Enorm verdikte speeksel/lymfeklieren en veel pijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re: Enorm verdikte speeksel/lymfeklieren en veel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 00:34

Hier nog even duidelijker aan gegeven waar de zwelling rechts zat (gele cirkel) en waar grofweg C5, de kapotte wervel, zat (rode cirkel)
Afbeelding

xChanelx
Berichten: 1920
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Enorm verdikte speeksel/lymfeklieren en veel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:38

Jemig, wat een bizarre wending...
Heel veel sterkte :knuffel:

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Enorm verdikte speeksel/lymfeklieren en veel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:44

Wat is het snel gegaan zeg, jeetje.. Wel 'fijn' dat je dit zo kunt vertellen, hopelijk doet het je goed met de verwerking :(:)

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:46

Jeetje, wat een bizarre wending heeft dit verhaal gekregen. Veel sterkte Y;(

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Enorm verdikte speeksel/lymfeklieren en veel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 08:58

Wat fijn dat je dit deelt. Hier kunnen hopelijk mensen nog iets lering uit halen.

Hoe voel je je verder?
Je klinkt onwijs nuchter, maar ongetwijfeld ben je erg verdrietig.
Een hele dikke knuffel voor jou <3
Je bent een top baas dat je zo snel gehandeld hebt.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:06

Wat een verhaal zeg... Ergens fijn dat je okk de beelden deelt, hier kunnen anderen een hoop lering uit halen. Ik denk dat ik na de eerste symptomen aan een kies ofzo had gedacht, maar niet aan verderop in de hals. Wat goed dat Bodegraven gelijk verder is gaan kijken en de oorzaak vonden. Het heeft wel gelijk duidelijkheid gegeven, al was het een wending die je liever niet had gehad... Een kleine troost dat hij maar kort heeft geleden. Maar pff, zo plots afscheid moeten nemen is zo zwaar. Nogmaals veel sterkte :(:)

Elisa2

Berichten: 37128
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Enorm verdikte speeksel/lymfeklieren en veel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:17

Ik vind het heel heftig hoe het gegaan is, en hoe snel ook. Hij zag er top uit en de symptomen in het begin leken redelijk onschuldig. Ik denk dat je jezelf mag prijzen dat je naar je onderbuikgevoel geluisterd hebt en gelijk de dierenarts erbij gehaald hebt. Zo heeft hij inderdaad gelukkig niet te lang hoeven lijden.

Het was een prachtige tinker trouwens, heel triest zijn lot. Maar hopelijk heb je nog een boel fijne herinneringen om op terug te kijken.

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:34

Jeetje, en nog vind ik hem niet extreem gedrag vertonen voor de diagnose die hij had.
Natuurlijk ken jij het paard en daarom is het vreemd gedrag. En dat knikken met het hoofd en het zo laag houden is ook niet normaal natuurlijk. Maar ik denk dat 9 van de 10 oudere mannetjes paardenhouders (ik zeg even expres geen boeren) gedacht zouden hebben, ach gaat wel weer over.

Hevonen

Berichten: 5613
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Enorm verdikte speeksel/lymfeklieren en veel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 10:41

Ach jee, wat naar. Wat was hij mooi.
Goede beslissing, wel heel rot.

Heel veel sterkte!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 11:45

Jolliegirl schreef:
Wat fijn dat je dit deelt. Hier kunnen hopelijk mensen nog iets lering uit halen.

Hoe voel je je verder?
Je klinkt onwijs nuchter, maar ongetwijfeld ben je erg verdrietig.
Een hele dikke knuffel voor jou <3
Je bent een top baas dat je zo snel gehandeld hebt.


Dank je wel, wat een lieve reactie! Alle anderen ook bedankt, ik heb er echt veel aan.

Nuchter overkomen daar ben ik goed in, maar ik kan eerlijk zeggen dat dit het zwaarste verlies is wat ik te verwerken heb gehad. Ik heb nog nooit zoveel gehuild als nu, ik ben echt kapot. Bijna 20 jaar lang is hij mijn beste maatje geweest, en het was zo’n vreselijk bijzonder paard. Heel sterk karakter, maar met afstand het vriendelijkste paard wat er bestond.

Het beeld wat hij gaf was inderdaad niet extreem tenzij je hem kende. Om een voorbeeldje te geven, hij heeft ooit een entrapment gehad, darm klem over het milt-nier bandje heen, waarbij je eigenlijk altijd een extreem koliek beeld ziet. Bij hem was het een zoekplaatje, hij stond alleen wat met een opgetrokken rug, maar wel zijn voer op te vreten. Hoefzweer? Hij was een beetje onregelmatig. Jordy was keihard.

Ik neem het de eerste veeartsen dan ook absoluut niet kwalijk dat ze dit gemist hebben. Hij wilde als ze het vroegen ook zonder protest hij hals volledig naar links (waar de breuk heen zat, wervel stond niet een beetje ernaast maar compleet) inbuigen, keek hooguit ongemakkelijk.
Dingen waaraan gedacht zijn waren o.a. een slokdarmverstopping, een kapotte kies, ontsteking/droes, oorontsteking, iets klem in zijn keel, gebroken tongbeen of een beschadiging van de atlas/bovenste wervels. Allemaal logisch. Ik heb gisteren ook nog een heel vriendelijk telefoontje van ze gehad wat ik erg waardeerde. En super fijn dat ik gewoon geloofd werd toen ik zei dat dit voor hem zo extreem was en ze hem voor hij de trailer op ging vol hebben gespoten met de maximale dosis pijnstillers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 16:32

Dank je wel voor het posten, je kent je paard goed, dus dan vallen de verschillen op. Ik had ook een extremer beeld verwacht, als ik de filmpjes had gezien, zonder het verhaal te weten, had ik niet zo iets heftigs verwacht.

Maar joh, wat heftig, je beste maatje zo snel verliezen en zo plots, kan me voorstellen dat dat ook wel even moet bezinken, dat je hoofd de realiteit nog niet helemaal bij beent.
Heel veel sterkte met dit verlies en ontzettend bedankt dat je er zo openlijk het neer post :(:)

Elisa2

Berichten: 37128
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Enorm verdikte speeksel/lymfeklieren en veel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:46

Dat is extra sneu vind ik als ze zo keihard en gewillig blijven, goed dat je het in ieder geval in perspectief kan zien en het de eerste veeartsen niet kwalijk neemt. De uitkomst zou ook niet veranderd zijn als ze het gelijk hadden gezien. 20 jaar is lang..ik snap je goed. Normaals heel veel sterkte!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Enorm verdikte speeksel/lymfeklieren en veel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:35

Wat goed van je dat je zo snel gehandeld hebt. Veel sterkte met het verlies

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Enorm verdikte speeksel/lymfeklieren en veel pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:40

Jeetje wat enorm rot dit.
Wat was Jordy dan een harde zeg echt bizar.
Heel veel sterkte met het verlies!