Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Chronisch letsel tussenpezen

 
Profiel   

Maar dan kun je misschien beter pas weer erop gaan zitten, als hij aan de hand goed loopt.
Als hij aan de hand nog niet helemaal goed is, is denk ik zelfs alleen maar stappen onder het zadel te zwaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 20:37 



 
Profiel   

Barbet schreef
Maar dan kun je misschien beter pas weer erop gaan zitten, als hij aan de hand goed loopt.
Als hij aan de hand nog niet helemaal goed is, is denk ik zelfs alleen maar stappen onder het zadel te zwaar.


Dat doen we ook. We gaan er nu absoluut niet op!! Eerst zorgen dat hij weer lekker loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-21 22:51 



 
Profiel   

Afgelopen woensdag weer in de kliniek geweest.
Heel zijn rug nogmaals nagekeken maar niks in te vinden.
Verschillende buigproeven gedaan met de achterbenen en daarop geen reactie, hij liep niet slecht.
Ook aan de longe liep hij niet zo slecht als thuis.

Nu hebben we besloten een week te trainen zodat hij weer belast wordt en dan terug te gaan en ook daar te rijden zodat hun zien wat er dan gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 18:15 



 
Profiel   

Kan het niet zo zijn dat die op adrenaline beter liep? Dat deed mijn haflinger ook. Zijn er echo's gemaakt? Anders weten ze natuurlijk nog steeds niet of het in de pezen zit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 18:40 



 
Profiel   

Spenk schreef
Kan het niet zo zijn dat die op adrenaline beter liep? Dat deed mijn haflinger ook. Zijn er echo's gemaakt? Anders weten ze natuurlijk nog steeds niet of het in de pezen zit..


Dat zou natuurlijk kunnen.
Er zijn na de operatie geen echo's meer gemaakt van z'n pezen. Ik weet zelf niet zo goed meer wat ik moet doen of juist niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 12:10 



 
Profiel   

Spenk schreef
Kan het niet zo zijn dat die op adrenaline beter liep? Dat deed mijn haflinger ook. Zijn er echo's gemaakt? Anders weten ze natuurlijk nog steeds niet of het in de pezen zit..

Is eigenlijk altijd zo op een onbekende plek en nieuwe situatie. Dan toch meer de show/stress mood en minder kreupel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 12:26 



 
Profiel   

Is het geen optie om op een goede bodem.( Denk dat de bak waar je in rijdt vrij mul is?) Eerst eens op te gaan bouwen met stappen? Net zoals een opbouw bij een peesblessure. Met weinig beginnen en als dat goed gaat naar meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 12:27 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
Spenk schreef
Kan het niet zo zijn dat die op adrenaline beter liep? Dat deed mijn haflinger ook. Zijn er echo's gemaakt? Anders weten ze natuurlijk nog steeds niet of het in de pezen zit..


Dat zou natuurlijk kunnen.
Er zijn na de operatie geen echo's meer gemaakt van z'n pezen. Ik weet zelf niet zo goed meer wat ik moet doen of juist niet.

Dat lijkt me heel raar hoe kunnen ze dan zeggen of het mooi genezen is en of die geen last van de pezen heeft? Bij een normale peesblessure zonder operatie maak je ook tig echo's.

Ik zou niet gaan trainen maar beginnen met een echo kans is groot er toch nog (weer) wat zit en het paard uit frustratie zo doet omdat het zo'n pijn heeft.

En dan van daaruit een revalidatie schema gaan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 12:50 



 
Profiel   

Rizette schreef
Is het geen optie om op een goede bodem.( Denk dat de bak waar je in rijdt vrij mul is?) Eerst eens op te gaan bouwen met stappen? Net zoals een opbouw bij een peesblessure. Met weinig beginnen en als dat goed gaat naar meer?


Dat lijkt denk ik zo, de bak is echt niet mul en juist fijn te rijden.
We hebben 2 maanden lang aan de hand gestapt.
Maar erop in stap loopt hij ook niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 12:21 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
Spenk schreef
Kan het niet zo zijn dat die op adrenaline beter liep? Dat deed mijn haflinger ook. Zijn er echo's gemaakt? Anders weten ze natuurlijk nog steeds niet of het in de pezen zit..


Dat zou natuurlijk kunnen.
Er zijn na de operatie geen echo's meer gemaakt van z'n pezen. Ik weet zelf niet zo goed meer wat ik moet doen of juist niet.

Dat lijkt me heel raar hoe kunnen ze dan zeggen of het mooi genezen is en of die geen last van de pezen heeft? Bij een normale peesblessure zonder operatie maak je ook tig echo's.

Ik zou niet gaan trainen maar beginnen met een echo kans is groot er toch nog (weer) wat zit en het paard uit frustratie zo doet omdat het zo'n pijn heeft.

En dan van daaruit een revalidatie schema gaan maken.[/quote]

Ik had ook verwacht dat ze een echo zouden maken (benen had ik al geschoren)
Ik heb er nu over aan het denken om een second opinion bij een andere kliniek aan te vragen. Aangezien ik me in hun adviezen niet kan vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 12:24 



 
Profiel   

Ja dat was bij mij op de kliniek ook gewoon de procedure: Monsteren en echo's maken. Mijn paard heeft / had ontstekingen in de schouder en hals en een tussenpeesblessure. Lijkt me wel verstandig om echo's te maken als je er toch bent. Dan weet je zeker wat er speelt.

Ik was bij Henk geweest van de Lingehoeve. Vond wel echt dat hij een goede procedure hanteerde en weloverwogen een beslissing nam. Het is alleen denk ik niet de goedkoopste kliniek om heen te gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 15:44 



 
Profiel   

De raaphorst is ook een goede voor pezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 15:55 



 
Profiel   

AlphaDaemon schreef
Ja dat was bij mij op de kliniek ook gewoon de procedure: Monsteren en echo's maken. Mijn paard heeft / had ontstekingen in de schouder en hals en een tussenpeesblessure. Lijkt me wel verstandig om echo's te maken als je er toch bent. Dan weet je zeker wat er speelt.

Ik was bij Henk geweest van de Lingehoeve. Vond wel echt dat hij een goede procedure hanteerde en weloverwogen een beslissing nam. Het is alleen denk ik niet de goedkoopste kliniek om heen te gaan...


Na overleg met mijn eigen dierenarts heb ik ervoor gekozen om een second opinion aan te vragen bij de Lingehoeve. De kosten maken me eerlijk gezegd niet veel meer uit, ik ben nu al zo veel kwijt dat ik nu door wil pakken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 20:33 



 
Profiel   

Was een lang dagje gisteren.
Eerst buigproeven gedaan, daar kwam hij natuurlijk niet door. Toen op het harde en zachte gelongeerd daar liep hij ook niet goed op.
Toen hebben ze hem mee genomen, wij mochten helaas niet mee ivm corona regels. ze hebben echo´s en foto´s van beide achterbenen (kogel, sprong, tussenpees, knie) gemaakt . Daar kwam uit ernstige beschadiging op de tussenpees. Dat wisten we natuurlijk al want daar is hij aan geopereerd. Ze hebben ook de SI gewrichten erbij op de echo gezet en daar was een milde beschadiging te zien en lichte artrose.
Ze heeft de SI gewrichten los gemasseerd .
plan van aanpak is nu om te hem op speciaal beslag te zetten zodat hij niet ver door hoeft te zakken en er dus niet steeds aan die pees getrokken wordt. Verder gaat hij nu 30 dagen op pijnstilling en moet ik het rijden licht oppakken, dus 30 min stappen en max 5 min draven. Daarnaast aquatherapie opstarten, om z’n spieren aan te sterken en voor de SI gewrichten. Ook shockwave therapie opstarten voor de tussenpees om te zorgen dat daar alles op gang komt. Verder over 2 weken de fysio laten komen om opnieuw alles los te maken en de SI gewrichten te behandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 12:41 



 
Profiel   

Vandaag voor het eerst bij de aquatraining geweest. Apple liep er zo in, en na een paar keer erdoor heen gelopen te hebben is de band ook even aan gegaan. Dit pakte hij meteen goed op en liep meteen mee!

Verder is Apple vandaag achter beslagen. Voor breed achter smaller. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 22:38 



 
Profiel   

Gisteren hebben we in de grote buitenbak in het zonnetje gereden! Stappen ging goed, wel was Apple wat druk.
Ook een drankje geprobeerd, eerst deed hij even gek en toen na een stukje wilde hij weer trappen met z'n achterbenen. Ik heb even een rondje door gedraafd en toen weer uitgestapt.
Even de volgende keer afwachten hoe het dan gaat.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 23:13 



 
Profiel   

ik heb alles van het begin terug gelezen, pfffh jeejtje wat heb je in een onzekere situatie gezeten!!
heel veel respect hiervoor. hopen dat het het nu naar alle diepe dalen het weer wat mag gaan stijgen !!
ik duim met jullie mee!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-21 23:43 



 
Profiel   

Mellany1511 schreef
ik heb alles van het begin terug gelezen, pfffh jeejtje wat heb je in een onzekere situatie gezeten!!
heel veel respect hiervoor. hopen dat het het nu naar alle diepe dalen het weer wat mag gaan stijgen !!
ik duim met jullie mee!!


Dat is lief, dankjewel!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 21:09 



 
Profiel   

Joh TS, sorry helemaal vergeten te kijken in dit topic. Je was dus bij de Lingehoeve geweest? Hoe is het plan van aanpak zo bij jou ontstaan? Het idee om shockwave therapie te starten, aquatraining en fysiotherapie?

Wanneer ga je terug voor controle?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 16:58 



 
Profiel   

AlphaDaemon schreef
Joh TS, sorry helemaal vergeten te kijken in dit topic. Je was dus bij de Lingehoeve geweest? Hoe is het plan van aanpak zo bij jou ontstaan? Het idee om shockwave therapie te starten, aquatraining en fysiotherapie?

Wanneer ga je terug voor controle?


Het plan van aanpak is door de Lingehoeve gemaakt. Ik kan me daar wel in vinden dus besloten dat te doen!

Ik kan zelf na een maand bellen met de arts om te overleggen of het nodig is om op controle te komen of dat er misschien iets aangepast moet worden of dat het helemaal niet beter is gegaan in de maand...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-21 23:27 



 
Profiel   

Ondertussen heb ik een paar keer gereden. Ik merk verschil, hij loopt niet meer zo schuin als hij eerst liep, en lijkt makkelijker te kunnen lopen.
Als je erlangs staat zie je nog wel dat hij z'n benen schuin eronder plaatst en zich naar voren 'trekt

Helaas mogen we vanwege rhino niet van het terrein af dus helaas geen aquatraining momenteel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 18:17 



 
Profiel   

Helaas liep Apple de afgelopen 2 dagen erg slecht. Vooral de draf, hij wilt ook echt niet draven...

Morgen maar even overleggen met de artsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 15:45 



 
Profiel   

Och jeetje, ik las mee maar het gaat dus nog niet helemaal de goede kant op. Ik hoop voor je dat het gaat verbeteren. Hoe sta je er zelf in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 15:49 



 
Profiel   

Earth schreef
Och jeetje, ik las mee maar het gaat dus nog niet helemaal de goede kant op. Ik hoop voor je dat het gaat verbeteren. Hoe sta je er zelf in?


Het leek vorige week de goede kant op te gaan maar nu ik hem iedere dag belast wat moest van de arts lijkt hij alleen maar slechter te worden.
Ik begin wel te denken nu van hoe lang moet ik nog door gaan en hem blijven plagen met rijden wat hij echt niet fijn vind.
En de pijnstilling helpt ook niet genoeg. Hij heeft dus echt pijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-21 16:14 



 
Profiel   

ik heb vanochtend contact gehad met de dierenarts nadat ze het filmpje heeft gezien.
Ze gaf 2 opties, optie 1 is om pijnstilling te verhogen en te kijken hoe hij dan gaat lopen (ze verwacht weinig verschil)
Optie 2 is om hem een tijd op de weide te zetten en te kijken wat hij over een tijd doet. Wel is het van belang dat hij niet op een vette wei staat want ze is bang voor de kilo's die dan eraan gaan komen.
Ik stelde voor om werken aan de hand te gaan doen, dit vind ze een goed idee, zodat hij leert hoe hij z'n benen moet gebruiken zonder dat er gewicht op zit en ook nog balans moet houden enzo.
Dit niet te vaak per week zodat hij wel tot rust kan komen.
Na een paar maanden aquatraining opstarten en dan vanuit daar weer opbouwen.
Mijn keuze is optie 2. Nog meer pijnstilling om er perse mee te moeten rijden vind ik niet oké...

Ik ben ondertussen echt radeloos, waar doe ik nog goed aan? Ik zou dus nu weer een andere stalling moeten zoeken...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 20:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen