat zegt dat ik haar verder kapot rij want dat is niet zo. Bij mijn paard zit de artrose op het kroon gewricht en dit is een niet beweegbaar bot. Het is een soort proces. Artrose is een aandoening die het kraakbeen tussen de gewrichten aantast. Het kraakbeen dat tussen botten ligt wordt zachter en dunner. Het bot gaat reageren met extra aanmaak van bot en dit zorgt er eigenlijk voor dat deze twee botten (kroon en koot gewricht) uiteindelijk met elkaar gaan verbinden. Dit proces duurt ongeveer 5 jaar. Dat aangroeien geeft veel pijn en die pijn voelt ze nu dus niet meer. Ze is dus heel nauwkeurig alleen op die plek behandeld. Haar pezen en banden zijn verder perfect. Maar nogmaals het was of inslapen ( omdat mijn paard veel
pijn had ) of Backsound. Ik ben wel nieuwsgierig wat jij zou kiezen dan? Liever je paard in laten slapen? Of je paard liever met veel pijn laten staan?

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:33

Heb je zelf al eens terdege opgezocht wat het proces van dat type artrose is? Hoezo een proces van 5 jaar en dan is het over?

Daar is helemaal niks van aan... Zij voelt de pijn niet meer maar de artrose woekert verder en verder en zal alleen maar meer en meer schade maken daarbinnen en kapot maken. Er komt een dag dat de artrose daar de boel zo verwoekert heeft, dat het sowieso einde verhaal is...

Het paard heeft het alleen tot dan MISSCHIEN niet meer gevoeld... Maar hoe kan jij en die dierenarts nu 100% zeker zijn van wat zij wel of niet nog voelt?!

Toont ze het niet meer of voelt ze het daadwerkelijk niet meer?

Wie wordt er op de duur beter van?

Dhr Equisound die nog enkele 1000 den euro's kan opstrijken door een voortschrijdend proces te maskeren en rekken zodat hij nog een paar keer de euro's opnieuw kan opstrijken?

Of het paard die gewoon verder de artrose blijft ontwikkelen tot het punt dat het toch sowieso einde verhaal is?

Of de eigenaar van het paard die denkt dat het paard nu pijnvrij is en hoopt tegen beter weten in dat Equisound haar paard gered heeft?
Net zolang tot dhr Equisound zegt "en nu is het einde verhaal, mijn rekening is genoeg gespekt?"

Google eens op overhoef als term... Daar moet je toch niet meer op willen zitten :(:)
Nogmaals, die de behandeling om ze pijnvrij te laten genieten in alle vrijheid en rust zo lang als het gaat, volledig mee akkoord... Doen als dat financieel haalbaar is MAAR NIET om er terug op te kunnen kruipen en laat helaas dát nu net wél de favoriete leuze zijn van dhr Equisound

SorayaVreuge
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 01:25

Little gif, je moet eens leren lezen in plaats van alleen maar je eigen visie te willen door pushen. Het proces van vergroeien tussen de twee botten bij mijn paard ( in dit geval kroon en kogel gewricht) dat duurt ongeveer 5 jaar en geeft veel pijn. De artrose gaat inderdaad niet meer weg maar de pijn van het aangroeien/verbinden voelt ze nu niet meer.

Michel Hoegaerts van kliniek Equisound ( want geloof dat je zijn naam niet goed kent) heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ze weer mooi rad loopt.

En ja…Dierenartsen kosten geld maar daar hebben ze ook heel veel uren voor gestudeerd. Ik weet niet hoe oud jij bent maar als je zo een kliniek wil opzetten dan moet je ook nog echt kei hard werken en heel veel uren! Heeft deze Michel Hoegaerts jou wat verkeerds aangedaan ofzo dat je met zo een nare jaloerse toon over hem moet spreken? Ben je überhaupt wel eens in zijn kliniek geweest?

En nog voor de duidelijkheid mijn paard heeft geen overhoef. Overhoef ontstaat tussen hoef en kroongewricht. Je kan kwekken wat je wil. Het is jammer dat je me geen antwoord geeft op mijn vraag…..

Als het of inslapen, is of Backsound. Laat jij je dier dan liever inslapen of laat jij je dier dan liever met pijn door lopen?

Plop1997

Berichten: 1405
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 09:40

Het is altijd heel makkelijk praten als je zelf niet voor de keuze staat. Ik heb voorheen altijd geroepen: “Als het op een MRI aan moet komen dan laat ik mijn paard inslapen. Daar ligt de grens financieel en etisch, dat ga ik mijn paard niet aandoen!” :+

Tot ik me daadwerkelijk goed liet informeren over een MRI. Ik was altijd bang dat mijn paard of complicaties zou krijgen of dood zou gaan omdat het zo’n groot stevig dier is wat ze dan plat moeten spuiten. Ik sprak twee vrienden persoonlijk die paarden van 1.80 en 1.70 door de MRI hebben laten gaan en mijn mening draaide eigenlijk al bij. Toen heb ik met Michel Hoegaerts gebeld specifiek over de MRI, niet eens over de backsound want na 2x foto’s en echos zonder uitslag wilde ik gewoon weten wat mijn vriendje had. Hij heeft me heel rustig uitgelegd stap voor stap wat er zou gebeuren met een MRI en dat ik me over de grote van mijn paard geen zorgen hoefde te maken. Er gaan dagelijks weet ik niet hoeveel grote paarden door de MRI en ze zijn er heel kundig in.

Dus voor een dierenarts die alleen maar geld wil verdienen vind ik dat hij enorm de tijd neemt om alles rustig uit te leggen. Daarbij is dit een van de weinige dierenartsen die mijn paard aan zijn lijf vertrouwd. Hij heeft een dierenarts bij het SMDC getrapt en onze vorige vaste dierenarts van DapEll kon er niet bij zonder praam of sedatie. Michel nam rustig de tijd om Valentijn aan hem te laten wennen, beloonde hem veel tussendoor en kon hem zo voetje laten geven. In Valentijn’s dossier van het SMDC stond dat hij een heel lastig paard was dus ik vroeg na de behandelingen aan Michel of hij vervelend en lastig was geweest maar Michel vond dat hij heel braaf was en heel makkelijk in de omgang. Ik dacht bijna dat hij een ander paard bedoelde want dat klinkt niet als mijn eenkennige tinker die dierenartsen alle hoeken van de behandelruimte laat zien. Hij heeft Valentijn zelfs geleerd om kruislings voetje te geven, iets wat hij eerst niet deed. Daarnaast hadden ze zijn sok mega netjes geschoren zodat het niet zo opviel. Als de kliniek niet 4 uur met de trailer was geweest dan was het mijn vaste dierenarts geworden.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 09:53

Little_Gift schreef:
Heb je zelf al eens terdege opgezocht wat het proces van dat type artrose is? Hoezo een proces van 5 jaar en dan is het over?

Daar is helemaal niks van aan... Zij voelt de pijn niet meer maar de artrose woekert verder en verder en zal alleen maar meer en meer schade maken daarbinnen en kapot maken. Er komt een dag dat de artrose daar de boel zo verwoekert heeft, dat het sowieso einde verhaal is...


Ja zo kan die wel weer, hè.

Voortwoekeren, mwah.
Pijnvrij met artrose kan wel degelijk.
Je weet nooit hoeveel gewrichten de pineut gaan worden en in welke mate en met hoeveel pijn.
Maar noch pijn, noch alle gewrichten zijn gegarandeerd.
Citaat:
Toont ze het niet meer of voelt ze het daadwerkelijk niet meer?


In principe hebben we daar de buigproef voor.
Of in moderne tijden electonische meetapparatuur.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 09:56

Balou_k schreef:
https://www.equisound.be/diensten/backs ... 7h-MvKFsaU

Ik begin met het linkje naar de informatie en bron.

Het middel is getest op 84 paarden en heeft naar zeggen één slagingspercentage van 90 procent. Is dit dan de toekomst? Brengt dit veel paardenliefhebbers met chronisch geblesseerde paarden weer terug in het zadel?



Een kennis van mij heeft dit laten doen en die zit weer in het zadel. Haar pony had het in een been (ik meen laag, rond de koot) en die is behandeld in Belgie met Backsound. Ze heeft opgebouwd op de grond en nu sinds kort in het zadel. Ze is heel gelukkig, so far.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 09:59

Ook hier stoot het me tegen de borst dat je schrijft "het is een droom die uit kwam dat ik weer een half uurtje op mijn paard kan zitten".... Het gaat toch om het paard?! Niet om jouw droom?! Het zou moeten zijn: "het is een droom die uit komt dat mijn paard weer pijnvrij van haar pensioen kan genieten"... Dat is wat mij stoort... Doe je het dan in de eerste plaats voor jezelf of voor je paard namelijk?!

En wat het maskeren betreft... Ja dit maakt verschil want met maskeren creëer je nog meer schade immers[/quote]



Ook als je niet meer rijdt, heeft een paard pijn aan artrose. Hoe fijn is het dan dat een paard geen pijn meer heeft door de behandeling met Backsound? dat gun je je paard toch?

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 11:38

Zoals ik het zie heeft pijn een belangrijke functie. Pijn vertelt je wanneer er iets mis is en ontmoedigt activiteiten die forcering van de oorzaak veroorzaken waardoor vergergering van het probleem voorkomen of afgeremd wordt. Daarom doet het ook pijn als je je brandt of snijdt. Stop nu, anders gaat het helemaal mis!
Wanneer je dat alarmsignaal het zwijgen oplegt...

En idd, als je je paard nog een fijn pijnvrij grasmaai pensioen wil gunnen, 100% voor!! Maar de pijn wegnemen en vervolgens 'doen alsof' je paard niets meer mankeert omdat hij het niet meer voelt, zodat je weer fijn kunt rijden. Nee dat gaat er bij mij niet in. Het probleem waardoor het lichaam het nodig vond om een alarmsignaal uit te sturen, bestaat nog steeds.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:27

Nou Qimm, exact dat dus maar blijkbaar kan ik het niet verwoorden want men blijft het niet lezen dat dat nou nét is wat ik ook bedoel

SorayaVreuge
Berichten: 11
Geregistreerd: 08-12-23

Re: Backsound - Equisound - de toekomst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 00:22

Little Gift,

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag?
Als het of inslapen, is of Backsound. Laat jij je dier dan liever inslapen of laat jij je dier dan liever met pijn door lopen?