Equusir best box

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Equusir best box

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 22:00

Volgende week komt bij ons op stal de equusir best box. Zijn er hier mensen die er goede of slechte ervaringen mee hebben?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:06

Ik heb er een jonge merrie in gehad. Ik heb geen verschil gemerkt, maar het is best lekker voor ze om erin te staan. Ik hoor van mensen dat hun paarden er losser van geworden zijn. Voor een ander paard zou ik wel overwegen het nog eens te gebruiken.

Belangrijk om te weten dat het geen wonder machine is maar puur als aanvullende diagnose.

Daphnee2091
Berichten: 120
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 22:14

Change3x schreef:
Ik heb er een jonge merrie in gehad. Ik heb geen verschil gemerkt, maar het is best lekker voor ze om erin te staan. Ik hoor van mensen dat hun paarden er losser van geworden zijn. Voor een ander paard zou ik wel overwegen het nog eens te gebruiken.

Belangrijk om te weten dat het geen wonder machine is maar puur als aanvullende diagnose.


Oke en wat voor diagnoses geeft het?. Is het vooral op het mentale van het paard wat dan verbeterd wordt of kan het ook lichamelijk

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Equusir best box

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 22:26

Zowel mentaal als lichamelijk. De diagnose is natuurlijk per paard verschillend.

Odysseus

Berichten: 22474
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Equusir best box

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:40

Ik heb Equusir gemaild met de vraag op basis van welke onderzoeken zij kunnen onderbouwen dat ze allerlei aandoeningen kunnen diagnosticeren met gekleurd licht.

Ik kreeg één PDF file waarin ze bij een paar paarden het lactaat hebben gemeten in de spieren voor en na het gebruik van de solariumfunctie. Er was geen statistische berekening op gedaan en de conclusie was dan ook dat de ruiter van mening (!) was dat het paard losser voelde. Geen harde conclusie uit de metingen maar een mening van de ruiter. En daarnaast ging het dus alleen over spieren en de solariumfunctie, niet over al hun andere claims over lichamelijke en psychische diagnoses en gekleurde lampen.

Er was geen enkel onderzoek wat al hun andere claims onderbouwde. Toen ik kritische vragen stelde, mailden ze ook spontaan niet meer terug.

Mijn advies: niet mee in zee gaan.

Er is geen wetenschappelijke onderbouwing waarom dit zou moeten werken. Zodra Equusir op Nederlandse bodem (met Nederlandse website) gaat adverteren met deze informatie kunnen ze direct aangeklaagd worden via de Reclame Code Commissie en beboet worden door de NVWA.

Als je de voordelen wilt van infraroodlicht op spieren zou ik je paard onder een gewoon solarium zetten.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Equusir best box

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:47

Het werkt dus dieper in dan een solarium. Ik ken bv. paarden met huidproblemen die deze na de Equusir niet meer hadden. Ik geloof er in dat hij goede dingen kan doen. Het wordt ook duidelijk waar een paard lichamelijke problemen heeft. Maar zoals ik al schreef, het blijft een aanvullende diagnose en is geen wonderapparaat.

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Equusir best box

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:55

Zou je daar het wetenschappelijke bewijs van kunnen aandragen dan op basis waarvan die dieper inwerkt en dat het duidelijk maakt welke problemen er zijn :) ? Equusir zelf kan dit namelijk niet. Er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor en alle resultaten zijn puur op ''de ruiter vond het beter'' en daarbij heb je een ongelooflijk groot risico op het placebo by proxy effect.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:57

Ik heb geen wetenschappelijk bewijs maar de resultaten bij bv de pony met huidproblemen zeggen genoeg toch. :D

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Equusir best box

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:01

Mij niet :) want wat heeft de box gedaan dan? En wie zegt dat het niet sowieso was overgegaan. Daar is wetenschappelijk onderzoek nou net voor!

Paardeneigenaren zijn heel snel geneigd om het de wijden aan dit soort dingen terwijl dat niet zo is. Lees de onderzoeken maar naar magneetdekens waarbij bleek het een placebo effect heeft en de mensen met de placebo het ook geweldig vonden werken... Ze wisten dus niet dat zij de echte magneetdeken niet hadden.

Huidproblemen kunnen van de een op de andere dag overgaan namelijk. Dat heb ik ook al eens gehad. Was ik dan daarvoor naar een wonderbox geweest of een wondermiddeltje aangeschaft had ik ook gedacht dat het daardoor kwam.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:42

Ervoor was er al ongeveer al het mogelijke geprobeerd door dierenartsen en niks werkte. Dit wel ;)

En zo zijn er meer succes verhalen!

Je hoeft er niet in te geloven maar zolang je het zelf niet gezien of ervaren hebt kun je er moeilijk een oordeel over vellen.

Zoals ik al zei: aanvullende diagnose.

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Equusir best box

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:47

Maar je noemt het steeds aanvullende diagnose. Welke diagnose heeft het apparaat gesteld dan bij de pony met huidproblemen en wat heeft die gedaan om het op te lossen? Daar ben ik dan benieuwd naar want daar komt bij niemand antwoord op.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 20:51

Spenk schreef:
Maar je noemt het steeds aanvullende diagnose. Welke diagnose heeft het apparaat gesteld dan bij de pony met huidproblemen en wat heeft die gedaan om het op te lossen? Daar ben ik dan benieuwd naar want daar komt bij niemand antwoord op.


Ik ben er niet bij geweest dus daarover kan ik niks zeggen.

De Equusir wordt waar ik hem gebruik voornamelijk gebruikt als aanvullende diagnose bij orthopedie. Maar iedereen is natuurlijk vrij hem te gebruiken.