Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 31 van de 34 [ 829 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Extreme stress bij pony, ten einde raad..

 
Profiel   

ikke schreef
judithM schreef
Vind ik altijd zo'n raar gedoe, stallen open en gaan....snap best dat als er 20 naar buiten moeten dat dat een hoop werk is maar ik zou er niet blij van worden als mijn paard zo naar buiten gedaan wordt. Ook de gevaren van struikelen en uitglijden zijn groter.

Ik ben al 30 jaar niet anders gewend en behalve een enkele notoire shopper daar nooit problemen van gezien.

Maar op de plekken waar dat gebeurde was ook altijd voldoende eten op de wei/paddock. Dus ja, de paarden wilden best naar binnen want ze wisten dat er eten in de bak zat maar nooit dingen zien gebeuren die gevaarlijk zijn. Het ging op geen enkele plek met donder en geweld naar binnen. Sterker: op de huidige stal gaan sommigen eerst net buiten het hek grasjes staan trekken en moet je even aandringen voordat ze doorlopen.

Op mijn vorige stalling deden ze dat ook.Bij het naar binnen gaan gingen ze dan vaak in de verkeerde boxen staan en ook wel met 2 in 1 box.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 17:50 



 
Profiel   

Iilssx schreef
Ik denk dat het voor veel paarden best kan maar ik heb wel in de laatste maanden gemerkt dat dit voor mijn pony echt niet werkt. Vandaar dat ik hem aan de hand binnen en buiten zet.



maar nog een keer de vraag.
word dat dan vanuit stal niet aangeboden, dat ze even om stress te beperken hem aan de hand buiten zetten?
denken ze niet even met je mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 18:13 



 
Profiel   

ellepel schreef
Iilssx schreef
Ik denk dat het voor veel paarden best kan maar ik heb wel in de laatste maanden gemerkt dat dit voor mijn pony echt niet werkt. Vandaar dat ik hem aan de hand binnen en buiten zet.



maar nog een keer de vraag.
word dat dan vanuit stal niet aangeboden, dat ze even om stress te beperken hem aan de hand buiten zetten?
denken ze niet even met je mee?


Hij was de eerste tijd heel gefocust op mij. Morgen gaan we proberen dat de staleigenaar hem buiten zet. Hopelijk gaat dat goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 21:33 



 
Profiel   

judithM schreef
Vind ik altijd zo'n raar gedoe, stallen open en gaan....snap best dat als er 20 naar buiten moeten dat dat een hoop werk is maar ik zou er niet blij van worden als mijn paard zo naar buiten gedaan wordt. Ook de gevaren van struikelen en uitglijden zijn groter.


20, nee meer dan 50 hier :+
Ja het is veel werk, maar het is het waard... Hoef ik niet alleen te doen, ik zet er als ik werk iets van 25 buiten :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 22:47 



 
Profiel   

ikke schreef
judithM schreef
Vind ik altijd zo'n raar gedoe, stallen open en gaan....snap best dat als er 20 naar buiten moeten dat dat een hoop werk is maar ik zou er niet blij van worden als mijn paard zo naar buiten gedaan wordt. Ook de gevaren van struikelen en uitglijden zijn groter.

Ik ben al 30 jaar niet anders gewend en behalve een enkele notoire shopper daar nooit problemen van gezien.

Maar op de plekken waar dat gebeurde was ook altijd voldoende eten op de wei/paddock. Dus ja, de paarden wilden best naar binnen want ze wisten dat er eten in de bak zat maar nooit dingen zien gebeuren die gevaarlijk zijn. Het ging op geen enkele plek met donder en geweld naar binnen. Sterker: op de huidige stal gaan sommigen eerst net buiten het hek grasjes staan trekken en moet je even aandringen voordat ze doorlopen.


Ik ken iemand die NAH heeft opgelopen doordat een paard plots de verkeerde stal in stormde, dus ik ben er ook niet zo fan van :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 23:16 



 
Profiel   

hoe is het gegaan, heeft Max hem zelf buiten gezet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-21 19:51 



 
Profiel   

Het buiten en binnen zetten gaat goed :) Hij is heel relaxed. We hebben morgenmiddag les met rijden. Met rijden is hij soms wel wat angstig in de bak maar mijn instructrice kan me daar goed mee helpen, vooral geluiden tegen de bakwand aan zijn erg creepy

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 18:32 



 
Profiel   

wat fijn!
je hebt het hartstikke goed aangepakt zo +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 18:36 



 
Profiel   

Staat hij buiten wel bij de anderen of alleen?
Het is me niet helemaal duidelijk omdat ik hem steeds alleen in de bak die staan.

Fijn dat de stalhouder hem buiten kon zetten vandaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 20:36 



 
Profiel   

monsera schreef
Staat hij buiten wel bij de anderen of alleen?
Het is me niet helemaal duidelijk omdat ik hem steeds alleen in de bak die staan.

Fijn dat de stalhouder hem buiten kon zetten vandaag.


Waar zie je dat? Hij staat nu bij de anderen in de paddocks. Niet in de bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 21:14 



 
Profiel   

Op blz 27 staat een filmpje in de bak alleen en op blz 28 een foto op gras ook alleen. Ook eerdere beelden zag ik hem alleen dus ik vroeg het me af.

Maar fijn dat hij samen staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 23:36 



 
Profiel   

monsera schreef
Op blz 27 staat een filmpje in de bak alleen en op blz 28 een foto op gras ook alleen. Ook eerdere beelden zag ik hem alleen dus ik vroeg het me af.

Maar fijn dat hij samen staat.


Ja dat waren momenten dat ik hem uit de stal of wei had gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 23:50 



 
Profiel   

Nou, nog wat opvoedkundige mankementjes maar daar wordt aan gewerkt, maar verder heb ik wel het idee dat het wel goed gaat toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 00:26 



 
Profiel   

Devic schreef
Nou, nog wat opvoedkundige mankementjes maar daar wordt aan gewerkt, maar verder heb ik wel het idee dat het wel goed gaat toch?


Ja klopt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 10:07 



 
Profiel   

Gaat nog steeds goed, trigger lijkt te zijn dat wanneer andere paarden buiten gaan rennen ook al is het spelend. Hij hier heel angstig van wordt, met de sneeuw hadden de paardjes het natuurlijk koud en begonnen de jaarlingen te rennen en wat deed meneer begon dus weer met hard rennen. Rustig blijven staan en hij stopte na 2 min weer, was 2 dagen terug, heeft het niet weer gedaan sinds dien. Ik kon hem er dit keer vrij snel uit krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 22:09 



 
Profiel   

Zet je stalhouder hem nu buiten of doe je dit nog steeds zelf? Wel fijn dat je enigszins een idee krijgt waar het gedrag vandaan komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 22:22 



 
Profiel   

Devic schreef
Zet je stalhouder hem nu buiten of doe je dit nog steeds zelf? Wel fijn dat je enigszins een idee krijgt waar het gedrag vandaan komt.


Nee dat doet de staleigenaar nu weer, gaat nog steeds hele tijd verder goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 22:40 



 
Profiel   

Een paard kan met dit weer zeker ook gewoon een keer gaan rennen, ik zou er niet gelijk wat achter zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 00:12 



 
Profiel   

Dat is absoluut waar maar ik kan me in de situatie van ts voorstellen dat iedere uitspatting toch enige aanleiding tot stress geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 00:38 



 
Profiel   

Weer even een update. Hij is de laatste paar dagen weer erg moeilijk buiten te zetten. Begint weer met rondjes om je heen te draaien, dit probeer ik dan heel erg te beperken door hem stil te zetten als dat lukt. Dan begint hij vaak met zijn voorbenen te slaan omdat ik hem dan uit zijn comfortzone haal. Ik loop dan met hem aan het touw mee tot de voerbak en wacht tot hij wat rustiger wordt en klik hem dan los maar dan gaat hij alsnog 2/3 min rennen en stopt dan wel weer. Misschien moet ik er idd niks achter zoeken maar ik wil liever dat gedrag voor zijn in plaats van straks weer een hele escalatie te hebben. naar binnen met hem aan de hand gaat wel heel goed. Het is puur het buiten zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 17:09 



 
Profiel   

Nu was het ook wel erg koud de laatste week, daar is hij misschien ook extra fris door? Hoe gaat het met rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 17:56 



 
Profiel   

Opzich is het niet heel gek, hier gaan bijna alle paarden zodra ze de wei op gaan ook een aantal sprintjes trekken, bokken gek doen voor ze gaan eten en rollen. Maar ik snap wel dat je er de kriebels van krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 17:58 



 
Profiel   

Devic schreef
Nu was het ook wel erg koud de laatste week, daar is hij misschien ook extra fris door? Hoe gaat het met rijden?


Met rijden is hij wel erg druk de laatste tijd. Veel wegspringen en schrikken van geluiden. Dit heeft hij altijd in de winter wel wat meer, maar is nu wel extremer dan vorig jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 18:48 



 
Profiel   

Het rennen is wel op de manier hoe hij op de filmpjes ook deed alleen dan minder lang en iets rustiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 18:48 



 
Profiel   

Oei. Zou niet mooi zijn als het oude gedrag terug kwam..

Misschien kan je hem wat minder krachtvoer geven en zoveel mogelijk buiten laten zodat hij geen energie teveel heeft?

En zelf de rust erin houden en de spanning bij hem niet verhogen door teveel corrigeren van gedram zegmaar.
Hoe gaat het met het buitenzetten door diegene die dat nu wel eens voor je doet?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 19:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 31 van de 34 [ 829 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen