Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 12 [ 285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Plaats een nieuw onderwerp

Ingespoten SI gewricht, na hoe lang resultaat?

 
Profiel   

Saaams schreef
YentlShots schreef
Ik volg hier even. Mijn paard heeft onlangs de diagnose si artrose met botvergroeiing gekregen. Was nog niet zadelmak (wel zadelmak gekocht :n ) . Hij hoeft qua training niet veel meer bij mij, doe wat tricktraining en grondwerk en wandelen. Hij is te goed en blij nog om in te slapen, dus staat nu op de wei met vriendjes, maar vind werken voor de mens fantastisch. Hij heeft dus wel echt uitdaging nodig. Ik volg om ideeen op te doen wat voor hem goed zou zijn. Weet iemand bijvoorbeeld een aquatrainer in west - brabant?


Oei vervelend. Is hij te slecht om te rijden?

In Asten zit Noor en Patrick.

Paard vertelt van wel en de dierenartsen bevestigen dat. Je hebt te maken met een paard wat waarschijnlijk tijdens het zadelmak maak proces bij de vorige eigenaren dit heeft opgelopen en dus zit het ook tussen zijn oren. Zou hij met behandelingen etc zo goed te krijgen zijn dat hij pijnvrij is, moet je zijn koppie ook nog weten te overtuigen dat het geen pijn gaat doen. Aangezien de dierenartsen zo’n 30% kans gaven om de behandelingen te laten slagen, heb ik gekozen om hem niet meer zadelmak te maken.

Pat en Noor ken ik inderdaad. Goede vriendin van mij heeft les van hun en heeft een paard van haar bij hun in revalidatie gehad. Ik twijfel nog om daar eens langs te gaan om haar te laten kijken naar wat haar bevindingen zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 08:51 



 
Profiel   

@moossie90

Chablis is opnieuw ingespoten. Ik heb twee maanden niet gereden, omdat m’n zadel aangepast moest worden (spier verloren). Hij is nu weer rat en heeft plezier in dingen doen. Ik doe wel rustig aan met hem. Ik merk wel dat de artrose erger is geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 19:44 



 
Profiel   

HeyLia schreef
@Gizeppe Mijn paard is na de behandeling van de Chiro bijna 2 weken uitbalans. Haar schouders zijn dan ook scheef en het zadel ligt dan dus ook niet goed. De 1e x schrok ik daar erg van maar inmiddels weet ik dat het zo is. In december nog een behandeling laten doen en de dierenarts hij zei dat hij een paar dingetjes gedaan had maar nog steeds 1,5 week gelongeerd en toen was het pas goed. En ik weet ook niet of ik nog een keer de chiro afspreek blijkbaar reageert ze er best heftig op. Dus de volgende x maar fysio ofzo. Dus ik weet niet hoelang het geleden is dat de chiro bij je paard is geweest. En als je achter hem staat is dan ook alles recht bekken en schouders?


Chablis is ingespoten op 5 april. De eerste 8 weken heb ik alleen gelongeerd, omdat m’n zadel niet goed lag. Hij is wel zuiver nu. Ik wil na een maand rijden de Chiro weer laten komen (in overleg met de dierenarts).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-22 19:47 



 
Profiel   

Hier heeft het goed uitgepakt met het inspuiten.
We zijn weer volop in training en zelfs de eerste mennen dressuurwedstrijd klasse Z al gestart en 2 x winst behaald!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-22 21:04 



 
Profiel   

Zijn er hier ervaringen met vaker inspuiten? Kan dat na een x tijd? Hoelang zat er tussen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 10:44 



 
Profiel   

Ja, dat kan. Her houdt wel een keer op met hoe vaak je kan herhalen, maar vooral als het steeds sneller moet. Hier wisselde het met hoe lang er tussen zat. Eerst ruim een jaar, maar dat werd steeds sneller tot het geen effect meer had en toen is hij ook ingeslapen. Maar die mankeerde veel meer dingen en was al van bekend dat het uiteindelijk klaar zou zijn. Maar het is wel zo'n 6 jaar uitgesteld uiteindelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 10:55 



 
Profiel   

Bedankt voor je bericht. Dat geeft mij wel weer wat moed voor de toekomst, dat ik dr eventueel nog wel op die manier zou kunnen helpen als dat nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 20:20 



 
Profiel   

Tancreda4 schreef
Zijn er hier ervaringen met vaker inspuiten? Kan dat na een x tijd? Hoelang zat er tussen?


Yes!
Ik heb hem nu 2 keer laten inspuiten. Tussen de twee momenten zat 1,5 jaar. Bij mij heeft het echt geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 17:06 



 
Profiel   

Ik heb die van mij sinds +/- november 2019 gediagnostiseerd.
Zij is 2 keer ingespoten.
De laatste keer rond sep 2020.

Zij heeft dit jaar een controle echo gehad en daaruit blijkt geen enkele verandering of verslechtering. Daar was ik wel heel blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 17:12 



 
Profiel   

Mijne is 13 oktober ingespoten, lichte artrose in rechter SI gewricht. Hopelijk gaat het de mijne ook goed helpen…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-22 19:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 12 [ 285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen