Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 22 van de 31 [ 754 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 31  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

 
Profiel   

Ik wil graag silver whinnys bestellen, maar kan ik dat het beste bij soxforhorses.com doen?
Of is er ook een levernacier in europa?

Of heeft iemand sokken die niet meer gebruikt worden, dan neem ik ze graag over!

Kwpn 1,66
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:46 



 
Profiel   

Ik heb ze bij een EU leverancier gekocht toen de tijd; https://vlceurope.com/p/chaussettes-silver/

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:57 



 
Profiel   

VLC Europe! Heb er nu twee keer besteld en ben er heel tevreden over :D

Ga denk ik ergens over een maand of 2-3 nog eens bestellen, zijn er mensen die dan mee willen doen omdat ze het wat spannend vinden in het Frans? Ik heb translate gebruikt en dat ging prima overigens, niet dat mijn Frans nu heel goed is.
Wil niet té veel voor mensen voorschieten maar eens 2 of 4 extra sokken bestellen tegen verzendkosten durf ik wel aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:43 



 
Profiel   

Ik had een engelse mail gestuurd en hebben ze het mij heel fijn uitgelegd :) Maar google translate is ook echt ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:54 



 
Profiel   

Ah top, dank voor de info!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 20:21 



 
Profiel   

Ik heb de whinnys binnen! Zitten perfect, been blijft schoon en uv vrij.

Wat gebruiken jullie tijdens het rijden?

De whinnys worden afgeraden ivm struikelgevaar, ze zakken ook wel af na een galop...

Hoe doen jullie dat? Toch zonder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 16:21 



 
Profiel   

Zie hier:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 16:24 



 
Profiel   

Staat netjes!

Ik vind de Lemieux flyboots er mooi blijven zitten bij beweging, maar ik rijd niet meer dus dat is vooral als ze een sprint trekt over de track. Heb evt de achter beschermers nog wel ter overname.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 16:38 



 
Profiel   

Met rijden gebruik ik de beenbeschermers Arma sportbeschermer Full. Om de Whinny sokken heen. Om de hoef heb ik Westropp Neopreen Springschoenen. Deze beschermers zijn voldoende zacht om het been te beschermen. Andere beschermers geven klachten, want zijn vaak te hard

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-23 20:20 



 
Profiel   

Hallo allemaal!

Ik heb jullie hulp nodig!

Mijn 12-jarige springmerrie heeft sinds afgelopen december vasculitis (vastgesteld met een biopt). Maar het is toch een vreemde tijd om vasculitis te krijgen? In die periode was de UV-index 0. Ze draagt nu wel UV-werende boots naar buiten, maar we hebben niet het idee dat dit veel helpt. (Ze heeft 2 witte benen en alleen linksachter heeft ze vasculitis. Haar andere been hebben we niet ingepakt met UV-werende boots en daar komen geen korsten op en het been is ook niet dik, dus daar geen vasculitis).

We hebben de Knottenbelt-methode geprobeerd en zagen duidelijke verbetering. De merrie leek de behandeling de ene keer beter te hendelen dan de andere keer. Maar vaak was het been de volgende ochtend weer iets opgezwollen en kwam er toch nieuw wondvocht uit de korsten.

Nu hebben we een tijdje niets gedaan om te zien hoe het been reageert. Maar toch is het been vaak 's ochtends weer dik... De korsten blijven wel stabiel.

Wat raden jullie aan? Moeten we toch doorgaan met de Knottenbelt-methode?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:05 



 
Profiel   

Geef het even de tijd, de plekken verdwijnen niet zomaar. Bij mijn merrie is het met UV werende boots perfect onder controle gekomen en gebleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:10 



 
Profiel   

Change3x schreef
Geef het even de tijd, de plekken verdwijnen niet zomaar. Bij mijn merrie is het met UV werende boots perfect onder controle gekomen en gebleven.


En voor de rest ben je er helemaal van af gebleven? Geen wassingen e.c.t.?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:12 



 
Profiel   

Af en toe wassen bij hele vieze benen maar advies is om ze zo droog mogelijk te houden. Ik scheer ze ook niet. Zoveel mogelijk vanaf blijven. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:12 



 
Profiel   

Vervelend dat het zo hardnekkig is. Het werd zichtbaar in december, maar mogelijk is de aandoening eerder ontstaan. Als de biopt wijst naar vasculitis, dan kan je wel aannemen dat dat zo is. Doe je de methode onder begeleiding van een arts?

Ik ben trouwens niet onder de indruk van boots. Ik raad je de Whinny sokken aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 18:53 



 
Profiel   

RianneH schreef
VLC Europe! Heb er nu twee keer besteld en ben er heel tevreden over :D

Ga denk ik ergens over een maand of 2-3 nog eens bestellen, zijn er mensen die dan mee willen doen omdat ze het wat spannend vinden in het Frans? Ik heb translate gebruikt en dat ging prima overigens, niet dat mijn Frans nu heel goed is.
Wil niet té veel voor mensen voorschieten maar eens 2 of 4 extra sokken bestellen tegen verzendkosten durf ik wel aan.


