paard met koorts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 13:04

Nu 2 dagen hele pil prascent (dat zal nog geen uitwerking hebben).

Ik heb een andere deken op gedaan..... hij had 250 gram op, niet klam niet zweten niks. Zonder deken is hij eerdere jaren wat koliekerig geweest met temperatuur wisselingen. Nu heeft hij 100 gram op.

Hopelijk blijft het goed gaan.

joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 10:55

Hier gaat het nog steeds goed. Temperatuur blijft in orde, heb wel het idee dat hij iets minder aan het drinken is dus daar moet even naar kijken hoe dat weer aantrekkelijk te maken. Zijn mest is niet meer allemaal kleine bolletjes, maar soms een grotere bol van allemaal kleine bolletjes. Heb in elk geval al wat olie in zijn voer gedaan.

Dierenarts wilde toch de cushing test doen, heb gevraagd of de uitslag niet anders is ivm verhoging. Hij zegt van niet. Vandaag de uitslag gekregen en de acth was 13,9 mooi laag. Dat was op een halve pil dus.

Gisteren heb ik de deken even af gehaald om te kijken hoe hij eruit zag. Nou gewoon fluffy :+ Moest alleen lachen met de buurman. Die komt langs gereden, hij kijkt "heb je een nieuwe?" euhh nee hoor alleen de deken even eraf gehaald. Tja dan staat er ineens een schimmel in de wei ipv van een bruine of zwarte :Y)

Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: paard met koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:29

Als hij wat minder drinkt, lekker wat appelsap door het water doen :j Maakt het meteen een stuk aantrekkelijker.

Wel fijn dat de temperatuur in orde blijft. Hopen dat het zo blijft :knuffel:

joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: paard met koorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 10:35

Het gaat nog steeds goed (klopt af). Hij is wel wat aan het hoesten dus hij krijgt nu een hoestsiroop, hij vind het heerlijk aangezien hij deze door de muesli krijgt. Gisteren kreeg ik een appje dat hij wel erg wakker was. Hij was aan het rennen door de bak, hij zag alles wat voorbij kwam. Goedzo opa :D .

Anoniem

Re: paard met koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 19:48

Ik heb net de dierenarts bij mijn shetlander van 1,5 jaar gehad. Hij liep tot vrijdag samen met mijn andere pony in de wei. Toen ik vrijdagochtend hooi en brokjes kwam brengen, bleef hij in een hoek staan. Ik dacht gelijk dit is niet goed, normaal komt hij in galop naar me toe. Ik heb ze naar huis gehaald ook omdat het weiland erg nat was. Dacht dat hij misschien wat oververmoeid was omdat hij niet had kunnen / willen liggen omdat het zo hard had geregend die nacht. Ze hadden overigens wel een regendeken op. Eenmaal bij huis viel het me op dat hij heel veel lag, niet wilde spelen maar wel zo nu en dan bij de hooibak of waterbak stond. Gisteren leek het wat beter te gaan maar vandaag was hij weer zo stilletjes. Toen ik de temperatuur ging meten schrok ik me dood. 40,1 graden! Gelijk de dierenarts gebelt. Deze kon niet verklaren waarom hij koorts heeft. Hij hoest niet, geen snotneus, longen klonken goed, darmen klonken goed, geen tekenen van hoefbevangenheid. Echt een raadsel. Het enige wat mij opviel is dat hij best veel gaapt. Ik dacht aan maagzweren maar gezien de manier waarop hij gehouden wordt is die kans niet zo groot. Bovendien krijgen ze daar volgens mij geen koorts van? Hij heeft 2 spuiten gehad en verder is het afwachten. Daar ze 24/7 buiten lopen heb ik hem een dikkere deken op gedaan en van de schuilstal tijdelijk even een box gemaakt met een dikke laag str erin. Nu maar hopen dat hij snel opknapt.

joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: paard met koorts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 21:48

Orchidee14 ben benieuwd hoe het bij jou gaat aflopen. Hopelijk weer snel fit.

Anoniem

Re: paard met koorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:10

Vanochtend was zijn temperatuur weer normaal. Hij heeft zijn brokjes goed gegeten en toonde zelfs alweer wat verzet met de temperatuur opnemen. Hij oogt ook fitter. Nu maar hopen dat het zo blijft.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:24

Gelukkig!

Hier gaat het ook goed, na stoppen met de quadrisol koortsvrij gebleven gelukkig en weer rustig aan het opbouwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:39

Nouvel schreef:
Gelukkig!

Hier gaat het ook goed, na stoppen met de quadrisol koortsvrij gebleven gelukkig en weer rustig aan het opbouwen



Hij is nog niet het brutale hengstje van weleer maar hij loopt weer wat meer rond, ligt minder vaak en is wel weer nieuwsgierig. Slobber ging nog niet van harte maar dat kan ook komen doordat er zandweg doorheen zit. Temperatuur was vanmiddag nog steeds goed dus ik hoop dat hij het ergste heeft gehad.