Kreupel rechtsvoor, mri laten maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lauran__
Berichten: 354
Geregistreerd: 05-07-11

Re: Kreupel rechtsvoor, mri laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:30

Ik volg even. Mijne had een soortgelijk probleem.
Ik heb gekozen om ze eerst rust te geven voor een aantal maanden met aangepast beslag.
Nu sinds kort weer aan het opbouwen en alles lijkt goed te gaan. Bij de laatste controle was de slijmbeurs ook weer goed.

Ben wel heel benieuwd of ze bij jou ook de linkerkant onderzocht hebben omdat je vaak ziet dat de andere voet bij zoiets ook mee gaat doen.

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 22:44

Lisetjj schreef:
Fijn dat de mri en narcose goed zijn gegaan! Dat is alvast een zorg minder.


Ja zeker had echt zenuwen vandaag. Ze wisten nog niet precies hoelaat ze haar zouden doen. Wel dat het middag was. Dus toen ik om half 5 het telefoontje kreeg dat ze weer goed op stal stond was ik blij.

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 22:46

lauran__ schreef:
Ik volg even. Mijne had een soortgelijk probleem.
Ik heb gekozen om ze eerst rust te geven voor een aantal maanden met aangepast beslag.
Nu sinds kort weer aan het opbouwen en alles lijkt goed te gaan. Bij de laatste controle was de slijmbeurs ook weer goed.

Ben wel heel benieuwd of ze bij jou ook de linkerkant onderzocht hebben omdat je vaak ziet dat de andere voet bij zoiets ook mee gaat doen.


Ze hebben alleen rechts gedaan omdat ze daar een dik been had en flink kreupel op liep en na uitverdoven goed liep.
Ik durfde dat niet aan. Wil alles uitgesloten hebben dat er niet ook nog iets anders ( bijv diepe buigpees) aan de hand was. Ik had ook kunnen kiezen voor slijmbeurs inspuiten speciaal beslag en dan rustig opbouwen. Maar die onzekerheid sloopt mij dan en denk dan bij alles wat ik voel het niet goed is.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 22:58

Fijn dat de narcose goed is gegaan. Nu nog even spannend tot maandag. Sterkte met wachten.

lauran__
Berichten: 354
Geregistreerd: 05-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:07

Daphnee2091 schreef:
lauran__ schreef:
Ik volg even. Mijne had een soortgelijk probleem.
Ik heb gekozen om ze eerst rust te geven voor een aantal maanden met aangepast beslag.
Nu sinds kort weer aan het opbouwen en alles lijkt goed te gaan. Bij de laatste controle was de slijmbeurs ook weer goed.

Ben wel heel benieuwd of ze bij jou ook de linkerkant onderzocht hebben omdat je vaak ziet dat de andere voet bij zoiets ook mee gaat doen.


Ze hebben alleen rechts gedaan omdat ze daar een dik been had en flink kreupel op liep en na uitverdoven goed liep.
Ik durfde dat niet aan. Wil alles uitgesloten hebben dat er niet ook nog iets anders ( bijv diepe buigpees) aan de hand was. Ik had ook kunnen kiezen voor slijmbeurs inspuiten speciaal beslag en dan rustig opbouwen. Maar die onzekerheid sloopt mij dan en denk dan bij alles wat ik voel het niet goed is.


Bij mij liep ze ook alleen rechts zichtbaar niet goed. Toch links ook bekeken met de scan ter vergelijking en daar was een beginnende ontsteking op te zien.
Overigens is de mijne niet ingespoten hoor. Enkel vrije weiderust en speciaal beslag.

Hopelijk heb je een positieve uitslag maandag!

Lisetjj

Berichten: 746
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Kreupel rechtsvoor, mri laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:34

Staat je paard weer fijn in eigen stal?
Hopelijk heb je een gunstige uitslag gekregen vandaag.

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Re: Kreupel rechtsvoor, mri laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 20:49

Vandaav de uitslag gekregen van de mri. Gelukkig niks met de diepe buigpees. Het blijft bij de overvulde slijmbeurs, hoefgewricht en hoefbeen

Right fore fetlock:
Adaptive medial condylar stress sclerosis of MC3
Right fore foot:
Mild effusion and joint capsule enthesopathy of the proximal interphalangeal joint
Mild effusion of the distal interphalangeal joint
Mild medial pedal osteitis and focal alteration of the corium
Mild hypervascularity of the lateral lamina

Wat we ook op de echo hadden gezien alleen nu uitgesloten dat er niks met de diepe buigpees is.
Ze wordt morgen op speciaal beslag gezet.
Voet zo steil mogelijk gezet zonder de voet-as te breken.
Advies beslag, voor:
Makkelijk over de teen laten rollen door ijzer veel opzet te geven, takken breed uitsmeden voor meer dracht en zooltje silicone geven.

Donderdag gaan we bij de raaphorst de slijmbeurs met hoog geconcentreerd Hyaluronzuur en
ontstekingsremmer laten inspuiten.
Dan mogen we 14 dagen 2x per dag 30 min stappen aan de hand.
Daarna 14 dagen 30 min onder de man en 30 min aan de hand.
Dan terug voor controle.

