Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 173 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zijn er al meer paarden nu met symptomen van pollenallergie?

 
Profiel   

Rocamor schreef
Heb het idee daar het hier ok wat heftiger werd.


Het IS ook heftiger nu ;) Moet je voor de grap maar eens als het donker is met een zaklamp buiten gaan staan en kijken, de hoeveelheid stof en pollen in de lucht is niet grappig meer. En nu beginnen ook de berken te bloeien. Mensen durven bij mij bijna niet meer in de buurt te komen. Ik blaf, hoest, nies als een gek. En nee geen covid, alleen maar hooikoorts :P


Spenk schreef
micky schreef
Hier een kleine terugval , ik heb em op de loratadine gezet 2x 2daags maar zover weinig effect, moet ik dit dan verder uitbouwen?

Ik ga ook nog Puur pollen geven .

Ik baal erwel beetje van het ging hartstikke goed

Ik zou cetrizine geven dat is onderzocht bij paarden en kan veilig zelfs naar 2x 20 pillen per dag.


Of je Loratadine of Cetrizine geeft is eigenlijk om het even. Het is maar net welk van de beide je paard het beste op reageert. Ik heb bv zelf helemaal niks aan Loratadine, die doet het bij mij niet. En zo is dat voor elke hooikoortspatient anders.


DuoPenotti schreef
Kan dat nu nog met puur pollen beginnen?

Van waar uit Brabant ben jij?


Puur pollen is geen heftig middel, dus ik zou het zeker nu gewoon proberen. Maar hou in je achterhoofd dat de pollendruk op het moment hoog is, en er dus een kans is dat hij er niet of weinig op reageert. Schrijf het middel dan niet af, maar begin dan volgend jaar eerder en kijk of het dan wat voor hem doet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 09:58 



 
Profiel   

Paar dagen geleden begonnen met de certazine so far so good , ik kan merken dat de klachten veeel minder zijn en met rijden geen hoest of proesten , ik hoop dat ie dit vasthoud

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 10:39 



 
Profiel   

Val hier even binnen met mijn vraag.
Vorig jaar mei had mijn paard het ineens benauwd een pompende ademhaling terwijl hij overdag veel buiten staat en nat hooi heeft en een buitenstal.
Het nodige aan medicatie erin en volgens DA was het paardenastma.
De hele winter geen last gehad met alle voorzorgsmaatregelen maar nu heeft hij het ineens weer benauwd zeker als het wat warmer is en als hij net van het gras komt(zitten nog in de opbouwfase)

Zou dit ook te maken kunnen hebben met de pollen?

Nog even aanvulling hij heeft wel wat neusuitvloeiing(helder/wittig) en soms een kuch, regelmatig vieze ogen en schuurt graag zijn neus aan mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 11:18 



 
Profiel   

Ik heb toevallig vanmorgen de dierenarts gebeld. Eigenlijk een beetje hetzelfde als jou verhaal. In de winter ook helemaal geen last. Ze zei ook, dat klinkt als astma en dat kan inderdaad wel getriggerd worden door pollen.

Gisteren na ons rondje buiten, kwamen er echt klodders wit slijm/ snot uit de neus. Ik ga dus voor de zekerheid en bronchoscopie laten doen, maar het zou dus goed kunnen dat de pollen het wel triggeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 12:29 



 
Profiel   

Mijne al vanaf eind februari. Nu is het weer op zn top....pfffff

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 12:34 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Ik heb toevallig vanmorgen de dierenarts gebeld. Eigenlijk een beetje hetzelfde als jou verhaal. In de winter ook helemaal geen last. Ze zei ook, dat klinkt als astma en dat kan inderdaad wel getriggerd worden door pollen.

Gisteren na ons rondje buiten, kwamen er echt klodders wit slijm/ snot uit de neus. Ik ga dus voor de zekerheid en bronchoscopie laten doen, maar het zou dus goed kunnen dat de pollen het wel triggeren.


Zet em op de slijmoplosser! 2 x daags 600 mg acetylcysteïne. Kun je overal goedkoop halen.
Houd je in iedergeval de longen schoon tot aan DA bezoek anders ben je verder van huis.
Kan helemaal geen kwaad. Ochtend van je bezoek even niets geven.

Mijne al 10 jaar zwaar hooikoorts patient. Aanslag op mn bankrekening met die hoeveelheden ceterizine.
Maar ach, we zien em zo graag....lol

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 12:38 



 
Profiel   

Steppe schreef
Val hier even binnen met mijn vraag.
Vorig jaar mei had mijn paard het ineens benauwd een pompende ademhaling terwijl hij overdag veel buiten staat en nat hooi heeft en een buitenstal.
Het nodige aan medicatie erin en volgens DA was het paardenastma.
De hele winter geen last gehad met alle voorzorgsmaatregelen maar nu heeft hij het ineens weer benauwd zeker als het wat warmer is en als hij net van het gras komt(zitten nog in de opbouwfase)

Zou dit ook te maken kunnen hebben met de pollen?

Nog even aanvulling hij heeft wel wat neusuitvloeiing(helder/wittig) en soms een kuch, regelmatig vieze ogen en schuurt graag zijn neus aan mij.


Ja lijkt er wel sterk op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 12:39 



 
Profiel   

Of je Loratadine of Cetrizine geeft is eigenlijk om het even. Het is maar net welk van de beide je paard het beste op reageert. Ik heb bv zelf helemaal niks aan Loratadine, die doet het bij mij niet. En zo is dat voor elke hooikoortspatient anders.


[Quote="rina"]


Voor zover ik weet is er geen onderzoek geweest naar paarden en Loratadine?
If so fill me in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 12:42 



 
Profiel   

Pareltjes schreef
Of je Loratadine of Cetrizine geeft is eigenlijk om het even. Het is maar net welk van de beide je paard het beste op reageert. Ik heb bv zelf helemaal niks aan Loratadine, die doet het bij mij niet. En zo is dat voor elke hooikoortspatient anders.


rina schreef


Voor zover ik weet is er geen onderzoek geweest naar paarden en Loratadine?
If so fill me in.


Sorry kan geen link geven, ik lees teveel. En of het een echt onderzoek was kan ik je ook niet vertellen. Kan best dat het van een Duitse pagina kwam. Ik lees nl ook veel Duitse artikelen enz.
Maar ik weet dat er mensen zijn die zweren bij Loratadine ipv cetrizine omdat hun paard daar beter op reageert. Dat is hetzelfde als bij mensen. Lora doet bij mij ook niets, waar cetrizine nog wat uithaalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 19:29 



 
Profiel   

Zijn dat mensen die zelf aan het dokteren zijn geslagen of op advies DA?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 20:29 



 
Profiel   

Pareltjes schreef
Laura_ schreef
Ik heb toevallig vanmorgen de dierenarts gebeld. Eigenlijk een beetje hetzelfde als jou verhaal. In de winter ook helemaal geen last. Ze zei ook, dat klinkt als astma en dat kan inderdaad wel getriggerd worden door pollen.

Gisteren na ons rondje buiten, kwamen er echt klodders wit slijm/ snot uit de neus. Ik ga dus voor de zekerheid en bronchoscopie laten doen, maar het zou dus goed kunnen dat de pollen het wel triggeren.


Zet em op de slijmoplosser! 2 x daags 600 mg acetylcysteïne. Kun je overal goedkoop halen.
Houd je in iedergeval de longen schoon tot aan DA bezoek anders ben je verder van huis.
Kan helemaal geen kwaad. Ochtend van je bezoek even niets geven.

Mijne al 10 jaar zwaar hooikoorts patient. Aanslag op mn bankrekening met die hoeveelheden ceterizine.
Maar ach, we zien em zo graag....lol

Dank voor je bericht..ik had nog een dicht flesje bisolvon staan van vorig jaar. Dat hielp toen wel had ik het idee. Heb ik nu ook weer gegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 20:46 



 
Profiel   

Lees even mee! Hier ook een paard met erge pollenallergie en daardoor headshaking syndrome, tot aan de sneeuw geen klachten. Na de sneeuw werd het warm en begon de ellende hier ook.. proesten,benauwd, tranende ogen, hoofdschudden etc.

Ik heb voor de benauwdheid nu de flexineb aangeschaft om hem te ondersteunen en hij lijkt het prettig te vinden (staat echt te suffen) en lijkt meer lucht te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 20:55 



 
Profiel   

Pareltjes schreef
Zijn dat mensen die zelf aan het dokteren zijn geslagen of op advies DA?


Wij zijn met een vorig paard begonnen op aanraden van een veearts en zij had het ook liggen. Van zeer ernstige klachten, ondanks eerdere medicatie zonder resultaat, naar 90% verbetering op enkele pilletjes. Tja, dan kan ik er niet meer van maken dan dat het echt werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 01:33 



 
Profiel   

Pareltjes, je zit hier zelf voor dokter te spelen door slijmoplosser te adviseren en gaat vervolgens vervelend lopen doen over een ander. Beetje jammer.

Hier doet Ceterizine niets helaas. Loratadine wel, geef dit niet standaard maar alleen als de pollen op een hoogte punt is en het erg zonnig is, dan 3/4 tabletten een half uur voor het rijden. Dit haalt de scherpe kantjes er af. Want de zon triggert hier behoorlijk.

Overdag in de paddock ed is het alleen het schuren van haar neus en wat traan ogen soms maar geen gekuch, gesnotter of geschud.

Vliegenmasker met neusnetje lijkt verlichting te geven voor het hele beeld, ook bij het rijden.
Daarnaast een neusnetje aan het hoofdstel met rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 09:34 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Pareltjes, je zit hier zelf voor dokter te spelen door slijmoplosser te adviseren en gaat vervolgens vervelend lopen doen over een ander. Beetje jammer.

Hier doet Ceterizine niets helaas. Loratadine wel, geef dit niet standaard maar alleen als de pollen op een hoogte punt is en het erg zonnig is, dan 3/4 tabletten een half uur voor het rijden. Dit haalt de scherpe kantjes er af. Want de zon triggert hier behoorlijk.

Overdag in de paddock ed is het alleen het schuren van haar neus en wat traan ogen soms maar geen gekuch, gesnotter of geschud.

Vliegenmasker met neusnetje lijkt verlichting te geven voor het hele beeld, ook bij het rijden.
Daarnaast een neusnetje aan het hoofdstel met rijden.



Ik heb dus ook het idee dat warmte/zonlicht triggert bij mijn paard. Die 2 middelen hoe weet je hoeveel te geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 10:10 



 
Profiel   

Zonlicht heb ik bij die van mij niet het idee dat het triggert.
Warmte wel. Of zitten er dan ook gewoon meer pollen in de lucht?
En als ze last heeft zijn vliegjes ook een trigger, en die zijn ook wel meer actief in de warmte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 10:25 



 
Profiel   

Ik weet niet of het werkt en precies wat ik zag, maar met blote oog zie je vaak niet alles. Laatst had ik staan filmen met de telefoon en toen ik het filmpje bekeek zag ik toch wat gedwarrel in beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 11:57 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Pareltjes, je zit hier zelf voor dokter te spelen door slijmoplosser te adviseren en gaat vervolgens vervelend lopen doen over een ander. Beetje jammer.


Tja en lezen doet ze ook niet, want ik heb duidelijk aangegeven dat ik echt niet meer weet waar ik bepaalde dingen gelezen heb. Ik lees echt gruwelijk veel aan artikelen, maar ook berichten van mensen zelf. Of die het dus in opdracht van hun DA doen of zelf doktertje zitten te spelen, geen idee. Vind wel dat je nu idd een beetje begint te zagen. Want zelf kom je met een middel wat ik zonder overleg met mijn DA niet zomaar even zou geven.

Elk paard en mens reageert anders op een allergie. Daarom werkt bij de ene het ene middel, waar dat bij een ander niets uithaalt. Soms moet je zoeken wat voor jou of je paard werkt. Je leest het hier al, bij de ene triggert zonlicht al, bij een ander warmte, of een combi. Of de hoeveelheid pollen die in de lucht hangen, en dan ook nog afhankelijk van wat er op dat moment bloeit. Ik kan em nog gekker maken, ik reageer dus heftig op de pollen van mais. Als die bloeit klink ik echt geweldig, kan zo voor een sexlijn gaan werken echt :+ :D Maar ik heb dus 2 paarden gehad die beide ook op mais reageerden, en ik werd in eerste instantie voor gek verklaart. Na een paar jaar werd het toch wel duidelijk, en de dames waren gelukkig ook duidelijk in hun doen en laten, dat het echt de mais was. Dat viel mij ook alleen op omdat ik er zelf op reageerde. Daarom is het zo zoeken waarop het paard reageert en wanneer. Het bijhouden van een dagboek kan daarbij helpen. En zo dan ook bijhouden welk middel wel of niet, en waar wel en niet hielp. Hooikoorts is helaas 1 van de probleempjes waar geen standaard middel voor werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 12:09 



 
Profiel   

Steppe helaas proefondervindelijk. Ik heb eerst een tijdje ceterizine geprobeerd maar daar had ik geen verschil zichtbaar.

Loratadine zorgt er voor dat ze licht knikt met haar hoofd op erge dagen ipv slaat met haar hoofd.

Als ze echt slaat dan ga ik terug en rij ik niet die dag. Want dat kan voor haar niet fijn zijn.

Gelukkig is dit dus met Loratadine te onderdrukken. Meer dan 4 heb ik haar nog nooit gegeven omdat het afdoende werkt in deze hoeveelheid.

Merk verder niets aan de pony qua gedrag behalve dus dat slaan met het hoofd wat dan niet meer gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 17:02 



 
Profiel   

MarliesV dank je voor je toelichting.

Achteraf denk ik hij schudde al een paar jaar in voorjaar/zomer een klein beetje met zijn hoofd en schuurde zijn neus aan mij, maar ja dat is achteraf, en tot vorig jaar nooit benauwd ofzo geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 12:40 



 
Profiel   

Ik kwam dit topic tegen en wou toch even mee lezen en tips vragen.

Bij deze de eerste vraag: Herkennen jullie dit?
https://youtu.be/clq2nDZU3Dk

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 13:17 



 
Profiel   

maj0, dat knikken doet de mijne ook. Variaties tussen kleine knikjes en heftige (verticale) bewegingen. Met loratadine "op verzoek" is dat goed te verhelpen bij de mijne.

Maar de driehoekige wenkbrauwen bij jouw paard icm dat klaplippen doen mij ook aan pijn denken (pain face). Vinden andere dat ook of maak ik me weer druk om "niks"?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 13:37 



 
Profiel   

Ja, doet mijn ruin ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 14:04 



 
Profiel   

maj0 schreef
Ik kwam dit topic tegen en wou toch even mee lezen en tips vragen.

Bij deze de eerste vraag: Herkennen jullie dit?
https://youtu.be/clq2nDZU3Dk


Dit lijkt ook wel op headshaking, niet alleen pollen allergie.
Daar loopt ook een topic over, misschien daar ook eens polsen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 18:23 



 
Profiel   

Ga ik daar eens kijken
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 19:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 173 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen