Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 20 van de 31 [ 754 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 31  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

 
Profiel   

Wat lief! Maar ik heb een groot paard met wat grover beenwerk. Cob past ie niet :D

Ik heb ondertussen de fly boots binnen nadat ze ik bij webshop nummer 3 had besteld.. ik heb ze vanmorgen omgedaan toen ie de wei op ging en ‘s middags met binnenhalen zaten ze nog redelijk; ze waren ietsje afgezakt. Hij stampt iig niet meer zo. Ik kijk het even een week aan of de plekken minder worden en bestel anders toch de whinny socks denk ik…
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-22 18:18 



 
Profiel   

Weten mensen andere klinieken die met het wasprotocol werken?
Ik heb contact gehad met Wapenveld maar helaas is dat behoorlijk ver rijden voor ons. Ik was benieuwd of meer klinieken het protocol inmiddels al volgen (vooral in de regio west/midden Nederland).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-22 18:11 



 
Profiel   

Dat weet ik niet want ik ben jaren geleden voor het laatst bij Wapenveld geweest, ook ruim 100km enkele reis. Ik weet wel dat Mark er altijd voor openstaat om contact op te nemen met je eigen da/kliniek om het protocol en proces eromheen uit te leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-22 18:48 



 
Profiel   

Ik heb een vraagje, eigenlijk 2. Mijn paard heeft vasculitus. Hij heeft aan 3 witte benen, komt in het najaar opzetten, in de zomer heeft hij er geen last van. Nu had ik redelijk onder controle met zinkzalf. Zalf erop, de dag erna wreef je de korstjes er zo van af en een roze plek verscheen. Ik ben nu toevallig sinds 2.5 week oerbalans erbij aan het voeren. Nu lijkt het of het erger word. Korstjes worden dikker en laten niet goed meer los.
Nu is mijn vraag, of het kan komen dat ik met de oerbalans ben begonnen. Je hoort vaker met homeophatische middelen, dat de kwaal eerst verergerd.
Heeft hier toevallig iemand ervaring mee?
Hij kreeg eerst ook zeewier bij het voer en daar ben ik mee gestopt nadat ik met de oerbalans ben begonnen.
Is misschien toeval, maar eigenlijk weet ik het niet. Je gaat denken en probeer de oorzaak van het erger worden te vinden.
Hopelijk kan mij hier iemand een antwoord geven, door ervaring met oerbalans

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:32 



 
Profiel   

Dat zou zeker kunnen, gek dat ie er in de zomer geen last van heeft.

Het is een overreactie op een externe factor, daar zou voeding best een extra negatieve boost aan kunnen geven. Simpel te testen door even een week of 3 te stoppen met de oerbalans en verder niets te veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 17:28 



 
Profiel   

RianneH schreef
Dat zou zeker kunnen, gek dat ie er in de zomer geen last van heeft.

Het is een overreactie op een externe factor, daar zou voeding best een extra negatieve boost aan kunnen geven. Simpel te testen door even een week of 3 te stoppen met de oerbalans en verder niets te veranderen.


Dat zou ik eventueel kunnen proberen.
Was ook benieuwd, of er hier meer mensen, zoiets dergelijks hadden gemerkt, met iets erbij voeren. Dat het eerst kan verergeren en dan minder wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 19:53 



 
Profiel   

Ik heb zelf niet gemerkt dat voer er invloed op heeft. Maar kan mij er wel iets bij voorstellen. Overigens is het handig om nooit twee wijzigingen tegelijkertijd door te voeren. Want dan kan je nog moeilijker achterhalen wat de eventuele oorzaak is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:03 



 
Profiel   

EvelienKiss schreef
Ik heb zelf niet gemerkt dat voer er invloed op heeft. Maar kan mij er wel iets bij voorstellen. Overigens is het handig om nooit twee wijzigingen tegelijkertijd door te voeren. Want dan kan je nog moeilijker achterhalen wat de eventuele oorzaak is.


