Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Na Bacteriële keelontsteking, hoe verder oppakken

 
Profiel   

Hallo :wave:

Ons paard had afgelopen periode keelontsteking met behoorlijk koorts, swabs laten doen, 2x bloed onderzocht, het bleek een bacteriële infectie.

Veearts visite 1 bij ernstig hoesten, 39,5 koorts, geen uitvloeiing, bij aanraking keel gebied veel pijn, hele rare geluiden bij eten en drinken, zelf zijn hooi of kuil in het water soppen. Dit kreeg hij:
Engemycin: 35ml
Rapidexon 2mg/ml: 20ml
Dilaterol 25mcg/ml: 1 x 355ml
Trimediazine Sachet: 20 sachets
Equipalazone Sachet 1g: 6 sachets

Visite 2 na de eerste kuur en behandelingen stak de koorts de dag erna meteen weer op tot 39,8, nog steeds hoesten, geen uitvloeiing. Overigens al de tijd goed gemutst, niet zweten

Re-examination FOC
Swab Respiratory/Virus Screen
Blood Strangles serology

Visite 3 nav 2de onderzoek bloedresultaten
Powdox 100mg Oral Solution: 600ml

Give 60mls orally twice daily

Dit is nu net afgerond deze week en heeft z'n werk heel goed gedaan. Hij hoest alleen soms nog iets bij het eten en het drinken maakt hij ook nog wat raar geluid. Koorts is weg.
Hij is al de tijd goed gemutst geweest, goed gegeten en gedronken (met de rare geluiden dan) maar omdat hij van Nederland naar Engeland is verhuisd, naar een internationale stal (waar alle paarden internationaal vandaan komen) is hij in quarantaine gezet, om te voorkomen dat hij met zijn verminderde weerstand nog iets anders oppikt en andersom dat hij anderen niet aansteekt.

Nu zijn we in de herstel fase, wat adviseren jullie, nog een kuur? hoe de training en beweging enz op te pakken.
We gaan zelf sowieso verder met hoest siroop, stal zo stofvrij mogelijk, lekker veel buiten en frisse lucht en zijn kuil weken.

Door de stal situatie kon hij dus helaas niet het land in en hij is niet gereden de afgelopen periode.
Hij is ZZ zwaar niveau getraind. Onze dochter rijdt Z1 en Z2 met em (in Engeland start je flexibel)

Hij kan in theorie dag en nacht het land in, maar dat heeft ie nog nooit gedaan en doen we liever niet.

Ik hoor graag advies van ervaringen.

Alvast bedankt! +:)+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 11:26 



 
Profiel   

Paard staat nu dus 24/7 op stal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 16:08 



 
Profiel   

zazaza schreef
Paard staat nu dus 24/7 op stal?


Inmiddels niet meer *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 12:40 



 
Profiel   

Ik zou hm detoxen en dan propolis pillen geven door zn voer. Propolis werkt helend van binnenuit. Ik gebruik het ook in zalf vorm op wondjes en bij dit soort dingen ( mijn paard had alles rond dr kaken ontstoken door slecht gebit) geef ik gewoon die pilletjes. Nooit meer gezeur gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 13:36 



 
Profiel   

Haal een bakje yoghurt met probiotica, mengen met appels of honing, want het darmkanaal heeft toch wel wat te verduren gehad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 13:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen