Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AndreaB

Berichten: 1621
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Meppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:06

Ik bedacht mij dat ik 8 jaar geleden ook een topic (met foto's) geplaatst heb van haar achterbeen.
Deze kunnen jullie hier terug vinden: Huidprobleem of toch ....?
Als ik het terug lees blijkt dat ze eerst de wonde aan haar been opgelopen heeft en ik daarna pas opgeschoren heb waarna het verergerde.
Het uiteindelijke resultaat heb ik blijkbaar nooit meer geplaatst, maar dit is uiteindelijk dus helemaal goed gekomen.

_Zeppelin

Berichten: 782
Geregistreerd: 12-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:29

AndreaB schreef:
Ik bedacht mij dat ik 8 jaar geleden ook een topic (met foto's) geplaatst heb van haar achterbeen.
Deze kunnen jullie hier terug vinden: Huidprobleem of toch ....?
Als ik het terug lees blijkt dat ze eerst de wonde aan haar been opgelopen heeft en ik daarna pas opgeschoren heb waarna het verergerde.
Het uiteindelijke resultaat heb ik blijkbaar nooit meer geplaatst, maar dit is uiteindelijk dus helemaal goed gekomen.


Op deze manier is het bij mijn paard ook begonnen. Wondje in de kootholte van het achterbeen, en dit toen opgeschoren om het beter te kunnen behandelen.. dat been ga ik dus niet meer scheren.

Bij ons ook het beste onder controle door niet nat te maken, niet aan de korsten te zitten, zo weinig mogelijk op te smeren, UV beschermer aan buiten en bij op stal staan gaat hij in de bandages tegen een oplopend been.

Heb ondervonden dat, hoe meer er aan gaat zitten, hoe onrustiger of zelfs heftiger het wordt.

Tancreda4

Berichten: 24042
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:00

Zo herkenbaar! Hier idd ook korstje op been, was toen wel al gevoelig maar te doen. Toen gaan scheren om het beter te kunnen behandelen en toen is alles ontploft...

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:59

Afbeelding

Kan niet blijer zijn!! Volledig natuurlijk en eigenlijk super simpel binnen 2 weken!