Steile hoef/bokvoet bijna 3-jarige. Doen of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Steile hoef/bokvoet bijna 3-jarige. Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 21:46

Hi allemaal,

Ik ben op zoek naar een paardje. Vandaag eentje bekeken die super is. 1 grote maar, hij heeft een steile hoef/bokvoet rechts voor. Ik heb geen ervaring met correctie van hoeven. Dit dier is zo leuk, maar staat zo’n ‘afwijking’ al gelijk voor problemen en risico’s? Zo ja welke?
De fokker zei al dat dit opgemerkt zou worden door een dierenarts als ik ga keuren. Nu wil ik eigenlijk misschien een heel goede hoefsmid meenemen om te kijken. Of toch beter om foto’s te maken en dierenarts naar te laten kijken?
Iemand ervaring of wijs advies? Bedankt alvast!

Ter info: ik heb geen ambities voor in de sport. Ook geen cross of spring fan. Meer buitenritjes en basis dressuur tot max L/M

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Steile hoef/bokvoet bijna 3-jarige. Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 21:51

Grote kans dat je hier problemen mee krijgt, zeker omdat hij al 3 is. Een veulen of jaarling had nog wel gekund maar er valt nu weinig of niks meer te corrigeren. Ik zou er nooit aan beginnen.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Steile hoef/bokvoet bijna 3-jarige. Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:05

Mijn hoefsmid was tevens de hoefsmid van een 4/5 jarige waar ik geïnteresseerd in was. Hij had de bokhoef heel goed weg/bijgewerkt, maar raadde daardoor toch af dat paard te kopen.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Steile hoef/bokvoet bijna 3-jarige. Doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:16