Rianne, mocht je nog gaan bestellen bij VLC dan wil ik wel meedoen….m’n paard heeft geen vasculitis maar zoek iets om z’n witte benen te beschermen. Hij krijgt in de zomer plekjes/ wondjes op z’n witte benen. Heb wel fly gards maar gaan toch zakken en draaien. En mocht iemand nog maat advies kunnen geven: gaat om een Gelderse kwpn’er met flinke hoeven en beenwerk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:04 



 
Profiel   

EvelienKiss schreef
Vervelend dat het zo hardnekkig is. Het werd zichtbaar in december, maar mogelijk is de aandoening eerder ontstaan. Als de biopt wijst naar vasculitis, dan kan je wel aannemen dat dat zo is. Doe je de methode onder begeleiding van een arts?

Ik ben trouwens niet onder de indruk van boots. Ik raad je de Whinny sokken aan.


Ja wij doen het onder begeleiding van Karlijn in Wapenveld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 08:06 



 
Profiel   

Nou, heb de laatste dagen fly boots om gehad maar met dit warme weer waren de benen helemaal warm en zweterig. Ik heb maar even een paar zachte en dunne springschoenen hoog om z’n Koot gedaan waar nu de plekjes zitten. Ik ga morgen voor de zekerheid nog even z’n hoeven opmeten en dan de whinnys bestellen. Mocht ik nog iets voor iemand moeten bestellen stuur me dan een pbtje

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 17:30 



 
Profiel   

Met dit weer zijn de meeste beschermers inderdaad dramatisch

Je kunt eventueel ook nog buisverband proberen, is goedkoper dan de whinnys en ik vind het makkelijker aan- en uitrekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-23 17:39 



 
Profiel   

Rianne, mocht je nog gaan bestellen bij VLC dan wil ik wel meedoen….m’n paard heeft geen vasculitis maar zoek iets om z’n witte benen te beschermen. Hij krijgt in de zomer plekjes/ wondjes op z’n witte benen. Heb wel fly gards maar gaan toch zakken en draaien. En mocht iemand nog maat advies kunnen geven: gaat om een Gelderse kwpn’er met flinke hoeven en beenwerk :')[/quote]

Pallatin, ik heb laatst voor mijn kleine kwpn-er met e pony beenwerk, de maat volboed/ quarter horse besteld. Boven in de site kan je taal selecteren. Denk dat jij voor je paard wel de grootste maat nodig hebt, zadelpaard.
Ben heel tevreden over de sokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 07:46 



 
Profiel   

Met het warmere weer had mijne binnen no time dikke benen vol vocht onder de beschermers. De whinnys zijn echt hun geld waard en ook top bij warm weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 09:28 



 
Profiel   

Absoluut, ze bevallen mij ook nog heel goed!

Ik kan vanavond eventueel wel weer eens bestellen, ik woon in de buurt van Utrecht, dus afhalen bij mij kan, anders kan ik ze nog eens versturen, maar daar komen dan wel kosten bovenop.
Wil ook wel een paar printscreens maken van de stappen, dan kan je zelf bestellen natuurlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 11:31 



 
Profiel   

Ik ga vanavond naar stal en neem een liniaal mee, dan kijk ik even wat de maat zou moeten zijn. Op de site van VLC staat een maattabel in cm zag ik en ookal heeft die van mij grote voeten: hij is wel ijzerloos dus twijfel tussen de grootste en een na grootste maat.
@Rianne, ik woon vlakbij Utrecht maar geloof dat t niet super veel scheelt of je er 2 of 4 besteld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-23 16:08 



 
Profiel   

Nou… heb even gemeten maar kom met zo’n 16x16cm met de achterhoeven dus gewoon de grootste maat nodig :D Had ik niet verwacht, z’n voeten voor zijn nog zelfs iets groter. Ik vond z’n benen gisteravond wat aan de dikke kant maar vandaag weer mooi dun en ook plekjes gaan goed met alleen de springschoenen maar ga de sokken toch bestellen; dan heb ik ze maar +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 17:18 



 
Profiel   

Welke springschoenen heb je? Ik zoek eigenlijk ook nog zoiets om sommige momenten te overbruggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 18:27 



 
Profiel   

Heel stom; maar het zijn van die hoefbevochtigers, dus niet eens echt springschoenen maar dat maakt ze wel super licht en zacht…
https://www.agradi.nl/harrys-horse-hoef ... JwQAvD_BwE

Ik heb die ooit gekocht om idd de hoeven een beetje te bevochtigen en gebruik ze dus bij gebrek aan iets anders nu even om de koten te beschermen :D
Ik had ook wel witte mesh springschoenen gezien met een bontrandje maar ik gebruik verder nooit springschoenen dus probeer eerst de sokken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-23 20:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 22 van de 31 [ 754 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 31  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen