Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:56

Tja, het is echt aftasten en soms moet je inderdaad iets over de comfortabele grens om verder te komen. Ik had het zelf nooit bedacht, maar bij die van mij heeft cranio sacraal en acupressuur ook geholpen om het echte scherpe randje eraf te helpen. Van de osteo kreeg ze juist iedere keer een terugvalletje incl pain face en tandenknarsen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 23:57

Phonix schreef:
Mijn paard moest heel goed opwarmen. Wilde niet graag wijken of achteruit gaan. Vond het heel moijlijk om de achterhand te activeren en onderzetten.


Deze symptomen had ik dus ook.

Tancreda4

Berichten: 24032
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:00

Tessebes schreef:
Tja, het is echt aftasten en soms moet je inderdaad iets over de comfortabele grens om verder te komen. Ik had het zelf nooit bedacht, maar bij die van mij heeft cranio sacraal en acupressuur ook geholpen om het echte scherpe randje eraf te helpen. Van de osteo kreeg ze juist iedere keer een terugvalletje incl pain face en tandenknarsen.


Osteo kan idd soms even too much zijn. De echte staak klachten zijn bij ons ook na een osteo behandeling ontstaan. Nu is ze behandeld op advies van de da. Eind van de maand weer een afspraak.

We gaan het zien. Gisteren gewandeld op het strand, daar was ze happy en in haar element. Vandaag in de bak weer wat draf gevraagd maar dat is wel echt een bevalling, maar ze heeft wel wat rondjes gedaan en leek ook Ietsjes meer te kunnrn loslaten. Fingers crossed.

Tancreda4

Berichten: 24032
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:15

Hoe gaat het met jullie paarden?

Draven blijft een moeizaam verhaal... Donderdag is ze echt compleet uit haar panty te gaan, blijkbaar had ze het even nodig :) Salto's, steigeren, vliegen... wat nou pijn := Ik was bang dat ze naderhand weer minder zou zijn, maar na een dagje wandelen (vrijdag) en een dagje vrij (za) ging ze gisteren best fijn aan de dubbele longe. Met aandraven nukkig en wat bokjes, maar niet het steeds stilstaan en ook redelijk snel doordraven zonder steeds eruit te vallen. Ik hoop dat dit het begin is van een betere periode *fingers crossed*

04Sanne04

Berichten: 6
Geregistreerd: 21-03-22

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 14:54

Hey, ik ga even mee lezen met dit topic. Mijn pony heeft ook SI gewricht klachten. Weet iemand goede oefeningen om te doen? Ook om de rugspieren en buikspieren te trainen.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 00:11

Anderhalf jaar begon ik met dit topic, omdat mijn paard gekke signalen af gaf. Het was iets heel kleins, af en toe en halve hoef verschil tussen links en rechts in draf. In galop sprong hij omhoog ipv naar voren. De voorwaarde, zoals een goed passend zadel, regelmatig behandeld etc waren op orde. Toch voelde het niet goed. Ik heb hem in laten spuiten en regelmatig laten behandelen. Het struikelen ging niet over, werd wel beter.

Afgelopen woensdag was mijn paard niet helemaal zuiver met links achter. Hij had gek gedaan bij m’n bijrijder in de roundpen. Doet hij wel eens vaker, dus ik was niet echt gelijk onder de indruk. Zijn onzuiverheid was minimaal, maar voor mij wel voelbaar onder het zadel. Het werd iets beter als hij elke dag bewoog. Echter bleef hij bij de eerste keer aandraven niet zuiver. Ook niks niet zichtbaar, alleen voelbaar. Een stukje draf en het was weg. Galop en stap volledig zuiver. Op advies van de kliniek eerst laten behandeld door de Chiroprakter. Ik moet nu 2 weken wachten, als hij nog steeds niet zuiver is dan moet ik naar de kliniek. Hij is al eerder ingespoten. Ik merk qua beweging meer verschil, struikelen is weg, maar hij blijft niet zuiver bij de eerste drafpassen en is totaal z’n balans kwijt met z’n hoofd hals houding. Ook is hij narrig met het zadel (die is in januari nagekeken). Hoe zagen jullie periode na de Chiro eruit? Hadden jullie ook nog na een behandeling klachten? Of wat lieten de paarden zien?

