Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 173 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zijn er al meer paarden nu met symptomen van pollenallergie?

 
Profiel   

Mijn paard lijkt de laatste dagen symptomen te hebben van pollenallergie.
Normaal komt het bij hem pas rond april.
Zijn er meer die dit al ervaren?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 17:30 



 
Profiel   

Ja hier ook al helaas. Hazelaars in bloei o.a. Die van mij is er altijd al vroeg bij. Werd ook gewaarschuwd voor hooikoorts ivm met plotselinge warmte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 17:33 



 
Profiel   

Yep mijn paard en ik hebben beide de kriebel in de neus.
Ik geef hem een voor humaan bedoelde neusspray en eenneus netje

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 17:43 



 
Profiel   

Mijn paard had er zondag in de buitenbak ook al last van. Op pollennieuws.nl staat dat er op dit moment redelijk veel pollen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 18:37 



 
Profiel   

ja hoor,die van mij schud ook alweer,dikke ogen,wat tranerig
ben sinds gister begonnen met ceterizine,dat helpt bij hem vaak wel goed.
die van mij is altijd vroeg omdat hij reageerd op de hazelaar en die bloeit toch al vroeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 18:51 



 
Profiel   

Hier ook weer Puur pollen gegeven dat werkt erg goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 19:00 



 
Profiel   

Jep die van mij begon ook alweer te hoesten. Ze gaat weer aan de loratadine. Els, hazelaar berk bloeien. Ik klink zelf ook alweer fantastisch :+ :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 19:18 



 
Profiel   

ik heb de loratadine zien liggen in de supermarkt vanmiddag, hoe hoog doseer jij die?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 19:29 



 
Profiel   

Zijn er ook paarden die alleen hoesten van pollen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:03 



 
Profiel   

die van mij hoest dus helemaal niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:25 



 
Profiel   

Ook mijn paard heeft alweer de kriebels. Ceterizine en Loratadine vorig jaar geprobeerd uiteindelijk met echt hoge doses maar heeft niet geholpen. Puur pollen ken ik niet; zijn er meer paarden die hierbij gebaat zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:26 



 
Profiel   

Bij mijn paard in januari al.. t was bizar vroeg dit jaar :(:)

edit; ik gebruik Puur Pollen nu al 2 zomers en ben er erg tevreden over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:51 



 
Profiel   

BrittS schreef
Bij mijn paard in januari al.. t was bizar vroeg dit jaar :(:)

edit; ik gebruik Puur Pollen nu al 2 zomers en ben er erg tevreden over!


Hoe snel na het eerste gebruik bemerkte je resultaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:55 



 
Profiel   

Dat is er heel snel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:57 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Zijn er ook paarden die alleen hoesten van pollen?


ja op het moment die van mij. Er is de hele winter niets aan de hand geweest, en er is niets veranderd aan haar stalling, en ze begon een week geleden ineens weer te blaffen. Ze begint overigens wel te hoesten als er stof is, maar daar was nu geen sprake van.
En mijn oudje hoestte ook alleen bij en van pollen.


ellepel schreef
ik heb de loratadine zien liggen in de supermarkt vanmiddag, hoe hoog doseer jij die?


Ze krijgt van mij 1x daags 2 tabletten. En als ik merk dat dat niet genoeg is ga ik omhoog naar 3 tabletten. Nog niet genoeg 2x daags 2 enz enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 22:00 



 
Profiel   

Voor diegene die er in zijn geïnteresseerd, ik heb nog een vol flesje Puur Pollen staan en 1/4 flesje puur culico.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:05 



 
Profiel   

Jup! Helaas wel. Van de week meteen. Traanogen, jeuk aan neus ed.. weer begonnen met hooikoortspillen en gisteren traanden haar ogen niet meer. Ze krijgt nu nog cetrizine wat over is van vorig jaar maar ik ga overstappen naar loratadine. Deze week even een seizoensvoorraad van bestellen,

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:15 



 
Profiel   

Ik vermoed dat mijn paard ook last heeft van pollen zaterdag buitenritje gemaakt alleen paar hoesten en proesten buiten schud ze wel eens met haar hoofd maar niet echt dat ik haar veel hoor proesten.
Heb nu vital style bestel iets voor pollen maar dit is vrij prijzig. Ik zag dat jullie loratadine geven, kun je dit zo aan je paard geven? En met hoeveel tabletten begin je dan ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:38 



 
Profiel   

Helaas wel zondag met rijden. Zonnig en warm en gelijk schudden, neusnetje moet er weer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:42 



 
Profiel   

paardje2013 schreef
Ik vermoed dat mijn paard ook last heeft van pollen zaterdag buitenritje gemaakt alleen paar hoesten en proesten buiten schud ze wel eens met haar hoofd maar niet echt dat ik haar veel hoor proesten.
Heb nu vital style bestel iets voor pollen maar dit is vrij prijzig. Ik zag dat jullie loratadine geven, kun je dit zo aan je paard geven? En met hoeveel tabletten begin je dan ?


Inderdaad gewoon hooikoortstabletten voor mensen 15,- per 100 stuks ongeveer. Ik ben nu begonnen met sochtens 1 en savonds 1. Ga over een paar dagen terug naar 1 per dag en dan gewoon uitproberen tot de beste dosis. Klachten? Eentje meer. Nog steeds klachten? Nog 1 extra of 2x per dag geven. Tijd klachtenvrij? Eentje minder proberen enz.. ik krijg zelf mega hoofdpijn van cetrizine echt het gevoel dat je een mega kater hebt. Ik meen dit bij mijn paard ook te zien. Heb nog wat cetrizine liggen van vorig jaar. Als dat op is wil ik over op loratadine om eens te proberen hoe dat gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:44 



 
Profiel   

Ik kwam dit topic tegen en ik vroeg me af of jeuk rondom de neus en daarom tijdens wandelingen in het bos telkens zijn neus tegen je aan duwen en over de grond duwen/jeuken ook een symptoom is van hooikoorts bij een paard? In de winter is dit gedrag er namelijk niet, op stal ook niet, maar alleen bij wandelingen in het bos en dan vooral wel zomers, maar merkte het van de week ook al dat hij het weer eens deed.
Mijn verzorgpaard doet dit namelijk, maar hoest niet of klinkt ook niet pruttelig/snotterig ofzo. Kan dit gewoon een soort milde variant zijn dan van hooikoorts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:45 



 
Profiel   

Bij voorgeschreven doseringen van anti histamine (neem even cetirizine als voorbeeld) zit je al snel aan 20 tabletten 2xdd bij het gewicht van een paard a 500kg.
Dus ik vind het bijzonder dat mensen van 1 pilletje effect zien? Is dat dan niet een beetje een placebo effect?
Fijn als dat werkt, maar fysiologisch gezien is het onmogelijk bij een allergie.


Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 23-02-21 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:47 



 
Profiel   

Montgri schreef
Ik kwam dit topic tegen en ik vroeg me af of jeuk rondom de neus en daarom tijdens wandelingen in het bos telkens zijn neus tegen je aan duwen en over de grond duwen/jeuken ook een symptoom is van hooikoorts bij een paard? In de winter is dit gedrag er namelijk niet, op stal ook niet, maar alleen bij wandelingen in het bos en dan vooral wel zomers, maar merkte het van de week ook al dat hij het weer eens deed.
Mijn verzorgpaard doet dit namelijk, maar hoest niet of klinkt ook niet pruttelig/snotterig ofzo. Kan dit gewoon een soort milde variant zijn dan van hooikoorts?


:j Of neus langs voorbenen halen. Dat ook. Toont irritatie in de neus. Jeuk zegmaar.

Mijn paard hoest ook lang niet altijd hoor. Ik hoest zelf ook niet van hooikoorts..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:48 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Montgri schreef
Ik kwam dit topic tegen en ik vroeg me af of jeuk rondom de neus en daarom tijdens wandelingen in het bos telkens zijn neus tegen je aan duwen en over de grond duwen/jeuken ook een symptoom is van hooikoorts bij een paard? In de winter is dit gedrag er namelijk niet, op stal ook niet, maar alleen bij wandelingen in het bos en dan vooral wel zomers, maar merkte het van de week ook al dat hij het weer eens deed.
Mijn verzorgpaard doet dit namelijk, maar hoest niet of klinkt ook niet pruttelig/snotterig ofzo. Kan dit gewoon een soort milde variant zijn dan van hooikoorts?


:j Of neus langs voorbenen halen. Dat ook. Toont irritatie in de neus. Jeuk zegmaar.

Mijn paard hoest ook lang niet altijd hoor. Ik hoest zelf ook niet van hooikoorts..


Ja dat doet hij ook heel erg vaak, was ik vergeten er bij te zetten. Maar oke, dat geeft duidelijkheid. Ik had het vermoeden wel al namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 09:51 



 
Profiel   

Krijg nu wat... Mijn paard staat ook af en toe haar neus te schuren en haar ene oog traant heel iets sinds zaterdag. Maar ook sinds zaterdag af en toe een headshake. Zondag niks en gisteren zag ik het weer een aantal keer.

dit kan pollenallergie / vorm van hooikoorts zijn? :o?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 10:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 173 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen