Opeens bang voor halster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Opeens bang voor halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 14:41

Hallo! Ik heb nu al bijna 3 jaar mijn tinker, een schat van een pony doet geen vlieg kwaad. Alleen is hij sinds kort opeens angstiger, vooral voor het halster. Ik kon hem altijd zo pakken hij liep zelfs naar me toe en strekte zn hoofd naar voor zodat ik hem om kon doen maar hij is er opeens heel bang voor geworden hij rent weg en schrikt als ik hem achter mn rug vandaan haal ookal is het langzaam. Ook tijdens het longeren schrikt hij opeens van alles en doet hij de hele tijd vervelend terwijl het daarvoor net heel goed ging. Zover ik weet is er niks veranderd aan de wei of omgeving. Hij heeft een jaarling bij hem staan (Shetlander, hengst (word binnenkort gecastreerd)) maar die staat er nu al een jaar en het gedrag is pas sinds een halfjaar ofzo. Onder het zadel is die een heel klein beetje meer schrikkerig als anders maar voorderest zet hij geen stap verkeerd. Weet iemand wat ik hieraan moet doen?

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Opeens bang voor halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:43

Zeker dat hij bang is voor het halster of gewoon niet gepakt wil worden?
Is hij geschoren?

Je zou een beetje kalmerende kruiden kunnen bijvoeren en verder terug aanleren dat halster = snoepje krijgen totdat hij zich terug gewoon laat halsteren?

Myponyhoward

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-08-17
Woonplaats: Nijemirdum

Re: Opeens bang voor halster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 14:59

Ik weet het niet zeker of het angst is of dat hij gewoon irritant doet. Hij is niet geschoren. Bedankt, wat voor middel zou ik daarvoor moeten gebruiken?

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Re: Opeens bang voor halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 15:16

Hoe reageert ie als je met je handen drukt geeft rondom de oren en nek? Ineens geen halster meer om willen kan ook zijn omdat het halster pijn doet, en bij longeren ontstaat natuurlijk ook druk op het hoofd.

Lolaaa_54
Berichten: 14
Geregistreerd: 01-02-21

Re: Opeens bang voor halster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 02:22

zou idd kijken naar mogelijke pijn, is er een voorval geweest met iemand anders die hem heeft opgehaald?