HeyLia

Berichten: 23
Geregistreerd: 15-08-20

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:10

@Gizeppe Mijn paard is na de behandeling van de Chiro bijna 2 weken uitbalans. Haar schouders zijn dan ook scheef en het zadel ligt dan dus ook niet goed. De 1e x schrok ik daar erg van maar inmiddels weet ik dat het zo is. In december nog een behandeling laten doen en de dierenarts hij zei dat hij een paar dingetjes gedaan had maar nog steeds 1,5 week gelongeerd en toen was het pas goed. En ik weet ook niet of ik nog een keer de chiro afspreek blijkbaar reageert ze er best heftig op. Dus de volgende x maar fysio ofzo. Dus ik weet niet hoelang het geleden is dat de chiro bij je paard is geweest. En als je achter hem staat is dan ook alles recht bekken en schouders?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 11:54

HeyLia schreef:
@Gizeppe Mijn paard is na de behandeling van de Chiro bijna 2 weken uitbalans. Haar schouders zijn dan ook scheef en het zadel ligt dan dus ook niet goed. De 1e x schrok ik daar erg van maar inmiddels weet ik dat het zo is. In december nog een behandeling laten doen en de dierenarts hij zei dat hij een paar dingetjes gedaan had maar nog steeds 1,5 week gelongeerd en toen was het pas goed. En ik weet ook niet of ik nog een keer de chiro afspreek blijkbaar reageert ze er best heftig op. Dus de volgende x maar fysio ofzo. Dus ik weet niet hoelang het geleden is dat de chiro bij je paard is geweest. En als je achter hem staat is dan ook alles recht bekken en schouders?


Bij mij is het twee weken geleden. M’n paard is alleen echt heel slecht gaan lopen. Ik ga 5 april naar de kliniek met hem.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:59

Mijn pony is 4 weken geleden ingespoten. Eerste week dagelijks 20 minuten aan de had gestapt. 2de week dagelijks 20 minuten stap draf voor de wagen, 3de week 4 x warming up voor de wagen, hij ging goed tot eind derde week,toem is de hoefsmid ook geweest Is er ervaring met terugval na enkele weken?

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 14:04

Spaikey schreef:
Mijn pony is 4 weken geleden ingespoten. Eerste week dagelijks 20 minuten aan de had gestapt. 2de week dagelijks 20 minuten stap draf voor de wagen, 3de week 4 x warming up voor de wagen, hij ging goed tot eind derde week,toem is de hoefsmid ook geweest Is er ervaring met terugval na enkele weken?


Ik heb nooit een terugval gehad. Echter heb ik wel na enige tijd weer laten behandelen door de Chiro. Meestal was dat na een maandje ongeveer, wanneer hij weer was ingespoten.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 14:30

Die van mij heeft laatst een cranio sacraal behandeling gehad (voor het eerst, stalgenoot doet de opleiding) en na ruim 3 jaar weer de eerste sessie aquatraining.

Ze was al fijn. Maar ik wist niet dat ze nog zoveel beter kon worden. Vooral merkbaar in de buiging/souplesse van het geheel. Veel meer beweging achterin.

Ik had die hoop eerst niet. Kon lekker rijden hoor. Maar na de behandeling van de cranio was ze echt een vaatdoek. :+ heeft een week geduurt godzijdank.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 15:14

Bedankt!

Tancreda4

Berichten: 24032
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 16:35

Hier gaat het nog niet echt super. Het opbouwen vond ik tegenvallen dus ipv aan longe proberen te laten draven het bij wandelen gehouden. Maar de spieren vliegen eraf en ze is best instabiel in de knieën etc. Ze is zaterdag uitgebreid behandeld met massage en infrarood en nu kijken of ik er een beetje spier op kan krijgen. Gisteren er na 2 maanden even zonder zadel op gegaan maar ze is heel wiebelig dus het gehouden bij een paar rondjes stap. Wat oefeningen aan de hand gedaan als schouder voor, Travers etc.

Als iemand nog tips heeft voor spieropbouw voor de achterhand zonder te zwaar voor de artrose, dan hoor ik het graag :)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:04

Wat vond je dan tegenvallen aan de longe? Die van mij liep het eerste half jaar ook beroerd aan de longe. Echt de eerste rondjes beter niet kijken. Maar wat dat betreft moet ze haar lichaam ook opnieuw leren vertrouwen.

Phonix
Berichten: 1097
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 19:05

Ik heb mijne geleerd om te draven aan de hand en zo kon ik zijn spieren opbouwen. Heb wel heel veel tijd gekost hoor.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:32

Ik heb hem vandaag weer aan de longe gehad en hij viel mij niet tegen, ga nu rustig opbouwen weer.

Bielsje

Berichten: 1389
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:27

Gizeppie schreef:
Hoe zagen jullie periode na de Chiro eruit? Hadden jullie ook nog na een behandeling klachten? Of wat lieten de paarden zien?


Niet helemaal relevant want die van mij is ingespoten maar de klachten (ontsteking) waren een gevolg en niet de oorzaak. Het inspuiten is bijna een jaar geleden geweest, daarna chiropractor en dat was niet heel grappig... Na de behandeling standaard minimaal 2 dagen op de metacam omdat hij echt veel last had.

Ik heb nu iemand anders gevonden die is opgeleid in duitsland en daar pakken ze het schijnbaar anders aan. Ze gebruikt vrijwel geen kracht, laat het paard veel zelf doen als in tegendruk geven (ze leren ook nadenken over hun eigen lijf wat best ingewikkeld is in het begin :') ) en na 4x alleen de voor- of achterkant te hebben behandeld, kan ze hem nu helemaal behandelen en heb ik geen hersteltijd. De dag erna stap ik op en rij ik op een blij paard weg. Wereld van verschil!

Tancreda4

Berichten: 24032
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:30

Tessebes schreef:
Wat vond je dan tegenvallen aan de longe? Die van mij liep het eerste half jaar ook beroerd aan de longe. Echt de eerste rondjes beter niet kijken. Maar wat dat betreft moet ze haar lichaam ook opnieuw leren vertrouwen.


Het niet willen viel mij tegen. Het gevecht en het pushen om haar aan het draven te krijgen en te houden. Er zat wel iets verbetering in, iets minder staken en ze werd wel iets beter, maar het zo door pushen terwijl ze echt niet wilt vind ik echt een ding. Wie doe ik daar een plezier mee? Dus minder focus op het longeren gelegd. Ze had ook in het hek gehangen en paar dagen 'stal rust' gehad en langzaam opbouwen ivm een pees. Het longeren gaat nu wel iets beter, ze draaft beter aan, wat ruimer en wisselt nu ook wat hoofdhouding ipv alleen krampachtig met kop naar beneden draven. Maar na wat rondjes wilt ze toch weer stoppen vaak.

Nu de spieren er af zijn gevlogen helpt dat ook niet natuurlijk.... Vandaar dat ik ook (juist) op andere manieren bezig wil met dr. Longeren is meestal simpelweg te veel (en te moeilijk / stom aldus zij).

Nu toch proberen meer op te pakken en proberen wat sterker en gespierder te maken, zonder dat het alleen maar een gevecht wordt. Dus ook veel afwisseling. En met een scherp oog dat het niet teveel is (mentaal en fysiek)

Spaikey schreef:
Ik heb hem vandaag weer aan de longe gehad en hij viel mij niet tegen, ga nu rustig opbouwen weer.


Fijn dat het vandaag wel oké leek!

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 20:59

Hebben jullie paarden baat bij het geven van een supplement ter ondersteuning?

Phonix
Berichten: 1097
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 07:45

Ja, ik gaf HorseFlex glucosamine en dat werkte echt heel goed.

Tancreda4

Berichten: 24032
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:09

Ik geef CartiAid senior nu en ga later over naar Synergie als dat gaat. In senior zit duivelsklauw, de andere niet. Is van nutripower. Ik hoop dat het wat helpt, dat idee heb ik wel. Ik heb voor deze gekozen omdat er ook collageen II inzit.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 20:23

Spaikey schreef:
Hebben jullie paarden baat bij het geven van een supplement ter ondersteuning?


Jazeker. Ik geef joint power.

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:39

Gizeppie schreef:
HeyLia schreef:
@Gizeppe Mijn paard is na de behandeling van de Chiro bijna 2 weken uitbalans. Haar schouders zijn dan ook scheef en het zadel ligt dan dus ook niet goed. De 1e x schrok ik daar erg van maar inmiddels weet ik dat het zo is. In december nog een behandeling laten doen en de dierenarts hij zei dat hij een paar dingetjes gedaan had maar nog steeds 1,5 week gelongeerd en toen was het pas goed. En ik weet ook niet of ik nog een keer de chiro afspreek blijkbaar reageert ze er best heftig op. Dus de volgende x maar fysio ofzo. Dus ik weet niet hoelang het geleden is dat de chiro bij je paard is geweest. En als je achter hem staat is dan ook alles recht bekken en schouders?


Bij mij is het twee weken geleden. M’n paard is alleen echt heel slecht gaan lopen. Ik ga 5 april naar de kliniek met hem.


Hoe is dat afgelopen?

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 19:19

Ik volg hier even. Mijn paard heeft onlangs de diagnose si artrose met botvergroeiing gekregen. Was nog niet zadelmak (wel zadelmak gekocht :n ) . Hij hoeft qua training niet veel meer bij mij, doe wat tricktraining en grondwerk en wandelen. Hij is te goed en blij nog om in te slapen, dus staat nu op de wei met vriendjes, maar vind werken voor de mens fantastisch. Hij heeft dus wel echt uitdaging nodig. Ik volg om ideeen op te doen wat voor hem goed zou zijn. Weet iemand bijvoorbeeld een aquatrainer in west - brabant?

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 20:11

YentlShots schreef:
Ik volg hier even. Mijn paard heeft onlangs de diagnose si artrose met botvergroeiing gekregen. Was nog niet zadelmak (wel zadelmak gekocht :n ) . Hij hoeft qua training niet veel meer bij mij, doe wat tricktraining en grondwerk en wandelen. Hij is te goed en blij nog om in te slapen, dus staat nu op de wei met vriendjes, maar vind werken voor de mens fantastisch. Hij heeft dus wel echt uitdaging nodig. Ik volg om ideeen op te doen wat voor hem goed zou zijn. Weet iemand bijvoorbeeld een aquatrainer in west - brabant?


Oei vervelend. Is hij te slecht om te rijden?

In Asten zit Noor en Patrick.