Extreme stress bij pony, ten einde raad..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
frensje
Berichten: 725
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:04

Wat ontzettend naar voor je pony en voor jou om je pony zo te zien. Hopelijk levert het bezoek van de da wat op.

Sure_lee

Berichten: 10426
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Extreme stress bij pony, ten einde raad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:08

Ik hoop dat de DA wat duidelijkheid kan geven TS. Lijkt me verschrikkelijk om je pony zo te zien doen.

Nu schrok ik ook wel van de hoogspanningsmasten op je filmpje. Ik heb daar zelf enorme last van als ik daar dicht in de buurt kom. Maar genoeg mensen en paarden die daar gewoon goed op gaan.
Mocht de DA geen oorzaak kunnen vinden dan zou ik toch proberen hem daarbij weg te halen.

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:08

Sure_lee schreef:
Ik hoop dat de DA wat duidelijkheid kan geven TS. Lijkt me verschrikkelijk om je pony zo te zien doen.

Nu schrok ik ook wel van de hoogspanningsmasten op je filmpje. Ik heb daar zelf enorme last van als ik daar dicht in de buurt kom. Maar genoeg mensen en paarden die daar gewoon goed op gaan.
Mocht de DA geen oorzaak kunnen vinden dan zou ik toch proberen hem daarbij weg te halen.


Offtopic maar gewoon nieuwsgierig; wat merk jij hier van dan?

Sure_lee

Berichten: 10426
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Extreme stress bij pony, ten einde raad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:16

Ik krijg met name een heel erg drukkend gevoel in mijn hoofd. Een aantal keren gehad dat ik aan het buiten rijden was en echt enorme druk voelde. En ik maar niet snappen waarom, totdat ik dus ineens zo'n mast zag staan langs het pad waar ik reed. Ik moet er wel echt dichtbij in de buurt zijn wil het echt heel vervelend worden.
Het trekt gelukkig wel weer gewoon weg als ik verder van de mast verwijderd ben.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Extreme stress bij pony, ten einde raad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:32

Ik heb alles bij gelezen, wat ontzettend naar. Ik hoop dat het bezoek van de dierenarts vandaag iets heeft opgeleverd.

Monique1963

Berichten: 8697
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:40

ts wat zei de da?

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Re: Extreme stress bij pony, ten einde raad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:02

Even een stipje, benieuwd naar de afloop hiervan. Sterkte TS!

Jessie2020
Berichten: 779
Geregistreerd: 21-05-20

Re: Extreme stress bij pony, ten einde raad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:05

veel sterkte hoor, hopelijk komt er snel een oplossing.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:18

Kuggur schreef:
suffie schreef:
Testen met 5G hebben hele koeienstallen aan het rennen gekregen.

"Testen"? Door wie, wanneer, hoe uitgevoerd.
Hoogstwaarschijnlijk typische internet BS.

Koeien waren gaan rennen en boer (anti 5G) vermoed dat het 5G is, maar er is nooit wat bewezen.

Kidde
Berichten: 3475
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Extreme stress bij pony, ten einde raad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:37


Babootje

Berichten: 26434
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Extreme stress bij pony, ten einde raad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:45

Heb je al geprobeerd om je pony (misschien even tijdelij) uit zn omgeving te halen om te kijken hoe hij daarop reageert.
Ook ver gezocht misschien maar niet onmogelijk tegenwoordig meer in NL, maar zit er misschien een wolf in de buurt?
Ontzettend zielig als je pony zo bang is.

Iilssx
Berichten: 221
Geregistreerd: 12-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 18:46

Zo de hele middag onder de pannen geweest. De dierenarts kwam, zag hem in de stal staan (ik zat er al meer dan een uur naast, meestal wordt hij dan wat rustiger. Het eerste wat hij zei was nou hij staat er mooi rustig bij ja. Ik zei nou wacht maar tot je hem uit de stal haalt. Van te voren de filmpjes laten zien en hier leek hij niet echt van onder de indruk.. Ik heb PPID genoemd een aantal keren maar dat zag hij hier totaal niet in. Hij zei dat paarden daar juist sloom van worden. Toch gehamerd op bloedonderzoek en test voor PPID. Dit heeft hij uiteindelijk wel gedaan.

Nou de stal in, mijn pony gelijk bang en kont toedraaien. Uit de stal gehaald, toen begon het feest. Keihard rondjes draaien aan de hand van de dierenarts in de gang overal tegenop knotsend. Dierenarts zei gelijk dat hij gewoon niet wil luisteren en zijn plek niet kent. Ik vind dit wel erg kort door de bocht aangezien hij altijd super naar mj luisterde en mij vertrouwt.

Rondjes draaiend de gang door buiten, overgenomen door de staleigenaar om hem in de buitenbak te zetten. Moet echt niet kijken hoe. Hij scheurt weg en heeft zo wel een uur lang weer rondjes geraced. Rent dwars door hun heen. Ik stond bij de bakrand. Na een uur konden ze hem nig steeds niet pakken, wouden hem eigenlijk naar binnen 'jagen' in de stal. Ik heb het nog even geprobeerd en hij kwam na een paar rondjes naar me toe gelukkig.

Weer terug in devstal gezet, toen zei de dierenarts dit heb ik nog nooit bij een paard gezien. Hij heeft duidelijk extreme innerlijke angst maar hij wist niet wat te doen. Hij vroeg zich af of mijn pony nogvwel te helpen zou zijn en of hij niet een kronkel in zijn hoofd had. Raadde nog aan om een "paardenfluisteraar" zoals hij het noemde te benaderen. Nu staat mjnnpony dus weer kleddernat en doodop in de stal en Ik ben dus eigenlijk geen steek verder gekomen en zit met mijn handen in het haar. Dit is geen leven voor hem..

mika11

Berichten: 11122
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:50

Wat vreselijk voor je pony.
Wanneer krijg je dan de uitslag van de PPID test?

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:52

Och jee, die dierenarts is echt niet nuttig geweest. Ik zou echt een gerenommeerde paardenkliniek om raad/consult vragen.

sterregoud
Berichten: 1879
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:52

Wanneer krijg je de uitslag van de cushing test ?
Kan je in de tussentijd nog iets anders rustgevendst geven zoals valeriaan ?

Sterkte,

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:52

Je bent wel verder gekomen want het belangrijkste op dit moment was die test en die heb je. Wanneer krijg je de uitslag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:53

Andere dierenarts laten komen die jou wel serieus neemt. Wat een kortzichtige conclusie. Fijn dat hij uiteindelijk wel wou testen.

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:56

Jeetje dat komt op mij over op een erg kortzichtige dierenarts.. Zeker als hij termen als 'paardenfluisteraar'en 'kronkel in de kop' gebruikt. Nou wil ik best geloven dat sommige paarden een kronkel hebben, maar uit jouw hele verhaal lijkt me vreemd dat jouw pony dat opeens zou hebben. Denk dat ik voor een second opinion zou gaan. Heeft hij niet aangeboden om iets rustgevends toe te dienen aan je pony? Lijkt me voor de pony ook niet goed om hem maar elke dag zo uit zijn plaat te laten gaan tot het bloedonderzoek binnen is. (Weet niet hoe lang dat duurt?)

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Extreme stress bij pony, ten einde raad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:00

IN zekere zin zit er ook een kronkel mocht het cushing zijn, het stresslevel is zo hoog dat het dier qua gedrag totaal onherkenbaar is. Voordeel is dat de kronkel recht kan worden door gebruik van prascend mocht het cushing zijn.

Iilssx
Berichten: 221
Geregistreerd: 12-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 19:02

Barbet schreef:
Wat vreselijk voor je pony.
Wanneer krijg je dan de uitslag van de PPID test?


Ik krijg vrijdag uitslag van de test en van het bloedonderzoek

Cemlys

Berichten: 14969
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:04

Ik denk dat een belangrijke vraag is, hoeveel je te besteden hebt, het kost je al gauw een paar 1000 euro wil je het een en ander uitsluiten. Heb je dat en heb je het er voor over? Ook als de uitkomst slecht is. Dit gedrag geeft natuurlijk ook elders schade (spieren maar ook inwendige problemen), dus wat is er inmiddela nog meer aan de hand. Cushing geloof ik niet zo in, en vraag me af of dat betrouwbaar is met deze stress. Hele 5G verhaal en hoogspanning ook niet zo, niet in dit verhaal tenminste en met deze symptomen. Dat dit geen leven is voor dit dier is wel duidelijk. Wat ik me nog afvraag is hij wel te vervoeren, stel je moet naar een doorverwijskliniek. Want als hij zo uit zn plaat gaat in de trailer, dan weet ik niet hoe je hem daar heelhuids moet krijgen.

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:04

Iilssx schreef:
Barbet schreef:
Wat vreselijk voor je pony.
Wanneer krijg je dan de uitslag van de PPID test?


Ik krijg vrijdag uitslag van de test en van het bloedonderzoek


Dat gewoon even rustig afwachten meer kun je op dit moment niet doen. En lang niet alle dierenartsen reageren goed op cushing verschijnselen. Dus de test was het allerbelangrijkste op dit moment. En hij had ook geen medicatie om rustig te worden kunnen geven want dat helpt niet. Je hebt het goed gedaan ts.

Hannanas
Berichten: 13031
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:05

Nouja zeg wat is dit voor een dierenarts. Ouderwetse veearts ofzo?

Iilssx
Berichten: 221
Geregistreerd: 12-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 19:05

kwii schreef:
Jeetje dat komt op mij over op een erg kortzichtige dierenarts.. Zeker als hij termen als 'paardenfluisteraar'en 'kronkel in de kop' gebruikt. Nou wil ik best geloven dat sommige paarden een kronkel hebben, maar uit jouw hele verhaal lijkt me vreemd dat jouw pony dat opeens zou hebben. Denk dat ik voor een second opinion zou gaan. Heeft hij niet aangeboden om iets rustgevends toe te dienen aan je pony? Lijkt me voor de pony ook niet goed om hem maar elke dag zo uit zijn plaat te laten gaan tot het bloedonderzoek binnen is. (Weet niet hoe lang dat duurt?)


Nee hij zei eigenlijk dat ik hem gewoon moet laten rennen tot hij moe is. Waarop ik zei hij stopt nooit zelfs niet als hij erbij neervalt! Sorry wist echt niet wat ik met dit gesprek moest.. Hij gaat nu medisch gezien wel achteruit als het niet medisch was..

Cemlys

Berichten: 14969
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Extreme stress bij pony, ten einde raad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:08

Laten rennen zou ik zeker niet doen, hij kan wel dood neervallen zo, om nog maar te zwijgen van alle spierschade. Was zal hij een spierpijn hebben elke dag. Is het een idee wat electrolyten bij te geven als hij druipt van het zweet elke keer