Lisetjj

Berichten: 746
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Kreupel rechtsvoor, mri laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:06

Fijn dat de diepe buigpees geen letsel heeft!
En dat je een goed behandelplan hebt. Succes!

lauran__
Berichten: 354
Geregistreerd: 05-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 21:24

Daphnee2091 schreef:
Vandaav de uitslag gekregen van de mri. Gelukkig niks met de diepe buigpees. Het blijft bij de overvulde slijmbeurs, hoefgewricht en hoefbeen

Right fore fetlock:
Adaptive medial condylar stress sclerosis of MC3
Right fore foot:
Mild effusion and joint capsule enthesopathy of the proximal interphalangeal joint
Mild effusion of the distal interphalangeal joint
Mild medial pedal osteitis and focal alteration of the corium
Mild hypervascularity of the lateral lamina

Wat we ook op de echo hadden gezien alleen nu uitgesloten dat er niks met de diepe buigpees is.
Ze wordt morgen op speciaal beslag gezet.
Voet zo steil mogelijk gezet zonder de voet-as te breken.
Advies beslag, voor:
Makkelijk over de teen laten rollen door ijzer veel opzet te geven, takken breed uitsmeden voor meer dracht en zooltje silicone geven.

Donderdag gaan we bij de raaphorst de slijmbeurs met hoog geconcentreerd Hyaluronzuur en
ontstekingsremmer laten inspuiten.
Dan mogen we 14 dagen 2x per dag 30 min stappen aan de hand.
Daarna 14 dagen 30 min onder de man en 30 min aan de hand.
Dan terug voor controle.


Fijn dat de diepe buigpees geen schade heeft!
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is waarom ze direct voor inspuiten kiezen als behandeling?
Misschien heb ik er ook overheen gelezen maar hoe oud is je paardje?

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 23:41

lauran__ schreef:
Daphnee2091 schreef:
Vandaav de uitslag gekregen van de mri. Gelukkig niks met de diepe buigpees. Het blijft bij de overvulde slijmbeurs, hoefgewricht en hoefbeen

Right fore fetlock:
Adaptive medial condylar stress sclerosis of MC3
Right fore foot:
Mild effusion and joint capsule enthesopathy of the proximal interphalangeal joint
Mild effusion of the distal interphalangeal joint
Mild medial pedal osteitis and focal alteration of the corium
Mild hypervascularity of the lateral lamina

Wat we ook op de echo hadden gezien alleen nu uitgesloten dat er niks met de diepe buigpees is.
Ze wordt morgen op speciaal beslag gezet.
Voet zo steil mogelijk gezet zonder de voet-as te breken.
Advies beslag, voor:
Makkelijk over de teen laten rollen door ijzer veel opzet te geven, takken breed uitsmeden voor meer dracht en zooltje silicone geven.

Donderdag gaan we bij de raaphorst de slijmbeurs met hoog geconcentreerd Hyaluronzuur en
ontstekingsremmer laten inspuiten.
Dan mogen we 14 dagen 2x per dag 30 min stappen aan de hand.
Daarna 14 dagen 30 min onder de man en 30 min aan de hand.
Dan terug voor controle.


Fijn dat de diepe buigpees geen schade heeft!
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is waarom ze direct voor inspuiten kiezen als behandeling?
Misschien heb ik er ook overheen gelezen maar hoe oud is je paardje?


Ze is 11 jaar wordt 12 dit jaar. En we zijn al 5 weken aan het stappen en ze blijft kreupel.

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 23:42

Lisetjj schreef:
Fijn dat de diepe buigpees geen letsel heeft!
En dat je een goed behandelplan hebt. Succes!


Ja ben heel blij dat daar geen schade aan is. Dan was het een heel ander verhaal geworden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 00:36

lauran__ schreef:
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is waarom ze direct voor inspuiten kiezen als behandeling?


Er is sprake van een steriele ontsteking, door dit te behandelen met een ontstekingsremmer, kan de ontsteking gestopt worden, waardoor omliggend weefsel geen chronische schade oploopt. Daarnaast helpt het hyaluronzuur voor extra smeering in het gewricht, waardoor het sneller beter zal functioneren.

lauran__
Berichten: 354
Geregistreerd: 05-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 02:16

Tessebes schreef:
lauran__ schreef:
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is waarom ze direct voor inspuiten kiezen als behandeling?


Er is sprake van een steriele ontsteking, door dit te behandelen met een ontstekingsremmer, kan de ontsteking gestopt worden, waardoor omliggend weefsel geen chronische schade oploopt. Daarnaast helpt het hyaluronzuur voor extra smeering in het gewricht, waardoor het sneller beter zal functioneren.


Dankjewel voor het duidelijke antwoord

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 17:25

Goed nieuws!!!!!

Na 4 weken stappen verder gelukkig gister goed nieuws gekregen. Ze loopt weer helemaal goed. Alleen doordat ze 10 weken gestapt heeft en daarvoor al niet veel spieren had vanwege de peesblessure die ze vorig jaar gehad heeft is ze scheef. Ze loopt op 3 sporen met de achterhand naar rechts.
Nu moet ze eerst behandeld worden door een osteopaat en daarna mogen wij gaan opbouwen.

Ik ben happy!!!

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Kreupel rechtsvoor, mri laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 22:44

Super goed nieuws!!

Union_Bolero

Berichten: 93
Geregistreerd: 19-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:14

Mijn paard heeft een gelijksoortig iets gehad. Hij was toen op de harde volte links voor kreupel, maar de oorzaak was niet helemaal zeker. We kwamen er ook achter dat er een opvulling in het hoefgewricht/hoefkatrol zat. Dit hebben we toen laten inspuiten/speciaal beslag en is daarna niet meer kreupel geweest. Paar jaar later weer hetzelfde probleem, waarbij we hem weer ingespoten hebben en het hoefbeslag hebben aangepast. Uiteindelijk was de opvulling deels te danken aan de artrose in de kogel(die we pas later ontdekte) die voor een ontstekings reactie zorgde. Na het gebruik van supplementen, medisch hoefbeslag en regelmatige controle bij de dierenarts blijft hij goed lopen.

Succes met het verdere herstel!