Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wanneer weer de wei op met wond aan been

 
Profiel   

Mijn pony heeft op oudjaarsdag met z'n voet in de omheining gekapt en een flinke snee opgelopen van het schrikdraad. Dierenarts is erbij geweest en heeft 8 hechtingen geplaatst. Deze zijn na 10 dagen verwijderd, de wond geneest netjes.
Nou was mijn vraag wat te doen met buiten zetten. Tot nu toe staat meneer op stal en komt iedere dag in de binnenbak. Maar onze weilanden op stal zijn echt giga modder, ze zakken weg tot over hun kogel. De wond zit net boven de hoef. Ik ben bang dat als hij nou weer de wei op gaat de wond te week wordt en er misschien een infectie ofzo in gaat komen. Achterin de wei hebben ze nog droge stukken maar ze moeten eerst door de blubber.

Zo ziet de wond er nu uit (er wordt iedere dag mesitran gesmeerd)

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 21:45 



 
Profiel   

ik zou hem voorlopig nog niet in de modder zetten!
bij mijn tweelingzusje op stal hebben ze ook een paard met z´n soort wond buiten gezet in de modder.
resultaat is een zwaar onstoken wond en een paard met heel veel pijn. ik zal er echt voorzichtig mee zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 21:51 



 
Profiel   

Ik zou denk ik even wachten tot de wond dicht is. Misschien kan je hem in een paddock/bak oid zetten en na een tijdje gewoon de wond goed schoon en droog maken en weer op stal zetten.. de hele dag op stal is ook niks natuurlijk.. maar ja, beter even op stal dan straks een flinke infectie.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 21:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen