Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 13:53

IVAANAA__ schreef:
Iemand nog whinny socks ter overnamen om ge proberen? Ik kom namelijk echt niet uit de maten..
Met meten van de hoef is het 14x14 en dan staat er quarterhorse maat.

Zag iemand op markplaats een te koop en daarop stond warmblood is dat dan dezelfde maatvoering? Hopelijk kan iemand mij erbij helpen.

Met 14x14 zit je net een beetje tussen 2 maten zie ik in de maattabel…staat je paard op ijzers of blootsvoets? Dat maakt ook verschil….

Hier gaat het weer goed. Nagenoeg geen korstjes meer nu het niet zo warm meer is. Als er warm weer is voorspeld doe ik de sokken aan zodat z’n benen vrij zijn van vliegen want de korstjes krijgt ie dan toch wel. Nu staat ie gewoon bloot.

Iccc
Berichten: 1389
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 13:59

Hij staat zonder ijzers.
Tussen welke twee maten zou ik dan zitten?
Ik mag nu een maat proberen dus ben benieuwd.

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 14:07


RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 14:20

Jullie ook opgevallen dat de set van 4 niet beschikbaar is, of inmiddels wel weer?

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 15:47

Op VLC europe kan ik ook gewoon 4 bestellen?

Iccc
Berichten: 1389
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:02

Welke flyboots vinden jullie trouwens fijn?
Zie die van arma voorbij komen maar ook die van lemieux die lijken mij wat steviger te zitten lijken beetje een 3 in 1 beschermer, omdat het voornamelijk om de kogel gaat. Dan wil ik de whinny sok dalijk eronder doen als die bv afzakt zo kap erom omdat mijn paard echt 24,7 buitenloopt. Maar wel heel rustig is.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:11


Iccc
Berichten: 1389
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:23

Change3x schreef:
Ik gebruik deze in het weideseizoen:

https://www.ej.nl/beenbeschermers-lemie ... 2MQAvD_BwE

Voor de winter gebruik ik de mudboots.


Deze van le mieux had ik idd gezien. Omdat je soms nog wel is leest dat de andere flyboots wat willen schuiven. Werden deze niet warm? Ze lijken mij wel wat dikker dan de flyboots

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:24

Mijn merrie heeft ze alleen overdag om, maar is nog nooit met bezwete benen oid op stal gekomen. Ik vind ze heel erg fijn!

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:30

Ik heb die van Rambo. Worden na een tijdje wel gek van vorm en vies, even wassen en weer prima. Zakken zo ver ik weet niet af.

Die van LeMieux bedekt niet de hele kootholte toch? Daarom heb ik die nog niet gehaald...

Iccc
Berichten: 1389
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:32

Nee klopt daar dacht ik ook aan, en er staat niet bij dat die lemieux echt uv werend zijn.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:42

Ze zijn wel UV werend én bedekken de kootholte. Zie foto. Mijn merrie haar benen zien er net zo uit als die van een paard zonder vasculitis.


Afbeelding

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:45

Maar op de foto zie ik net het stukje waar die van mij last krijgt, bloot helaas

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:47

Dat is jammer inderdaad. Je kunt ze ook ietsje lager om doen. Mijn merrie had haar hele been eronder zitten inclusief kootholte en hiermee niks meer. In de winter gebruik ik dus de mudboots omdat die water en modder proof zijn. Vind ik alleen met zomerse dagen te warm. Die bedekken wel echt alles volledig.
https://hypostore.nl/lemieux-turnout-bo ... BwE#528=24

Iccc
Berichten: 1389
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 21:52

Hmm wat lastig zeg , zou ik die kunnen gebruiken met de whinny sock eronder? Dan is haar koot wel bedekt of ga ik dan weer teveel op elkaar doen.. probeer alleen een back up te hebben mochten de sokken toch afzakken..

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 22:15

Dat durf ik je niet goed te zeggen.. Als ze heel luchtig zijn zou het denk ik moeten kunnen, maar geen ervaringen mee persoonlijk!

Iccc
Berichten: 1389
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:13

Afbeelding

Zo was het been vanmorgen na het insprayen van de hydrocortiderm dus daardoor wat vochtig dus vallen de korsten ook meer op. Heb niet het idee dat het verbeterd eigelijk. Morgen moest ik zowieso weer contact hebben met de da maar twijfel om dan weer sterkere prednisolon te geven. Ik dacht meer om morgen weer even te wassen goed korsten eraf halen en dan de whinny sok erom die kan ik morgen ophalen.

Pff wat een gepuzzel zeg.
Weet ook niet of ik der verder stil moet zetten of ze wel wat kan lopen? Ze is verder niet kreupel en der been is ook niet dik gelukkig meer.

EvelienKiss

Berichten: 940
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:41

Niet stil zetten! Laten bewegen zodat het vocht afgevoerd kan worden. Ik zou het ook niet wassen. Niet teveel aan prutsen met middeltjes.

Iccc
Berichten: 1389
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:44

EvelienKiss schreef:
Niet stil zetten! Laten bewegen zodat het vocht afgevoerd kan worden. Ik zou het ook niet wassen. Niet teveel aan prutsen met middeltjes.


Bedankt voor je reactie ze staat zowieso buiten 24,7 bedoelde meer kwa beweging ohz of longe.
Ja ik weet ook niet meer waar ik goed aan doe misschien toch idd maar even met rust laten

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:57

Heb je het op dit moment wel bedekt?
Dat is het belangrijkste. Desnoods gebruik je in de tussentijd een bandage.

Is het been geschoren? Zo ja, ook niet meer doen. Vacht geeft ook wat bescherming tegen licht en elke irritatie van de huid kan een uitbraak geven. En vanwege dat laatste ook oppassen met die korsten eraf halen.

Iccc
Berichten: 1389
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:02

Hij staat nu met een bandage om in het land en dit gaat prima blijft super zitten ochtends en savonds haal ik het even eraf bekijk ik het even en dan pak ik het weer in.

Been was idd eerst geschoren tijd terug en dat is waarschijnlijk mijn grootste fout geweest. Nu doe ik dat zeker niet meer.
Dus gewoon zo laten inpakken en niks doen.

En verder kwa smeren dan? Wat deden jullie erop? Ik heb het idee dat de hydrocortiderm spray prikt en toch ook wat irriteert. De zalf verdraagde ze beter dit was een mix van antibiotica en hydrocortiderm . Of gewoon niks smeren.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:17

Ik gebruik wel eens hydrocortiderm inderdaad. Wij hebben een crème zonder antibiotica.

Maar het geneest langzaam in mijn ervaring

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 14:37

Beste is om de trigger weg te halen, dat lijkt vaak toch de UV te zijn waardoor de cellen in overdrive gaan. Goed ingepakt houden dus en verder doe ik er niets meer aan. Soms als er een wondje is smeer ik een beetje honingzalf, maar de sok bedekt het ook dus dat is waarschijnlijk meer voor mij.

De mijne draagt de sokken 24/7 en dan 2-3 dagen achter elkaar, als het droog is langer dan bij nat weer. Alle andere beschermers geven toch schuurplekken op de dunne huid, maar bij de mijne is de reactie minder op de kogel en veel meer in de kootholte.


Aanvulling, VLC Europe is een beetje tegenwerkend dit weekend, zal ze maandag eens proberen te bellen. Hopelijk sprekem ze engels..

Iemand ervaring met deze mudcontrol opties?

Afbeelding

https://www.dekroo.nl/products/premier- ... ofEALw_wcB

Of deze:

Afbeelding
https://nl.equinics.eu/products/equilib ... 3855725653

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 15:14

De onderste heb ik volgens mij nog liggen. Die weg mogen. Ik kan even voor je kijken of ik ze nog heb.

Ik behandelde de plek elke x dagen met cortavance spray en verder 24/7 de whinny sokken.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 15:19

Graag, ik wil ze wel proberen denk ik. Bevielen ze jou niet of niet meer nodig?