Daar heb je gelijk in, stom van mij ook. Maar niet bij stil gestaan.
De zeewier is eigenlijk als ondersteuning bedoeld. En met de oerbalans, dacht ik dat het zo dubbelop was.
Ik ga het eens terugdraaien en kijken of het dan veranderd

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 20:42 



 
Profiel   

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik heb een merrie met vasculitis op haar witte achterbeen.

Het heeft een tijd geduurd voordat we wisten wat er aan de hand was. Het begon als iets lijkend op mok wat steeds erger werd waardoor haar hele been kaal werd. Mijn merrie staat nu zomers met een UV-werende flyboot om en ‘s winters met een mudboot. Dit doen we wel heel consequent, echt elke dag om, met uitzondering van wanneer ze op stal staat. Hierdoor heeft ze nergens meer last van. Qua voer doen wij niks bijzonders. Wellicht hebben anderen hier iets aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 21:59 



 
Profiel   

Ik heb flyboots geprobeerd, maar hij heeft deze zelf brut van zijn been getrokken. Flyboot doormidden.
Normaal blijft hij netjes van zijn spullen af. Heeft hem blijkbaar behoorlijk geirreteerd. Had hem 1 dag om

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 23:05 



 
Profiel   

Vast maken met ducktape? Dat doe ik wel eens met BOT stalbeschermers (wanneer ze dikke benen hebben) die afzakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 08:30 



 
Profiel   

Hier werken de sokken toch het beste, ik heb ook verschillende flyboots, maar omdat ze 24/7 buiten staat moeten die dag en nacht om en dan gaan ze schuren op de plekken waar de randjes zitten. De sokken zorgen gewoon voor een geheel dun been zonder gekke schuurplekken en korstjes. Merk ook direct wanneer de bescherming af is geweest dat de huid gemakkelijk beschadigd omdat ie zo dun is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 09:41 



 
Profiel   

Ik had het idee dat ze hem pijn deden, om ze dan met duce tape vast te maken, vind ik dan toch zielig. Hij heeft ze niet zonder reden verwijderd. Maar die sokken is wel een optie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 13:47 



 
Profiel   

kwinney schreef
Ik had het idee dat ze hem pijn deden, om ze dan met duce tape vast te maken, vind ik dan toch zielig. Hij heeft ze niet zonder reden verwijderd. Maar die sokken is wel een optie...


Dan is het vervelend. Een van mijn paarden trekt ook van alles af maar dat is gewoon omdat hij een klojo is hoor. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:15 



 
Profiel   

kwinney schreef
Ik heb een vraagje, eigenlijk 2. Mijn paard heeft vasculitus. Hij heeft aan 3 witte benen, komt in het najaar opzetten, in de zomer heeft hij er geen last van. Nu had ik redelijk onder controle met zinkzalf. Zalf erop, de dag erna wreef je de korstjes er zo van af en een roze plek verscheen. Ik ben nu toevallig sinds 2.5 week oerbalans erbij aan het voeren. Nu lijkt het of het erger word. Korstjes worden dikker en laten niet goed meer los.
Nu is mijn vraag, of het kan komen dat ik met de oerbalans ben begonnen. Je hoort vaker met homeophatische middelen, dat de kwaal eerst verergerd.
Heeft hier toevallig iemand ervaring mee?
Hij kreeg eerst ook zeewier bij het voer en daar ben ik mee gestopt nadat ik met de oerbalans ben begonnen.
Is misschien toeval, maar eigenlijk weet ik het niet. Je gaat denken en probeer de oorzaak van het erger worden te vinden.
Hopelijk kan mij hier iemand een antwoord geven, door ervaring met oerbalans


Weet je wel zeker dat het vasculitis is? Omdat het in de zomer goed gaat? Kan hoor!

Die van mij heeft achter 2 witte benen en 2 zwarte voor, die heeft als de zomer vordert korstjes en plekjes op al z’n benen. Op de zwarte benen zie je t niet maar ik voel het wel. Het is denk ik geen vasculitis maar een soort reactie vliegen? Zonlicht? Iets in de wei? Ik heb vorig jaar fly boots gekocht en dat was de oplossing want toen was het snel over. Hij heeft ook wel eens mok gehad in de winter, ook dat het hoger optrok maar dat was toen echt een weerstandsdip, dan krijgt ie plekjes, schilfers ed…

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:26 



 
Profiel   

Change3x schreef
kwinney schreef
Ik had het idee dat ze hem pijn deden, om ze dan met duce tape vast te maken, vind ik dan toch zielig. Hij heeft ze niet zonder reden verwijderd. Maar die sokken is wel een optie...


Dan is het vervelend. Een van mijn paarden trekt ook van alles af maar dat is gewoon omdat hij een klojo is hoor. :Y)


Haha, nee hij is ook een groot klein kind, maar pas had hij hoefijzer half afgetrapt en de lip in de hoef gekregen, toen hielt hij zijn verband netjes om de hoef

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:19 



 
Profiel   

Pallatin schreef
kwinney schreef
Ik heb een vraagje, eigenlijk 2. Mijn paard heeft vasculitus. Hij heeft aan 3 witte benen, komt in het najaar opzetten, in de zomer heeft hij er geen last van. Nu had ik redelijk onder controle met zinkzalf. Zalf erop, de dag erna wreef je de korstjes er zo van af en een roze plek verscheen. Ik ben nu toevallig sinds 2.5 week oerbalans erbij aan het voeren. Nu lijkt het of het erger word. Korstjes worden dikker en laten niet goed meer los.
Nu is mijn vraag, of het kan komen dat ik met de oerbalans ben begonnen. Je hoort vaker met homeophatische middelen, dat de kwaal eerst verergerd.
Heeft hier toevallig iemand ervaring mee?
Hij kreeg eerst ook zeewier bij het voer en daar ben ik mee gestopt nadat ik met de oerbalans ben begonnen.
Is misschien toeval, maar eigenlijk weet ik het niet. Je gaat denken en probeer de oorzaak van het erger worden te vinden.
Hopelijk kan mij hier iemand een antwoord geven, door ervaring met oerbalans


Weet je wel zeker dat het vasculitis is? Omdat het in de zomer goed gaat? Kan hoor!

Die van mij heeft achter 2 witte benen en 2 zwarte voor, die heeft als de zomer vordert korstjes en plekjes op al z’n benen. Op de zwarte benen zie je t niet maar ik voel het wel. Het is denk ik geen vasculitis maar een soort reactie vliegen? Zonlicht? Iets in de wei? Ik heb vorig jaar fly boots gekocht en dat was de oplossing want toen was het snel over. Hij heeft ook wel eens mok gehad in de winter, ook dat het hoger optrok maar dat was toen echt een weerstandsdip, dan krijgt ie plekjes, schilfers ed…


Nee 100% zekerheid niet. Ik heb het bloed nog niet laten nakijken, maar alles wat ik hier lees op internet en facebook, ben ik vrijwel zeker dat het vasculitis is. Ik zal kijken of in foto's geupload krijg. Het begint klein breidt zich uit in een ring naar buiten, het binnenste geneest.
Zijn ook gele korstjes, die na de dag na de zalf, zich makkelijk laten verwijderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:23 



 
Profiel   

[ img ]



[ img ]

dit zijn van enkele weken geleden

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:30 



 
Profiel   

hij heeft nu 2 jaar achter elkaar ook in het najaar krentenbaard gekregen op de neus, maar dat is na 2x zinkzalf, volledig verdwenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:35 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:37 



 
Profiel   

kwinney schreef
[ [url=m/d3TVEG.jpg]Afbeelding[/url] ]



[ [url=m/Ezf9jD.jpg]Afbeelding[/url] ]

dit zijn van enkele weken geleden


Dit ziet er wel uit als Vasculitis. Zoveel mogelijk droog houden en UV licht vermijden, dus been inpakken bij buiten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 21:30 



 
Profiel   

Change3x schreef
kwinney schreef
[ [url=m/d3TVEG.jpg]Afbeelding[/url] ]



[ [url=m/Ezf9jD.jpg]Afbeelding[/url] ]

dit zijn van enkele weken geleden


Dit ziet er wel uit als Vasculitis. Zoveel mogelijk droog houden en UV licht vermijden, dus been inpakken bij buiten staan.


Nou idd…dat lijkt er wel heel veel op… -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:11 



 
Profiel   

Ja, dat dacht dus ook...als ik de foto's vergelijk. Ik heb arma beschermer modder besteld, komen morgen binnen. Ben alleen een beetje bang dat hij daar ook niet blij mee zal zijn. Zal wel zorgen dat ze 's avonds afgaan. Misschien accepteerd hij ze dan beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:32 



 
Profiel   

kwinney schreef
hij heeft nu 2 jaar achter elkaar ook in het najaar krentenbaard gekregen op de neus, maar dat is na 2x zinkzalf, volledig verdwenen


Mijn merrie had ook zulke plekkeb in 't najaar op d'r neus of bij dr mond. En haar vasculites begon ook in 't najaar. Gebeurd 't als hij mog op het gras staat? Want dan loont het wellicht om goed te kijken wat er groeit. Ik had toen het idee dat alles werd getriggered door een plantje dat misschien meer in t najaar groeit al ben ik er nooit achter gekomen wat. Ik haal nu alles dst anders is weg zo goed mogelijk :o

Klinkt ook wel echt iets als een weerstand ding. De r in de maand en hoppa... Hier beperkt het zich de laatste jaren tot mok *klopt af* maar standaard in de herfst. Ik voer lysine bij, of Secreta van equistro. En met verharen vaak een kuurtje Bokashi.

Zit er in oerbalans misschien iets dat fotosensitiviteit kan triggered? Luzerne bv?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 08:05 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
kwinney schreef
hij heeft nu 2 jaar achter elkaar ook in het najaar krentenbaard gekregen op de neus, maar dat is na 2x zinkzalf, volledig verdwenen


Mijn merrie had ook zulke plekkeb in 't najaar op d'r neus of bij dr mond. En haar vasculites begon ook in 't najaar. Gebeurd 't als hij mog op het gras staat? Want dan loont het wellicht om goed te kijken wat er groeit. Ik had toen het idee dat alles werd getriggered door een plantje dat misschien meer in t najaar groeit al ben ik er nooit achter gekomen wat. Ik haal nu alles dst anders is weg zo goed mogelijk :o

Klinkt ook wel echt iets als een weerstand ding. De r in de maand en hoppa... Hier beperkt het zich de laatste jaren tot mok *klopt af* maar standaard in de herfst. Ik voer lysine bij, of Secreta van equistro. En met verharen vaak een kuurtje Bokashi.

Zit er in oerbalans misschien iets dat fotosensitiviteit kan triggered? Luzerne bv?


Klinkt eigenlijk heel bekend, als hij krentenbaard krijgt, staat hij nog op het gras, het gras is dan sws niet meer zo voedzaam. Nu staat hij op een stuk zand, waar eerst gras op stond en kapot gelopen mag worden. Ik had zelf ook al het idee, dat daar de trigger zit. De krentenbaard is een weerstand punt. Maar begint meestal met een klein wondje.
Ik geef hem in het najaar ook altijd een vitamine shoot. Zo'n (lijkt op)wormkuurspuit van de welkoop. Hij is qua weerstand niet de sterkste.
Ik zeg altijd, hij is geen ouderwets paard meer, die sterk waren in gezondheid en weerstand, die tegen een stootje konden....
Maar het is wat het is en ik moet zorgen dat het weer beter wordt.

Dat van de oerbalans moet ik effe nakijken, terwijl hij van de zomer, toen het zo heet was en overdag binnen stond, lucerne bijgevoerd kreeg....en nergens last van had.
Dat punt snap ik dan ook niet meer....
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 12:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 20 van de 31 [ 754 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 31  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen